Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattisi häviämässä?

Vierailija
23.09.2017 |

Tunnettu tosiasia on että useimmat ammatit on häviämässä. Jos ei nyt ihan lähitulevaisuudessa, niin ainakin niin pian että useimmat meistä saattaa joutua vaihtamaan alaa ennen eläkeikää ellei halua kortistoon.
Mitä työtä teet ja luuletko että se kuuluu häviävien joukkoon?

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, ohjelmoijille on jatkuvasti enemmän tarvetta.

Vierailija
42/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja päiväkodissa, ei ole ihan heti työ loppumassa.

Robotit korvaavat sinut helposti. Robotit eivät stressaa, eivät sairastu burn-outiin eivätkä valita, jos joutuvat tekemään pitkää päivää. Ovat aina iloisia, eivät hauku vanhempia selän takana. 24/7 aina valmiina töihin. Omistajat saavat 100%voitot Jerseyn saarille. Saavat upeita luksushuviloita sekä uusimmat porchet, haluamillaan sävyillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkoa ja arkistossa on työt

Aika lyhyt tähtäin jos uskot töiden säilyvän.

Vierailija
44/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole katoamassa. Olen rekkakuski.

On jo olemassa iteajavia rekkoja kato youtubesta "self driving truck"

Ja jos ajaisit itse rekkaa, tietäisit, että työhön kuuluu paljon muutakin kuin ajamista.

Vierailija
45/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja päiväkodissa, ei ole ihan heti työ loppumassa.

Robotit korvaavat sinut helposti. Robotit eivät stressaa, eivät sairastu burn-outiin eivätkä valita, jos joutuvat tekemään pitkää päivää. Ovat aina iloisia, eivät hauku vanhempia selän takana. 24/7 aina valmiina töihin. Omistajat saavat 100%voitot Jerseyn saarille. Saavat upeita luksushuviloita sekä uusimmat porchet, haluamillaan sävyillä.

Ei päiväkoteja ole edes olemassa, kun kotirobotit pitävät lapsista huolta. Vanhemmat ovat joko töissä tai ovat virtuaaliseksilaitteessa. Itseasiassa suurin osa ihmisistä on sinkkuja, koska virtuaaliseksi on vain helpompaa ja parempaa, kun ei tarvitse välittää kuin omasta nautinnosta. Vihdoinkin ihmiskunta kuolee sukupuuttoon.

Vierailija
46/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päällikkö joten tuskimpa.

Päällikkö, joka ei osaa edes kirjoittaa, tuskinpa sinulla on tulevaisuutta. Typerys!

Vierailija
47/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhin ammatti lienee nimensä veroinen tulevaisuudessakin.

Vierailija
48/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raksalla työmaatoimihenkilönä. Alahan on suhdanneherkkä, mutta rakentamista ja korjausrakentamista tulee tapahtumaan jatkossakin. Menetelmät toivottavasti kehittyy, mutta kyllä työmaalla ihmisillekin tulee olemaan käyttöä vielä pitkään.

Vierailija
49/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenee kovaa kyytiä mutta minä pääsen eläkkeelle ennen. Sihteeri.

Vierailija
50/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toistaiseksi teollisuudessa on töitä joiden tekemiseen tarvitaan ihmistä, kone ei ihan kaikkea voi tehdä.

Vierailija
51/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
52/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pidemmällä aikavälillä on häviämässä, kun sovellusten käyttö lisääntyy. Alan työtilanne on jo tällä hetkellä niin epävarma, että parempi vaihtaa maisemaa hyvissä ajoin.

Vierailija
53/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala mutta ammattinimike. Olen hotellin vastaanotossa töissä. Jo nyt voi kirjautua hotellista ulos kännykällä käymättä vastaanotossa (mm. Scandic). On myös tulossa sellainen systeemi että ihmiset voivat itse kirjautua sisään ja valita huoneen; ihan kuin lennoille.

Vierailija
54/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhushoito korvataan tulevaisuudessa roboteilla. On halpaa. Lääkehoito hoituu 100% oikein ja kustannussäästöt ovat miljardiluokkaa. Voitot Jersey saarille, saamme lisää luksus-huvioita. Ps. Tilasin pinkin porchen.

Vierailija
55/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhushoito korvataan tulevaisuudessa roboteilla. On halpaa. Lääkehoito hoituu 100% oikein ja kustannussäästöt ovat miljardiluokkaa. Voitot Jersey saarille, saamme lisää luksus-huvioita. Ps. Tilasin pinkin porchen.

Vanhustyö tai muut hoitohommat ei mene vielä vuoskymmeniin. Koneet on vielä kaukana siitä että pystyisi hoitamaan ihmisiä.

Vierailija
56/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman vanhin ammatti lienee nimensä veroinen tulevaisuudessakin.

En luottaisi täysin tähänkään. Ei prostituutiota robotit tule (vielä lähitulevaisuudessa) korvaamaan, mutta koska asenteet prostituution ympärillä ovat länsimaissa muuttuneet, houkuttelee ala yhä useampaa helpon rahan toivossa. Vapaan liikkuvuuden myötä normaalitaksat länsieuroopassa laskevat huimasti, paikoittain selkeää ylitarjontaa.

Vierailija
57/172 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja. En usko työn katoavan lähi vuosikymmeninä mihinkään.

Vierailija
58/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen farmaseutti tässä. Itse olen sitä mieltä, että 10-20 vuodessa tulee isoja muutoksia. Automatisointi ja robotit, lainsäädäntö muuttuu. Tarvitaanko ihminen toimittamaan resepti? Automaatista lääke ja jostain keskuksesta tarvittavat ohjeet videoyhteyden kautta. Käsikauppalääkkeet saa ruokakaupasta ja huoltoasemilta. Asia erikseen mahdolliset palvelut, jotka muuttuisivat aidosti maksullisiksi. Lääkityksen kokonaisarvio, pienet diagnoosit, mahdolliset rokotukset.... Se, Oisko systeemi lääketurvallisuuden kannalta hyvä, on toinen tarina.

Käsikauppalääkkeiden vapautuminen ruokakauppoihin tappaa monta apteekkia ja vie farmaseuttien työpaikkoja.

Laajemmin ajateltuna geenien tutkiminen muuttaa sairauksien hoitoa. Tekoäly voi korvata lääkärin, miksei korvaisi farmaseutinkin. Lääkitys voi muuttua pillereistä biologisten lääkkeiden suuntaan tai hoidetaankin geeniä, mihin silloin farmaseutteja tarvitaan.

Onhan näitä tulevaisuuden kuvia. Apteekkiväki kuvittelee tornissaan olevansa turvassa.

Vierailija
59/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tämä tän hetkinen työni saattaa hyvinkin hävitä, koska uusia tälle alalle ei pahemmin tule, olen siis perhepäivähoitaja. Koulutukseltani lastenohjaaja sekä sairaanhoitaja, joten jos tämä työ menee niin tuskin ainakaan ihan heti tarvii uudelleenkouluttautua.

Vierailija
60/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu tosiasia on että useimmat ammatit on häviämässä. Jos ei nyt ihan lähitulevaisuudessa, niin ainakin niin pian että useimmat meistä saattaa joutua vaihtamaan alaa ennen eläkeikää ellei halua kortistoon.

Mitä työtä teet ja luuletko että se kuuluu häviävien joukkoon?

ehei. Tämä ammatti ei häviä mihinkään.

Työsarka vaan laajenee...http://saaristomeri.utu.fi/keskustelu/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan