Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin vaikeaa löytää mies, joka haluaa perustaa perheen?

Vierailija
21.09.2017 |

Miksi niin harva mies haluaa perustaa perheen tänä päivänä?

Olen kyllästynyt tapailemaan miehiä, sillä aina jossain välissä tapailua selviää, ettei heillä ole aikomustakaan hankkia lapsia tulevaisuudessa.

Olen jo 32-vuotias nainen, eikä aikaa sopivan, lapsia haluavan kumppanin löytämiseen ole enää loputtomiin. Olen ollut pitkissä suhteissa, jotka ovat sitten päättyneet eri syistä (miehen lapsettomuustoive oli syynä yhden pitkän suhteen päättymiseen).

Onko todella niin, että nykyään miehet eivät kerrassaan tahdo perustaa perhettä? Halutaan säilyttää ikuinen vapaus ja sen mukanaan tuoma nuoruudentunne? Ei haluta kantaa vastuuta? Vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla siitä enemmän kiinni millaisista miehistä kiinnostut.

Veikkaisin samaa. Minä en halua lapsia ja minulla on Tinderissä on ollut yli 500 paria alle vuoden aikana. Kaverini haluaisi vaimon ja lapsia, mutta hänellä on Tinderissä ollut ehkä 30 paria puolessa vuodessa.  

Vierailija
42/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat huomanneet mihin se pahimillaan voi johtaa!

No mihin?

No,esimerkki todellisesta elämästä.Tämä on tosi. Lyhyesti,kartano Hämeessä.Taloon tuli nainen "muovikassi kädessä",jos ymmärrät vertauksen. Saivat kaksi lasta ja eipä aikaakaan kun nainen tahtoi eron!Puolet tilasta kuuluu hänelle!!! Joka ei tilalla tehnyt muuta kuin hoiti lapset.Tilanne johti siihen,että miehen täytyi lähteä lisähankkeisiin.(lypsykarjatila).Kyse oli vieläpä 300v. sukutila!! Mies harmaantui 30 vuotiaana  ja sairastui.Osa tilasta jouduttiin  myymään! Vain naisen ahneuden vuoksi! Miten tällaista voi tehdä? Siksi olen pakollisen avioehdon kannalla. 

Miten ihmeessä sukutilan omistaja on voinut olla niin tyhmä, että ei ole pikaisen avioliiton solmimisen yhteydessä älynnyt vaatia avioehtoa? Oliko mies siihen aikaan alaikäinen? Kai nyt miehen vanhemmat neuvoivat lastaan, vai oliko poikanen orpo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten itsestään huolta pitävän koulutetun naisen käsketään laskea rimaa. Mitä yhteistä sellaisella on jonkun vittua hokevan kaljaa ryystävän autonrassaajan kanssa? Henkeviä keskusteluja öljynvaihdosta?

Miksi näissä keskusteluissa se riman laskeminen tarkoittaa aina sitä että heitetään se rima huitsin kuikkaan? Voihan se riman laskeminen tarkoittaa myös sitä että mies on edelleen akateeminen, mutta ulkonäöltään vähän karumpi tai että mies on edelleen yhtä komea, mutta ammattikorkeakoulusta. Tai se yleisin eli mies on edelleen komea ja ehkä akateeminenkin, mutta ei ehkä täytä kaikkia kriteerejä luonteen puolesta.

Vierailija
44/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi miesryhmää mitä välttää pariutuessa, mikäli haluaa lapsia. Niitä, jotka eivät halua lapsia ja niitä, joilla on jo entisiä lapsia. Jää aika kapea gäppi. Olen mielummin sitten yksin hieman enemmän katkeroituneena elämään. On kehuttu nätiksi ja fiksuksi, mutta ikää alkaa jo olla. Minullekin kävi, kuten tuossa joku kirjoitti. Mies lähti kävelemään juuri ennen häitä, vuosien yhdessäelon jälkeen.

Vierailija
45/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Olen kyllä tapaillut miehiä laidasta laitaan, eli vaihtelua on ollut. Voihan tämä myös johtua minusta, että juuri minun kanssa niitä lapsia ei missään tapauksessa haluta ryhtä tekemään.

Millaiset miehet niitä lapsia sitten haluavat?

ap

Pitää olla erittäin tyhmä, se riittää kyllä.  Sellainen joka ei ymmärrä oppia siitä mitä näkee ympärillään tapahtuvan, tai sitten on idealisti.  Miehellä ei ole tässä yhteiskunnassa oikeuksia, vain velvollisuuksia, erityisesti jos on lapsia.

Erityisesti on kysymys, siitä että yhteenkään naiseen ei kannata luottaa.

Vierailija
46/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin sellaisen miehen joka haluaa perheen, mutta en ole varma, haluanko minä hänen kanssaan lapsia. Tuntuu, että se mun tuleva rooli hänen elämässään olis lähinnä täyttää se naisen rooli käytännöllisten seikkojen puitteissa eli tehdä ylipäätään se perheen saaminen mahdolliseksi, tarjota toosaa silloin tällöin ja hoitaa ja olla apuna kotiin liittyvissä asioissa. Mitä hauskanpitoon tulee, sen hän hoitaa sitten muualla kavereittensa kanssa. Myös aito intiimi kohtaaminen puuttuu. Vähän tässä tulee sellainen olo, että hän teki valintansa mun suhteen vain siksi, että satuin tulemaan vastaan sopivaan aikaan... ilman, että kuvioihin kuuluis sen suurempia rakkauden tunteita.

Jos jotain hyvää tässä mun tilanteessa on, niin se on se, että tiedän nyt, miltä miehistä tuntuu kun he kohtaavat naisia, joilla biologinen kello tikittää jo kuuluvasti. Se on turn off - myös naiselle.

Vierailija
47/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 30 vuotias mies ja haluaisin löytää kivan naisen ja perustaa perheen joskus.

Homma on vaan siinä että ei perhettä vasn perusteta. Haluan tuntea naisen vähintään kolme vuotta ennen kuin viitsin edes harkitakkaan lapsia. En halua jäädä yksin ja taistelemaan lapsien huoltajuudesta.

Toisekseen tuossa iässä olevat naiset on pelottavia tapauksia. Sillä heidän biologinen kello soi ja herää usein epäilyt miksi nyt on yhtäkkiä aika löytää mies.

Nimittäin naisella on ollut jo yli 10 vuotta aikaa löytää se unelmien mies.

Itse katselen mielellään 25 vuotiaita koska he ovat nöin ikävä kyllä sanoen turvallisempia.

Mistä heitä katselet? Ovat usein eri elämänvaiheessa. Sinulla on inhottava ajatusmaailma kyllä mielestäni.

Vierailija
48/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin sellaisen miehen joka haluaa perheen, mutta en ole varma, haluanko minä hänen kanssaan lapsia. Tuntuu, että se mun tuleva rooli hänen elämässään olis lähinnä täyttää se naisen rooli käytännöllisten seikkojen puitteissa eli tehdä ylipäätään se perheen saaminen mahdolliseksi, tarjota toosaa silloin tällöin ja hoitaa ja olla apuna kotiin liittyvissä asioissa. Mitä hauskanpitoon tulee, sen hän hoitaa sitten muualla kavereittensa kanssa. Myös aito intiimi kohtaaminen puuttuu. Vähän tässä tulee sellainen olo, että hän teki valintansa mun suhteen vain siksi, että satuin tulemaan vastaan sopivaan aikaan... ilman, että kuvioihin kuuluis sen suurempia rakkauden tunteita.

Jos jotain hyvää tässä mun tilanteessa on, niin se on se, että tiedän nyt, miltä miehistä tuntuu kun he kohtaavat naisia, joilla biologinen kello tikittää jo kuuluvasti. Se on turn off - myös naiselle.

Miehet ottavat yleensä aina noista syistä kumppanin, nuorempana siihen ei vain kuulu lapset vaan pelkkä seksi ja siivoaminen.

Vierailija
49/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vain. Kyllä tämä on luultavasti ihan sattumaa. Kuitenkin kaikista sinkuista melkein kolmannes ei halua lapsia. Jos paria kolmea tyyppiä deittailee, ja kukaan heistä ei halua lapsia, ei tuo nyt niin suuri ihme ole.

Vierailija
50/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on syytä katsoa, kenen geenejä haluaa jälkikasvulleen. Makunsa kullakin, mutta ei voi joustaa ihan totaalisen oman maun vastaiseen suuntaan. Itsellä se olisi joku alipainon rajoilla huiteleva pitkäletti, tai lyhyt lihava tappi. Vaikka miten koulutettu tai rikas olisi. Ei vaan pystyisi.

Vierailija
51/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 30 vuotias mies ja haluaisin löytää kivan naisen ja perustaa perheen joskus.

Homma on vaan siinä että ei perhettä vasn perusteta. Haluan tuntea naisen vähintään kolme vuotta ennen kuin viitsin edes harkitakkaan lapsia. En halua jäädä yksin ja taistelemaan lapsien huoltajuudesta.

Toisekseen tuossa iässä olevat naiset on pelottavia tapauksia. Sillä heidän biologinen kello soi ja herää usein epäilyt miksi nyt on yhtäkkiä aika löytää mies.

Itse katselen mielellään 25 vuotiaita koska he ovat nöin ikävä kyllä sanoen turvallisempia.

Mistä heitä katselet? Ovat usein eri elämänvaiheessa. Sinulla on inhottava ajatusmaailma kyllä mielestäni.

En katsele heitä mistään. Minulla ei ole tarvetta etsiä ketään. Jos tulee niin on tullakseen.

Mutta jos vaihtoehtona on 30 vuotias epätoivoinen nainen ja 25 vuotias juuri valmistunut nainen niin en minä haaskaa aikaa tuohon vanhempaan.

Ja ihaan omiin kokemuksiin vedoten

Vierailija
52/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet eivät itse ota vastuuta parisuhteen hoidosta ja ylläpidosta omalta osaltaan. Palvelu tulee kuin Manulle illallinen. Naisen uupumusta ei huomata, kunnes tilanne räjähtää käsiin. Tuokin on jatkuvaa vastavuoroista TYÖTÄ. Oli lapsia tai ei.

Diiliä voi nimittäin muuttaa. Alkuun varmaan toista yrittää miellyttää mahdollisimman paljon. Kunnes tulee päivä, että pese itse pyykkisi ja tee välillä muillekin ruokaa. Siivouskaappi on edelleen täynnä tarvittavia aineksia kodin puunaamiseen ilman käskemistä. Sinäkin asut täällä.

Vierailija
53/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todella niin, että nykyään miehet eivät kerrassaan tahdo perustaa perhettä? Halutaan säilyttää ikuinen vapaus ja sen mukanaan tuoma nuoruudentunne? Ei haluta kantaa vastuuta? Vai mistä tässä on kyse?

Olen ikäisesi mies, enkä halua lapsia. Sanoisin, että ainakin minun kohdallani olet ihan oikeilla jäljillä. Haluan elämäni olevan vapaata, huoletonta, hauskaa ja merityksellistä, enkä halua ottaa rasitteeseni turhia vastuita ja velvollisuuksia, joista en saa mitään irti. Vahemmuuden panos–tuottosuhde on aivan katastrofaalisen surkea, eikä lapsiperheen arki ole sellaista arkea, josta olen kiinnostunut.

Minusta parempi kysymys olisi, miksi ihmeessä perustaisin perheen? Vain, koska niin on tapana? Onneksi nykysin on vaihtoehtoja!

Vierailija
54/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Itse olen kuullut taas vanhemmilta miehiltä, että katselevat nuorempia naisia vain seksin vuoksi. Oikeasti heidän kanssaane ei voisi kuvitella perustavansa perhettä, koska ovat vielä niin nuoria, eikä ole riittävästi elämänkokemusta. Juhliminen kiinnostaa silloin vielä enemmän.

Vierailija
55/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsele heitä mistään. Minulla ei ole tarvetta etsiä ketään. Jos tulee niin on tullakseen.

Mutta jos vaihtoehtona on 30 vuotias epätoivoinen nainen ja 25 vuotias juuri valmistunut nainen niin en minä haaskaa aikaa tuohon vanhempaan.

Onko kaikki 30-vuotiaat muka epätoivoisia? Itse olen 29-vuotias, tosin parisuhteessa, mutta silti koen että minulla on vielä useita vuosia päättää asiasta. Uskoisin että täytyy olla tietyntyyppinen ihminen että 25-vuotias nainen haluaa nykyaikana alkaa pyöräytellä suorilta lapsia ja ne naiset on hyvin todennäköisesti j varattuja koska ovat perhekeskeisiä ja alkavat seurustella aikaisin. Ottamalla 25-vuotiaan voit joutua venailemaan halua hankkia lapsia sen 5-10 vuotta ja siinä välissä saattaa se erokin tulla, joten omat riskinsä on ottaa puoliso eri elämäntilanteesta.

Vierailija
56/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nykyisen miehen tavatessani (18-vuotiaana) luulin haluavani lapsia joskus. Nyt on 10 v mennyt, ja olen huomannut, etten oikeastaan haluakaan. Mies haluaisi (tosin ei ihan heti, mutta tulevaisuudessa). Eli olen itse vedättäjä. Olen kyllä sanonut, että tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatukselta hankkia lapsi, enkä tiedä muuttuuko tilanne. Mies uskoo, että muutan mieleni, itse en ole niinkään varma enää... :/ että kyllä me naisetkin osataan, vähän puolivahingossa vedättää. Sanoin miehelle myös, että ymmärrän jos haluaa erota tämän takia, olen valmis ns. vapauttamaan hänet. Mutta hän tosiaan uskoo, että mieleni muuttuu...

Vierailija
57/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hyvin yksilöllistä, mutta itse ajattelen niin, että lapset tulee hankkia nuorena. Nyt olen suomalaisittain tyypillisessä lastentekoiässä, mutta koen olevani jo liian vanha. Halusin perheen 25-vuotiaana, mutta sitten kasvoin siitä yli kun ei sopivaa elämäntilannetta löytynyt. Nyt panostan uraani ja rakennan elämääni siltä pohjalta, että lapsia ei tule. Samalla pärjään varsin hyvin ilman kokonaisvaltaista sitoutumista vaativaa parisuhdetta.

Vierailija
58/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miehet saattaisivat halutakin perhettä mutta kukaan mies ei halua erota. Miehet ovat oppineet, että suomalainen nainen on pommi.

Vierailija
59/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki 30-vuotiaat muka epätoivoisia? Itse olen 29-vuotias, tosin parisuhteessa, mutta silti koen että minulla on vielä useita vuosia päättää asiasta. Uskoisin että täytyy olla tietyntyyppinen ihminen että 25-vuotias nainen haluaa nykyaikana alkaa pyöräytellä suorilta lapsia ja ne naiset on hyvin todennäköisesti j varattuja koska ovat perhekeskeisiä ja alkavat seurustella aikaisin. Ottamalla 25-vuotiaan voit joutua venailemaan halua hankkia lapsia sen 5-10 vuotta ja siinä välissä saattaa se erokin tulla, joten omat riskinsä on ottaa puoliso eri elämäntilanteesta.

En oikein ymmärrä miksi teidän täällä pitää aina saivarrella. Ensinnäkin jos lukisit alkuperöisen viestini ymmärtäisit pointin.

Toisekseen 25 vuotias valmistunut on ihan samassa elämäntilanteessa kuin minä noin 30 vuotias. TYÖELÄMÄSSÄ.

Minä mielummin seurustelen sen 5 vuotta mielellään ennen lapsia.

Ja sitä en väitö etteikö kolmekymppisistä löytyisi luotettavia naisia mutta edelleenkin kokemukseni ovat huonot.

Ja jos tämä ei nyt mennyt liikaa ihon alle niin samaa agendaa ajaa tuhannet muutkin miehet.

Sen lisäksi kerron että 25v naiset on kiinnostuneita ikäisistäni miehistä. Niin kuin yleensä aina naiset haluavat vanhemman miehen. Sitä voitte sitten miettiä keskenänne =)

Vierailija
60/174 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole mitään motiivia perustaa perhettä,pelkkiä velvollisuuksia ilman oikeuksia.

Tähän on tultu,siitä ovat feministit ovat pitäneet huolta!!Huoltajuuskiistoissa useinmiten hävijäjä on mies.Lisäksi eräät naiset etäännyttävät lapset isästään! Naisilla on hyvät tukiverkot,mutta usein mies jää ns.tyhjän päälle! Menee talo,yritys ja elämä!!Terveisin nainen hämeestä.

Älä lässytä. Miehet eivät ole lapsille yhtä tärkeitä kun äiti tai vaihtoehtoisesti nainen tekee lasten eteen poikkeuksetta enemmän. Miehillä on käsittämättömän hyvät oikeudet tehtyyn työhön nähden. Saatte sukunimenne jatkumaan vain siksi että olette miehiä, akkanne ottaa aina nimenne ja tekee kaiken. Miestä kutsutaan pääksi pienellä panoksella. Että onpa vaikeaa elämää yhyy! Sitten petetään ja painetaan lehtolapsia ja itketään kun vaimo sitä tätä. Te ette oikeasti mitään huoltajuuksia halua, haluatte vain voittaa.