Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehen työ/status on niin tärkeää naisille?

Vierailija
28.09.2017 |

Olen jo seonnut laskuissa kuinka monta kertaa on nettideiteissä ja tinderissä keskustelu kulkenut tasan siihen asti kunnes nainen kysyy ammatin ja sen kerron.
Täälläkin palstalla kuulee usein sanottavan, että pääasia, että mies on töissä eikä sillä ammatilla ole väliä. Miksi minä törmään jatkuvasti naisiin jotka pitää ammattia kynnyskysymyksenä?

Kommentit (264)

Vierailija
61/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monille miehillekin on tärkeää naisen koulutus ja työstatus. Moni mies on ghostannut sen jälkeen kun on saanut tietää mitä teen työkseni.

Sama, teen pienipalkkaista työtä, jolla ei ole suuri arvostus. Kyllä se on joillekin vaikea asia.

Toki myös ihan sukupuolesta riippumatta, jos itse on ollut tosi kunnianhimoinen ihminen työuran suhteen.

t: nainen

Vierailija
62/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena ihmetyttää mihin nuo naiset sitä miehen työtä tai ammattia tarvitsevat? Minulla on oma työpaikka jolla elätän itseni, ja jos ei olisi, hakisin jotain tukia yhteiskunnalta. Ei nykyaikana tarvitse ruveta jonkun toisen elätettäväksi vaikka sattuukin olemaan syntynyt naiseksi.

Ei ole elättämisestä eikä rahasta kiinni. Ammatti nyt vaan kertoo paljon ihmisestä, mm älykkyydestä, sitkeydestä ja mielenkiinnon kohteista.

Sinusta siis roskakuski, hitsaaja, varastotyöntekijä (miehet) sekä puutarhuri, keittäjä, lähihoitaja ovat kaikki vähän luuserihommia ja -ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään, ettei naisen ammatilla ole miehille mitään merkitystä. Jos nainen sanoo olevansa töissä seksipuhelinlinjalla, ennustavansa maksusta tarot-korteista tai antavansa enkeliterapiahoitoja, niin miehille ei kelpaa.

Vierailija
64/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monille miehillekin on tärkeää naisen koulutus ja työstatus. Moni mies on ghostannut sen jälkeen kun on saanut tietää mitä teen työkseni.

Jep. Esimerkiksi monilta lähihoitajilta olen kuullut tätä. Sairaanhoitaja on vielä miesten mieleen, mutta sitten, kun onkin kyse lähihoitajasta, niin ei käy... Vaikka siis mies olisi itsekin amis. Minä olen tradenomi ja teen sihteerin hommia ja minäkin olen saanut kuulla miehiltä kaikkia alentavia sihteerikkö-vitsejä ym.

Vierailija
65/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena ihmetyttää mihin nuo naiset sitä miehen työtä tai ammattia tarvitsevat? Minulla on oma työpaikka jolla elätän itseni, ja jos ei olisi, hakisin jotain tukia yhteiskunnalta. Ei nykyaikana tarvitse ruveta jonkun toisen elätettäväksi vaikka sattuukin olemaan syntynyt naiseksi.

Ei ole elättämisestä eikä rahasta kiinni. Ammatti nyt vaan kertoo paljon ihmisestä, mm älykkyydestä, sitkeydestä ja mielenkiinnon kohteista.

Sinusta siis roskakuski, hitsaaja, varastotyöntekijä (miehet) sekä puutarhuri, keittäjä, lähihoitaja ovat kaikki vähän luuserihommia ja -ihmisiä?

No news today. Olihan tuo yksikin tapaillut naisia laitoshuoltajasta maisteriin, kai ne ääripäät, mitä keksi. Tarttui silmään.

Laikkari&FM

Vierailija
66/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varastotyöntekijä, fyysisesti hyvässä kunnossa, ratkon päivittäin tarpeeksi ongelmia töissä, on vastuuta ja velvollisuuksia, ihmiset hyötyvät työstäni, tunnen logistiikka-alaa ja pidän työstäni. En ymmärrä miksi työni kertoisi minusta ihmisenä oikeastaan mitään.

Vierailija
67/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan ole. Kunhan ei ole työtön. Työttömiä loisia en voi sietää. N28

Suomessa työttömiä on 600 000, usassa jopa 47,2% aikuisväestöstä, joka onkin todella huikea lukema, mutta se on koronan aiheuttamaa. Työttömät tulee muutenkin lisääntymään tulevaisuudessa, koska työt automatisoituu enemmän ja enemmän.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/856b67c8-4b3b-46c0-9706-ea6e0a462364

Vierailija
68/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samoin kuin ulkonäkö nyt vaan kertoo paljon naisesta, mm älykkyydestä, sitkeydestä ja mielenkiinnon kohteista.

Vierailija
69/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin myöntää tämän, mutta juttu ei liity statukseen vaan koulutukseen. 

Vierailija
70/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko on ainoastaan sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä. Kukaan järjevä ei tekisi töitä, jos se ei olisi pakollista ruoan hankinnan kannalta.

Vierailija
71/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samoin kuin ulkonäkö nyt vaan kertoo paljon naisesta, mm älykkyydestä, sitkeydestä ja mielenkiinnon kohteista.

Tietysti kertoo. Harrastaako urheilua, onko impulssien sietokykyä, pitääkö itsestään huolta jne.

Vierailija
72/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta näissä voi olla sitä ongelmaa, että ei löydy yhteistä puhuttavaa. Tai sitten mies on sitä tyyppiä, jonka mielestä on ihan normaalia viikonloppuisin vetää pää täyteen.

Ja kirsikkana kakun päällä: miestä voi ärsyttää se, että olen korkeakoulutettu ja huonoimmillaan saattaa itse olla sellainen alemmuudentuntoinen tyyppi, joka lämpiää kaikelle persupopulismille.

Siinäpä ne stereotypiat duunareista tulikin.:)

Vierailija
73/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen oma naismakusi on? Ota yhteyttä seuraavaksi kouluttamattomaan ja kaikin puolin vaatimattoman näköiseen naiseen ja kerro sitten, miten paljon nainen ranttuili.

Mulle ei ole väliä naisen ammatilla, olen pyytänyt treffeille ihan kaikenlaisia naisia laitoshuoltajista maistereihin.

Toiveena on että nainen olisi suht samanikäinen perusnätti liikunnallinen mukava..

AP

Ah, nuori, hoikka ja nätti. Tuollaiseen tarvii jo vähän enemmän kuin pienellä palkalla toimistossa, sori. Ellet ole todella hyvännäköinen ja treenattu.

Eli allekirjoitat naisena AP:n pointin, että miehessä taso muodostuu ammatillisesta statuksesta?

Ei pelkästään, mutta se on osa kokonaisuutta, niinkuin naisessakin. Sitä voi kompensoida toki muilla jutuilla.

Vierailija
74/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurikin siksi kysytään ettei tarvitse itse elättää sitä miestä kun on kouluttautunut ja hyvätuloinen nainen. En halua asua lähiössä ja käydä lomalla Kanarialla. 

Vierailija
75/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kiinnostavaa juttuseuraa. Kanssasi koitetaan vääntää aikaan keskustelua sitten edes työstä mutta et siitäkään saa sitä keskustelua tehtyä niin luovuttavat.

Joku tällainen tuli minullekin mieleen.

Olen nyt käynyt itse deittipalstoilla ja jotkut vaan ovat tylsiä. Saattavat olla ihan mukavia ihmisiä, mutta eivät osaa korostaa sitä, mikä heissä voisi olla toiselle kiinnostavaa.

Mutta se on yleinen ongelma.

Itse taas naisena en tuo koulutustani esille, koska siihen liittyy stereotypioita. Toisekseen en tee koulutusta vastaavaa työtäkään tällä hetkellä. Yritän deitti-ilmoituksissa keskittyä asioihin, jotka toisaalta kertovat, minkä oloinen olen, toisaalta mitkä asiat kiinnostavat.

Muistan kun olin tinderissä niin suurin osa ihmisistä nyt vaan sattui olemaan tylsiä. Pinnallista keskustelua jostain työstä ja opiskelusta ilman että osaa mitenkään tuoda omaa persoonaa esiin. Ei sellaisen kanssa jaksa lähteä tapaamaan.

Vierailija
76/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu evoluutiosta, naisten ovat ohjelmoitu etsimään elättäjää ja suojelijaa itselleen ja lapselleen. Miehet taas ovat ohjelmoitu etsimään hedelmällistä naista joka sopii hyvin suvun jatkamiseen. Siksi vanhatkin miehet haluavat parikymppisiä isotissisiä naisia.

Poistellaan näemmä vähän kiusallisia vastauksia koska eivät sovi naisagendaan?

Vastasin jo kerran, että naiset kokevat että heidän evoluutiokäyttäytyminen on oikein, mutta miesten kyllä väärin. Miksi tällainen mielipide joka näyttää olevan jopa fakta, pitää poistaa?

Naisen ei tarvitse hyväksy hintelää työtöntä "luuseria", mutta miesten tulisi hyväksyä myös ikäisensä keski-ikäinen nainen vaikka se biologisesti ei ole oikein? Miksi? Miksi miehen biologia on väärin kun mies hakee max 28v naisia?

Vierailija
77/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on tinderissä mätsi kadonnut kun kertoo olevansa duunariammatissa.

M33

Vierailija
78/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä ammatti määrittelee ison osan miehen statuksesta naisten keskuudessa. Kumminkin ystävättäret kysyvät ensimmäiseksi että mikä se on ammatiltaan ja onhan se kivempi kertoa että jääkiekkoilija tai toimitusjohtaja.

No, monella duunarilla on hyvä palkka, jolla pystyy omakotitalon ja auton hankkimaan vaimon lisäksi. Itse tiedän pariskunnan, joka matkailee usein ja elelee muutenkin mukavasti.

Vierailija
79/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu evoluutiosta, naisten ovat ohjelmoitu etsimään elättäjää ja suojelijaa itselleen ja lapselleen. Miehet taas ovat ohjelmoitu etsimään hedelmällistä naista joka sopii hyvin suvun jatkamiseen. Siksi vanhatkin miehet haluavat parikymppisiä isotissisiä naisia.

Poistellaan näemmä vähän kiusallisia vastauksia koska eivät sovi naisagendaan?

Vastasin jo kerran, että naiset kokevat että heidän evoluutiokäyttäytyminen on oikein, mutta miesten kyllä väärin. Miksi tällainen mielipide joka näyttää olevan jopa fakta, pitää poistaa?

Naisen ei tarvitse hyväksy hintelää työtöntä "luuseria", mutta miesten tulisi hyväksyä myös ikäisensä keski-ikäinen nainen vaikka se biologisesti ei ole oikein? Miksi? Miksi miehen biologia on väärin kun mies hakee max 28v naisia?

Saahan sotä tavoitella vaikka mitä, eri asia saako. Väärin ei ole kuin vauvapalstalla valittaminen, jos ei saa.

Vierailija
80/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kysyy ammatin = status on hänelle tärkeä?

Ihminen viettää töissä noin puolet valveillaoloajastaan, joten minusta se on aika helkkarin merkittävä asia elämässä. Minusta ammatin kysyminen on maailman luonnollisin asia, sitähän kysytään myös muilta uusilta tuttavuuksilta aika nopeasti kun aletaan tutustua. Tapaan mieheni kautta hänen liikekumppaneitaan ja heidän puolisoitaan ja työstä ja ammatista kysyminen on molemmin puolin täysin tavallista. Ihan ilman minkäänlaisia hyötymistarkoituksia. Ja kyllä itseltänikin viimeksikin kun olin baarissa, juttusille tullut mies kysyi jo keskustelun alkuvaiheessa, mitä teen.

En ymmärrä, miksi sinä näet sen jotenkin outona ja ilmeisesti ongelmallisena.

Juu, mutta ei missään muussa maassa, kuin Suomessa. Esim. Norjassa ei koskaan kysytä, mitä teet työksesi. On tosi kummallista, miten Suomessa on aikanaan alettu ajatella siten, että ihminen koostuu siitä mitä se tekee, omistaa jne. ja sillä määrätään sen arvo. Miksihän missään muussa maassa ei keksitty näin vammaista ja pinnallista ajattelutapaa, vaan niissä pystyttiin edelleen pitämään vallalla ajattelutapa, että on olemassa itse ihmisyys käsitteenä, jota ei määrää mikään ulkoinen määre, eikä täten alettu määritellä ihmisiä sen mukaan, mitä se tekee. Miksi suomalaiset eivät kyenneet samaan, mihin muut pystyivät?