Isompi lapsi päivähoitoon, äiti pienemmän kanssa kotona
Tämä on siis meidän perhe. Mitä mieltä olette?
Pienempi juuri 9kk isompi 3,5 vuotta.
Olen halunnut hoitaa lapset kotona ja minulla onkin ollut siihen rahatilanteen puolesta mahdollisuus. Nyt kuitenkin tuntunut, että isompi lapsi kaipaisi enemmän seuraa ja tekemistä mitä voin itse tarjota.
Hän aloittaa siis päivähoidon kolmena päivänä viikossa ja noin 7 tuntia päivässä.
Onko tämä yhteiskunnan rahojen tuhlausta ja äidin laiskuutta. Voisinhan viedä puistoihin ja kerhoihin itsekin.. en vaan oikein itse viihdy perhekerhoissa jne niin päädyin päivähoitoon.
Kommentit (584)
Kyllä niihin eläkkeisiin menee paljon enemmän rahaa nykyveronmaksajilla kuin mitä johonkin virikehoitoon. Eläkeläiset ovat saamapuolella ja nuoret aikuiset eläkkeiden maksajia, joiden oma eläke on sidottu siihen, haluaako se nyt päivähoitoikäisten sukupolvi kustantaa eläkkeitä aikanaan.
Oli yleinen mielipide mikä tahansa, suosittelen jokaista kuuntelemaan oman perheensä tarpeita. :) Tämmöset keskustelut on yhtä tyhjän kanssa. Mieltä voi olla mitä tahansa, tehkää silti miten lystää.
En ymmärrä tätä. Miksi pitää lisääntyä jos ei kertakaikkiaan jaksa olla _omien_ lastensa kanssa?
Just näin. Pienissä kunnissa nostetaan kiinteistöveroprosenttia, että pystytään maksamaan virikehoito turhanpäiten-hoidattajien lapsille, suora tulonsiirto eläkeläisiltä lattekansalle.