Saatiin kutsu teemahäihin
Saatiin perheelle häihin kutsu, joka vahvasti ohjeisti pukeutumaan tietyn teeman mukaan, mikä tarkoittaa, että koko perheen asut päästä varpaisiin on mietittävä ja hankittava.
Ärsyttää suunnattomasti se rahanmeno, näille vaatteille tuskin tulee käyttöä tulevaisuudessa ja toki lapsetkin niistä aika pian ulos kasvavat.
Häihin on pakko mennä kun on aika lähisukulaisesta kyse. Mutta kehtaako mennä tavallisissa juhlavaatteissa, sellaiset kun sattuisivat jo valmiina olevan.
Ihan järjetöntä vaatia vieraita pukeutumaan tietyllä tavalla vaikka kutsussa muka hassunhauskasti oli kirjoitettu ettei se pakollista ole.. arg mitä tyyppejä! !!
ärsyttää jo koko häät..
Kommentit (166)
Eihän periaatteessa hääpari voi edes vaatia sitä juhlapukeutumista. Ihmiset voivat ihan verkkareissa tästä lähtien mennä häihin, kun "juhlavaatteet maksaa eikä niitä tule muutenkaan usein käytettyä".
Halvintahan on olla menemättä mihinkään. Ilta baarissa maksaa, mutta jos ei mene, jää käteen enemmän rahaa. Etelänmatka maksaa, mutta jos ei pidäkään lomaa vaan käy vain töissä, jää enemmän rahaa.
Mitä sitä rahaa laittamaan yhtään mihinkään. Istuu vaan kotona.
Niin, mikä se teema nyt on? Star wars? Disney? Villi länsi? Se GoT? Tulevaisuus? Haluan tietää, niin voin sanoa, naukuuko ap turhasta, vai onko hääpari kohtuuton.
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki teema niin varmasti saat täältä vinkkejä pukeutumiseen. Miksi heti pitää teilata, jos joku yrittää jotain erilaista. Musta olis ainakin kiva saada kutsu teemahäihin toisin kuin ladossa pidettäviin 'perinnehäihin', vähän katsos vaihtelua. Suunnittelet asut nyt hyvissä ajoin ja muokkaat vaatteista mitä teillä jo on. Tuskinpa niin erikoinen teema, etteikö siihenkin voisi pienellä budjetillakin panostaa.
Naamiaiset on erikseen.
Nest topic.
Vierailija kirjoitti:
Eihän periaatteessa hääpari voi edes vaatia sitä juhlapukeutumista. Ihmiset voivat ihan verkkareissa tästä lähtien mennä häihin, kun "juhlavaatteet maksaa eikä niitä tule muutenkaan usein käytettyä".
Halvintahan on olla menemättä mihinkään. Ilta baarissa maksaa, mutta jos ei mene, jää käteen enemmän rahaa. Etelänmatka maksaa, mutta jos ei pidäkään lomaa vaan käy vain töissä, jää enemmän rahaa.
Mitä sitä rahaa laittamaan yhtään mihinkään. Istuu vaan kotona.
Miksi niitä juhlapukuja pitäisi ostaa uusi jokaista juhlaa varten, kun välillä morsian tykkää star trekistä ja välillä games of thronesta ja välillä haluaa keltamustaa? Kaikkia ei edes periaattesta kiinnosta ostaa kertakäyttövaatteita. Eikä varsinkaan heitä joiden oikeasti pitäisi käyttää ne rahat vaikka lasten kouluvaatteisiin. Neljän hengen perheelle teemavaatetus ei ole pikkujuttu. Mutta kai se ulkonäkö on tärkeintä siinä juhlimisessa, kun mielummin toivotaan ettei edes muuten tultaisi paikalle.
Mä itse oon mieltynyt 20-luvun muotiin ja miettinyt, että voisin pitää sen teemaiset häät. Mutta mikään pakko ei olisi vaan vieraat saisivat tulla tavallisissakin vaatteissakin. En nyt ala vaatimaan keneltäkään 20-luvun vaatetuksen ostamista yhtien häiden takia, sitähän voi vaikka hiukset laittaa sillä tyylillä tai jonkun pienen asusteen ostaa juhlia varten, mutta toki olisi vapaavalinnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta teemahäät vaikuttavat jotenkin lapsellisilta. Pienten lasten synttäreillä voi olla jokin teema, olkoon se sitten joku prinsessajuttu tai Hämähäkkimies tms. mutta aikuisten ihmisten häissä teemajuttu on todella typerä ja lapsellinen. Koristeluissa voi tietysti olla joku teema, mutta että vieraiden pitäisi pukeutua teeman mukaisesti. Tulee vain mieleen, että tällaiset aikuiset eivät ole lapsena saaneet niitä toivomiaan teemasynttäreitä ja haluavat nyt lasten häät. Ei, ei ja vielä kerran ei.
Ei vaikuta.
Ei ole lapsellista eikä typerää.
Luultavasti haluavat vain vähän jotain spessua omiin häihin. Monet häät ovat niin sitä samaa, ettei niitä oikein edes erota toisistaan.
Miksei se spessu voisi olla sitten jotain erikoisia ruokia tai vaikka erikoinen bändi tai paikka? Tai sitten hääparilla on oudot vaatteet? Pakkoko kaikki on tehdä vieraille niin hankalaksi, että osa porukasta ahdistuu, haluaa jäädä pois tai peräti jää pois? Juhlien koko idea on surkea jos sen takia ihmiset haluavat jättää juhlat väliin. Oli sitten kuin spessua tahansa.
Ap tässä. Kivasti tullut kommenttia tänne, kiitos kaikille.
Jäin pohtimaan vastauksianne ja päällimmäisenä teillä lienee ajatus, että valitan nyt turhasta. Ehkä tosiaan olen vajaa, kuten joku kirjoittikin. Ymmärsin itse kuitenkin, että ainakin olen tosikko ja varmasti nuukakin kun ei huvita yhtä kertaa varten riepuja ostella.
Tämä teema on tosiaan sellainen, että tätä varten on omat pukunsa, eli ihan helpolla ei löydy kirppikseltä.
Ja jotenkin miellän, että häissä ollaan kuitenkin juhlapuvut päällä eikä nuhjuissa kirppisvaatteissa. Jos kyse olisi vaikka 30-, 40-, tai 50-vuotisjuhlat tällä teemalla, niin suhtautuisin suopeammin ja olettaisin pukeutumisen olevan rennompaa ja vapaampaa.
Ja tosiaan, kutsussa oli maininta, että pakko ei ole pukeutua. Kuitenkin annettiin hyvin yksityiskohtaiset ohjeet miten kuuluisi pukeutua. Kyse ei ole mistään leffa-, tai tv-sarjasta eikä meillä oikeasti löydy tähän teemaan mitään kotoa.
Onhan tässä nyt positiivista se, että yritetään jotain uutta, mutta näin häävieraana ei nyt ihan hirveästi innosta lähteä tähän pelkeilyyn mukaan.
appäivittää kirjoitti:
Ap tässä. Kivasti tullut kommenttia tänne, kiitos kaikille.
Jäin pohtimaan vastauksianne ja päällimmäisenä teillä lienee ajatus, että valitan nyt turhasta. Ehkä tosiaan olen vajaa, kuten joku kirjoittikin. Ymmärsin itse kuitenkin, että ainakin olen tosikko ja varmasti nuukakin kun ei huvita yhtä kertaa varten riepuja ostella.
Tämä teema on tosiaan sellainen, että tätä varten on omat pukunsa, eli ihan helpolla ei löydy kirppikseltä.
Ja jotenkin miellän, että häissä ollaan kuitenkin juhlapuvut päällä eikä nuhjuissa kirppisvaatteissa. Jos kyse olisi vaikka 30-, 40-, tai 50-vuotisjuhlat tällä teemalla, niin suhtautuisin suopeammin ja olettaisin pukeutumisen olevan rennompaa ja vapaampaa.
Ja tosiaan, kutsussa oli maininta, että pakko ei ole pukeutua. Kuitenkin annettiin hyvin yksityiskohtaiset ohjeet miten kuuluisi pukeutua. Kyse ei ole mistään leffa-, tai tv-sarjasta eikä meillä oikeasti löydy tähän teemaan mitään kotoa.
Onhan tässä nyt positiivista se, että yritetään jotain uutta, mutta näin häävieraana ei nyt ihan hirveästi innosta lähteä tähän pelkeilyyn mukaan.
Kerrot teemasta niin paljon että jos joku tuttusi on tätä lukemassa niin on varmaan jo arvannut. Saman tien voisit kertoa teeman meillekin.
Voitko nyt vaan kertoa sen teeman ? Mitä väliä vaikka joku tunnistaiskin, että samat häät kyseessä? Eihän ne tiedä, kuka tän alotuksen on tehnyt.
Avaruusteema?
Eläinpuku kaikille?
Lopeta nyt ap se rivien välistä lukeminen jos selvällä suomenkielellä sanotaan, että teemavaatteet ei ole pakolliset. Problem solved.
Tilaa Kiinasta kympillä rekvisiittaa normi juhla-asujen lisäksi.
Jos kutsussa lukee, että teeman mukaan pukeutuminen ei ole pakollista, niin sitten se ei ole pakollista. Ohjeet ovat niitä varten, jotka haluavat pukeutua. Todennäköisesti juhliin tulee paljon muitakin ihan tavallisissa juhlavaatteissa. Jos kyseessä on lähisukulaisen häät niin varmasti voit myös kysyä hääparilta pukeutumisesta.
Onko teemana keskiaika?
Vierailija kirjoitti:
Onko ne jotkut leppäkerttu- tai Batman-häät?
Leppäkerttuhäät! Repeilen täällä yksinäni mielikuvalle 😂
No etkö jo aloituksessa sanonut, että kutsunkaan mukaan teeman mukaisesti ei tarvitse pukeutua, eli ei ole pakko. Eli siihen, mitä täällä kysyt löytyy jo itse kutsusta vastaus. Ei tarvitse.
Toisaalta ammattivalittaja ja mielensäpahoittaja löytää kaikesta murmatettavaa. Nyt kutsuttiin lapset niin siitä ei pääse valittamaan - siispä valittamaan siitä, että on teemahäät. Toisaalta väität, että pitäisi päästä varpaisiin pukeutua teeman mukaan, mutta myös myönnät, ettei kutsu edes vaadi pukeutumaan teeman mukaan - siis juhlavaatteet vaan päälle.
Itse tod.näk. ottaisin jonkun helpon ja halvan teeman mukaisen asusteen - en asua.
Ethän vain AP kuulu ihmisryhmään nimeltä, joka asian uhrit. Aina uhriutumassa. Uhri jos kutsutaan, uhri jos ei kutsuta. Uhri jos lapsia ei kutsuta, uhri jos ne kutsutaan, mutta vääränlainen kutsu. Uhri jos ei kerrota, miten pukeudutaan, uhri jos pukeutumisesta kerrotaan. Uhri jos jotkut menee teemahäihin teemavaatteissa, vaikka itse ei halua, eikä edes kutsun mukaan ole pakko.
aptässä kirjoitti:
en viitsi teemaa paljastaa, mutta en ole koskaan kenenkään kuullut tällä teemalla häitä juhlittavan. Kyse ei ole kuitenkaan mistään suht.tutusta teemasta ja meiltä ei kyllä valmiina löydy kotoa tähän teemaan liittyen yhtään mitään.
Eli minun 'ongelmanihan' tämä tosiaan on, tosin muiltakin kutsutuilta on tullut kyselyitä ja ihmettelyä. Sinänsä virkistävää, että yritetään jotain uutta, mutta kai siellä samat morsiamenryöstöt ja muut hääleikit ovat kuitenkin vaikka vieraat 'pelleiksi' ovat pukeutuneetkin.
Omalta osaltani tässä vain tökkii se, että viitsinkö pukuvuokraamoon maksaa useita satasia, tulee kallis ilta häälahjoineen...
Voi, miksi sinä sait kutsun, enkä minä?
Minä olisin ilahtunut! Pääsisi halloweenin aikaan naamiaiskutsuille, eikä tarvitaisi itse tehdä muuta kuin nostaa hiukan häälahjarahaa, pukeutua hyvin ja saapua paikalle.
Lapsenikin olisi innoissaan, se olisi meille koko syksyn kohokohta.
...ja sinulle se on pelkkä riesa.
Vierailija kirjoitti:
Voitko nyt vaan kertoa sen teeman ? Mitä väliä vaikka joku tunnistaiskin, että samat häät kyseessä? Eihän ne tiedä, kuka tän alotuksen on tehnyt.
Varmaan 70-luvun teema tai kasariteema. Molemmat olis kyllä makeita, minulla ainakin olisi hauskaa.
En usko höpinöitäsi. Jos kyseessä on kovin erikoinen teema, ei niitä asuja sitten pukuvuokraamossakaan ole. Näin ollen kukaan muukaan vieras ei voi pelkällä rahalla päästä pälkähästä, vaan vaaditaan vain vähän mielikuvitusta, jota sinulla ei selvästikään ole (paitsi provoilun suhteen).