Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko mun opiskella lentoemännäksi?

Vierailija
23.09.2017 |

Olen siis ylioppilas ja sen jälkeen sairaanhoitajan tutkinnon suorittanut nainen. Viihdyn töissäni, mutta olen älyttömän kiinnostunut matkailusta ja ilmailusta. Mieheni on lentäjä, ja hänen kauttaan olen lähentynyt ilmailun kanssa ja lentokoneet kiehtovat minua. Ongelmia löytyy, esim. en osaa mitenkään erityisen hyvin englantia. Mitenhän englantia voisi oppia parhaiten nimenomaan lentoemännän opiskelua ajatellen? Ilmeisesti kaikki yhtiöt esim. norra eivät välttämättä englantia edes vaadi (?). Onko kokemuksia englannin opiskelusta lentoemänän työtä silmällä pitäen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana olet tottunut palvelemaan ihmisiä, niin voisit sopiakin alalle.

Vierailija
22/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stuertit ja lentoemännät tiedä lentokoneista todellisuudessa yhtään mitään. Lentokonemekaanikot ja lentäjät tietävät. Lentoemäntien ja stuerttien tehtävä on palvella matkustajia lennon ajan. Tehtävä on huolehtia matkustajien turvallisuudesta ja viihtyvyydestä lennon ajan. Työpaikkana toimii lentokone, mutta siihen se sitten jääkin.

Jos olet kiinnostunut aidosti lentokoneista, opiskele lentäjäksi. Jos rahaa löytyy ja tarvittava terveys, voit opiskella yksityisessä koulussa.

Jos taas asiakaspalvelu kiinnostaa ja lentokone työympäristönä muttei sen syvemmin, niin sitten lentoemäntä on oikea valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä muuten tarvii todellakin englannin taidon. Hirveetä jos ei osaa kommunikoida lennonjohdon kanssa!! Sitä paitsi matskut ja kaikki englanniksi. Lentäjänä siis.

Vierailija
24/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot lentoemäntä ja miehes lentäjä ni ettehän te nää koskaan. Vai onko lentoemännällä lomaa miten? Lentäjillä lomia on kyllä kieltämättä todella hyvin. Ovat kotona enemmän kuin normaalit päivätyöläiset. Matkustelkaa vapaa-aikana ja lomilla. Sairaanhoitaja on tosi hyvä tutkinto. Tottakai sä voit opiskella myös molemmat, lentoemännän tutkinto on tosi lyhyt.

Vierailija
25/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi = kofi

Tee= tii

Maito = milk

Sokeri = shugö

Vierailija
26/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla pitäisi olla kiinnostusta myös tarjoiluun, siivoamiseen, painavien kärryjen työntelyyn, kyykistelyyn, idioottimaiseen hymyilyyn, meikkaamiseen, hiusten laittoon, mm.

Vierailija
27/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Finnairilla et pääse edes kurssista läpi tankeroenglannilla, kaikki turvallisuusmateriaali ja siihen liittyvät kokeet ovat englanniksi, ja ei ole mitään "how are you"-kysymyksiä tai materiaalia.

Vierailija
28/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on tosi palveluammatti. Sairaanhoitaja ei todellakaan ole samalla tavalla palveluammatti. On niissä huima ero.

Tietty sä saat sh:sta paljon plussaa lentoemännäksi hakeutuessa. Ja opiskelet enkkua, ei tuo mikään este ole jos et juuri nyt osaa, voit oppia!!

Vierailija
29/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jossain hankalassa tilanteessa kollega voi jeesata.

Minä taas toivoisin, että juuri niissä hankalimmissa asioissa saa apua kaikilta lentoemoilta. Kahvia ja teetä voi tilata elekielellä, mutta sitten kun joku riehuu ja toinen saa sairauskohtauksen, niin aika kamalaa, jos yksi emo ei osaakaa kommunikoida toisten kanssa. Ei kai ne voi suunnitella työvuoroja ap:n rajoitteet huomioiden, eli että siellä on aina joku suomenkielinen, jonka kanssa ap juttelee.

Kannustan kyllä ap:ta hakemaan alalle, ei siinä mitään. Kyllä englannin oppii, jos on motivaatiota.  

Vierailija
30/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Finnairilla et pääse edes kurssista läpi tankeroenglannilla, kaikki turvallisuusmateriaali ja siihen liittyvät kokeet ovat englanniksi, ja ei ole mitään "how are you"-kysymyksiä tai materiaalia.

Alapeukuttava palstamamma toki tietää asian laidan paremmin kuin kurssin aikanaan käynyt ja läpäissyt.

Huvittavaa.

Vierailija
31/31 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä