Mitä linssikeittoon voisi laittaa, jotta siitä tulisi ruokaisampaa?
Tykkään linssikeitosta. Mutta mun mielestä se ei ole kauhean täyttävää. Laitan linssikeittoon siis linssejä, sipulia, porkkanaa, mausteita, vettä, hunajaa, tomaattimurskaa. Mitä muuta sinne voisi laittaa?
Kommentit (27)
Paljonko niitä linssejä laitat? Kannattaa olla ihan reilusti! Myös esimerkiksi peruna tekee keiton koostumuksesta täyteläisempää. Itse laitan välillä sekä punaisia että vihreitä linssejä sekaisin, punaiset muhjuuntuvat enemmän mutta jos haluaa sosekeittoa, niin kyllä ne vihreätkin soseeksi menevät.
Etsi netistä pekoni-linssikeiton ohje, se on ihan paras linssiruoka jota olen koskaan mahaani ahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Etsi netistä pekoni-linssikeiton ohje, se on ihan paras linssiruoka jota olen koskaan mahaani ahtanut.
Eikö sitä voi syödä normaalisti..??
Perunoita/bataattia, varsiselleriä, kesäkurpitsaa tai papuja ja fenkolia
Vierailija kirjoitti:
ahdoitko alakautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä voi syödä normaalisti..??
Jos olisit syönyt tuota ruokaa niin tietäisit että se on niin hyvää että sitä nyt kertakaikkiaan ei voi syödä normaalisti maistellen ja makustellen vaan sitä ahdetaan mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman paljon.
Tummaa riisiä tai perunaa, kookosmaitoa tai -kermaa. Ja tosiaan reippaalla kädellä niitä linssejä. Alkaakin olla linssikeittoajat taas, ihanaa ruokaa pimeneviin ja kylmeneviin syysiltoihin :)
Karhua, peuraa, kengurua, karitsaa, pekonia, possua, opossumia, näätää tai supikoiraa laittaisin.
Pavut ja kikherneet tuli ensimmäisenä mieleen, mutta sitten... kookos- tai vaikka kaurakerma (myös tavallinen kerma jos käytät sitä, en itse käytä), hirssisuurimot, myös esimerkiksi kukka- ja parsakaali voivat toimia (varsinkin jos maustat vähän intialaiseen suuntaan, niin keitosta tulee vähän dahlmainen maultaan).
Itse laitan joskus paistettuja kylmäsavutofukuutioita pinnalle.
No lisää näitä, linssejä, sipulia, porkkanaa, tomaattia ja sen lisäksi muita kasviksia: paprikaa, perunaa, purjoa, palsternakkaa, selleriä, kesäkurpitsaa, lehtikaalia, maissia, jne. Jos et halua syödä pelkästään kasviksia, voit laittaa lisäksi jotain lihaa. Esim savukinkku tai poro tai salami sopii hyvin. Keittolautasen päälle voi ripotella juustoraastetta tai jopa paahdettuja juustoleippiä ranskalaisen sipulikeiton tapaan.
Se, mikä sopii, riippuu paljon siitä, maustatko italialaisittain, espanjalaisittain vai meksikolaisittain vai thaimaalaisittain vai millä tavalla.
Savukylkeä!