Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen työ/status on niin tärkeää naisille?

Vierailija
28.09.2017 |

Olen jo seonnut laskuissa kuinka monta kertaa on nettideiteissä ja tinderissä keskustelu kulkenut tasan siihen asti kunnes nainen kysyy ammatin ja sen kerron.
Täälläkin palstalla kuulee usein sanottavan, että pääasia, että mies on töissä eikä sillä ammatilla ole väliä. Miksi minä törmään jatkuvasti naisiin jotka pitää ammattia kynnyskysymyksenä?

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monille miehillekin on tärkeää naisen koulutus ja työstatus. Moni mies on ghostannut sen jälkeen kun on saanut tietää mitä teen työkseni.

Vierailija
42/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen alitajuinen tarve on päästä käyttämään miehen resursseja. Jos et voi hyväksyä sitä niin mgtow.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu evoluutiosta, naisten ovat ohjelmoitu etsimään elättäjää ja suojelijaa itselleen ja lapselleen. Miehet taas ovat ohjelmoitu etsimään hedelmällistä naista joka sopii hyvin suvun jatkamiseen. Siksi vanhatkin miehet haluavat parikymppisiä isotissisiä naisia.

Joo joo ollaan kaikki elukoita ja toimitaan vaan vaistojen varassa. Tiesitkö että jopa monet lemmikit ovat irti niistä evoluution aikaan saamista vaistoista?

Eivät ole irti vaistoista, vaan koulutettu/sopeutuneet elämään ilman suurempaa tarvetta toteuttaa niitä... Mutta kyllä ne niiden käyttäytymiseen vaikuttaa, ihan kuten ihmisilläkin, vaikka nyt ollaankin aivotoiminnaltamme saavutettu jonkinlainen sivistystaso.

Vierailija
44/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen oma naismakusi on? Ota yhteyttä seuraavaksi kouluttamattomaan ja kaikin puolin vaatimattoman näköiseen naiseen ja kerro sitten, miten paljon nainen ranttuili.

Mulle ei ole väliä naisen ammatilla, olen pyytänyt treffeille ihan kaikenlaisia naisia laitoshuoltajista maistereihin.

Toiveena on että nainen olisi suht samanikäinen perusnätti liikunnallinen mukava..

AP

Ah, nuori, hoikka ja nätti. Tuollaiseen tarvii jo vähän enemmän kuin pienellä palkalla toimistossa, sori. Ellet ole todella hyvännäköinen ja treenattu.

Vierailija
45/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen oma naismakusi on? Ota yhteyttä seuraavaksi kouluttamattomaan ja kaikin puolin vaatimattoman näköiseen naiseen ja kerro sitten, miten paljon nainen ranttuili.

Mulle ei ole väliä naisen ammatilla, olen pyytänyt treffeille ihan kaikenlaisia naisia laitoshuoltajista maistereihin.

Toiveena on että nainen olisi suht samanikäinen perusnätti liikunnallinen mukava..

AP

Ah, nuori, hoikka ja nätti. Tuollaiseen tarvii jo vähän enemmän kuin pienellä palkalla toimistossa, sori. Ellet ole todella hyvännäköinen ja treenattu.

Eli allekirjoitat naisena AP:n pointin, että miehessä taso muodostuu ammatillisesta statuksesta?

Vierailija
46/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ammattini on sellainen, että toimistotyöntekijä tuskin voi ymmärtää elämääni. Palkalla ei niin väliä. Parempi säästää molempien aikaa, ja jättää välistä. :)

Vierailija
47/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kiinnostavaa juttuseuraa. Kanssasi koitetaan vääntää aikaan keskustelua sitten edes työstä mutta et siitäkään saa sitä keskustelua tehtyä niin luovuttavat.

Vierailija
48/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeää, että mies on älykäs ja ajattelumaailmaltaan saman tyylinen kuin minä. Yleensä (keskimäärin) akateemisisista miehistä löytyy helpommin tällaisia. Ja useimmiten akateeminen mies on myös melko arvostetussa työssä.

Eli ei se juttu ole työ tai status itsessään, vaan henkiset ominaisuudet ja elämänasenne. Tietenkin myös duunarilta voi nämä asiat löytyä, mutta kuten totesin, keskimäärin akateemisista löytyy helpommin.

Jos siis olet älykäs duunari ja haluat minut, niin sinun pitää vain osoittaa ominaisuutesi heti tutustumisen alussa. :)

Vierailija
49/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä ammatti määrittelee ison osan miehen statuksesta naisten keskuudessa. Kumminkin ystävättäret kysyvät ensimmäiseksi että mikä se on ammatiltaan ja onhan se kivempi kertoa että jääkiekkoilija tai toimitusjohtaja.

Jääkiekkoilija ja toimitusjohtaja samalla viivalla? 🤣🤣

Vierailija
50/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena ihmetyttää mihin nuo naiset sitä miehen työtä tai ammattia tarvitsevat? Minulla on oma työpaikka jolla elätän itseni, ja jos ei olisi, hakisin jotain tukia yhteiskunnalta. Ei nykyaikana tarvitse ruveta jonkun toisen elätettäväksi vaikka sattuukin olemaan syntynyt naiseksi.

Osaatko ajattella, että diskriminaatio voi johtua pelosta että mies onkin se elätettävä?

Minulla on hyvä palkka, mutta myös kaksi lasta jo joiden kuluista vastaan käytännössä yksin.

Vierailija
51/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäät vääriin naisiin. Tinder on outo ja aika luonnoton paikka tutustua.

Mulla on itsellä koulutus yliopistosta ja raksajätkän kanssa seurustelen. Hän ei toki ole ihan keskivertotyyppi alansa edustajista, on fiksumpi. Mutta kyllä tätä tapahtuu.

Järkyttävä stereotypia. Tuliko ihan varmasti ajateltua loppuun asti?

Vierailija
52/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koulutus ja ammatti ovat tärkeitä asioita, kertovat ihmisen arvoista ja kiinnostuksen kohteista. 

Yllättäen ap itse arvostaa naisen ulkonäköä... 

Tasoteoria tasoteoria! 

Vierailija
53/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oletko itse samanikäinen, peruskomea, liikunnallinen tai mukava? Ehkä ongelma ei olekaan ammattisi vaan vaatimuksesi naiselle. Pyydä treffeille omantasoisesi nainen?

Vierailija
54/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena ihmetyttää mihin nuo naiset sitä miehen työtä tai ammattia tarvitsevat? Minulla on oma työpaikka jolla elätän itseni, ja jos ei olisi, hakisin jotain tukia yhteiskunnalta. Ei nykyaikana tarvitse ruveta jonkun toisen elätettäväksi vaikka sattuukin olemaan syntynyt naiseksi.

Minua ei ihmetytä. Minullakin on työpaikka, jolla elätän itseni, ja avopuolison kanssa maksamme yhteiset kulut puoliksi. Silti hänen ammattinsa kiinnosti minua. Itselleni työ on erittäin tärkeä osa elämää. Vietän töissä lähes puolet hereilläoloajastani, se on minulle sisällöllisesti tärkeää, se tarjoaa haasteita mutta myös onnistumisen kokemuksia, se tarjoaa jatkuvan kehittymisen kohteen ja tietysti mietin koko ajan, miten edetä urallani. Syksyllä suunnittelen suorittavani jälleen yhden ammattitaitoani lisäävän tutkinnon, mihin menee myös omaa aikaa. Lisäksi haaveilen tekeväni päivätyöni ohella muutaman tunnin kuukaudessa erästä toista työtä, jotta ammattitaitoni ja koulutukseni siihen ei menisi täysin hukkaan.

En usko, että mies, joka ei itse ole innostunut omasta työstään, viihtyisi kanssani. Jos hänelle työ olisi vain välttämätön paha, jossa käydään koska on pakko, hän tuskin haluaisi puhua myöskään minun työstäni saati ymmärtäisi sitä, että käytän myös vapaa-aikaani opiskeluun tai sivutyöhön, jonka tulot eivät kuitenkaan ole merkittävät kun puhutaan vain muutamasta tunnista kuukaudessa.

Ja mitä tuloihin tulee, niin minulle myös samanlainen elintaso on tärkeä. Haluan jakaa asiat nimenomaan puolisoni kanssa ja siksi on ollut ihanaa löytää ihminen, joka myös rakastaa mm. matkustamista mutta myös kulttuuria, ulkona syömistä, erilaisia harrastuksia ja niiden kokeilemista jne.

Vierailija
55/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta millä toinen itsensä elättää. Teen itse vain sen verran töitä kuin on pakko, ja jos etsisin seuraa, arvostaisin toista vapaa-aikaorientoitunutta.

Vierailija
56/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on olemassa vielä naisia, joille parisuhde tarkoittaa elämän jakamista kaikkinensa. Jos yhteisen elämän ja perheen perustaa, niin kyllä molempien osapuolten tekemiset ovat tärkeitä. Ei kaikkien naisten tarvitse olla mitään pärjäämisdiskurssilla varustettuja nykyfeministejä. Itselleni miehen koulutus ja ammatti olisi todella tärkeä asia, yksi ensimmäisistä kysymyksistäni. Tämä asia vaivannee ainoastaan miehiä, joilla on jotain ongelmaa asian suhteen.

VTM/YTM

Vierailija
57/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokaisellla on perus oikeus havitella kumppania joka on itselleen mieluinen. Samalla tavalla miehellä on oikeus havitella kaunista naista. (Tämä toki stereotyyppinen ja vanhanaikainen ajatus.

Eli kyllähän nainenkin hakee varmasti silmäänsä mielyttävää miestä ja mies koulutettua naista.)

Anyways!

Joillekin naisille kouluttautuminen ja jokin tietty työ on tärkeä esimerkiksi siksi, että se takaa paremmat mahdollisuudet rakentaa perhettä.

Itse ainakin koen koulutettuna nuorena naisena, että mieheni työllä on todella väliä.

Kaikille se ei kuitenkaan merkitse ja sekin on okei.

Jokainen ihminen päättää oikeutetusti itse, mitkä asiat merkitsevät elämässä.

Vierailija
58/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi kiinnostamaan, mikä se ap:n työ on, toimistotyöntekijä ei ole ammatti. Mitä teet, oletko sihteeri, jokin etuuskäsittelijä vai mikä?

Vierailija
59/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset haluavat käyttää miehen rahat meikkeihin ja ylellisyyteen ja vasta sitten omansa jos niitä enään on. Kukapa voimaantunut enää arkea kestää kun someystävätkin elävät illuusiossa.

Vierailija
60/264 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kiinnostavaa juttuseuraa. Kanssasi koitetaan vääntää aikaan keskustelua sitten edes työstä mutta et siitäkään saa sitä keskustelua tehtyä niin luovuttavat.

Joku tällainen tuli minullekin mieleen.

Olen nyt käynyt itse deittipalstoilla ja jotkut vaan ovat tylsiä. Saattavat olla ihan mukavia ihmisiä, mutta eivät osaa korostaa sitä, mikä heissä voisi olla toiselle kiinnostavaa.

Mutta se on yleinen ongelma.

Itse taas naisena en tuo koulutustani esille, koska siihen liittyy stereotypioita. Toisekseen en tee koulutusta vastaavaa työtäkään tällä hetkellä. Yritän deitti-ilmoituksissa keskittyä asioihin, jotka toisaalta kertovat, minkä oloinen olen, toisaalta mitkä asiat kiinnostavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä