Miksi miehen työ/status on niin tärkeää naisille?
Olen jo seonnut laskuissa kuinka monta kertaa on nettideiteissä ja tinderissä keskustelu kulkenut tasan siihen asti kunnes nainen kysyy ammatin ja sen kerron.
Täälläkin palstalla kuulee usein sanottavan, että pääasia, että mies on töissä eikä sillä ammatilla ole väliä. Miksi minä törmään jatkuvasti naisiin jotka pitää ammattia kynnyskysymyksenä?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena ihmetyttää mihin nuo naiset sitä miehen työtä tai ammattia tarvitsevat? Minulla on oma työpaikka jolla elätän itseni, ja jos ei olisi, hakisin jotain tukia yhteiskunnalta. Ei nykyaikana tarvitse ruveta jonkun toisen elätettäväksi vaikka sattuukin olemaan syntynyt naiseksi.
Ei ole elättämisestä eikä rahasta kiinni. Ammatti nyt vaan kertoo paljon ihmisestä, mm älykkyydestä, sitkeydestä ja mielenkiinnon kohteista.
Sinusta siis roskakuski, hitsaaja, varastotyöntekijä (miehet) sekä puutarhuri, keittäjä, lähihoitaja ovat kaikki vähän luuserihommia ja -ihmisiä?
Olen eri, mutta näissä voi olla sitä ongelmaa, että ei löydy yhteistä puhuttavaa. Tai sitten mies on sitä tyyppiä, jonka mielestä on ihan normaalia viikonloppuisin vetää pää täyteen.
Ja kirsikkana kakun päällä: miestä voi ärsyttää se, että olen korkeakoulutettu ja huonoimmillaan saattaa itse olla sellainen alemmuudentuntoinen tyyppi, joka lämpiää kaikelle persupopulismille.
Siinäpä ne stereotypiat duunareista tulikin.:)
Ja samalla melkoiset stereotypiat myös korkeakoulutuksesta. Ihan niinkuin (lähtökohtaisesti) olisit jotenkin fiksu ja hyvä ihminen. :) Saattaa olla totuus se, että ylemmyyden tuntosi kokee joku päivä kovan kolauksen kun tajuat olevasi tavan tallaaja jolle moni duunari laittaa luun kurkkuun.
"ei löydy yhteistä puhuttavaa". Tämä sisältää teillä käsien heiluttelija-humanisteilla (?) oletuksen, kuinka elämä olisi joku sivistykilpailu. Naisen kiinnostus matkailuun, museokulttuuriin ja henkiseen kehittymiseen on niin v tun paljon arvokkaampaa kuin miehen kiinnostus metallisorvaamiseen, moottoripyöräilyyn ja jalkapalloon (vaikka vain seuraten)!!
Tässäpä ne stereotypiat alemmuudentunnosta tulivatkin hyvin.
Kerro muuten miten tuosta aiemmasta EI TULLUT esiin stereotypiat ylemmyyden tunnosta? Sitä mieltä kai olet anyway?
Taisi olla taas syy: naisen mielipide oikein, miehen väärin. Aivan sama miten perusteltu tai objektiivinen on mielipide, kyllä naisella aina oikeampi on!
Valehdellako pitäisi? Sinun mielipiteessäsi ei ollyt mitään oikeaa tai objektiivista. Se oli ainoastaan typerä.
Puolisoni on lääkäri ja siitä on ehkä sellainen myönteinen seuraus, että lapsia ei ole paljoa tarvinnut läksyisssä autella. Hyvin hoksaavat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Onks Tinderissä vaan tietyntyyppisiä naisia, kuten täällä on sanottu?
Tinder, se on kehareille
Jestas mitä uhriutumista taas 😂Todistit kyllä kaikki nuo stereotypiat oikeiksi säälittävällä nillitykselläsi 😂
eri