Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pidä sanasta nokare

Vierailija
22.09.2017 |

Jotenkin vaan niin vastenmielinen.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patukka

Torttu

Ränkyttää

Pulu

Taapero

Muksu

Pissi !!!!!!!😱😱

Vierailija
62/93 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny että kun suomen kielessä on näitä täällä mainittuja "ällösanoja" niin johtuuko se ällöys niiden merkityksestä vai siitä itse sanan asusta? Esim. "emätin" on todellakin vastenmielinen sana, "vagina" ei ällötä, mutta ällöttääkö se englanninkielisiä ihmisiä vastaavasti? Tai kuukautiset/menkat, ripuli, pieru, näppylä... pitääkö englantia puhuvat sanoja "menstruation", "diarrhea", "fart", "pimple" ällöinä? No fart on kyllä itse asiassa aika epämiellyttävä munkin mielestä samoin pimple :D Mutta ei ne yleensä iljetä samalla tavalla vaikka merkityksen tietääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö

Kudos (pehmyt-)

Ontelo, hyi saatana

Vierailija
64/93 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No care

Vierailija
65/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Oon miettiny että kun suomen kielessä on näitä täällä mainittuja "ällösanoja" niin johtuuko se ällöys niiden merkityksestä vai siitä itse sanan asusta? Esim. "emätin" on todellakin vastenmielinen sana, "vagina" ei ällötä, mutta ällöttääkö se englanninkielisiä ihmisiä vastaavasti? Tai kuukautiset/menkat, ripuli, pieru, näppylä... pitääkö englantia puhuvat sanoja "menstruation", "diarrhea", "fart", "pimple" ällöinä? No fart on kyllä itse asiassa aika epämiellyttävä munkin mielestä samoin pimple :D Mutta ei ne yleensä iljetä samalla tavalla vaikka merkityksen tietääkin.

https://www.google.ee/amp/s/thoughtcatalog.com/nico-lang/2013/09/moist-…

Vierailija
66/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynseä ja Penseä. Hyi hemmetti!

Vierailija
67/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ynseä ja Penseä. Hyi hemmetti!

Enkä tiedä miksi penseä tuli ihan isolla. Vahinko. T: edellinen

Vierailija
68/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piehtaroida. 😒

Lehdessä luki, että Sara Chafak piehtaroi yläosattomana selkä kaarella: tykkään myllätyistä sängystä.

Piehtaroi, selkä kaarella, myllätty sänky. En pidä noista ilmaisuista.

Vierailija
69/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstää.

Työkaverini työstää aina kaiken. Työstän raportin, työstän tässä juuri esitystäni... argh. Ja vielä ärsyttävämpiä on tunteiden työstäminen.

Vierailija
70/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan sanoja napauttaa ja pamauttaa merkityksessä "sanoo". Jossain väsyneissä lehdissä usein näkee esim. "Sai sitten olla viimeinen kerta, Tuija napauttaa" tai "Painukoot hiiteen vaan, Anne pamauttaa". Yök. Tulee mieleen että asiat on tokaistu jotenkin itsetyytyväisesti kovaan ääneen möläisemällä vailla käytöstapoja. Ja pamauttamisesta tulee lisäksi mieleen pieraiseminen.

Vierailija
71/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää sanasta rakastella. Se kuulostaa jotenkin hienostelevan teennäiseltä. Ja toiseksi sanan muoto on sellainen, että mieleen tulee että en mä tässä nyt ihan oikeasti rakasta, kuhan vaan pikkuisen rakastelen. Vrt. Juosta - juoksennella, ostaa - ostella, tanssia - tanssahdella. Eli meillä harrastetaan seksiä (tai pannaan), ei koskaan rakastella vaikka kyllä rakastetaan. En englanniksikaan koskaan sano että to make love vaan to have sex.

Vierailija
72/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan oksentaa joka kerta kun joku imettävä äiti sanoo tisuttelevansa / tissittelevänsä vauvan kanssa. Siis ..ttu oikeesti nyt!

Vierailija
73/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajien teksteissä usein, kun käyvät ostoksilla:

Nappasin mukaani.

Oli pakko kotiuttaa.

Yleensäkin tuo pakko-sana toistuu usein; pakko saada, pakko ostaa, pakko sitä pakko tätä.

Vierailija
74/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta. *kylmät väreet, oksettaa*

Vierailija
75/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipaise nokare kevytmargariinia!!! Aaargh! Sipaise kevyesti huulikiiltoa!!! Aaaaaargh!! Sipaise niin että ässä suhahtaa!

Suikale on vähän ällö, suikero taas ihan symppis. Viipale on mukava. Tulee mieleen pehmeä leipä :)

Minulle tulee viipaleesta mieleen jonkin kivantuntuisen vihanneksen kuten munakoison viipalointi. Viips vaaps vain kuuluu kun viipaleita syntyy tasaista tahtia!

" Viips vaaps "  :D

Vierailija
76/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nölli.

Vierailija
77/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakata

Tahtotila

Peffa, peppupuoli

Haastava, kun tarkoitetaan vaikeaa

Paukku

Vierailija
78/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokare vielä menee, mutta levite. Levite. Kuka laittaa leivän päälle LEVITETTÄ? Hyi!

Vierailija
79/93 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri luuli että nyhtöpossu on nöyhtäpossu. Nyhtö ja nöyhtä on molemmat ällöttäviä sanoja.

Vierailija
80/93 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vetää naamaan (= syödä)

mättö

karsu (= karkki)

olla herkillä

voikkari

Karsu on just hyvä!

Tulee mieleen karsta ja tursu(ta). Nimitin joskus pienenä naisen alapäätä tursuksi. :D