Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias lapsi ja keltainen paksu räkä

Vierailija
23.09.2017 |

Aloitti elokuussa päivähoidossa. Siitä saakka ollut hieman nuhainen. Kunnolla kipeä (kuume tms) ei ole ollut. Nyt pari viikkoa on tullut keltaista paksua räkää. Ei mitenkään järjettömiä määriä mutta koko ajan on pientä räkää nokanpielessä :x

Onko kuinka tavallista / normaalia? Koska lääkäriin? Yleiskunnossa ei mitään vikaa, riehuu ym kuin viimeistä päivää...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä tuli lopulta korvatulehdus kun kunnon räkäisyyttä oli kestänyt 2-2,5 viikkoa. Ja korvatulehdusta rupesi aina selvästi oireilemaan, yöitkut ja yölevottomuus, yskiminen, kuume.

Vierailija
2/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, kauhea näky on tällainen putkimaisen räkätolpan (vihertävän kellertävä) kanssa kaupassa tuotteita hamuileva kersa. (Näin nimittäin tänään)

Mutta itse kysymykseen: pelkkä nuha ei ole syy mennä lääkäriin. Odottelet vain... Jos räkää valuu todella paljon, on hyvä pitää lapsi pois päivähoidosta, vaikka olisi kuumeetonkin. 

Jos pitkittyy nyt ihan älyttömästi, niin onhan korvat ja poskiontelut ym. hyvä tutkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle korvalääkäri sanoi että siinä vaiheessa kun räkä on keltaista ja paksua, jossain on tuoehdus. Sen ei siis kuulu koskaan olla tuollaista.

Vierailija
4/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök, kauhea näky on tällainen putkimaisen räkätolpan (vihertävän kellertävä) kanssa kaupassa tuotteita hamuileva kersa. (Näin nimittäin tänään)

Mutta itse kysymykseen: pelkkä nuha ei ole syy mennä lääkäriin. Odottelet vain... Jos räkää valuu todella paljon, on hyvä pitää lapsi pois päivähoidosta, vaikka olisi kuumeetonkin. 

Jos pitkittyy nyt ihan älyttömästi, niin onhan korvat ja poskiontelut ym. hyvä tutkia. 

No tuskin se kenenkään mielestä hellyyttävää on. Tarpeetonta kirjoittaa inhottavasti.

On ollut lyhyttä päivää ja pidetty pitkiä vapaitakin, ei ole nuha mennyt mihinkään.

Ja sitä tässä juuri yritän kysyä että mikä muiden mielestä on epänormaalin pitkä aika.

Vierailija
5/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle korvalääkäri sanoi että siinä vaiheessa kun räkä on keltaista ja paksua, jossain on tuoehdus. Sen ei siis kuulu koskaan olla tuollaista.

No luonnollisesti jossain on tulehdus. Mutta se voi olla myös virustulehdus jolle ei lääkäri mitään voi...

Vierailija
6/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yleensä tuli lopulta korvatulehdus kun kunnon räkäisyyttä oli kestänyt 2-2,5 viikkoa. Ja korvatulehdusta rupesi aina selvästi oireilemaan, yöitkut ja yölevottomuus, yskiminen, kuume.

Korvia olen pohtinut mutta ei tosiaan ole muita oireita. Pientä yskää oli mutta sekin meni jo ohi.

Vierailija
7/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on keltaista räkää niin se on jokin bakteeriperäinen tulehdus.   Viruksen aiheuttama on väritöntä.

Vierailija
8/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luonnollisesti jossain on tulehdus. Mutta se voi olla myös virustulehdus jolle ei lääkäri mitään voi...

Sori, jäi se sana bakteeritulehdus pois. Siis nimenomaan tuo on merkki bakteeritulehduksesta.

Itselläni menee poskionteloihin joka kerta ja toi on se merkki että on mennyt tulehdukselsi.

Vierailija
9/9 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on keltaista räkää niin se on jokin bakteeriperäinen tulehdus.   Viruksen aiheuttama on väritöntä.

Vanha uskomus joka ei pidä paikkaansa. Keltainen räkä voi olla yhtälailla virus- kuin bakteeriperäinen tai vaikkapa allergian aiheuttamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi