Miksi diplomi-insinööreistä aina vitsaillaan? Mikä heissä on huvittavaa?
Kommentit (219)
Huvittavaa on se laatikkorilli- ja villapaitatyyli. MItäänsanomattoman näköisiä haljuja maitonaamoja.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa on se laatikkorilli- ja villapaitatyyli. MItäänsanomattoman näköisiä haljuja maitonaamoja.
Siinä vaiheessa, kun on riittävän fiksu, tajuaa myös miten vähän merkitystä elämässä on ulkoisilla seikoilla. Maailma tarvitsee älyä, ei pinnallista koreilua.
Vai sellaista hoitoa tarjottaisiin dippainddien toimesta. Nythän nämä hoitopuolen ihmiset on olleet puikoissa ja hoidon taso on se mikä on. Eipä paljon voi kehua. Pitäisikö antaa insinööreille edes mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Nikola Tesla muuten ei koskaan suorittanut yliopistotutkintoa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla
Jos on yksi maailmanhistorian nerokkaimpia henkilöitä, niin tsäänssit on, että mitään kovin pitkälle vietyä formaatia koulutusta ei tarvita. Suurin osa vain tarvitsee, että osaa ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Nikola Tesla muuten ei koskaan suorittanut yliopistotutkintoa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla
.
Jos on yksi maailmanhistorian nerokkaimpia henkilöitä, niin tsäänssit on, että mitään kovin pitkälle vietyä formaatia koulutusta ei tarvita. Suurin osa vain tarvitsee, että osaa ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että jos insinöörit päästettäisiin epäpätevien lääkärien tilalle, niin rupeaisi TULOSTA syntymään.
Miten lääkäri ja diplomi-insinööri eroavat toisistaan? diplomi-insinööri tietää, ymmärtää, ja osaa, on näes pohjaa minkä päälle rakentaa. Lääkäri arvaa, politikoi ja myy lääkefirmojen tuotteita, eikä ole solidia pohjaa minkä päälle rakentaa osaamista.
Eiku...
Asentaja taitaa, insinööri tietää ja DI taitaa tietää... :)
Ollaanhan me DIt vähän tämmöstä nörttimäistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että jos insinöörit päästettäisiin epäpätevien lääkärien tilalle, niin rupeaisi TULOSTA syntymään.
Miten lääkäri ja diplomi-insinööri eroavat toisistaan? diplomi-insinööri tietää, ymmärtää, ja osaa, on näes pohjaa minkä päälle rakentaa. Lääkäri arvaa, politikoi ja myy lääkefirmojen tuotteita, eikä ole solidia pohjaa minkä päälle rakentaa osaamista.
Eiku...
Asentaja taitaa, insinööri tietää ja DI taitaa tietää... :)
Ollaanhan me DIt vähän tämmöstä nörttimäistä porukkaa.
Tuo edellinen kirjoittaaja oli siinämielessä oikeassa, etteivät terveydenhuollon ongelmat ratkea sisältä. Jokin ulkopuolinen Tsaari selvittäjäksi tarvittaisiin.
Itse tulee vitsailtua insseistä ja dippainsseistä, se on sellaista työmaahuumoria, joka auttaa jaksamaan. Kun inssi kontaktihenkilönä on hankala, niin aika usein sellainen on omanlaisellaan, tunnistettavalla tavalla hankala. Teknisellä osaamisella pitää päästä pätemään, vaikka käsillä olevasta asiasta ei olisi hajuakaan, näin erityisesti vanhan polven dippainssien kanssa, joissa on näitä, jotka eivät edes omaa tietokonettaan osaa käyttää. Ja ne osaamattomuudet käyvät niillä itsetunnolle. Ja käsittämätöntä vänkäämistä joka asiassa, emotionaalisetkin viestit naamioidaan rationaalisiksi ja sirotellaan päälle kotikutoisia "faktoja". Näistä sitten sikiää sellaisia kuolemattomia lohkaisuja.
Sitten niillä on henkilökohtaisessa elämässään hassuja periaatteita, joissa on aina jokin logiikka, vaikkakin usein epäkäytännöllinen ja asian kontekstille vieras.
Oma lukunsa ovat inssit, jotka hurahtavat uskoon ja senkin on oltava "absoluuttista".
Nuo ovat siis sitä inssimäisyyttä pahimmillaan, tietysti olen tavannut mukavia teekkareita, eikä minulla sinänsä ole mitään tuota koulutusta vastaan.
Otsikossa puhutaan diplomi-insinööreistä.
Miksi täällä keskustellaan insinööreistä? Ihan eri asia.
Insinööreistä heitetään vitsiä, dippainsseistä ei.
Mutta kun aiheena on dippainssit niin mitä hemmettiä te DI:stä jauhatte?
Oletteko kenties ääliöitä :D
Anomuuli kirjoitti:
Otsikossa puhutaan diplomi-insinööreistä.
Miksi täällä keskustellaan insinööreistä? Ihan eri asia.Insinööreistä heitetään vitsiä, dippainsseistä ei.
Mutta kun aiheena on dippainssit niin mitä hemmettiä te DI:stä jauhatte?
Oletteko kenties ääliöitä :D
Ööö... oliko tämä sarkasmia?
Ehkä tämä esimerkki auttaa ymmärtämään: " mieheni kysyi kolmatta kertaa tyttäremme ristiäisissä minulta mille levylle kattila tulee liedellä laittaa. Olin aina osoittanut levyä ja sanonut tuolle. Äitini sattui olemaan tällä kertaa myös keittiössä, vilkaisi meitä... Otti kattilan mieheltäni, näytti kattilan pohjaa "tämä on kattilan halkaisija, valitse se keittolevy liedeltä, jolla on sama halkaisija". Pikalevyt taisi mies tajuta vuosien varrella itse. Ja joo, näitä asioita ei saa muistella😀. Siksi Di mieheni naurattaa...
Eräällä pienellä paikkakunnalla DI-opiskelijoiden taso ei ole kovinkaan erikoinen. Tosi mukavia ja perusfiksuja tyyppejä lähes kaikki, mutta vain pieni osa heistä on sitä äärimmäistä nörttimateriaali (eli ajatellaan putkiaivoisesti). Ja näistä nörteistäkin tosi moni on tosi ystävällisiä ja avuliaita! Mutta ei ne sitä apua pyytämättä osaa antaa, vaan sitä pitää kysyä. Ja jos joskus kysyt jotain, niin kun sulle olisi riittänyt vastaukseksi pelkkä kyllä tai ei, niin sieltä tulee megaromaanin verran tavaraa :D.
Miksi insinöörin aivot on rusinan kokoiset?
-Alkoholi on turvottanut ne.
Ei saman alan opiskelijoita voi tunkea mihinkään yhteen muottiin. Itse tunnen pari dippainssiopiskelijaa, jotka olivat lukiossa kaveripiirissäni. Toinen on todella menevä, hauska ja sosiaalisesti lahjakas, toinen taas kunnon nörtin perikuva: kaikkitietävä ja sosiaalisesti lähes toivoton.
DI saattaa olla tylsähkö mies, mutta maksaa laskut ajallaan. T. Humanistirouva
Itse DI:nä on muuttunut hyvin harvasanaiseksi, koska monelle ihmisille useampi kuin yksi vaihtoehto on haastava tilanne. Sitä märehtimistä ei jaksa, jos asiakkaalle antaa vaikka neljä ratkaisuvaihtoehtoa.
Mark Zuckerberg on seksikkäämpi kuin Jere Karalahti tai Kimi Räikkönen. Käy salilla ja lenkillä, ei suuret lihakset mutta timmi. Naamakin on luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Mark Zuckerberg on seksikkäämpi kuin Jere Karalahti tai Kimi Räikkönen. Käy salilla ja lenkillä, ei suuret lihakset mutta timmi. Naamakin on luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa.
Unohdin laittaa että ei valmistunut aikanaan mutta ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä esimerkki auttaa ymmärtämään: " mieheni kysyi kolmatta kertaa tyttäremme ristiäisissä minulta mille levylle kattila tulee liedellä laittaa. Olin aina osoittanut levyä ja sanonut tuolle. Äitini sattui olemaan tällä kertaa myös keittiössä, vilkaisi meitä... Otti kattilan mieheltäni, näytti kattilan pohjaa "tämä on kattilan halkaisija, valitse se keittolevy liedeltä, jolla on sama halkaisija". Pikalevyt taisi mies tajuta vuosien varrella itse. Ja joo, näitä asioita ei saa muistella😀. Siksi Di mieheni naurattaa...
Voi näköjään tyhmäkin opiskella DI:ksi jos on todella ahkera.
Ai mikä niissä on huvittavaa? No katso tän päivän Hesarista juttu insinööriopiskelijoista ja varsinkin kuvat. Parasta huumoria.