Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polkupyöräilijät hoi! Valojen suuntaus kuntoon!

Vierailija
23.09.2017 |

Kun stadiumvalaisimesi osoittaa suoraan eteenpäin, se häikäisee oikein mallikkaasti.
. kuin autoilija tulisi pitkät päällä päin, ei vaan yksinkertaisesti näe mitään.

Tässä ei sinällänsä ole mitään vikaa jos teitä olisi vain yksi, tosin 15km työmatkalla teitä tulee lukuisia,
olisi vain kiva, kiitos.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään vilkkuvia valoja!  Ei myöskään punaista valoa eteen!

Valitettavasti nämä ovat nykyään aivan sallittuja.

Niinpä, ne saamarin vilkkuvalot on sallittuja. Mutta ei suinkaan punainen valo edessä.

Vierailija
22/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siitäkään ole oikein hyötyä, että se osoittaa kaksi metriä etupyörän etupuolelle.

Ainakin minun pypöräilyvauhdillani juuri tuosta on hyötyä. Kaupungissa kun ajelen enimmäkseen valaistuilla kaduilla niin kauas jos suuntaan valon niin en näe yhtään mitään sellaista, mitä en näkisi ilman valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne vilkkudiskovalot on perseestä, saisi kieltää lailla. 

Todellakin, ottaen huomioon, että tämä vilkkumisen ainoa tarkoitus on säästää paristoa,

sillä ledeissä pois ja päälle kytkeminen ei syö paristoa. 

Kyllä se taitaa muutaman päivän käyttöikää antaa.. 

Pariston säästäminen on yksi syy. Joskus olen itsekin joutunut turvautumaan tuohon kun huomaan että paristo hyytyy ja valot uhkaavat sammua työmatkalla, vilkkuen ne jaksavat kuitenkin vilkuttaa vielä pitkään eikä tarvitse ajaa aivan pimeänä. Toinen syy on turvallisuus, vilkkuvilla valoilla ajavan pyöräilijän erottaa helpommin ja liike on selvemmin havaittavissa, kiinteä polkupyörän tuikku hukkuu taajamien valosaasteeseen.

Minulla on tosin edessä normaali valo ja vain takana turvallisuutta tuova punainen vilkkuvalo.

Paristoa säästäisi parhaiten se, jos valo alun alkaenkaan ei olisi liian kirkas, kun nykyään usein on.

Miten ajattelet, että vilkkuva valo on turvallisempi kuin kiinteä? Minun ainakin on vilkkuvalosta paljon vaikeampi hahmottaa, missä kohde menee. Kiinteästä näkee helpommin.

Juurihan tuossa yllä kerroin että kiinteä polkupyörän valo hukkuu taajama-alueen valosaasteeseen eivätkä muut kulkijat tajua että hitaasti liikkuva valo itse asiassa liikkuu ja on kiinni polkupyörässä. Vilkkuva taas kiinnittää huomion ja sen erottaa helpommin muista valolähteistä. Vilkkuva polkupyöräilijä tulee nähdyksi, kiinteällä valolla ajava ei välttämättä ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
24/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä pyöräilijöitä siinä risoo, että me muut esitämme toiveita, millaiset valot heillä liikenteessä olisi? Tarkoituksemmehan on vain tehdä liikenteestä mukavampaa, turvallisempaa ja sujuvampaa.

En minäkään jalankulkijana suutu, jos joku kertoo, millainen heijastin näkyy parhaiten, vaan otan vinkistä vaarin.

Vierailija
25/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, ottaen huomioon, että tämä vilkkumisen ainoa tarkoitus on säästää paristoa,

Pariston säästäminen on yksi syy. Joskus olen itsekin joutunut turvautumaan tuohon kun huomaan että paristo hyytyy ja valot uhkaavat sammua työmatkalla, vilkkuen ne jaksavat kuitenkin vilkuttaa vielä pitkään eikä tarvitse ajaa aivan pimeänä. Toinen syy on turvallisuus, vilkkuvilla valoilla ajavan pyöräilijän erottaa helpommin ja liike on selvemmin havaittavissa, kiinteä polkupyörän tuikku hukkuu taajamien valosaasteeseen.

Minulla on tosin edessä normaali valo ja vain takana turvallisuutta tuova punainen vilkkuvalo.

Paristoa säästäisi parhaiten se, jos valo alun alkaenkaan ei olisi liian kirkas, kun nykyään usein on.

Miten ajattelet, että vilkkuva valo on turvallisempi kuin kiinteä? Minun ainakin on vilkkuvalosta paljon vaikeampi hahmottaa, missä kohde menee. Kiinteästä näkee helpommin.

Juurihan tuossa yllä kerroin että kiinteä polkupyörän valo hukkuu taajama-alueen valosaasteeseen eivätkä muut kulkijat tajua että hitaasti liikkuva valo itse asiassa liikkuu ja on kiinni polkupyörässä. Vilkkuva taas kiinnittää huomion ja sen erottaa helpommin muista valolähteistä. Vilkkuva polkupyöräilijä tulee nähdyksi, kiinteällä valolla ajava ei välttämättä ennen kuin on liian myöhäistä.

Ei se vilkkuva näy paremmin. Se hämää paljon siitä missä poljet menemään koska valo ei näy kokoajan. Samalla häikäiset ne vastaasi pyöräilevät.

Valojen suuntaus auttaa todella paljon meitä jotka ajetaan sua vastaan. Älä yritä viedä meiltä näkökenttää, koska siellä on sun lisäksesi myös muita kulkijoita. Mulle ei ole tänä syksynä tullut enää vilkkuvia vastaan, joten toivon suurimman osan tajunneen etteivät näy villkuen.

Vierailija
26/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siitäkään ole oikein hyötyä, että se osoittaa kaksi metriä etupyörän etupuolelle.

Niin mikä sen valon tarkoitus on?

Täällä kaupungissa ainakin on katuvalot, jotka riittää pyöräilijälle pimeälläkin ihan hyvin siihen että itse näkee.

Jos poikkeaa jollekin valaisemattomalle polulle, lienee tärkeintä nähdä ihan lähietäisyydelle, onko siinä jotain kuoppia tms.

Muuten tärkeintä on kertoa muille, että hei olen pyöräilijä ja tulen sinua kohti.

Eli: järkevintä olisi suunnata valo hieman alaviistoon, osoittamaan jonnekin viiden metrin päähän kohti tietä. Tällöin se ei häikäise vastaantulijaa, mutta sen avulla tarvittaessa näkee, minne on menossa.

Niin, itse näkee tien, mutta muut eivät näe sinua, koska olet pimeä mustissa vaatteissasi!

Vierailija
27/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä sen valon tarkoitus on?

Täällä kaupungissa ainakin on katuvalot, jotka riittää pyöräilijälle pimeälläkin ihan hyvin siihen että itse näkee.

Jos poikkeaa jollekin valaisemattomalle polulle, lienee tärkeintä nähdä ihan lähietäisyydelle, onko siinä jotain kuoppia tms.

Muuten tärkeintä on kertoa muille, että hei olen pyöräilijä ja tulen sinua kohti.

Eli: järkevintä olisi suunnata valo hieman alaviistoon, osoittamaan jonnekin viiden metrin päähän kohti tietä. Tällöin se ei häikäise vastaantulijaa, mutta sen avulla tarvittaessa näkee, minne on menossa.

Niin, itse näkee tien, mutta muut eivät näe sinua, koska olet pimeä mustissa vaatteissasi!

Me muut näemme sinut paremmin, kun et yritä häikäistä meitä.

Vierailija
28/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fillarissa lamppu vain siks etten saa sakkoa. Että ei kuule kiinnosta mihin se sojottaa! Ime parsaa!

Vierailija
29/29 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vilkkuva näy paremmin. Se hämää paljon siitä missä poljet menemään koska valo ei näy kokoajan. Samalla häikäiset ne vastaasi pyöräilevät.

Valojen suuntaus auttaa todella paljon meitä jotka ajetaan sua vastaan. Älä yritä viedä meiltä näkökenttää, koska siellä on sun lisäksesi myös muita kulkijoita. Mulle ei ole tänä syksynä tullut enää vilkkuvia vastaan, joten toivon suurimman osan tajunneen etteivät näy villkuen.

Vilkkuva valo näkyy aina paremmin. Oletko koskaan miettinyt miten heijastin toimii, kun ihminen kävelee. Se vilkkuu kun valokeila osuu siihen.  Eri asia on se, että ostatko niitä surkeita halpoja vilkkuvalaisimia joilla ei tee yhtään mitään. Kuka edes käskee tuijottamaan vilkkuvaa valoa? Ei ihme että saat migreenin. Järki käteen liikenteessä. Ehkä teille ei ole opetettu koulussa sitä, ettei yleensäkään vastaantulijan valoja pidä jäädä katsomaan. Vaarannat aina itsesi ja muut yhdistetyllä polkupyörä-/jalkakäytävällä, kun silmäsi ovat häikäistyneet joksikin aikaa.