Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun vaimo tekee AINA samoja ruokia!

Vierailija
24.09.2017 |

Meidän perheessä ruokalistalla on aina samat ruuat. Jauhelihasta ja kanasta joku kastike, ehkä joskus lihapullat. Joskus vaimo työntää lohenpalan uuniin. Joskus on joku siskonmakkarakeitto, joskus possunpihvit. Lisukkeet aina keitetyt perunat (kuorineen!), riisi tai pasta. Olen niin kyllästynyt näihin ruokiin. Lapsille kyllä maistuu ja ovatkin varmaan jo nirsoiksi kasvaneita. Haluaisin uusia makuja, mausteista ruokaa, välillä kasvisruokaa, salaatteja, erilaista lihaa.

Mutta ei. Vaimo ei tee, kun aina vaan samaa. Mikä siinä on kun pitää jämähtää?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä ruokalistalla on aina samat ruuat. Jauhelihasta ja kanasta joku kastike, ehkä joskus lihapullat. Joskus vaimo työntää lohenpalan uuniin. Joskus on joku siskonmakkarakeitto, joskus possunpihvit. Lisukkeet aina keitetyt perunat (kuorineen!), riisi tai pasta. Olen niin kyllästynyt näihin ruokiin. Lapsille kyllä maistuu ja ovatkin varmaan jo nirsoiksi kasvaneita. Haluaisin uusia makuja, mausteista ruokaa, välillä kasvisruokaa, salaatteja, erilaista lihaa.

Tiäks mikä siihen auttaa?

Laita ite, iso mies.

Vierailija
22/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaimo, joka kokkaa. En ymmärrä mitä oikein valitat. Monen vaimo ei kokkaa mitään. Monella ei edes ole vaimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa että ap puhuu uuno turhapurona jossain leffassa.

Vierailija
24/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan oli jo monta ruokalajia. Ruoan tarkoitus on olla polttoainetta muihin toimintoihin. Hommaa korkeampi apupöytä ja ala itse kokkaamaan. Karmea valittaja olet.

Käy kaupassa ostamassa mieleisesi raaka-aineet, huomaat että vaimon valinnat on suht järkeviä, ruoan suhteen.

Vierailija
25/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Olen sanonut kyllä hänelle, että tekisit joskus vaikkapa kasvisruokaa. Mutta vaimo sanoo olevansa niin väsynyt ruuan miettimiseen että tekee vain samoja. Jo kaupassa erilaisten raaka-aineiden keräily olisi vaivalloista. Ja sitten pitäisi seurata jotakin uutta ruokaohjetta. Eli siis mukavuudenhalu vie voiton.

Ap[/quote]

Mulla oli ihan sama,  olin niin väsynyt ruuan miettimiseen että tein vaan samoja ja vaikka koitin miettiä mitä muuta tekis ni en vaan keksinyt yhtään mitään. Sitten päätin että kerran viikossa yhdessä mietitään mitä syödään seuraava viikko ja käydään yhdessä kaupassa ostamassa ainekset.

Vierailija
26/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä joku provo ("tarttukaa tähän, että vaadin naista palvelemaan minua"), mutta...

No mä tartun nyt kuitenkin siihen mitä varmaan odotitkin, eli olisiko mahdollista, että sinä kokeilisit itse jotain uutta jännää reseptiä? Oletan että vaimollesi olet asiaa jo ehdottanutkin. Jos asia sinua kerran on vaivannut, et varmaan ole miettinyt sitä vain omassa päässäsi toivoen vaimon saavan yhtäkkiä itse idean alkaa uusia kokkailujaan, vai? Mutta hän tykkää noista samoista eikä ole kovin kokeilunhaluinen?

Ei ole provo. Olen sanonut kyllä hänelle, että tekisit joskus vaikkapa kasvisruokaa. Mutta vaimo sanoo olevansa niin väsynyt ruuan miettimiseen että tekee vain samoja. Jo kaupassa erilaisten raaka-aineiden keräily olisi vaivalloista. Ja sitten pitäisi seurata jotakin uutta ruokaohjetta. Eli siis mukavuudenhalu vie voiton.

Ap

Tiedät, että vaimosi on väsynyt johonkin asiaan, mutta sinä toivoisit häneltä siihen vain lisää panostusta?

Okei, et ehkä osaa itse hyvin kokata, mutta voisit vaikka auttaa vaimoasi ruonlaitossa tai alkaa opetella hiljalleen kokkaamaan. 

Jos ruoanlaittoon osallistuminen on mahdotonta, osallistu edes siihen ajatustyöhön, siihenhän vaimo sanoi olevansa väsynyt: miettimiseen. Mieti sinä sen puolesta ja ehdota jotain konkreettista uutta ruokaa. Voit vaikka etsiä reseptinkin hänen puolestaan ja ostaa siihen tarvittavat ainekset. Jos ruoanlaitto ei onnistu sinulta, voit tehdä ruoanlaiton vaimollesi mahdollisimman helpoksi. Sinulla niitä toiveita uutuuksista on, sinä saisit auttaa niiden toteuttamisessakin.

Sanot ettei tämä ole provo, mutta kehtaat syyttää vaimoasi mukavuudenhalun edessä heikommin suoriutuvaksi, vaikka hän tekee ruokaa selkeästikin kyllästymiseensä asti. Hän on tympiintynyt siihen. Hän ei laita ruokaa siksi, että nauttii siitä, vaan jotta muu perhe saisi syödäkseen.

Vierailija
27/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksi itse teille aina uusia seksiasentoja, vaikka vaimo ei ehdota mitään uutta. Sinun teksi mieli mennä niillä kymmenellä asennolla, joihin olet tottunut, koska et meinaa keksiä uusia. Mutta vaimo sanoo, että haluaa uusia mausteisia tapoja sängyssä. Ei tosin ehdota mitään, mutta miksi sinä et vain tee ja keksi! Keksi joka viikko yksi uusi asento!

Vierailija
28/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaako muija lasten kanssa kotona päivät pitkät lasten kanssa ja päättää yksin ruoista?

Samaan aikaan kun mies tekee pitkää ja raskasta työpäivää?

Tämä ei tietenkään "kokkaa itse"-huutelijoille tullut lainkaan mieleen.

Vierailija
29/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ruokaa tarvitse laittaa yksin, eikä tarvitse seisoakaan. Päätä mitä haluat syödä, kerro vaimolle että tätä olisi luvassa. Googleta resepti, jota käytät kauppalistana.

Ainekset voi paloitella ja sekoitella istuallaan. Uunin luukulle ei tarvitse kumartua kuin muutaman kerran. Jos selkä ei taivu, tiedäthän että sekä uunin, mikron että tiskikoneen voi asennuttaa kaappiin ihan itselle sopivalle korkeudelle.

Sitten alat toimia reseptin mukaan. Jos et tiedä miten joku asia tehdään, youtube auttaa.

Helppoa. Miten sä luulet että me muut on opittu ruokaa laittaan?

Vierailija
30/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä joku provo ("tarttukaa tähän, että vaadin naista palvelemaan minua"), mutta...

No mä tartun nyt kuitenkin siihen mitä varmaan odotitkin, eli olisiko mahdollista, että sinä kokeilisit itse jotain uutta jännää reseptiä? Oletan että vaimollesi olet asiaa jo ehdottanutkin. Jos asia sinua kerran on vaivannut, et varmaan ole miettinyt sitä vain omassa päässäsi toivoen vaimon saavan yhtäkkiä itse idean alkaa uusia kokkailujaan, vai? Mutta hän tykkää noista samoista eikä ole kovin kokeilunhaluinen?

Ap

Teepä jätkä ite ruokas. Niin kauan kun ei tee itse mitään ei ole valitusoikeutta. 

Vierailija
31/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ap luulee että se on naisilla jotenkin geeneissä.

Vierailija
32/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin täällä on hyvä provo!

Vierailija
33/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole käsiä vai mikä on tekosyysi itse olla välillä tekemättä ruokaa?

Vierailija
34/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otapa tosissaan, kun vaimo sanoo olevansa väsynyt, senkin vätys. Jos tykkäät syödä, niin opettele tekemään ruokasi.

Vierailija
35/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap asuisit yksin niin mitä silloin söisit? Kokkausohjelmia tulee jatkuvasti ja nettikin on hyviä ohjeita täynnä. Siitä vain opettelemaan.

Vierailija
36/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokkaa ite saatana, jo on uusavuton meininki :D

Vierailija
37/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos et osaa laittaa ruokaa, voit auttaa ruoanlaitossa vaimoasi hyvin monella lailla.

Ostosten suunnitteluun, ostoksiin, raaka-aineiden esivalmisteluun, astiahuoltoon...

Keskustelkaa :)

Tukekaa toinen toisianne :)

Vierailija
38/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä itse vuorostasi.

Ja tähän on simppeli vastaus: minä en osaa kokata. Tykkään hyvästä ruuasta, mutta en osaa kokata. Olen myös sen verran pitkä, että keittiössä työskentely kipeyttää selkäni.

Ap

Opettele tai lopeta valitus

Vierailija
39/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuinen ihminen voi väittää, ettei osaa laittaa ruokaa? Kai nyt jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä joutunut ruokkimaan itse itsensä. Sitä paitsi miten vaikeaa se voi muka olla? Ihan kaikki nekin, jotka osaavat, ovat sen itse opetelleet.

Vierailija
40/82 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaako muija lasten kanssa kotona päivät pitkät lasten kanssa ja päättää yksin ruoista?

Samaan aikaan kun mies tekee pitkää ja raskasta työpäivää?

Tämä ei tietenkään "kokkaa itse"-huutelijoille tullut lainkaan mieleen.

Tunnetustihan Suomessa naiset eivät käy töissä... (hiton toope)