Mun kasvoille ei riitä kevyt meikki
Ärsyttävää kun pitää aina tällätä normaaliin arkeenkin nk. juhlameikki kun muuten kasvot näyttävät valjuilta. Onko siihen mitään apuja?? Heti jos laitan vain tyyliin puuteria ja ripsaria, kysellään oonko sairas tai muuten vaan nukkunut huonosti. Meikkiin menee aamusta yli 30min.
Kommentit (29)
Oon ihan HITON kateellinen naisille, joille riittää 5 min meikki ja silti näyttävät huolitelluilta. Ap
Vierailija kirjoitti:
iske kosmetologi puolisoksi ja vaadi, että tekee meikin ennen herätyskellon soittoa :)
Koska kosmetologi miehiä on niin paljon tarjolla? Toisaalta ap voi olla myös lesbo? Oletan että ap on nainen. :D
Minä kyllä iskisin rikkaan ukon ja vaatisin saada oman meikkitaiteilija. :)
Millainen 'juhlameikki'? Mäkään en "pärjää" 5 min meikkauksella/pelkällä ripsivärillä. Käytän aina lisäksi rajausta ja meikkipohjaa, ja siihen menee vähän päälle vartti (ja ihan jo ripsien taivutus vie monta minuuttia jotta ne saisi yhtään pysymään). Oon myös aiemmin käyttänyt aurinkopuuteria, luomiväriä ja muuta, mutta oon todennut itselläni ne arjessa vähän ylimääräisiksi. Oon halunnut nimenomaan säästää arkiaamuaikaa ja todennut että ilmankin pärjää
Näin se Sara Sieppikin varmasti perustelee muovista ulkoasuaan.
Olen vain joutunut hyväksymään tämän itse. Kaikesta ihonhoidosta huolimatta minulla on ruma, epätasainen ja laikukas iho, joka näyttää aina vähän punoittavalta. Ja jos haaleita ripsiä ja kulmia ei yhtään väritä, niin koko naama tuntuu olevan vain beige ympyrä ilman mitään kasvonpiirteitä.
Muut ihmiset ovat ihanan hehkuvia ja heillä on aina todella kauniit silmät.
"Juhlameikki": meikkivoide, puuteri, poskipuna, silmien rajaus, ripsari, kahta eri luomiväriä, kulmat.. Mulla menee kauan esim. ripsariin, koska ripset on vaaleat ja ohuet. Tarvitsee siis monta kerrosta. Mihinkään kestoväreihin mulla ei ole tällä palkalla varaa eikä niilläkään näin vaatimattomiin ripsiin tuuheutta saa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen vain joutunut hyväksymään tämän itse. Kaikesta ihonhoidosta huolimatta minulla on ruma, epätasainen ja laikukas iho, joka näyttää aina vähän punoittavalta. Ja jos haaleita ripsiä ja kulmia ei yhtään väritä, niin koko naama tuntuu olevan vain beige ympyrä ilman mitään kasvonpiirteitä.
Muut ihmiset ovat ihanan hehkuvia ja heillä on aina todella kauniit silmät.
Tämä ei ollut ap mutta vähän samaa vikaa mulla. Mulla on tosin hyvä iho mutta ei se mitenkään luonnostaan enää tämän ikäisenä (38) hehku. Ap
Mitä enemmän käytät meikkiä, sitä enemmän luulet tarvitsevasi sitä. En suosittele lisäämään maalin määrää.
Kuulostaa siltä, että ihmiset ovat tottuneet siihen, että sinulla on juhlameikki. En itse meikkaa ja varmaan näytän kalpealta meikatun rinnalla, mutta ei multa kukaan kysele, olenko sairas. Jos vaan vähentäisit meikkiä, niin jossain vaiheessa ihmiset varmaan tottuisivat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ihmiset ovat tottuneet siihen, että sinulla on juhlameikki. En itse meikkaa ja varmaan näytän kalpealta meikatun rinnalla, mutta ei multa kukaan kysele, olenko sairas. Jos vaan vähentäisit meikkiä, niin jossain vaiheessa ihmiset varmaan tottuisivat siihen.
Näin se varmaan menee oikeastikin. Omaan meikkaamattomaan naamaan totuin kuukausissa, jopa tykkään siitä nykyään ja ihokin kiittää. Mies kehuu useammin kauniiksi, vaikka kehui kyllä ennenkin riittävästi. Toki kannattaa vähentää asteittain jos itse ei tykkää paljaista kasvoista ja tututkin kommentoi.
Pahimpien ihovirheiden peitto, puuteri tarvittaessa, hiukan ripsaria, kulmageeli/kynä ja värillinen huulirasva on ihan riittävä yhdistelmä arkeen ja vähempikin tietty riittää. Eikä kannata laittaa paljon näitäkään, kun esim. vahvat kulmat tosiaan näyttää paremmilta kun muukin meikki on samaa tyyliä. Onnistuu vaikkapa bussimatkan aikana. Toinen tapa elävöittää kasvoja on lip stainit. Niillä saa helposti selkeän värin joka kestää huulipunia paremmin ja näyttää luonnollisemmalta. Sopivat muuten meikittömään naamaan paremmin kuin huulipunat.
Oletko ap miettinyt kulmien kestovärjäystä tai piilolinssejä? Noi tekee jo älyttömästi.. Meikkivoiteen levitykeen ei kauaa mene ja aa väriä naamaan samoin ripsarin.
Edellinen lisää että voi myös olla että koet asian vain noin ettei riitä jos olet meikannut monta vuotta niinkuin itse. Näytän oudolle ilman meikkiä kun on monta vuotta meikannut suht paljon arkeenkin.
Pohjameikki on kaikista tärkein. eikai kukaan käytä pelkkää puuteria?
Tottumiskysymys. Kokeilepa olla kaksi viikkoa ilman meikkiä. Huomaat että alat itse tottua siihen, kuten myös tuttavasi. Kun aikaa kuluu, tuntuu tosi vapauttavalta, ettei tarvitse meikata. Ja alat itse kiinnittää huomiota siihen, miten räikeästi joidenkin meikki erottuu kasvoista.
Värjää ja muotoile kulmat (ammattilaisella) ja laita ripsipidennykset. Käytä itseruskettavaa tai käy solkussa, ne antavat "tervettä hehkua" ja tasoittavat ihossa näkyviä virheitä. Tietysti sekin auttaa että käy lomamatkoilla pari kertaa vuodessa, mutta jos ei oo fyrkkaa niin tuokin auttaa.
Jos sulla on nuo, niin voit vain sipaista hiukan poskipunaa poskiin ja aurinkopuuteria ja jotain väriä huuliin, niin ihmettelen jos näytät sairaalta tai valjulta. Ja meikeissä on nyt meneillään "hehkujuttujen" kulta-aika, joten tutustumaan vaan vaikka kosmetiikkamyymälään ja kerro myyjälle suoraan mitä haluat.
Mitä tarkoittaa valju?
Miksi ei ole mitään "arvosta vaaleita piirteitäsi"-kamppiksia? Mun mielestä vaaleat piirteet ovat nätit, niitä näkee tosi vähän. Tekoripsiä ja liian tummia kulmia luonnostaan vaaleilla taas ihan liikaa.
Kasvipainotteinen ruokavalio edistää ihon hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa valju?
Miksi ei ole mitään "arvosta vaaleita piirteitäsi"-kamppiksia? Mun mielestä vaaleat piirteet ovat nätit, niitä näkee tosi vähän. Tekoripsiä ja liian tummia kulmia luonnostaan vaaleilla taas ihan liikaa.
valju
(väriltään, valoisuudeltaan tms.) kalpea, kalvakka, kelmeä, haalea, laimea, mitäänsanomaton. esim. Valju talvimaisema. Valju ääni.
Mulla vähän sama vika.. jos töihin laittaa vain ripsaria niin jo kaikki kyselee että nukuitko huonosti vai Ootko sairas.
Minusta se on tosi rasittavaa ja epäkohteliastakin. Jos taas olen kipeä ja nukkunut huonosti mutta meikannut kunnolla niin kukaan ei kysele mitään. Antaisivat mun olla :D
iske kosmetologi puolisoksi ja vaadi, että tekee meikin ennen herätyskellon soittoa :)