Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita junamatkustajia, jotka varaavat itselleen 2 paikkaa3

Vierailija
24.09.2017 |

Olen hyvätuloinen ja matkustan usein junalla (tälläkin hetkellä) ja varaan itselleni aina kun mahdollista kaksi vierekkäistä paikkaa, jotta voin olla leveämmin ja maata tarvittaessa. Tuli asia ystävättären (hänkin hyvätuloinen) kanssa puheeksi ja hän ihmetteli tapaani. En kuvitellut tavan olevan niin erikoinen, löytyykö palstalta muita mukavuudenhaluisia?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö kukaan koskaan istua toiselle paikalle? Saatko täydessä junassa pahoja katseita :D

Vierailija
2/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, lopussa piti tietysti olla kysymysmerkki tuon kolmosen sijaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö kukaan koskaan istua toiselle paikalle? Saatko täydessä junassa pahoja katseita :D

Joskus yrittää, mutta olen sitten huomauttanut ystävällisesti sen olevan varattu ja aina on uskottu. Pahoja katseita en ole huomannut, mutta enpä juuri seuraakaan junassa muiden tekemisiä.

Ap

Vierailija
4/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt että niin pitäisi tehdä, mutta unohdan aina.

Vierailija
5/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maata siinä likaisella penkillä? Oikeasti?

Vierailija
6/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä miettinyt että niin pitäisi tehdä, mutta unohdan aina.

Suosittelen! Muuttuu matkanteko paljon mukavammaksi. Tälläkin hetkellä röhnötän mukavasti istuimellani ja läppäri josta kuuntelen musiikkia on viereisellä penkillä. Jos se olisi tuolla edessä olevan istuimen takaa avautuvalla pöydällä niin pitäisi istua ryhdikkäästi. Arjen luksusta :)

Ap

Vierailija
7/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun varaa se käytävän puoleisen. Aika harva haluaa jonkun viereen "nurkkaan", jos vaunuissa on yhtään mitään muuta vaihtoehtoa...

9/10 reissua olen tällä metodilla saanu molemmat paikat..

Vierailija
8/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika hyvä idea jos vain on sitä ylimääräistä rahaa. 

Vierailija
9/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tietääkseni maannut likaisella penkillä, junahan siistitään aina pääteasemilla. Tai sitten en ole niin hienohelma tällaisissa asioissa :) En mä toki siihen makaamaan ryhtyisi jos olisi selvästi likainen, mutta mielestäni vr:n siisteys on yleisesti ihan ok.

Ap

Vierailija
10/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas matkustan niin usein ja pitkiä matkoja junalla, että en viitsi heittää rahojani tuollaiseen hukkaan. Halvimmillaankin edestakainen ylimääräinen junalippu maksaisi 60 euroa, ja pistän sen rahan mieluummin parempaan käyttöön jossa se ehkä tuottaakin jotain...

Tietysti jos on kovin isokokoinen ihminen, niin silloin ei varmaan pysty istumaan kovin mukavasti tavallisella istuimella ja tarvitsee ehkä kaksi paikkaa. Mulle on kyllä riittänyt oikein mainiosti 6.5 tunnin matkoihin se, että on vähän kallistanut tuolia takakenoon ja potkaissut sen turhan jalkatuen pois varpaiden tieltä. Hyvin olen pystynyt nettailemaan, nukkumaan, syömään (AINA omat eväät!) ja lukemaan.

Vierailija
11/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos olet kerran maksanut molemmista. Ei haittaa minua

Vierailija
12/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei osta extra-lippua? Silloin ei ole tarvetta kahdelle paikalle? Ainakin kun joskus olen itse matkustanut siellä ja tilat on hyvät. Ja duettoplus on parempi kuin kaksi tavallista paikkaa. Ostan mielelläni paikan työskentelyhytissä jos se on vapaa.

En oikein usko, että joku olisi höhlä ja ostaisi kaksi tavallista paikkaa yhden extra-paikan sijasta.

Vierailija
13/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun varaa se käytävän puoleisen. Aika harva haluaa jonkun viereen "nurkkaan", jos vaunuissa on yhtään mitään muuta vaihtoehtoa...

9/10 reissua olen tällä metodilla saanu molemmat paikat..

Mä taas otan aina sen ikkunapaikan. Käytäväpaikat jääkööt mun puolestani lyhyempää matkaa kulkeville - parhaimmillaan vieruskaveri on vaihtunut neljä kertaa saman matkan aikana. Ei viitsi olla koko ajan hyppäämässä paikalta pois, kun toinen haluaa istumaan tai istumasta pois.

Kuljen kuitenkin pääteasemalta pääteasemalle.

/10

Vierailija
14/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatat kaksi junalippua? Istumapaikathan sisältyvät nykyään junalippuun.

Vierailija
15/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei osta extra-lippua? Silloin ei ole tarvetta kahdelle paikalle? Ainakin kun joskus olen itse matkustanut siellä ja tilat on hyvät. Ja duettoplus on parempi kuin kaksi tavallista paikkaa. Ostan mielelläni paikan työskentelyhytissä jos se on vapaa.

En oikein usko, että joku olisi höhlä ja ostaisi kaksi tavallista paikkaa yhden extra-paikan sijasta.

Extra-paikka ei todellakaan vastaa kahta paikkaa normaaliluokassa

Vierailija
16/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas matkustan niin usein ja pitkiä matkoja junalla, että en viitsi heittää rahojani tuollaiseen hukkaan. Halvimmillaankin edestakainen ylimääräinen junalippu maksaisi 60 euroa, ja pistän sen rahan mieluummin parempaan käyttöön jossa se ehkä tuottaakin jotain...

Tietysti jos on kovin isokokoinen ihminen, niin silloin ei varmaan pysty istumaan kovin mukavasti tavallisella istuimella ja tarvitsee ehkä kaksi paikkaa. Mulle on kyllä riittänyt oikein mainiosti 6.5 tunnin matkoihin se, että on vähän kallistanut tuolia takakenoon ja potkaissut sen turhan jalkatuen pois varpaiden tieltä. Hyvin olen pystynyt nettailemaan, nukkumaan, syömään (AINA omat eväät!) ja lukemaan.

Minulle kahden paikan ostaminen ei ole rahanhukkaa, en ole isokokoinen vaan mukavuudenhaluinen ja maksan mieluusti ylimääräistä matkustusmukavuudesta kun siihen kerta varaakin on. Omat eväät minullakin on aina mukana ja niitä onkin mukavampi mutustella rauhassa kun ei tarvitse pelätä että kyynärpää sohaisisi vieruskaveria tai vastaavaa.

Ap

Vierailija
17/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos pätäkkää löytyy vaikka varaisi koko vaunun tai junan itselleen.

Vierailija
18/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin kerran koko vaunun paikat itselleni ja vaimolleni ja nussittiin siellä vaunussa sitten

T. hyvätuloinen

Vierailija
19/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin kerran koko vaunun paikat itselleni ja vaimolleni ja nussittiin siellä vaunussa sitten

T. hyvätuloinen

Tarina olisi uskottavampi jos ei potenssivaivasi olisi kaupungin kuumin puheenaihe.

Vierailija
20/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tietääkseni maannut likaisella penkillä, junahan siistitään aina pääteasemilla. Tai sitten en ole niin hienohelma tällaisissa asioissa :) En mä toki siihen makaamaan ryhtyisi jos olisi selvästi likainen, mutta mielestäni vr:n siisteys on yleisesti ihan ok.

Ap

Missä kuplassa elät? Sieltä siivotaan pois näkyvät roskat, ei mitään muuta. Ei niitä istuimia imuroida tms. vaan siinä voi olla edellisen matkustajan kengistä koiranpaskaa tai oksennusta tai jopa jonkun matkakassin pohjasta muuta sotkua. En koe olevani hienohelma, mutta en todellakaan halua poskeeni kuivunutta oksennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan