Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko perheen luota töihin toiseen kaupunkiin?

Etä-äitikö?
23.09.2017 |

Minulla on kaksi lasta (2v ja 6kk). Sain työtarjouksen 340km päässä olevasta kaupungista. (Unelmaduuni, mutta osa-aikainen sopimus.) Teen myös etäopintoja yliopistossa.

Mietin muuttaisinko perheen luota arkipäiviksi toiseen kaupunkiin ja viikonloppuisin tulisin kotiin. Mies ei halua muuttaa pois sukulaisten läheltä.

Plussat:
+Lapset saavat olla isovanhempien ja muiden sukulaisten lähellä. Ei tarvitse vaihtaa hoitopaikkaa.
+Minulla olisi kunnolla aikaa opiskella.
+Saisin työkokemusta duunissa jota ei ihan joka kulmalla ole, ja johon kokemukseni ja koulutukseni sopii täydellisesti.
(+Miehen työpaikan toimisto on tässä kaupungissa.)

Miinukset:
-En olisi perheen arkirutiineissa mukana. (Plussa? :D)
-En näkisi puolisoa niin paljon.
-Etääntyvätkö lapset minusta?

Mummo alkoi kuulemma melkein itkemään kun ajatteli että muuttaisimme pois. Puolisoni on työuupunut eikä jaksaisi muuttaa.

Tästä tuli aika sekava, mutta antakaa minulle jotain uutta näkökulmaa koko hommaan!

Tosissani haluaisin tämän työpaikan ottaa vastaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainoa vaihtoehto tuossa tilanteessa on ottaa lapset mukaan, kuin jättää puolikuntoisten hoidettavaksi, jos lasten isä on uupunut ja tukiverkosto on iäkkäkkäissä isovanhemmissa.

Miksi jättäisin mieheni jälkeen? :/ PItäisikö tässä sitten jotenkin suostutella mies muuttamaan? Isovanhemmat tuntuvat saavan puhtia lapsista. Näin ainakin sanovat.

No siksi, kun halusit sen työn, ja sinä olet äiti. Niin jos voit jättää miehen lasten kanssa, niin eiköhän se ois miehellekin tuossa kohdassa helpompaa jäädä yksin.

Vierailija
102/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsesi? Entä voiko se itkevä mummo millään tavalla osallistua lapsensa perheen elämään?

Olen itse ollut osa-aikatyössä kaukana toisella paikkakunnalla. Kyllä perhe pärjäsi sen aikaa, mutta koti oli kyllä aika kamalassa kunnossa kun palasi. Kun matka työpaikkakunnalle oli lyhempi, uhkasin kääntyä ovelta takaisin, jos ei ole siistiä. Kun matkaa oli yli 500 km, se ei enää tehonnut. Lapsetkin oppivat laittamaan ruokaa ja huolehtimaan itsestään ja asioistaan, mikä ei ole ollenkaan huono asia.

Törkeitä vastauksia olet tähän saanut. No, ne ovat ihmisiltä, jotka eivät osaa asettua toisen asemaan eivätkä kuvitella erilaista elämää kuin itsellään on. 

Jos lapset ovat kovin pieniä, heitä auttaa kalenteri, johon on merkitty se päivä, jolloin äiti tulee takaisin. "Vielä kolme yötä ..." on tuttu käsite pienellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsesi? Entä voiko se itkevä mummo millään tavalla osallistua lapsensa perheen elämään?

Olen itse ollut osa-aikatyössä kaukana toisella paikkakunnalla. Kyllä perhe pärjäsi sen aikaa, mutta koti oli kyllä aika kamalassa kunnossa kun palasi. Kun matka työpaikkakunnalle oli lyhempi, uhkasin kääntyä ovelta takaisin, jos ei ole siistiä. Kun matkaa oli yli 500 km, se ei enää tehonnut. Lapsetkin oppivat laittamaan ruokaa ja huolehtimaan itsestään ja asioistaan, mikä ei ole ollenkaan huono asia.

Törkeitä vastauksia olet tähän saanut. No, ne ovat ihmisiltä, jotka eivät osaa asettua toisen asemaan eivätkä kuvitella erilaista elämää kuin itsellään on. 

Jos lapset ovat kovin pieniä, heitä auttaa kalenteri, johon on merkitty se päivä, jolloin äiti tulee takaisin. "Vielä kolme yötä ..." on tuttu käsite pienellekin.

Ap: Kiitoa ihanasta viestistä! Esikoinen täyttää pian kolme ja kuopus on 6kk. Isovanhemmat osallistuvat nyt jo paljon arjessa, mikä tekeekin muuttopäätöksestä vielä hankalamman. Lapset ovat todella reippaita enkä osaa kuvitella etteivätkö selviäisi hienosti erossa olosta.

Näitä vastauksia lukiessa saa sellaisen käsityksen että äiti on kaikki mitä lapset tarvitsevat, viis isästä, isovanhemmista ja tutusta hoitopaikasta.

Vierailija
104/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehdotus on varmaan niin hurja, että aloittajalla nousevat hiukset pystyyn:

Työuupunut mies jäisi hoitovapaalle siksi aikaa, kun ap olisi toisella paikkakunnalla töissä. Lapsi ei tarvitsisi laittaa hoitoon, heillä olisi lähivanhempi koko ajan läsnä eikä miehellä olisi työhuolia.

Ap.n ei suinkaan tarvitse muuttaa kokonaan toisella paikkakunnalle vaan ottaa sieltä pikkuisen työasunnon. Veroprosentti tulisi olemaan melko lähellä nollaa matka- ja asumisvähennysten jälkeen.

Eihän toisella paikkakunnalla työssäkäynti tarkoita sitä, että se homma olisi ikuista. Vuosi tai pari, niin tilanne voisi muuttua suuntaan tai toiseen. Ehkä perhe muuttaisi myös, tai sitten ap saisi työtä lähempää.

Vierailija
105/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen  se äiti, joka kävin töissä toisella paikkakunnalla ja jonka mies on ollut vuosikausia hoitovapaalla.

t. 102&104

Vierailija
106/106 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehdotus on varmaan niin hurja, että aloittajalla nousevat hiukset pystyyn:

Työuupunut mies jäisi hoitovapaalle siksi aikaa, kun ap olisi toisella paikkakunnalla töissä. Lapsi ei tarvitsisi laittaa hoitoon, heillä olisi lähivanhempi koko ajan läsnä eikä miehellä olisi työhuolia.

Ap.n ei suinkaan tarvitse muuttaa kokonaan toisella paikkakunnalle vaan ottaa sieltä pikkuisen työasunnon. Veroprosentti tulisi olemaan melko lähellä nollaa matka- ja asumisvähennysten jälkeen.

Eihän toisella paikkakunnalla työssäkäynti tarkoita sitä, että se homma olisi ikuista. Vuosi tai pari, niin tilanne voisi muuttua suuntaan tai toiseen. Ehkä perhe muuttaisi myös, tai sitten ap saisi työtä lähempää.

Ap: Ei ollenkaan hurja ehdotus.