Voiko yksinasuva työssäkäyvä ottaa koiran?
Nyt siis olisi viimeinkin sellainen elämäntilanne, jossa pitkäaikainen haaveeni eli koiran ottaminen sinänsä olisi mahdollista. Ainoa vain, että työpäivät matkoineen ovat noin yhdeksän tuntia, mikä tuntuu kohtuuttomalta ajalta koiralle olla yksin. Lyhennetyn työajan tekeminen voisi teoriassa olla mahdollista, mutta sekään ei ole varmaa. Pennun tullessa taloon pystyisin ottamaan lomaa, mutten kuukautta enempää.
Miten te työssäkäyvät yksineläjät olette ongelman ratkaisseet, vai oletteko? Olen miettinyt aikuisenkin koiran ottamista, mutta eihän sekään takaa, että yksinolo onnistuisi paremmin tai olisi koiralle helpomaa. Enkä parisuhteeseenkaan haluaisi ruveta vain siksi, että toinen voisi tulla aikaisemmin töistä koiraa katsomaan :D
Olen sinkku ja minulla on kaksi koiraa. Olen yleensä etänä kaksi päivää, mutta työpäivä matkoineen on 9-10 h. Nuorempi piti rallia päivisin parivuotiaaksi ja sitten alkoi nukkua kuten isompi (olin tällöin muualla töissä ja työpäivä oli n. 7 h matkoineen). Ulkoilutin nuoremman myös aamulla 2x n. 2,5 vuotiaaksi (narttu). Nyt molemmat menevät suoraan petiin aamu-ulkoilun ja ruoan jälkeen. Yleensä on unista porukkaa, kun tulen kotiin. Muuten koirilla on aktiivisia harrastuksia ulkoilun lisäksi. Parisuhde ei myöskään aina auta koirien kanssa, koska esim. eksäni ei pitänyt lupauksiaan koirien viennistä vaan hoidin ne aina itse tai hankin hoitajan.