Voi että miten ankeilta suomalaiset näyttävät katukuvassa pukeutumisen osalta
Pelkkää mustaa, mustaa, mustaa eikä vahingossakaan mitään kuviota. Ehkä toisinaan oikein räväytetty jollain harmaalla. Mikä siinä on, ettei voi hankkia vaikka edes kauniin väristä syystakkia tähän masentavan harmaaseen vuodenaikaan? Kun ei. Kaikki asusteita myöten on tummanpuhuvaa. Ei tietenkään tarvitse sirkuspelleksi kenenkään ruveta siten, että kaikki päällä olisi riemunkirjavaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää mustaa, mustaa, mustaa eikä vahingossakaan mitään kuviota. Ehkä toisinaan oikein räväytetty jollain harmaalla. Mikä siinä on, ettei voi hankkia vaikka edes kauniin väristä syystakkia tähän masentavan harmaaseen vuodenaikaan? Kun ei. Kaikki asusteita myöten on tummanpuhuvaa. Ei tietenkään tarvitse sirkuspelleksi kenenkään ruveta siten, että kaikki päällä olisi riemunkirjavaa.
Musta yhdistettynä valkoiseen luo minusta tyylikkään vaikutelman.
Käyttäisin värikkäitä vaatteita, mutta kun sellaisia ei myydä suomessa!!! Esim takkia ei voi sovittamatta netistä ostaa jos haluaa istuvan, eikä juuri housuja tai kenkiäkään. Pakko ostaa sitä mustaa, mitä täällä myydään.
Arvostan vaatteissa laatua ja sitä, että ne kestävät pitkään. Vaatteeni ovat väriltään melko neutraaleja (musta, harmaa, beige, tummansininen), koska ne ovat värejä, joihin en kyllästy. Lisäksi vaatteiden/värien on oltava helposti yhdisteltävissä. En halua omistaa hirmuista määrää vaatteita ja uusia niitä joka vuoksi, koska kyllästyn väriin tai se ei ole muodissa. Siksi siis itselläni neutraalit "tylsät" värit. Huiveissa tosin on vähän väriä ja kuviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keltainen takki :)
Ollaan sitä niin trendikästä värikkäine vaatteineen juostaan lutkatukka liihottaen! Mikse normaalien ihmisten tavalliset vaatteet kelpaa!?
:D 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla on beige takki.
Mutta mitä sinua kutittaa kenenkään vaatteet? Minä en ole kertaakaan katsonut vastaantulijan takin väriä.
No kyllä se vähän voi muita kutittaa, kun syyspimeällä painellaan kanssaihmisten kiusana täysmustissa ilman minkäänlaista heijastinta. Pelkkä vaalea takki tai housut parantaisi havaittavuutta 100-kertaisesti mustiin verrattuna.
Mä tykkään tietyistä väreistä. Hiukseni on tummat. Virolaiset pukeutuu värikkäämmin (eikä kaikki todellakaan hutsahtaen) , suomessa näkyy paljon seinäruusuja. Espanjassa kans uskalletaan käytttää värejä.
Ap unohti kertoa millä tavalla hän kaunistaa katukuvaa pukeutumisellaan...?
Musta on tyylikäs väri johon on helppo yhdistää jotain muuta näyttämättä pelleltä.
Mustaan ei kyllästy niin nopeasti kuin vaikka keltaiseen.
Vaate ei 'kulu' niin nopeasti muiden silmissä. (se nainen jolla on aina se keltainen takki)
Skandinaavinen tyyli on muotia nyt, ja siihen kuuluu 'tylsät' värit.
Suomessa on 4 vuodenaikaa, espanjalainen hankkii halvemmalla 'talvitakin' joka väriin, täällä on oltava kelille kuin kelille vaatteet.
Mustaan en kyllästy, erikoisempiin väreihin saatan kyllästyä. On tullut kokeiltua vuosien varrella. En siis kovin helposti ostaisi muuta kuin mustan tai jonkun muun neutraalinvärisen päällystakin, koska pidän takkeja yleensä monta vuotta. En todennäköisesti ostaisi värikästä, vaikka olisi tarjolla. Olen töissä konservatiivisessa ympäristössä, jossa tietty pukukoodi, edustustyötä. Sen takia tulee käytettyä paljon neutraaleja ja tummia värejä. Ja myös siksi, että olen aika rintava, tumma yläosa luo pienemmän vaikutelman. Vapaa-ajan vaatteissa vähän enemmän värejä.
Yksi kaverini valittaa usein samasta asiasta kuin ap. Hän on yrittäjä ja sellaisella alalla, jossa lienee suotavaa, että häneen kiinnitetään persoonana huomiota. Sellaisessa työssä varmaan ok käyttää enemmän värejä huomioarvon takia. Minä en tosin ole koskaan kaivannut värejä omaan pukeutumiseeni tämän enempää, ihan tyytyväinen olen näin. Vaikka siis olen joskus ollut myös vähemmän konservatiivisissa työpaikoissa.
Minä haluan sulautua massaan. Mielellään jopa taustaankin.
Musta villakangastakki on klassinen ja sopii sekä hameiden että housujen kanssa. Samoin mustat nilkkurit. Laukku voi olla vaikka punainen.