Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattisi häviämässä?

Vierailija
23.09.2017 |

Tunnettu tosiasia on että useimmat ammatit on häviämässä. Jos ei nyt ihan lähitulevaisuudessa, niin ainakin niin pian että useimmat meistä saattaa joutua vaihtamaan alaa ennen eläkeikää ellei halua kortistoon.
Mitä työtä teet ja luuletko että se kuuluu häviävien joukkoon?

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On häviämässä,jopa nopeasti. Olen kätilö ja doulat korvaavat meidät.

Vierailija
22/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala hävisi jo kokonaan vuonna 2011. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa työpaikat vähenee automaation ja suuriin laboratorioyksiköihin keskittämisen myötä. Kokonaan työt tuskin loppuu ikinä. Bioanalyytikko eli labrahoitaja.

Vierailija
24/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo käytännössä hävinnyt.

Vierailija
25/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän väittää, että on. Kovasti ihmettelen tätä. Olen farmaseutti.

Että proviisorin ammatti ei sitten häviäisi, oli siinä myös. Hesarissa oli 1-2 vuotta sitten tää. Ja muka 10-20 vuoden sisällä tulisi tämä muutos. No, ainakaan 2 vuodessa ei ole tapahtunut mitään ja aika vanhasta ammatista on myös kymysys.

Vierailija
26/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihmiset sairastaa joka tapauksessa. Sote, jos toteutuu, voi muuttaa jonkin verran työkuvaa, mutta töitä riittää.

terveyskeskuslääkäri

Vierailija
27/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa olla, tai ainakin osa siirtyy Viroon luultavasti jossain vaiheessa, tai tehtäväksi Helsingistä etänä. Minä ehdin sitä ennen kyllä eläkkeelle. 

Vierailija
28/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Olen kustannustoimittaja.

Vierailija
29/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun työttömiä riittää niin ei. Näin tuskin ihan heti tulee käymään.

T. Työkkärissä töissä

Vierailija
30/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On häviämässä. T. Metrojunankuljettaja

Vierailija
31/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo puhuvat itseohjautuvista laivoista, mutta luotan ehtiväni eläkkeelle perämiehen hommista ennen kuin tuhansia ihmisiä kuljettava laiva seilaa ilman päällystöä.

Olen nyt 35.

Vierailija
32/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On häviämässä. T. Metrojunankuljettaja

Hae töihin metrotyömaalle. Sieltä ei näytä työ loppuvan koskaan.

Vierailija
33/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä meikäläisiä enää paljon ole. Olen suunnitteluassistentti. Ennen meitä kutsuttiin piirtäjiksi. Piirrän puhtaaksi, teen pdf:t, jonkin verran toimistotöitä. Harvassa paikassa toimitaan näin vanhanaikaisesti. 

Nykyään suurin osa suunnittelutehtävissä työskentelevistä vertautuu lähinnä entisaikojen puhtaaksipiirtäjiin.

Insinöörikoulutuksen taso on niin heikkoa, ettei monista valmistuneista ole kuin kopioimaan. Ja koska opiskelemaan pääsee teknisesti lahjattomatkin niin eipä sitä monista kummoisia suunnittelijoita kehitykään. Ei ole kapasiteettia siihen.

Vierailija
34/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo puhuvat itseohjautuvista laivoista, mutta luotan ehtiväni eläkkeelle perämiehen hommista ennen kuin tuhansia ihmisiä kuljettava laiva seilaa ilman päällystöä.

Olen nyt 35.

Varmasti ehdit. Toteutuuko moinen visio ikinä... Jotain rahtialuksia varmasti tulee operoimaan omillaan lähivuosikymmeninä, mutta että isot risteilijät olisivat miehittämättömiä niin sen suhteen en olisi kovin luottavainen. Kyse on kuitenkin niin valtavista riskeistä kun kyydissä on paljon ihmishenkiä.

Vierailija
35/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työtehtävästä. Olen varastomies ja aika erilaisia työtehtäviä tuon ammattinimikkeen alle mahtuu. Omat työtehtävät ihan heti tuskin on katoamassa.

Vierailija
36/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On häviämässä kovaa vauhtia. Olen pph eikä meitä enää pian tarvita. Kaikki haluavat lapsensa tarhaan saamaan laadukasta varhaiskasvatusta.

Vierailija
37/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vanhushoitajien työt loppuisivat ja korvattaisiin roboteilla.

. Robotit tekisivät työt ilmaiseksi, valittamatta 24/7 ilman vapaapäiviä ja sairauslomia. Ei tarvitsisi olla jatkuvasti rekryymässä uusia duunareita, tapellen palkoista. Onneksi on näitä filippiinoja, jotka suostuvat pimeästi duuniin, mutta roboteilla firma saisi pelkkää voittoa, osakkeenomistajat voisivat ostaa uusia huviloita esim. Jerseyn saarelta. Ps. Itse haluaisin tietyn sävyisen pinkin porchen. Onneksi vielä voi käyttää näitä orjatyöläisiä, joita te-keskus työntää, kyllä he hoitavat mummot siinä kuin kalliit hoitajatkin. Kyllä sitä kuka tahansa osaa vaipat vaihtaa ja pillerit suuhun antaa. Oikeata toimintaa hallitus. Kiitän orjatyövoimasta.

Vierailija
38/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan lisääntymässä.

Suomen kielen opettaja

Vierailija
39/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se on "tulevaisuuden ala".

Vierailija
40/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja päiväkodissa, ei ole ihan heti työ loppumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä