Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka toivoivat lapsena ja nuorena, että vanhemmat eroaisi?

Vierailija
23.09.2017 |

Ilmeisesti sellaisen toivomine ei kuitenkaan ollut sopivaa, koska niin paljon mussutusta siitä aiheutuu.

Mutta monissa tilanteissa se ero on niin paljon parempi vaihtoehto. Esimerkiksi jos toinen vanhemmista on jollain tavalla sairas, tai se liitto ei muuten toimi. Mutta edelleen jostain syystä se yhdessä pysyminen on se ihanne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olisin halunnut ensinnäkin muuttaa pikkupaikkakunnalta pois ja vanhempien tappelu oli todella stressaavaa, pelkkää huutoa koko lapsuus.

Vierailija
2/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut. Vaikka tappelivat yms, ehjä koti tuntui erittäin tärkeältä ja turvalliselta. Erosivat kerran, sain kokea eroperheen elämää teini-iässä, palasivat yhteen ja erosivat uudestaan kun muutin kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin. 

Toivoin myös, että olisin ollut adoptoitu tai vauvat olisivat vaihtuneet sairaalassa ja minut olisi haettu oikeiden vanhempieni luokse pois huonosta ilmapiiristä.

Meillä on suvussa lääkäreitä, juristeja, diplomi-insinöörejä, arkkitehteja jne. fiksuja ihmisiä. Ero meihin muihin suvun luusereihin on se, että näille ihmisille on annettu lapsuudesta asti osa perheessä. He ovat olleet ihmisiä ja heitä on kannsutettu ja heidän kanssaan on keskusteltu. Vanhempieni motto oli "vihaa lähimmäistäsi" ja se vaikutti minuun jo hyvin nuorella iällä. Aloin haluta kuolla jo hyvin nuorella iällä. 

On minulla ollut kavereita, mutta olen usein ollut se porukan sylkykuppi ja viimeinen vaihtoento. Minua on kiusattu, koska olen erilainen jollakin tavalla. En mene mukaan pahan olon levitykseen ja kuppikuntiin. Siinä mielessä vahva ja pelottava pahaan pyrkivien ihmisten mielestä, jotka ovat tottuneet manipuloimaan lampaitaan....

Pikkasen off topikin loppu... mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Kyllä toivoin vanhempieni eroa.

Vierailija
4/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vastikään neuvolan psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi minulle, että hän aina sanoo asiakkaille, ettei koskaan saa olla yhdessä vain lasten takia. Kerroin hänelle kuinka lapsena rukoilin ääneen ja ääneti, että vanhempani eroaisivat ja helvetti loppuisi, mutta ei, "teidän lasten takia". Nimenomaan meidän lasten takia olisi pitänyt ainakin jotain muutosta tehdä.

Vierailija
5/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoin vanhempieni eroa, teini-iässä varsinkin. Ajattelin, että heille olisi jossakin paremmat kumppanit, joiden kanssa he osaisivat kommunikoida ja näyttää tunteitaan.

No, kun olin muuttanut pois kotoa (olin kuopus) vanhemmillani alkoi uusi kuherruskuukausi. He olivat kuin vastarakastuneet. Lopulta kuolema erotti heidät.

Sen jälkeen olen ollut varsin tietoinen siitä, että lapset ovat parisuhteen suurimpia rasitteita. Toisaalta olen itsekin halunnut lapsia ja luotan, että puolisoni kanssa selviydymme yhdessä. Kiitos, vanhemmat, että sain teiltä tällaisen mallin.

Vierailija
6/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toivoneeni vanhempieni eroa jo alle 10 -vuotiaana. Alkoholia, väkivaltaa riitti. Isä hakkasi tuolin säpäleiksi ovea vasten, kun huoneesta kuului lasten ääniä, piti mykkäkoulua joskus vuodenkin.

Juurikin lasten tähden pitäisi ymmärtää erota ajoissa. Varsinkin, jos mukana on alkoholia tai psyykkisiä sairauksia.

Vierailija
7/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut. Vaikka tappelivat yms, ehjä koti tuntui erittäin tärkeältä ja turvalliselta. Erosivat kerran, sain kokea eroperheen elämää teini-iässä, palasivat yhteen ja erosivat uudestaan kun muutin kotoa.

Mikä ehjä koti?

Yhdessä olevat vanhemmat eivät tee ehjää kotia.

Vierailija
8/8 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin toivoin vanhempieni eroa, teini-iässä varsinkin. Ajattelin, että heille olisi jossakin paremmat kumppanit, joiden kanssa he osaisivat kommunikoida ja näyttää tunteitaan.

No, kun olin muuttanut pois kotoa (olin kuopus) vanhemmillani alkoi uusi kuherruskuukausi. He olivat kuin vastarakastuneet. Lopulta kuolema erotti heidät.

Sen jälkeen olen ollut varsin tietoinen siitä, että lapset ovat parisuhteen suurimpia rasitteita. Toisaalta olen itsekin halunnut lapsia ja luotan, että puolisoni kanssa selviydymme yhdessä. Kiitos, vanhemmat, että sain teiltä tällaisen mallin.

Ehkä se olikin sinun omaa angstiasi. Mutta kaikilla katsos ei ole näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä