Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin vaikeaa löytää mies, joka haluaa perustaa perheen?

Vierailija
21.09.2017 |

Miksi niin harva mies haluaa perustaa perheen tänä päivänä?

Olen kyllästynyt tapailemaan miehiä, sillä aina jossain välissä tapailua selviää, ettei heillä ole aikomustakaan hankkia lapsia tulevaisuudessa.

Olen jo 32-vuotias nainen, eikä aikaa sopivan, lapsia haluavan kumppanin löytämiseen ole enää loputtomiin. Olen ollut pitkissä suhteissa, jotka ovat sitten päättyneet eri syistä (miehen lapsettomuustoive oli syynä yhden pitkän suhteen päättymiseen).

Onko todella niin, että nykyään miehet eivät kerrassaan tahdo perustaa perhettä? Halutaan säilyttää ikuinen vapaus ja sen mukanaan tuoma nuoruudentunne? Ei haluta kantaa vastuuta? Vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat huomanneet mihin se pahimillaan voi johtaa!

Näin on. Valitettavasti Suomessa miehillä ei juuri ole oikeuksia lapsiinsa jos ero tulee. Edes silloin kun on kyse ihan kunnollisesta isästä. Jos olisin mies, tuntuisi turhalta perustaa perhe kun lapset voidaan viedä itseltä pois jos ei tarpeeksi miellytä vaimoaan. Tietysti on paljon myös viisaita äitejä, mutta riski menettää lapset joiden eteen on tehnyt kaikkensa on liian suuri. Lähivanhemmaksi isän on vaikea päästä ja käytännössä se tarkoittaa, ettei ole mitään valtaa mihinkään. Ja jos on avoliitossa, lapsella on vain äiti, jossei isää itse mene ilmoittamaan. Hävettää kuinka paljon miehiä sorretaan. :/

T. Nainen

Samaa mieltä.

Jos tiedät lisäksi miten epäreilut parisuhdemarkkinat ovat niin miksi mies joka ei aikaisemmin ole kelvannut alkaakin yht'äkkiä kelpaamaan uransa/varojensa vuoksi, niin varmaan pieni skeptisyys on ihan luonnollista

Olettaen siis, että mies on käyttänyt ne 15 vuotta kouluttautumiseen/uraansa, eikä ollut yksin koko aikaa, jolloin naisella on vastassa vain mielenterveyspotilas

Nimim. Sen edestään löytää jonka taakseen jättää

Vierailija
22/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla siitä enemmän kiinni millaisista miehistä kiinnostut.

Voi olla. Olen kyllä tapaillut miehiä laidasta laitaan, eli vaihtelua on ollut. Voihan tämä myös johtua minusta, että juuri minun kanssa niitä lapsia ei missään tapauksessa haluta ryhtä tekemään.

Tämä on naisten naurettavin johtopäätös,luullaan että jos mies ei halua lapsia se haluaa niitä toisen naisen kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Valitettavasti Suomessa miehillä ei juuri ole oikeuksia lapsiinsa jos ero tulee. Edes silloin kun on kyse ihan kunnollisesta isästä. Jos olisin mies, tuntuisi turhalta perustaa perhe kun lapset voidaan viedä itseltä pois jos ei tarpeeksi miellytä vaimoaan. Tietysti on paljon myös viisaita äitejä, mutta riski menettää lapset joiden eteen on tehnyt kaikkensa on liian suuri. Lähivanhemmaksi isän on vaikea päästä ja käytännössä se tarkoittaa, ettei ole mitään valtaa mihinkään. Ja jos on avoliitossa, lapsella on vain äiti, jossei isää itse mene ilmoittamaan. Hävettää kuinka paljon miehiä sorretaan. :/

T. Nainen

Jos lapsi on 11-12-vuotias tai yli ja haluaa jäädä isälleen asumaan, niin mahdollisuudet ovat hyvät, koska lapsen mielipiteellä on painoarvoa. Tai jos isä on ollut läsnä lapsen elämässä ja ollut isyyslomalla.

Vierailija
24/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Kyllähän tuo jokaisen naimaikäisen miehen päässä kolkuttelee. Josko sitä on vain otettu siittäjäksi ja maksumieheksi. Nykyisellään miehen juridinen asema perheessä on heikko. Eikä ihme ettei monikaan halua ottaa riskiä omien lasten menettämiseksi. Miesten oikeuksien parantaminen varmasti loisi myönteisen ja turvallisen ilmapiirin ja rohkaisisi lasten hankintaan. Valitettavasti perhepolitiikka ja siitä seuraava lainsäädäntö on tehty naisten toimesta ja sitä sovelletaan naisnäkökulmasta.

Vierailija
25/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tietysti myös toivottavaa, että mies itsekin niitä lapsia haluaisi eikä tekisi niitä vain toisen mieliksi.

ap

Tällä logiikalla syntyvyys olisi nollassa.

Vierailija
26/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt tapailemaan miehiä, sillä aina jossain välissä tapailua selviää, ettei heillä ole aikomustakaan hankkia lapsia tulevaisuudessa.

Olen jo 32-vuotias nainen, eikä aikaa sopivan, lapsia haluavan kumppanin löytämiseen ole enää loputtomiin. Olen ollut pitkissä suhteissa, jotka ovat sitten päättyneet eri syistä (miehen lapsettomuustoive oli syynä yhden pitkän suhteen päättymiseen).

Onko todella niin, että nykyään miehet eivät kerrassaan tahdo perustaa perhettä? Halutaan säilyttää ikuinen vapaus ja sen mukanaan tuoma nuoruudentunne? Ei haluta kantaa vastuuta? Vai mistä tässä on kyse?

Sama kokemus. Jos kuulut samaan viiteryhmään kuin minä (akateeminen nainen pk-seudulla), niin sanoisin, että syy on se että pk-seudun koulutetut miehet (jotka on edelleen sinkkuja yli 30-vuotiaana) eivät halua perustaa perhettä. He haluavat helppoa kevyttä elämää. Sitten nelikymppisenä he havahtuvat siihen, että jollekin pitäisi se perintö jättää, ja alkavat haluta lapsia. Mutta eivät enää löydä sitä varten naista. 

Voi jeesus!! Luuletko jonkun haluavan lapsia siksi että pitäisi "perintö jollekin jättää"??

Vierailija
27/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin?

No,esimerkki todellisesta elämästä.Tämä on tosi. Lyhyesti,kartano Hämeessä.Taloon tuli nainen "muovikassi kädessä",jos ymmärrät vertauksen. Saivat kaksi lasta ja eipä aikaakaan kun nainen tahtoi eron!Puolet tilasta kuuluu hänelle!!! Joka ei tilalla tehnyt muuta kuin hoiti lapset.Tilanne johti siihen,että miehen täytyi lähteä lisähankkeisiin.(lypsykarjatila).Kyse oli vieläpä 300v. sukutila!! Mies harmaantui 30 vuotiaana  ja sairastui.Osa tilasta jouduttiin  myymään! Vain naisen ahneuden vuoksi! Miten tällaista voi tehdä? Siksi olen pakollisen avioehdon kannalla. 

Vierailija
28/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkoulutetuilla ja OK näköisillä miehillä 30-40-45 v on pääkaupunkiseudulla ylitarjontaa naisista ja viihdykkeestä kun joka korttelissa on baareja ja tekemistä. Ei ole mitään tarvetta hommata perhettä kun kaverit, työ, harrastukset ja rendikkäät kahvilat tuovat elämään sisältöä. Helppo elämä. 

Ylitarjontaa naisista? :DD kuulostaa ihan samalta kuin karjuva työvoimapula

Nyt on tosiaan stadissa kissanpäivät koulutetulle ja itsestään huolta pitävälle miehelle. 30+- akateemisia naisia riittää ovelle jonoksi asti ja kadulla ei kohta uskalla kulkeakaan kun tuntuu että revitään paita päältä jo pihalla.

Vierailija
29/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkoulutetuilla ja OK näköisillä miehillä 30-40-45 v on pääkaupunkiseudulla ylitarjontaa naisista ja viihdykkeestä kun joka korttelissa on baareja ja tekemistä. Ei ole mitään tarvetta hommata perhettä kun kaverit, työ, harrastukset ja rendikkäät kahvilat tuovat elämään sisältöä. Helppo elämä. 

Nyt on tosiaan stadissa kissanpäivät koulutetulle ja itsestään huolta pitävälle miehelle. 30+- akateemisia naisia riittää ovelle jonoksi asti ja kadulla ei kohta uskalla kulkeakaan kun tuntuu että revitään paita päältä jo pihalla.

Tiedätkö monta prosenttia miehistä on akateemisia?

Vierailija
30/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö monta prosenttia miehistä on akateemisia?

Noin joka kymmenes lonkalta arvioiden? Miten se liittyy mihinkään?

Vierailija
31/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole mitään motiivia perustaa perhettä,pelkkiä velvollisuuksia ilman oikeuksia.

Tähän on tultu,siitä ovat feministit ovat pitäneet huolta!!Huoltajuuskiistoissa useinmiten hävijäjä on mies.Lisäksi eräät naiset etäännyttävät lapset isästään! Naisilla on hyvät tukiverkot,mutta usein mies jää ns.tyhjän päälle! Menee talo,yritys ja elämä!!Terveisin nainen hämeestä.

Vierailija
32/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä vitsin murjaisit. Tilanne on vielä onnettomampi kuin 16-vuotiaana finninaamana

Vierailija
33/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi väkisin hankkia lisää vastuita jos ei ole pakko? 

Vierailija
34/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Jos kuulut samaan viiteryhmään kuin minä (akateeminen nainen pk-seudulla), niin sanoisin, että syy on se että pk-seudun koulutetut miehet (jotka on edelleen sinkkuja yli 30-vuotiaana) eivät halua perustaa perhettä. He haluavat helppoa kevyttä elämää. Sitten nelikymppisenä he havahtuvat siihen, että jollekin pitäisi se perintö jättää, ja alkavat haluta lapsia. Mutta eivät enää löydä sitä varten naista. 

Voi jeesus!! Luuletko jonkun haluavan lapsia siksi että pitäisi "perintö jollekin jättää"??

Vaikuttaa kieltämättä aika kylmältä arvomaailmalta lapselle

Vierailija
35/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt ihan samaan ilmiöön. Muuten mukava mies ja pitää ikään kuin takaporttia auki perheelle "sitten joskus". Kun oletkin useamman vuoden sellaisen kanssa ollut yhdessä, pudottaa pommin, ettei oikeastaan koskaan ole halunnut lapsia, näin on hyvä. Taas hukkaan heitettyä aikaa naisen biologian kannalta. Tuosta pitäisi jo rangaista sitä miestä harhaanjohtamisesta!

Vierailija
36/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä vitsin murjaisit. Tilanne on vielä onnettomampi kuin 16-vuotiaana finninaamana

Mulla ihan päin vastoin. 25-vuotiaaksi asti ei toivoakaan ja sen jälkeen parantunut tasaisesti. Nyt 34 tuntuu että ei tarvitse kun vahingossa hymyillä väärään suuntaan niin jo on joku daami heittäytymässä käsivarsille. Vaikken kyllä ole akateeminenkaan.

Vierailija
37/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten itsestään huolta pitävän koulutetun naisen käsketään laskea rimaa. Mitä yhteistä sellaisella on jonkun vittua hokevan kaljaa ryystävän autonrassaajan kanssa? Henkeviä keskusteluja öljynvaihdosta?

Vierailija
38/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on useampikin liitto kariutunut (yleensä mallia avo), kun mies kolmekymppisenä toteaa, että lähteekin katsastamaan uutta nuorempaa kierrosta, mitä elämällä olisi tarjota. Jälkikäteen ei yleensä mitään hyvää kenellekään. Peter panit eivät osaa kasvaa aikuisiksi. 30-vuotias ei ole enää nuori. 20-v. on.

Vierailija
39/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisen epätoivo paistaa niin selvästi ulospäin eikä yksikään mies halua tuntea olevansa naiselle pelkästään hänen toiveittensa mahdollistaja, vaan mies haluaa että nainen haluaa häntä omana itsenään.

Vierailija
40/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 30 vuotias mies ja haluaisin löytää kivan naisen ja perustaa perheen joskus.

Homma on vaan siinä että ei perhettä vasn perusteta. Haluan tuntea naisen vähintään kolme vuotta ennen kuin viitsin edes harkitakkaan lapsia. En halua jäädä yksin ja taistelemaan lapsien huoltajuudesta.

Toisekseen tuossa iässä olevat naiset on pelottavia tapauksia. Sillä heidän biologinen kello soi ja herää usein epäilyt miksi nyt on yhtäkkiä aika löytää mies.

Nimittäin naisella on ollut jo yli 10 vuotta aikaa löytää se unelmien mies.

Itse katselen mielellään 25 vuotiaita koska he ovat nöin ikävä kyllä sanoen turvallisempia.