Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu teemahäihin

ihmettelevähäävieras
26.09.2017 |

Saatiin perheelle häihin kutsu, joka vahvasti ohjeisti pukeutumaan tietyn teeman mukaan, mikä tarkoittaa, että koko perheen asut päästä varpaisiin on mietittävä ja hankittava.

Ärsyttää suunnattomasti se rahanmeno, näille vaatteille tuskin tulee käyttöä tulevaisuudessa ja toki lapsetkin niistä aika pian ulos kasvavat.

Häihin on pakko mennä kun on aika lähisukulaisesta kyse. Mutta kehtaako mennä tavallisissa juhlavaatteissa, sellaiset kun sattuisivat jo valmiina olevan.

Ihan järjetöntä vaatia vieraita pukeutumaan tietyllä tavalla vaikka kutsussa muka hassunhauskasti oli kirjoitettu ettei se pakollista ole.. arg mitä tyyppejä! !!

ärsyttää jo koko häät..

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

Mutta Game of Thronesissakin on vaikka mitä asuja ihmisten päällä. Eihän sun edes tarvitse olla mikään päähahmo. Ole vaikka joku orja, jolla on kämänen riepu normaalivaatteiden päällä. Tai joku palvelusneito. Heillä ainakin on aika yksinkertaisia maksimekkoja päällä.

Helppohan olisi olla myös joku Melisandre. Heittää vaan punaisia riepuja päälleen. Yhden rievun sillä tavalla, että näyttää hupulta.

Tai sitten heittää vain harteilleen jotain karvakauluksia ja vetää nahkaa päälle. Ei kai sen niin justiinsa tarvitse olla kopio itse sarjan asuista, vaan teemaan sopivaa viritelmää omalla tyylillä.

Vierailija
42/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

Mutta Game of Thronesissakin on vaikka mitä asuja ihmisten päällä. Eihän sun edes tarvitse olla mikään päähahmo. Ole vaikka joku orja, jolla on kämänen riepu normaalivaatteiden päällä. Tai joku palvelusneito. Heillä ainakin on aika yksinkertaisia maksimekkoja päällä.

Helppohan olisi olla myös joku Melisandre. Heittää vaan punaisia riepuja päälleen. Yhden rievun sillä tavalla, että näyttää hupulta.

Tai sitten heittää vain harteilleen jotain karvakauluksia ja vetää nahkaa päälle. Ei kai sen niin justiinsa tarvitse olla kopio itse sarjan asuista, vaan teemaan sopivaa viritelmää omalla tyylillä.

Tässäkin jonkun väsäämä rooliasu. Tuon tyylisiä mekkoja löytyy myös kaupasta ja voi pitää jatkossakin, ei ole niin "outo".

https://img0.etsystatic.com/114/0/9424839/il_570xN.916971466_1xo6.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

Tässäkin jonkun väsäämä rooliasu. Tuon tyylisiä mekkoja löytyy myös kaupasta ja voi pitää jatkossakin, ei ole niin "outo".

Entä jos joku vieraista olisi kuten minä, eli ei tiedä sarjasta mitään. Joutuis katselemaan jotain kuvia ja pukeutuisi vahingossa vaikka pahikseksi, jota kaikki vihaavat. Itse kyllä menen mielummin ihan tavan hääjuhlaan vieraaksi enkä naamiaisiin.

Vierailija
44/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

Entä jos joku vieraista olisi kuten minä, eli ei tiedä sarjasta mitään. Joutuis katselemaan jotain kuvia ja pukeutuisi vahingossa vaikka pahikseksi, jota kaikki vihaavat. Itse kyllä menen mielummin ihan tavan hääjuhlaan vieraaksi enkä naamiaisiin.

Pahiksethan ovat ihan parhaita hahmoja! Heihin liittyvät suurimmat draaman kaaret. Eikä kukaan syrji sua sen takia, että pukeudut hahmoksi, joka ei ole oma lempihahmo. Sehän on nimenomaan hauskaa, jos ihmiset pukeutuvat mahdollisimman erilaisiksi hahmoiksi sarjasta. Ja kuten sanoin, niin ei ole mikään pakko olla päähahmo. Ole sitten vaikka jokin taustalla hihhuloiva ekstrahahmo, joka ei herätä tunteita suuntaan jos toiseen. Esim. juuri jokin random palvelustyttö.

Vierailija
45/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä on tullut nähtyä jo niin paljon, etten jaksa enää erityistä vaivaa nähdä niiden takia. Kun ollaan jo lukemattomia kertoja kuuluttu niihin läheisiin, jotka halutaan ehdottomasti juhlimaan vuosisadan rakkaustarinaa ja tietenkin tilinumero päälle ja ero tulee vuoden, parin päästä. Teemajuhlat saa olla, vaikka olisi kuinka läheinen sukulainen. Ei jaksa enempää enää nähdä vaivaa, kuin maksaa parisataa tilille ja panna juhlavaatteet päälle ja käydä juhlissa.

Vierailija
46/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitinä minulla on onni päästä teemasynttäreille muutaman kerran vuodessa. Sopii hyvin, koska tykkään pukeutua roolivaatteisiin sen harvan kerran elämässä kun saa niin tehdä.

Kutsuisipa joku minut teemahäihin!

Saisi olla tosi vaikea aihe, etten oman vaatekaapin, koru- ja huivivaraston sekä kirpparin kautta selviytyisi hankinnoista todennäköisesti lähes kuluitta tai ainakin merkittävästi halvemmalla kuin joutumalla vaikkapa hankkimaan uuden "oikean" juhlapuvun.

Vierailija
47/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lähettäisit hääparille kutsun osallistua teidän rahakeräykseen, jonka rahat käytätte teemahäiden vaatetuksen hankkimiseen? Pidät jotkut myyjäiset tai tms. ja toivot morsiamen tai sulhasen apua sinne tai ihan suoraa rahalahjoitusta. Tai sitten järjestät jonkun askarteluillan, jonne pyydät sekä morsiammen, että sulhasen auttamaan pukujen ompelemisessa ja tuunaamisessa.

On ihan reilua, että vieraat pyytävät hääparin apua, kun kerran hääparikin pyytää apua vierailta juhliinsa.

Jos teitä ei pukujen kanssa auteta, niin voit olettaa ettei ne niin kovin tärkeitä heille siis ole, joten menet niissä vaatteissa mitä teillä jo on.

Vierailija
48/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

No omg. Aika moni pukeutuu varmaan tarkoituksella pahikseksi eikä varmaan kukaan aikuinen ihminen sen takia ketään vihaa.

Vierailija
49/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Game of Thrones -häät?

Jos sä vihaat ihmisiä tuollaisten syiden takia, niin älä yleistä muihin. Muutenkin omituinen asenne sulla, että toisten hääjuhlan pitää olla sellaiset kuin SINÄ haluat sen sijaan, että he saavat keksiä niihin sisältöä, josta itse tykkäävät.

Vierailija
50/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas näitä, jotka loukkaantuu jo suunnilleen siitä kun hääkutsu kolahtaa postilaatikosta että taas joku turhan tärkeä sukulainen vaatii TEILTÄ kauheasti ja tuhlaamaan yhden päivän omiin häihinsä.

Ensinnäkin: häihin EI ole pakko mennä vaikka olisi kuinka läheinen sukulainen tai ystävä.

Toisekseen: jos oikein kutusussa sanotaan, että teeman mukainen pukeutuminen ei ole pakollista niin se ei sitten tosiaan ole pakollista

Jeesus taas...

Vierailija
51/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiaikahäät?

Mun yhdellä Serbiassa asuvalla kaverin sukulaisella oli keskiaikahäät. Mitä näin kuvia, niin oli kyllä todella nätit ja omaperäiset häät!

Vierailija
52/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me tiedetä mikä se teema on vaikka moni on vakuuttunut että Game of Thrones.

Vierailija
53/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä minulla on onni päästä teemasynttäreille muutaman kerran vuodessa. Sopii hyvin, koska tykkään pukeutua roolivaatteisiin sen harvan kerran elämässä kun saa niin tehdä.

Kutsuisipa joku minut teemahäihin!

Saisi olla tosi vaikea aihe, etten oman vaatekaapin, koru- ja huivivaraston sekä kirpparin kautta selviytyisi hankinnoista todennäköisesti lähes kuluitta tai ainakin merkittävästi halvemmalla kuin joutumalla vaikkapa hankkimaan uuden "oikean" juhlapuvun.

Eikö samoista varastoista ja kirpparilta löytyisi yhtä halvalla "oikeaa" juhlapukua?

Vierailija
54/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lähettäisit hääparille kutsun osallistua teidän rahakeräykseen, jonka rahat käytätte teemahäiden vaatetuksen hankkimiseen? Pidät jotkut myyjäiset tai tms. ja toivot morsiamen tai sulhasen apua sinne tai ihan suoraa rahalahjoitusta. Tai sitten järjestät jonkun askarteluillan, jonne pyydät sekä morsiammen, että sulhasen auttamaan pukujen ompelemisessa ja tuunaamisessa.

On ihan reilua, että vieraat pyytävät hääparin apua, kun kerran hääparikin pyytää apua vierailta juhliinsa.

Jos teitä ei pukujen kanssa auteta, niin voit olettaa ettei ne niin kovin tärkeitä heille siis ole, joten menet niissä vaatteissa mitä teillä jo on.

Miksi alapeukut? Luulisi, että hääpareja itseään kiinnostaisi, että teema toteutuu. Vai onko kyse vain muiden hyödyntämisestä ja omat juhlat teetätetään ja maksutetaan muilla, kun kerran voidaan?

Vierailija
55/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aptässä kirjoitti:

en viitsi teemaa paljastaa, mutta en ole koskaan kenenkään kuullut tällä teemalla häitä juhlittavan. Kyse ei ole kuitenkaan mistään suht.tutusta teemasta ja meiltä ei kyllä valmiina löydy kotoa tähän teemaan liittyen yhtään mitään.

Eli minun 'ongelmanihan' tämä tosiaan on, tosin muiltakin kutsutuilta on tullut kyselyitä ja ihmettelyä. Sinänsä virkistävää, että yritetään jotain uutta, mutta kai siellä samat morsiamenryöstöt ja muut hääleikit ovat kuitenkin vaikka vieraat 'pelleiksi' ovat pukeutuneetkin.

Omalta osaltani tässä vain tökkii se, että viitsinkö pukuvuokraamoon maksaa useita satasia, tulee kallis ilta häälahjoineen...

Kai sulta edes jotain meikkejä lötyy kotoa. Jos ei muuta niin laittakaa tavalliset juhlavaatteet ja meikillä sitten vähän ehostatte itseänne teeman suuntaisiksi. En kyllä osaa kuvitella, että mikä mahtaa on näin erikoinen teema, jolla kukaan ei ole koskaan aikaisemmin juhlinut ja johon on aivan sula mahdottomuus löytää mitään yhteyksiä olemassa olevista vaatteista/koruista/asusteista

Vierailija
56/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ja pakko... Sanottiin toki meidänkin saamassa teemahääkutsussa, että teeman mukaan pukeutumista toivotaan, mutta se ei ole pakollista. Morsiamen äiti kyseli silti joka kerta tavatessamme, millaisen puvun aion hankkia ja esitteli kuvia muiden tekemistä hankinnoista.

Suvussa muilla oli varaa suurinpiirtein matkustaa ulkomaille ostamaan jotain kivaa, mitä mieli tekee, tai teettää itselleen sopiva vaate. Mun budjettiin olisi sopinut parinkympin hankinta - enempää en millään voi laittaa vaatteeseen, jota pystyn käyttämään vain kerran.

En löytänyt sopivaa kirpparikierroksiltani, menin häihin mahdollisimman neutraalissa juhlavaatteessa ja teemaan sopivan asusteen kera. "Ai tulit tuommoisessa", todettiin. Miehellä ei ollut ongelmaa, koska teema edellytti erikoista pukeutumista vain naisilta. 

Ahdisti ennen, aikana ja jälkeen.

Etkä osannut vastata, että et aio hankkia mitään vaan laitat jotain mitä löytyy valmiiksi kaapista?

Vierailija
57/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
58/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän me tiedetä mikä se teema on vaikka moni on vakuuttunut että Game of Thrones.

Pointti varmaankin oli se, että teemaan kuin teemaan kyllä keksii tavan osallistua jos vain haluaa ja käyttää vähän mielikuvitusta. Valmiita asuja ei ole pakko ostaa ja paljon rahaa ei tarvitse käyttää teemapukeutumiseen. Tuo teeman käyttäminen tekosyynä häistä poisjäämiseen on siis lähinnä nihkeilyä ja sitä ettei halua yhtään joustaa omista kaavoistaan. "Häiden pitää olla sellaisia kuin minä haluan tai muuten en osallistu".

Vierailija
59/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia sukulaisia ja tuttuja teillä suurimmalla osalla oikein on. Että muka pakoitetaan tulemaan tietyn värisissä vaatteissa häihin??? Violeteissa? Ei ole asiaa muissa kuin valkoisissa? Onko nämä joidenkin 16 vuotiaiden juhlia? Pieni Talo Preerialla-sarjan kauppiaan Nellien käyttäytyi noin mutta että nyky päiviänä...?

Vai luetteko te kuin "piru"raamattua" niitä kutsuja?

Kauniit juhlavaatteet kunnioittavat hääjuhlaa. Jos on joku teema laittakaa joku koriste, väriteeman pilkku, miehille kraka, naisille huivi, lapsille hiuskoriste/rusetti kaulaan tms

ÄLKÄÄKÄ RUIKUTTAKO!!!!

Vierailija
60/166 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vaikeaa...

Laitatte tavalliset juhlavaatteet ja lisäksi joku pieni asuste kaikille. Tai jos on niin kamalaa, niin jäätte pois koko häistä. Ei mene rahaa yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän