Muita junamatkustajia, jotka varaavat itselleen 2 paikkaa3
Olen hyvätuloinen ja matkustan usein junalla (tälläkin hetkellä) ja varaan itselleni aina kun mahdollista kaksi vierekkäistä paikkaa, jotta voin olla leveämmin ja maata tarvittaessa. Tuli asia ystävättären (hänkin hyvätuloinen) kanssa puheeksi ja hän ihmetteli tapaani. En kuvitellut tavan olevan niin erikoinen, löytyykö palstalta muita mukavuudenhaluisia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei osta extra-lippua? Silloin ei ole tarvetta kahdelle paikalle? Ainakin kun joskus olen itse matkustanut siellä ja tilat on hyvät. Ja duettoplus on parempi kuin kaksi tavallista paikkaa. Ostan mielelläni paikan työskentelyhytissä jos se on vapaa.
En oikein usko, että joku olisi höhlä ja ostaisi kaksi tavallista paikkaa yhden extra-paikan sijasta.
Extra-paikka ei todellakaan vastaa kahta paikkaa normaaliluokassa
IC:n Extra-luokassa toisen puolen paikoista myydään vain istumapaikka, eli käytännössä matkustaja saa käyttöönsä kaksi paikkaa. Eli todellakin vastaa kahta paikkaa. Pendolinossa toisella puolella käytävää on vain yksittäiset paikat.
Äh, siis Extra-vaunussa käytävän toiselta puolelta myydään vain IKKUNApaikat.
Nimenomaan näin. Itse matkustan aina Extra-luokassa koska haluan olla varma että viereen ei tule istumaan ketään. Kun ostaa IC-junaan Extra-paikan siltä puolelta johon myydään vain ikkunapaikka ja toinen jätetään vapaaksi, saa takuuvarmasti matkustaa ilman vierustoveria koko matkan.
Aloittaja on siis aikamoisen hölmö kun tuhlaa täysin turhaan rahaa kahteen matkalippuun. Täysin saman saa aikaan ostamalla Extra-luokan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun varaa se käytävän puoleisen. Aika harva haluaa jonkun viereen "nurkkaan", jos vaunuissa on yhtään mitään muuta vaihtoehtoa...
9/10 reissua olen tällä metodilla saanu molemmat paikat..
Voi kyllä käydä niin, että joku ostaa lipun automaatista ja se nurkkapaikka myydään.
Matkustan usein junassa, jossa kohtuuväljää ja voi istua vapaasti. Joskus kuitenkin väliademalta pamahtaa matkustaja, jolle automaatti mynyt sen viereisen paikan. Vaunussa silti muitakin vapaita paikkoja. Ei siinä auta muu kuin siirtää tavaransa ja istua ahtaammin. Eniten inhoaa, kun läppärilaukku pitää laittaa likaiselle lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varasin kerran koko vaunun paikat itselleni ja vaimolleni ja nussittiin siellä vaunussa sitten
T. hyvätuloinen
Minä tein saman. Siis en varannut koko vaunua, mutta nussin sen yövaunussa sen toisen kanssa. Ei ollut suomalainen juna jossa paikat menee sukupuolen mukaan.
Ei ne paikat mene sukupuolen mukaan, paitsi jos matkustaa yksin.
Kaipa tuo on ok, jos kyseessä juna, johon paikan voi varata ja maksaa. Enpä kehtaisi niissä ruuhkajunissa, joissa itse matkustan, varata ylimääräistä paikkaa tavaroilleni, vaan pidän niitä sylissäni. Toki ei puhuta kovin pitkästä matkasta.
WC:n siisteys junassa yleisesti ok? No ei ap kovin usein junassa sitten matkusta. Ihan sama mulle, jos kerran maksaa niistä paikoista sinänsä. Mutta junat todellakin vain pintasiivotaan pääteasemilla, eihän ne välttämällä siellä edes kovin pitkään seiso, alle tunnin päästä on usein johonkin suuntaan lähtö - sekä nykyinen että edellisen asuinpaikka oli sellainen pääteasema, jossa junat vain käyvät kääntymässä. Päsääntöisesti vessat niissähaisee. Vessapaperi on usein loppu, pidän omat mukana tästä syystä. Käsien kuivauslaite ei usein toimi ja kusta on ympäriinsä, kiitos olettavasti miesten. Usein myös vessoja on suljettu, kun ne eivät toimi.
Terkuin paljon junassa matkustanut, onneksi nykyään ei kovin usein tarvitse.