Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeen alaa nykyään kannattaa opiskella jos haluaa työllistyä?

Vierailija
21.09.2017 |

?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää mitään. Lääkäritkin rupeavat kohta valmistumaan kortistoon. Puhelinmyynti ja siivousala, siinä ne taitavatkin olla

Vierailija
2/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikkaa tai kauppatieteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele valehtelua, narsismia ja selkäänpuukotusta, niin voit alkaa poliitikoksi.

Vierailija
4/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puheterapeuteilla pyyhkii hyvin.

Vierailija
5/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele valehtelua, narsismia ja selkäänpuukotusta, niin voit alkaa poliitikoksi.

Kyllä noilla pärjää yritysjohdossakin.

Vierailija
6/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiedettä on aina varma valinta.

Proviisoreiden työmarkkina on myös aika hyvä.

Kaikki maailman tietotekniikan DI:t löytävät hyvin töitä.

Vierailija
7/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri.

Vierailija
8/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mun nauraa! (No joo, oikasti itkettää.)

Vierailija
9/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyshys!

Vierailija
10/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskellut alaa? Minulle iskee välillä kauhu, kun ajattelen sitä, että en työllistyisikään. Ulkomaille ehkä työllistyy, mutta jotenkin tuntuu, että olisi helpompaa, jos olisi mies.

Vierailija
11/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyshys!

Miksi tämä muuten on kiellettyjen puheenaiheiden listalla? :D Usein tulee pääsy kielletty.

Vierailija
12/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskellut alaa? Minulle iskee välillä kauhu, kun ajattelen sitä, että en työllistyisikään. Ulkomaille ehkä työllistyy, mutta jotenkin tuntuu, että olisi helpompaa, jos olisi mies.

Jep, koodari olen. Työkokemustakin jonkin verran. Mutta ei töitä.

Vierailija
13/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Itse opiskelin rakennusmaalariksi. Valmistuin ja tein noin 5 vuotta pätkätöitä sieltä täältä. Pisin työsuhde kesti 9 kuukautta. Vaikka vaihtoi välillä yritystä, lopputulos oli aina se ja sama; ei ole töitä, kun tietyksi ajaksi.

Pitkän yrittämisen jälkeen pääsin lopulta siivoojaksi. Se on ala, joka työllistää, jos tekee työnsä hyvin ja on valmis tekemään töitä huonolla palkalla ja pitkiä päiviä. 

Siis Siivojaksi!

Vierailija
14/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa töitä niin lastentarhanopettajaksi! Töitä riittää, paska palkka ja vaativa työ tosin

Vierailija
15/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan: Ei sillä niin ole väliä, mitä opiskelee. Opintomenestyksellä (minulla erinomainen) varsinkaan ei ole mitään väliä. Ainoa, mikä on tärkeää, on sosiaalisuus, verkostoituminen, läpänheittotaito. Ehkä selkäänpuukottamisen taitokin, mutta tärkeämpänä pitäisin selkääntaputtamisen taitoa. 

Jos on valittavana ilta tenttikirjan parissa tai ilta opiskelijajärjestön bileissä, niin tulevan työllistymisen kannalta jälkimmäinen on ehdottomasti fiksumpaa.

Vierailija
16/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologeille on töitä aika hyvin. Kasvukeskuksissa toki virkaa ei hetkeen saa, mutta kyllä ajastaan pätkää löytyy ja sitten pidempiä. Pienillä paikkakunnilla voi monesti heti saada vakipaikan.

Mahdollisuuksia moneen ja myös yrittäjyyteen. Myöhemmin kivat ansiotkin, jos hommaa psykoterapeutin pätevyyden ja on yrittäjä. Mutta suosittu ala ja tosi vaikea päästä sisään.

Vierailija
17/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana en kortistoa juurikaan ole kuluttanut. 5 vuotta olin työelämästä poiskin ja heti pääsin takaisin.

P*ska palkka ja työolot välillä niin ja näin, määräaikaisuudet tavallisia mutta töitä on ja työnkuva melko laaja (hyvin erilaisia työtehtäviä ja -paikkoja mistä valita).

Vierailija
18/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahaa, anteeksi. En tiennyt että ala on niin vaikeaa. LinkedIn:issä näkee hirveästi kaiken maailman "Back end developer" "system architect" ym ilmoituksia, enkä tunne yhtään työtöntä tietotekniikan DI. (Tunnen ehkä 15-20).

Vierailija
19/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ja automaatio vie suurimman osan työstä 10-30 vuoden sisällä, eikä uusia työpaikkoja synny tilalle. Miksikö? Koska ennen robotti korvasi ihmisen lihasvoiman, tulevaisuudessa niillä korvataan ihmismieli. Silloin ei ole enää väliä, mitä on opiskellut (tai mitä työtä tekee tai paljonko rahaa omistaa), siihen asti sillä toki on väliä.

Vierailija
20/97 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, koodari olen. Työkokemustakin jonkin verran. Mutta ei töitä.

IT-ala on raaka. Tutkinto ei merkitse vaan osaaminen. Työhaastattelussa pitää pystyä näyttämään, että osaa tehdä hommia. Työhaastattelussa ainakin yksi vaihe on yleensä vähän niinkuin näyttökoe. Opiskelijoita kehotetaan myöskin harrastamaan samoja juttuja, mitä opiskelevat. Millä muulla alalla vaaditaan työnsä harrastamista?

Osaava ja harrastava DI saa valita työpaikkansa ja sanella ehtojakin. Osaamattomalla ei ole mitään virkaa.