Taas yks firma itkee kun ei löydä työntekijöitä, miten on mahdollista???
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pienen firman ongelma on se, että töitä olisi, mutta iso osa ihmisistä tuntuu olevan koulutuksensa ja kokrmuksensa vankeja, fakkiutuneita. Toisaalta tarvittaisiin ammattilaisia, jotka kuitenkaan eivät heti vingu esimerkiksi tylsästä työtehtävästä tai saikuttele huvikseen. Kolme neljäkin tonnia voisi maksaa, kunhan ei ala diivailemaan.
Älä puhu paskaa.
Sellaista se pienen firman arki on. Toki se ei ole fiksua, että se neljä tonnia tienaava asiantuntija siivoaa vessaa tai käy hakemassa vieraalle lähikaupasta pullaa, mutta niitä tilanteita tulee. Sanopa jollekin oman arvonsa tuntevalle maisterille tai inssille asiasta, niin vastapalloon tulee valitusta tyyliin "minä olen DIPLOMI-insinööri, kuulitko DIPLOMI ja en suostu siivoamaan vessaa, se ei ole minun työni."
No miksi ihmeessä maksatte neljä tonnia palkkaa jollekin joka hakee pullaa? Eikö siinä vaiheessa kannattaisi antaa sen insinöörin tehdä sitä mihin se on kovalla rahalla koulutettu ja yrittäjä itse kerkii hakea ne pullat ja pesaista vessan mennessään? Jos mulle maksettaisiin neljä tonnia, niin tekisin kyllä mitä vaan, mutta eipä makseta kuin kaksi tonnia, ja teen silti lähes mitä vaan, eli kaiken mihin vaan kykenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät nämä ole uutisia vaan oikeiston propagandaa jolla muokataan mielipiteitä työttömyysturvan ja työehtojen heikentämisen ajamiseksi. Eivät lehdet ole mitään puolueettomia vaan ajavat poliittisia agendoja. Tuollakaan jutulla ei ole journalismin kanssa mitään tekemistä.
Iltalehdet ovat uusliberalistisen politiikan äänitorvia ja samanlaisia mielipiteen muokkaus uutisia ovat nämä äidin essun taskussa olevat lapsi yrittäjät joilla ei ole alaikäisenä edes oikeutta tehdä taloudellisia sitoumuksia itsenäisesti.
Tuo Kurikan juttu haisee. Työsuhde vuokrafieman kautta eli työntekijällä ei ole edes irtisanomisaikaa eli on täysin työnantajan mielivallan armoilla. Se on Suomessa kummallista että kun ilmoitetaan työpaikka että palkkaa ei kerrota. Luulen että se on tuossa Kurikan tapauksessa 10 € tunti mikä on aivan olematon jopa peräkylän hintatasolla ja yksin asuvalle.
Mä en tajua tuota jankutusta tuosta irtisanomisajasta. Ihan samoin on vakkaritkin työnantajan mielivaltaisesti irtisanottavissa, kun vaan pidetään yt:t. Mitä iloa siitä on että työsuhde voidaan päättää tänä perjantaina tai on irtisanomisaika kaksi viikkoa. Mitä se muuttaa?
Ei minusta ole vielä kukaan halunnut päästä eroon vaikka vuokratyöntekijä olenkin, pikemminkin niin että on pakko joskus sanoa että en tee yhtään enempää töitä kun sen 40 tuntia tällä viikolla.Jotain merkitystä sillä kuitenkin lienee koska kurikkalainen metallipajakaan ei halua palkata työntekijöitä vaan ostaa vain heidän työpanostaan vuokrafirmalta.
Tai ehkä kurikkalaisen metallifirman pomot vaan ovat tyhmiä eivätkä ole tajunneet lukea vauvapalstalta, miten asiat ovat.
Aika moni firma nykyään ottaa vuokrafirmojen kautta, varsinkin jos työ on sesongeista riippuvainen tai työn määrä vaihtelee paljon tilausten mukaan. Ei tämä Kurikkalainen metallifirma ole mitenkään poikkeus.
Mut olis vissiin vaan parempi istuskella kotona kelan korvauksilla työttömänä katsomassa tositeeveetä, kun kerran eivät ota vakkariksi niin tyhmäähän se on tienata oma palkkansa ja elantonsa työtä tekemällä.Kurikkalaisella metallifirmalla ei ole pulaa työntekijöistä vaan kiireapulaisista. Jos sillä olisi todellinen pula työntekijöistä, se olisi valmis kouluttamaan ihmisistä tekijöitä töilleen.
Kiireapulaiset ei ole työntekijöitä?
Tässähän on yritetty kertoa jo monen sivun verran, että kiireapulaisen työn vuoksi työttömien pitäisi muuttaa monen sadan kilometrin päästä päästäkseen tuonne töihin. Jos sitä työtä riittää vuosittain muutaman kuukauden ajan, niin mitä ne kiireapulaiset tekee loppuajan? Muuttaa toiselle paikkakunnalle toisen kiireapulaisen työn perässä? Ei kuulosta hyvälle perheen lapsille.
Kiireapulaiseksi minäkin menin ja reilusti yli viisi vuotta on vaan kiirettä riittänyt...
Miten sinä sait vuokra-asunnon sen kiireapulaisen työn ajaksi?
???
Jos työ kestää kuukauden tai pari, niin mistä saa vuokrattua asunnon "muutan asuntoon päivänä x ja lopetan vuokrasuhteen sitten, kun saan tietää, milloin työt loppuu eli pahimmillaan yhden päivän varoajalla"? Sitoudutko sinä vuoden vuokrasuhteeseen vaikket tiedä, loppuuko työt jo kuukauden kuluttua? Tyttömänä on vaikea maksaa kahden asunnon kuluja, jos vakituinen koti on muualla.
Osa on jo eläkkeellä ja nuoremmat varmaan menneet muualle töihin tai vaihtaneet alaa tai paikkakuntaa.
ap