Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehien käsitys urheilullisesta naisvartalosta on vääristynyt

Vierailija
25.09.2017 |

Niin monta kertaa olen hämmästynyt tästä että ei mitään rajaa. Jos ihminen urheilee päivittäin tai ammatikseen, niin kyllä se vartalo on silloin urheilullinen vaikkei olisikaan niin laiha että kylkiluut näkyy tai yhtä näkyviä lihaksia kuin fitnessurheilijalla kisoissa. Tiedän esimerkiksi yhden ryhmäliikuntaohjaajan, jolla on naisellisen urheilullinen vartalo, isot rinnat ja leveät lanteet, varmasti näyttää monen miehen silmissä suorastaan pyöreälle, mutta hän jaksaa silti ohjata tuntitolkulla rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa. Siihen ei epäurheilullinen tai huonokuntoinen ikinä pystyisi. Tiedän myös yhden ylipainoisen näköisen tankotanssiopettajan, hän on todella vahva mutta myös pyöreä. Sitten taas vaikkapa eräs ystäväni on laiha luonnostaan, hän ei urheile lainkaan vaan omien sanojensa mukaan keskittyy lähinnä pitsan syöntiin ja kaljan juontiin, miesten näkökulmasta hän on urheilullinen ja hän aina pokerilla valehtelee lenkkeilevänsä yms kun on laiha. Hänen äitinsä on vähän samantyyppinen vartaloltaan, nykyään omenavartaloinen mutta jalat on edelleen keski-iässä upeat, pitkät ja hoikat.

Itse taas olen normaalipainoinen mutta minulla on silti esimerkiksi selluliittia. En ikinä kehtaisi missään deittisovelluksessa laittaa vartalomallikseni urheilullinen vaikka jaksan vetää leukoja yms, minussa on voimaa. Rasvaprosentti on kuitenkin vähän päälle 20 ja se on keskivertomiehen makuun jo liikaa, poislukien ne jotka tykkäävät pyöreistä naisista ja niiden silmissä minä taas olen liian laiha.

Naurattaa mutta vähän ehkä myös harmittaa, kun naiskuva on niin vääristynyt. Naisvartalossa vaan yksinkertaisesti kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miesvartalossa ihan biologisista syistä johtuen. Siksi urheilullisellakaan naisella ei välttämättä näy lihaksia yhtään missään, ja urheilullisellakin naisella voi olla leveät reidet tai iso takalisto.

Kommentit (1305)

Vierailija
1241/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartaloa kuvaillessa urheilullinen vartalo on sellainen joka näyttää urheilulliselta ja pyöreä sellainen joka näyttää pyöreältä. Ei tässä ole mitään vääristynyttä miesnäkökulmaa. Eiköhän naisetkin kuvailisi vartaloita ihan samalla tavalla. Lisäksi pitäisi olla jotain tilastollista näyttöä, eikä lähteä heittelemään näitä rasvaprosentti juttuja totuuksina mututuntumalta.

Ei ole järkeä ruokkia negatiivista näkökulmaa todellisuudesta, etenkään jos se ei ole totta, kuin korkeintaan jonkinlaisen vähemmistöosuuden kohdalla miehistä. Aika moni nainen on kuitenkin mennyt yli 20 % läskeillä naimisiin.

Ap lisäksi tuntuu esineellistävän naisia, vaikka itse on nainen. Koko aiheen ajattelu on lähinnä ajan haaskausta. Mieluummin kannattaisi vaan miettiä omaa hyvinvointia, terveyttä ja henkisen pääoman kasvatusta, kuin pyllyn markkina-arvoa.

Vierailija
1242/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnynnäisenä realistina olen oikeasti ns. tavallisen näköinen mies, ja kerran huvikseni katsoin Tinderissä, että millaista tarjonta olisi miesten osalta, ja aloin kyllä ymmärtää naisia sen jälkeen. About 75% näistä vastaantulleista miehistä (asun vielä keskisuuressa kaupungissa) olivat mielestäni ulkonäöllisesti heikompia kuin minä itse, joten tuo 80/20 lukema voi pitää ihan paikkansa, ainakin Tinderin osalta.

Monet näistä miehistä olisivat kuitenkin paljon paremmannäköisiä, jos he kiinnittäisivät enemmän huomiota vaatetukseen, hiustyyliin ja urheiluun, joten aika harva näistä vastaantulleista miehistä oli kuitenkaan niin vastenmielisen näköinen (näin heteromiehen näkökulmasta), etteikö sitä voisi noilla vinkeillä mitenkään korjata.

Jep. Hyvin paljon näkee niitä Karjala-lippispäisiä amiksia huppareineen ja sotkuisine hiuksineen, ja ihmettelevät vielä miksei tule matcheja Tinderissä. No miksiköhän ei... Äkkiä hiukset pesuun, lippis pois päästä ja huppari edulliseen neuleeseen (+ vähän salia), niin jo alkaa matchia tulemaan, ellei kasvot ole kuin Notre Damen kellonsoittajalla tai jotain kammottavaa vikaa pelkästään biotekstissä.

Totta. En tiedä että oonko poikkeus, mutta mun mielestä lyhytkin mies (+160cm, mutta siis alle 180cm) voi olla helposti tosi tosi kuuma, kun vaatetus, hiustyyli ja vartalo ovat kunnossa. Hyvinä esimerkkeinä mm. näyttelijät Scott Caan, Tom Cruise ja Tom Hardy, jotka näkisin komeina ilman varallisuuttakin pelkän olemuksensa perusteella, vaikka ovatkin lyhyitä. Ainakin mun mielestä lyhyt, hyvinpukeutunut ja hyvävartaloinen mies on tuhat kertaa paremman näköinen kuin pitkähkö, pyylevä, huppariin pukeutuva huonohiuksinen mies.

Niinpä. Lyhyt mies voi olla oikeasti todella komea, jos on muuten hyvin hurmaava ja hyvässä fyysisessä kunnossa ja käyttää istuvia, tyylikkäitä vaatteita. Monissa lyhyyttään valittavissa (ps. suomalaisissa) miehissä on muutakin vikaa, ja he eivät panosta ulkonäköönsä paljoakaan, ja siksi olemus on vähän niin ja näin, ja ei ihme etteivät naisille kelpaa.

Hyvä yritys, mutta mun mielestä alle 180 cm miehet mitataan neuvolassa :D

Pituusvaatimus herättää tunteita :) Mulla ei ole mitään pätkiä miehiä vastaan ihmisinä, tietenkään, mutta en mä sellaista kumppaniksi halua. Isäni on 189, veljeni on 188, ex-mieheni 189, ex-avomieheni 191, 11-vuotias poikani on 174 (ennusteen mukaan hänestä tulossa kaksimetrinen) jne. Ympärilläni on (ollut) vain ja ainoastaan pitkiä miehiä. MITEN minä voisin siihen joukonjatkeeksi jonkun tapin ottaa? Juu ei.  

Tässähän olikin kaksi naisille tyypillistä ajattelumallia.

Tarve verrata miestä johonkin (pitkä naiseen verrattuna, pitkä naisen isään/veljeen/poikaan verrattuna, jne).

Huoli miltä se pari tai mies nyt näyttää muiden silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun naiset arvioivat miehiä pituuden perusteella (ei voi muuttaa eikä liity terveyteen), kaikki miesten arviot ja vaatimukset naisten vartaloista ovat enemmän kuin kohtuullisia.

Vierailija
1244/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot reidet ja pyöreys on seksikasta, kuhan ei ole mikään obeesi. Ei tässä mitään ilmiötä ole. Oletat vain että miehet ovat syypää omaan pahaan oloosi tai kun miestä ei kiinnosta. Joskus ulkönäöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ei mies sinua halua tavata. Se on mitä sun suusta tulee ja kuinka ihana ihminen olet joka vaikuttaa kaikkein eniten, mutta jos haluat kategoira jokaisen miehen jonkinlaiseksi terveys hulluksi joka vain deittaa lihaksikkaita naisia niin olet suoraan sanoen sekaisin. Naiset katsovat miehiä halvalla jos heillä on vääränlaiset kengät tai näyttävät "köyhiltä", ja sinua harmittaa muutama mies joka haluaa seksikkään partnerin? Kasva aikuiseksi.

Vierailija
1245/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnynnäisenä realistina olen oikeasti ns. tavallisen näköinen mies, ja kerran huvikseni katsoin Tinderissä, että millaista tarjonta olisi miesten osalta, ja aloin kyllä ymmärtää naisia sen jälkeen. About 75% näistä vastaantulleista miehistä (asun vielä keskisuuressa kaupungissa) olivat mielestäni ulkonäöllisesti heikompia kuin minä itse, joten tuo 80/20 lukema voi pitää ihan paikkansa, ainakin Tinderin osalta.

Monet näistä miehistä olisivat kuitenkin paljon paremmannäköisiä, jos he kiinnittäisivät enemmän huomiota vaatetukseen, hiustyyliin ja urheiluun, joten aika harva näistä vastaantulleista miehistä oli kuitenkaan niin vastenmielisen näköinen (näin heteromiehen näkökulmasta), etteikö sitä voisi noilla vinkeillä mitenkään korjata.

Jep. Hyvin paljon näkee niitä Karjala-lippispäisiä amiksia huppareineen ja sotkuisine hiuksineen, ja ihmettelevät vielä miksei tule matcheja Tinderissä. No miksiköhän ei... Äkkiä hiukset pesuun, lippis pois päästä ja huppari edulliseen neuleeseen (+ vähän salia), niin jo alkaa matchia tulemaan, ellei kasvot ole kuin Notre Damen kellonsoittajalla tai jotain kammottavaa vikaa pelkästään biotekstissä.

Totta. En tiedä että oonko poikkeus, mutta mun mielestä lyhytkin mies (+160cm, mutta siis alle 180cm) voi olla helposti tosi tosi kuuma, kun vaatetus, hiustyyli ja vartalo ovat kunnossa. Hyvinä esimerkkeinä mm. näyttelijät Scott Caan, Tom Cruise ja Tom Hardy, jotka näkisin komeina ilman varallisuuttakin pelkän olemuksensa perusteella, vaikka ovatkin lyhyitä. Ainakin mun mielestä lyhyt, hyvinpukeutunut ja hyvävartaloinen mies on tuhat kertaa paremman näköinen kuin pitkähkö, pyylevä, huppariin pukeutuva huonohiuksinen mies.

Niinpä. Lyhyt mies voi olla oikeasti todella komea, jos on muuten hyvin hurmaava ja hyvässä fyysisessä kunnossa ja käyttää istuvia, tyylikkäitä vaatteita. Monissa lyhyyttään valittavissa (ps. suomalaisissa) miehissä on muutakin vikaa, ja he eivät panosta ulkonäköönsä paljoakaan, ja siksi olemus on vähän niin ja näin, ja ei ihme etteivät naisille kelpaa.

Pituusvaatimus herättää tunteita :) Mulla ei ole mitään pätkiä miehiä vastaan ihmisinä, tietenkään, mutta en mä sellaista kumppaniksi halua. Isäni on 189, veljeni on 188, ex-mieheni 189, ex-avomieheni 191, 11-vuotias poikani on 174 (ennusteen mukaan hänestä tulossa kaksimetrinen) jne. Ympärilläni on (ollut) vain ja ainoastaan pitkiä miehiä. MITEN minä voisin siihen joukonjatkeeksi jonkun tapin ottaa? Juu ei.  

Mielipiteitä on monia. Mun ystäväni on 175 cm pitkä, ja hän ajatteli pitkään samalla tavalla kuin sinä, mutta lopulta päätyikin yhteen itseään vähän lyhyemmän miehen kanssa (muistaakseni 172 cm), ja nyt ovat onnellisesti naimisissa. Näitäkin tapauksia on ollut, mutta onhan se niin, että kaikille ei käy kaikki.

Vierailija
1246/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ooon niin ihqu miees että mullle riittä sellanen naisvartaalo että se jaksaa raaahata ittensä mun kainalooon.

Vierailija
1247/1305 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kyllähän urheilullisia ihmisiä on monen muotoisia mutta jos puhutaan vartalon ulkonäöstä ja toivotaan urheilullista niin kyllähän siinä silloin tarkoitetaan urheilullisen näköistä vartaloa eikä vain vartaloa joka kestää urheilua. Ehk vähän epätarkka ilmaus mutta kyllä ihmisillä näyttää riittävän yhtenäinen mielikuva urheilullisesta vartalosta olevan, että useimmat ymmärtävät mitä haetaan takaa.

Vierailija
1248/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Petra Ollilla on hyvin kaunis urheilullinen vartalo, vaikka ei olekaan sieltä hoikimmasta päästä.

Pyydän anteeksi, jos loukkaan jotakuta, mutta mielestäni Petra on vain pullea tyttö, joka on vetänyt urheiluvaatteet päällensä.

Lihava voi toki olla urheilullinen ja harrastaa liikuntaa, mutta hänen vartalotyyppi ei silti ole urheilullinen vaan ylipainoinen.

:D Aika kapea käsitys urheilullisuudesta. Urheilulajeja on moneja, ja painia ei voiteta maratoonarin kropalla.

Nimenomaan. Balettitanssija on myös urheilija, samoin kuulantyöntäjä. Kummallakaan ei ole parhaimmat lähtökohdat toistensa lajeihin.

Jaa, minä kun luulin että balettitanssija on artisti. Vai että urheilija? Missä järjestetään balettitanssin euroopan mestaruus-kisat?

Baletti on käytännössä hyvin vaativaa urheilua mutta siinä on taide-elementti mukana, joten sitä ei perinteisesti lasketa urheiluksi. Balettikisoja taas järjestetään siinä missä voimistelukisoja, tiedoksi vain. Sana "artisti" on toisaalta aika harhaanjohtava kun tanssitaiteesta puhutaan.

Vierailija
1249/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että naiset on oikeasti vaativampia sen suhteen, miltä muiden naisten hyvä vartalo näyttää. Jos minut (nainen) laitettaisiin näkyvälle paikalle ja pyydettäisiin tuntemattomia arvioimaan minua, niin aika varma olen, että naiset olisivat paljon kriittisempiä. 

Vierailija
1250/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksella haettiin sitä, että pyöreämpikin nainen voi olla urheilullinen.

Valitettavasti pyöreiden käsivarsien ja reisien alle voi piiloutua joko urheilullinen tai lihava ihminen. Siksi urheilullinen vartalo tarkoittaa ihmistä, josta näkee heti naisen lihaksiston. Eli ei liikaa rasvaa, erottuvat lihakset. Jatkakaa toki keskustelua hamaan tappiin niin halutessanne.

Vierailija
1251/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vain epäonnistuneita suhteita? Erosivatko vanhempasi myös?

Vierailija
1252/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Petra Ollilla on hyvin kaunis urheilullinen vartalo, vaikka ei olekaan sieltä hoikimmasta päästä.

Pyydän anteeksi, jos loukkaan jotakuta, mutta mielestäni Petra on vain pullea tyttö, joka on vetänyt urheiluvaatteet päällensä.

Lihava voi toki olla urheilullinen ja harrastaa liikuntaa, mutta hänen vartalotyyppi ei silti ole urheilullinen vaan ylipainoinen.

:D Aika kapea käsitys urheilullisuudesta. Urheilulajeja on moneja, ja painia ei voiteta maratoonarin kropalla.

Nimenomaan. Balettitanssija on myös urheilija, samoin kuulantyöntäjä. Kummallakaan ei ole parhaimmat lähtökohdat toistensa lajeihin.

Jaa, minä kun luulin että balettitanssija on artisti. Vai että urheilija? Missä järjestetään balettitanssin euroopan mestaruus-kisat?

Baletti on käytännössä hyvin vaativaa urheilua mutta siinä on taide-elementti mukana, joten sitä ei perinteisesti lasketa urheiluksi. Balettikisoja taas järjestetään siinä missä voimistelukisoja, tiedoksi vain. Sana "artisti" on toisaalta aika harhaanjohtava kun tanssitaiteesta puhutaan.

Niin juu, suomenkielinen sana olisi vissiin taiteilija.

Vierailija
1253/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni kilpailee triathlonissa. Näyttääkö hän fitnesskissalta? Ei, pikemminkin nykystandardien mukaan ylipainoiselta.

Harrastaa myös nyrkkeilyä.

Lehdessä oli juttua taitoluistelijasta, jolla olikin miesten unelmavartalo. Hän treenaakin 30h viikossa.

Yritäppä noihin treenimääriin mahduttaa kokopäivätyö, lapset ja sosiaalinen elämä. Mies eläisi parisuhteessa, jossa ei edes näkisi toista.

Ei hän sitä vartaloa treenaa 30h viikossa, vaan tanssia.

6h viikossa vartaloa riittää vallan mainiosti, 10h jos tavoite on huippuvartalo.

Vierailija
1254/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän olikin kaksi joillekin naisille tyypillistä ajattelumallia.

Tarve verrata miestä johonkin (pitkä naiseen verrattuna, pitkä naisen isään/veljeen/poikaan verrattuna, jne).

Huoli miltä se pari tai mies nyt näyttää muiden silmissä.

Korjasin tuon. Ei kaikki naiset ajattele niin. 

Vierailija
1255/1305 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivomukset voi ilmaista myös ilman epäinhimillistävää kieltä ja pilkkaa. 

Oikeassa olet. Onneksi kaikki naiset eivät ole noin esineellistäviä.

Vierailija
1256/1305 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelusta voi päätellä ainakin sen, että urheilullista vartaloa vaativa mies vaatii naiselta enemmän kuin itseltään, kun otetaan huomioon, kuinka paljon enemmän työtä naiselle teettää se "urheilullisen" vartalon saavuttaminen ja ylläpitäminen. Vaatimus on myös hyvin pinnallinen, koska monennäköiset naiset ovat urheilullisia.

Vierailija
1257/1305 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella molempien sukupuolien käsitykset vastakkaisen sukupuolen käsityksistä ovat vääristyneet. Ihan tavalliset pullerot, pätkät, lippispäät, liikunnalliset ja epäliikunnalliset seurustelevat keskenään siinä maailmassa missä minä elän. Palstaa lukiessa saa sellaisen käsityksen että kaikki tavikset (paitsi pulleat naiset, joilla on tietenkin hunksit rinnallaan) ovat jääneet sinkuiksi kun julmat muskelimasat ja itsekkäät mallimimmit sanelevat säännöt.

Mitä aloituksen aiheeseen eli vääristyneisiin käsityksiin tulee, nykyihminen on lähes aina ylipainoinen ja/tai harrastaa liian vähän liikuntaa. Tässä mielessä olemme ehkä alkaneet pitää vähäisempää liikuntasuoritusta suurempana kuin se onkaan ja tätä myötä myös normaalisti liikuntaa harrastavaa vartaloa urheilullisena.

Vierailija
1258/1305 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset ja voima tai muu fyysinen suorituskyky ei voisi vähempää kiinnostaa naisessa. Se on aivan sama miten tätä asiaa kääntelee, suurin osa miehistä haluaa hoikan naisen.

M31

Vierailija
1259/1305 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, mitä miehet hakee. Urheilen puolitosissaan ja kilpailen lajissani kohtuullisesti menestyen. Painoindeksi 28, mutta rasvaprosentti 14. Siitä kukin voi ehkä päätellä jotain. Miesten silmiin olen kookas ja 0 kokoon on turha haikailla. Urheilullinen vartalo = 0 koko? En mä semmoista halua, enkä semmoista miestäkään, joka semmoista haluaa. Kertoo kaiken miehen älyllisestä tasosta tuo luulo. Onneksi mulla on normaali mies. Pikku maha hänellä ei haittaa, kun jaksaa mun kanssa välillä tulla palauttavalle lenkille ja tykkää samoista asioista mun kanssa. Terveelliset elämäntavat, sitä vaalin ja arvostan. Lisätään siihen vielä hyvä koulutus, niin paketti on valmis. Meillä on vain tämä yksi kroppa ja yksi elämä. 0 koko ei ole synonyymi terveydelle.

Vierailija
1260/1305 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullisen vartalon omaavalla miehellä näkyy lihakset ja sama homma naisella. Jos on kiinteä tai teet sen 50 leukaa niin se ei välttämättä tee sinulle urheillullista vartaloa. Urheilullinen ja urheilullinen vartalo on kaksi eri asiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän