Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä linssikeittoon voisi laittaa, jotta siitä tulisi ruokaisampaa?

Vierailija
22.09.2017 |

Tykkään linssikeitosta. Mutta mun mielestä se ei ole kauhean täyttävää. Laitan linssikeittoon siis linssejä, sipulia, porkkanaa, mausteita, vettä, hunajaa, tomaattimurskaa. Mitä muuta sinne voisi laittaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukylkeä!

Vierailija
2/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita ja kermaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyä, kinoaa, seesaminsiemeniä.

Vierailija
4/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja

Vierailija
5/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko niitä linssejä laitat? Kannattaa olla ihan reilusti! Myös esimerkiksi peruna tekee keiton koostumuksesta täyteläisempää. Itse laitan välillä sekä punaisia että vihreitä linssejä sekaisin, punaiset muhjuuntuvat enemmän mutta jos haluaa sosekeittoa, niin kyllä ne vihreätkin soseeksi menevät.

Vierailija
6/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä pekoni-linssikeiton ohje, se on ihan paras linssiruoka jota olen koskaan mahaani ahtanut.

Vierailija
7/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia ja luumuja linssien lisäksi.

Vierailija
8/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä pekoni-linssikeiton ohje, se on ihan paras linssiruoka jota olen koskaan mahaani ahtanut.

Eikö sitä voi syödä normaalisti..??

Vierailija
9/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita/bataattia, varsiselleriä, kesäkurpitsaa tai papuja ja fenkolia

Vierailija
10/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortellineja tai kanaa.

Vierailija
11/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahdoitko alakautta?

Vierailija
12/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä voi syödä normaalisti..??

Jos olisit syönyt tuota ruokaa niin tietäisit että se on niin hyvää että sitä nyt kertakaikkiaan ei voi syödä normaalisti maistellen ja makustellen vaan sitä ahdetaan mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman paljon.

Vierailija
13/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaa riisiä tai perunaa, kookosmaitoa tai -kermaa. Ja tosiaan reippaalla kädellä niitä linssejä. Alkaakin olla linssikeittoajat taas, ihanaa ruokaa pimeneviin ja kylmeneviin syysiltoihin :)

Vierailija
14/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhua, peuraa, kengurua, karitsaa, pekonia, possua, opossumia, näätää tai supikoiraa laittaisin.

Vierailija
15/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut ja kikherneet tuli ensimmäisenä mieleen, mutta sitten... kookos- tai vaikka kaurakerma (myös tavallinen kerma jos käytät sitä, en itse käytä), hirssisuurimot, myös esimerkiksi kukka- ja parsakaali voivat toimia (varsinkin jos maustat vähän intialaiseen suuntaan, niin keitosta tulee vähän dahlmainen maultaan).

Itse laitan joskus paistettuja kylmäsavutofukuutioita pinnalle.

Vierailija
16/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sangat?

Vierailija
17/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanajauhenlihaa.

Vierailija
18/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lisää näitä, linssejä, sipulia, porkkanaa, tomaattia ja sen lisäksi muita kasviksia: paprikaa, perunaa, purjoa, palsternakkaa, selleriä, kesäkurpitsaa, lehtikaalia, maissia, jne. Jos et halua syödä pelkästään kasviksia, voit laittaa lisäksi jotain lihaa. Esim savukinkku tai poro tai salami sopii hyvin. Keittolautasen päälle voi ripotella juustoraastetta tai jopa paahdettuja juustoleippiä ranskalaisen sipulikeiton tapaan.

Se, mikä sopii, riippuu paljon siitä, maustatko italialaisittain, espanjalaisittain vai meksikolaisittain vai thaimaalaisittain vai millä tavalla.

Vierailija
19/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni kuulostaa hyvältä

Vierailija
20/27 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkoja:D