Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 % suomalaisista maksaa 74 % valtion tuloveroista eli elättää Suomen!

Jung Kim Ung
26.09.2017 |

9,5 prosenttia suomalaisista maksaa 74 prosenttia yksistään valtion ansiotuloveroista. Tähän porukkaan päätyy vähintään 55 000 euron vuosituloilla. Jos katsotaan kaikkia tulo- ja pääomaveroja, kasautuu vielä silloinkin verojen maksu melko pienelle porukalle. Verohallinnon tilastoista käy ilmi, että noin 27 prosenttia tulonsaajista maksoi noin 71 prosenttia kaikista tulo- ja pääomaveroista vuonna 2015. Nämä ihmiset tienasivat tyypillisesti 35 000–50 000 euroa vuodessa, aivan pieni osa toki enemmän.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää, vaikka Rinne tai Andersson, miksi mun tarttee maksaa vuosittaisista kokonaistuloistani  noin 60 % valtion ja kunnallisveroina?

Mulle jää sii itelle vaan noin 40 %.

Että mikä järki täsä oikein on?????

Vierailija
162/163 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu tuohon 9%:iin ja saa tulonsa verovaroista niin ei todellakaan elätä Suomea vaan on megaloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod.Outoa kirjoitti:

Voisko joku selittää, vaikka Rinne tai Andersson, miksi mun tarttee maksaa vuosittaisista kokonaistuloistani  noin 60 % valtion ja kunnallisveroina?

Mulle jää sii itelle vaan noin 40 %.

Että mikä järki täsä oikein on?????

En ole Antti enkä Li, mutta kerron sulle nyt salaisuuden. Sä maksat veroja sen vuoksi, että sun ei ole tarvinnut maksaa omasta koulutuksestasi (9 vuotta peruskoulua, arvelen). Sun ei ole tarvinnut myöskään maksaa mitään siitä, että sulla on yksi maailman parhaista terveydenhuollon järjestelmistä käytettävissä jos sairastut flunssaan tai aivosyöpään. En ole maksanut mitään siitä, että pääset joka päivä töihin/kouluun/ostoksille hoidettuja katuja pitkin. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi