Ärsyttää kun vaimo tekee AINA samoja ruokia!
Meidän perheessä ruokalistalla on aina samat ruuat. Jauhelihasta ja kanasta joku kastike, ehkä joskus lihapullat. Joskus vaimo työntää lohenpalan uuniin. Joskus on joku siskonmakkarakeitto, joskus possunpihvit. Lisukkeet aina keitetyt perunat (kuorineen!), riisi tai pasta. Olen niin kyllästynyt näihin ruokiin. Lapsille kyllä maistuu ja ovatkin varmaan jo nirsoiksi kasvaneita. Haluaisin uusia makuja, mausteista ruokaa, välillä kasvisruokaa, salaatteja, erilaista lihaa.
Mutta ei. Vaimo ei tee, kun aina vaan samaa. Mikä siinä on kun pitää jämähtää?
Kommentit (82)
Huh mikä persläpi.
1) Työväenopistossa on ruoanlaittokursseja, niistä sopii aloittaa jos ei keittokirjojen ohjeita osaa lukea.
2) Keittiöremontti.
"En osaa kokata" on kyllä typerimpiä syitä olla kokkaamatta. Syntymälahjaksiko sitä taitoa luulet? Itse olen ollut surkea kokki ja jokainen on ollut aloittaessaan korkeintaan keskinkertainen. Pakkohan se on ollut harjoitella että yksin asuessaan ei tarvitse elää eineksillä, tosin varsinkin moni mies taitaa tähän sortua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaako muija lasten kanssa kotona päivät pitkät lasten kanssa ja päättää yksin ruoista?
Samaan aikaan kun mies tekee pitkää ja raskasta työpäivää?
Tämä ei tietenkään "kokkaa itse"-huutelijoille tullut lainkaan mieleen.
Tunnetustihan Suomessa naiset eivät käy töissä... (hiton toope)
Kyllä suomalaisissa naisissa on aivan riittämiin näitä kotonamakaajia, jotka ulisevat sitä kuinka mies ei tee mitään ja itse istuvat aamusta iltaan av-palstalla.
Mun mies on ihan samanlainen, tekee aina vaan jotain jauheliha tai kanakastiketta. Joskus on makaronilaatikkoo, uunikanaa/lohta/makkaraa.
Miksi ruokien pitäisi olla tuon vaihtelevampia? Kyllä tolla vaihtelulla saa jo energian tarpeensa tyydytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee ite?
Noku se ei osaa ja selkä tulee kipeäksi 😂
Tää "en osaa" on niin huono ja läpinäkyvä peruste, me naiset kyllä ymmärretään että oikeasti ei vaan huvita. Nää samat miehet työssään rakentaa taloja, johtaa yrityksiä, asentaa sähköjä, hoitaa sairaita yms. vähän vaativampas. ja sitte ne ei vaan muka osaa laittaa ruokaa. Sama kun mun mies, joka aina latoo lasten puhtaat vaatteet lipaston päälle. Kun kysyn, että miksei laita suoraan kaappiin niin ei kuulemma osaa käyttää lasten vaatekaappeja kun on niinsekavaa ja outoja vaatteita tytöllä. Diplomi-insinööritason mies, eikä erota paitakasaa housukasasta. Ja luulee että mä uskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaako muija lasten kanssa kotona päivät pitkät lasten kanssa ja päättää yksin ruoista?
Samaan aikaan kun mies tekee pitkää ja raskasta työpäivää?
Tämä ei tietenkään "kokkaa itse"-huutelijoille tullut lainkaan mieleen.
Tunnetustihan Suomessa naiset eivät käy töissä... (hiton toope)
Kyllä suomalaisissa naisissa on aivan riittämiin näitä kotonamakaajia, jotka ulisevat sitä kuinka mies ei tee mitään ja itse istuvat aamusta iltaan av-palstalla.
Mutta onneksi työttömiä miehiä ei ole 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepä itse vuorostasi.
Ja tähän on simppeli vastaus: minä en osaa kokata. Tykkään hyvästä ruuasta, mutta en osaa kokata. Olen myös sen verran pitkä, että keittiössä työskentely kipeyttää selkäni.
Ap
Helvetti, ei se kokkaustaito ole geeneissä eikä valmiina naisen aivoissa. Olen nainen, enkä minäkään osaa kokata, vihaan kokkaamista, se on kurjaa paskahommaa mutta se on PAKKO koska lapset ruokitaan. Ei tulisi mielernkään sysätä vastuuta tästä kurjuudesta puolisolle "siksi kun en osaa". MOLEMMAT ovat vastuussa ruoanlaitosta.
Ap on kiittämätön kun kehtaa vielä narista liian samanlaisesta ruoasta. Opettele itse, niin minunkin piti tehdä.
Typerin kommentti miehiltä on se että en osaa kokata. Ohjeita löytyy ja jos on lukutaitoa niin ohjeita seuraamalla onnistuu. Mun mieheni on opetellut tekemään simppeleitä ruokia ja ihan keittokirjasta lukemalla. Mun isä on aina tehnyt ruokaa ja on pian 80-vuotias ja ei edelleenkään halua kotipalvelun ruokia.
No oletpa laiska ja saamaton mammanpoika. Mahtaa vaimo olla ylpeä, minkälaisen vätyksen kanssa on naimisissa.
Ja miksi et voisi vaikkapa kerran viikossa hakea kotiin koko perheelle mieleistäsi mausteista ruokaa? Saisit maistella uusia makuja ja vaimo välttyisi kokkaamiselta. Win-win.
Apua mikä lassukka... itkee mammapalstalla kun vaimon passaaminen ei kelpaa.
Pistäisin tuollaisen valittajan pihalle! Todella törkeää vaimoa kohtaan valittaa hänen ruuistaan.
"Emmä osaaaaaa! Ja selkään tulee pipi. Yhyyy!"
Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepä itse vuorostasi.
Ja tähän on simppeli vastaus: minä en osaa kokata. Tykkään hyvästä ruuasta, mutta en osaa kokata. Olen myös sen verran pitkä, että keittiössä työskentely kipeyttää selkäni.
Ap
Sitten joko opettelet tai lopetat kitinän. Keittiössä on myös tuoleja.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 No tämä!
Kannattaa ehkä olla kiltti sille vaimolle. Nimittäin jos hän joskus tulee siihen tulokseen, että olet täysin paska jätkä, niin sinähän kuolet nälkään. 😂