Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri vertasi Jumalaan uskomista samaksi, kun lapset uskoo joulupukkiin.

Vierailija
20.09.2017 |

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukkiin uskovat ei tiettävästi sodi missään, ei tapa, terrorisoi, vangitse, kiduta. Sen sijaan... Mieti.

Niin, eivät varmastikaan vielä siinä iässä, kun joulupukkiin yleensä uskotaan, sodi.

Korkeintaan joskus vähän vaan kiukuttelevat vanhemmilleen tai ovat tuhmia leikkikavereilleen hiekkalaatikolla ...

Vierailija
42/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Significant difference... kirjoitti:

Kun esim. ne  tornit silloin kaatuivat  New Yorkissa ei kyllä televisiokameran lähellä kenenkään kuultu huutavan " Oh my Santa Claus !"...

Niinpä niin. Silloin kun on "oikea hätä", niin ihmiset alkaa hakea lohtua Jumalasta. Miksei sitä muisteta silloin, kun menee hyvin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös esim. Teemu Selänne yksinkertainen, kun on kertonut uskovansa Jumalaan? Ap

Ainakin helposti höynäytettävissä.

Vierailija
44/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on sama kuin uskoisi pyörremyrskyn synnyttäneen lentokoneen.

???

No olipa kieroontunut vertaus. Ateismihan on uskon puuttumista, eli se että ei usko pyrremyrskyn synnyttäneen lentokonetta.

"En usko, että myrsky on synnyttänyt lentokoneen" on sama asia kuin "Uskon, että myrsky ei ole synnyttänyt lentokonetta".

Vierailija
45/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös esim. Teemu Selänne yksinkertainen, kun on kertonut uskovansa Jumalaan? Ap

Olen ajatellut näin vaikka en tiennyt hänen uskostaan. Ei ole vaikauttanut todellakaan miltään älyköltä. Voihan se olla että haastattelussa sanonut noin kun oli ameriikassa duunissa. Siellä käsittääkseni uskovaisia riittää. Mikä on outoa koska muissa kehittyneissä maissa usko jumalaan heikkenee koulutustason parantuessa.

Vierailija
46/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan olemassaolosta ei ole minkäänlaisia todisteita.

Onpas todisteita. Tässä muutama: Puut, kukat, lehdet, ihmiset, eläimet, pilvet jne.

Sinä kyllä todistat minun uskoni uskovaisista todeksi: ne ovat kaikki pikkiriikkisen niinku yksinkertaisia. :D

Mitä yksinkertaista siinä on, että uskon suunnitellun näköisillä asioilla olevan suunnittelija? Oletko sinäkin yksinkertainen, kun uskot, ettei tietokoneesi ole syntynyt itsestään?

Vierailija
47/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän on täsmälleen sama asia? Kummastakin on yhtä paljon todisteita, ei yhtään.

Katso ympärilles ....

Vierailija
48/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta. Lasten (ja aikuistenkin!) joulupukkiusko on söpöä ja ymmärrettävää. :)

Vierailija
49/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas todisteita. Tässä muutama: Puut, kukat, lehdet, ihmiset, eläimet, pilvet jne.

ei niitä mikään Jumala ole luonut, vaan ne ovat tulleet sotkan munasta.

Tuo vasta uskottavalta kuulostaa, voisko munia vielä lisää

Vierailija
50/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n uskovaisuus on muka jotenkin parempaa kuin työkaverin uskomattomuus? Kerro se minulle, ap, ja perustele oikein juurta jaksain. Miksi sinun mielipiteesi on parempi ja enemmän oikein kuin työkaverisi, eli miksi sinä olet mielestäsi häntä parempi?

En minä ole sanonut olevani sen parempi, kuin joku toinen. En minä myöskään tee pilkkaa siitä, että joku ei usko. Mutta hän teki pilkkaa siitä, että joku uskoo. Se kun on jokaisen oma valinta ja kokemus mihin uskoo ☺

Minusta hömppään uskovia pitääkin pilkata, jotta saadaan vähän kitkettyä näitä typeryyksiä yhteiskunnasta. Homeopatia, horoskoopit, kummitukset, mitä näitä nyt on... Kaikki samaa kastia, toiset uskomukset vaarallisempia kuin toiset, kaikki samaa höpönlöpöä. Ja aina löytyy joku, joka käyttää ihmisten hölmöyttä hyväkseen omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen. -ohis

Lehtien horoskoopit osaavat useimmat (niiden vakituisista lukijoistakin) ottaa pelkkänä viihteenä , mutta täydelliset  humpuukituotteet ja niiden markkinointi kuuluu tietenkin 'Kuningaskuluttaja' -tyyppisten tv-ohjelmien  ja lehtien kulutusasiaa koskevien palstojen vakiotyösarkaan, sillä niissähän kaikissa on kyse selkeästi vain kuluttajien huijauksesta  oman taloudellisen voiton tarkoituksella, eikä oikeasti  mistään muusta.

Vierailija
51/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
52/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan ei ole tervettä että aikuinen ihminen uskoo satuolentoihin kuten jumalaan.

Vierailija
53/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kyllä todistat minun uskoni uskovaisista todeksi: ne ovat kaikki pikkiriikkisen niinku yksinkertaisia. :D

Mitä yksinkertaista siinä on, että uskon suunnitellun näköisillä asioilla olevan suunnittelija? Oletko sinäkin yksinkertainen, kun uskot, ettei tietokoneesi ole syntynyt itsestään?

Onko kaikki uskovaiset näin tyhmiä vai oletko se vain sinä?

Vierailija
54/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yksinkertaista siinä on, että uskon suunnitellun näköisillä asioilla olevan suunnittelija?

Sitä yksinkertaista siinä on, että sulle on varmasti koulussa ja muuallakin yhteiskunnassa tullut vastaan tilanne, jossa olet oppinut millaisella prosessilla ne "suunnitellun näköiset asiat" ovat syntyneet, ja olet ollut liian yksinkertainen tajutaksesi niitä selityksiä.

Oletko sinäkin yksinkertainen, kun uskot, ettei tietokoneesi ole syntynyt itsestään?

Mitä ihmettä tarkoittaa "itsestään"? Ei tietokoneet synny itsestään sen enempää kuin vaikka eliötkään. Ne syntyvät maailmankaikkeudessa esiintyvien syy-seuraus-ketjujen tuloksena. Tietokoneilla ja eliöillä on sitä yhteistä, että molempien kehittämisessä on käytetty evoluutioalgoritmeja. Eliöiden kohdalla ei ole muuta käytettykään. Eikö yksinkertaiselle ole evoluutiota opetettu missään vaiheessa elämää vai etkö vain ymmärtänyt?

Vierailija
55/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

Miten voi olla mahdollista, että ihminen on KORKEASTI KOULUTETTU ja USKOO SATUIHIN, joita ei voi millään opilla todeksi todistaa..??

Vierailija
56/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku ateisti perustella, minkä vuoksi ihmiskehon olemassaolo ei todista Jumalan olemassaoloa? Jos olette älykkäitä, niin kai kykenette argumentointiin?

Vierailija
57/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on sama kuin uskoisi pyörremyrskyn synnyttäneen lentokoneen.

???

No olipa kieroontunut vertaus. Ateismihan on uskon puuttumista, eli se että ei usko pyrremyrskyn synnyttäneen lentokonetta.

"En usko, että myrsky on synnyttänyt lentokoneen" on sama asia kuin "Uskon, että myrsky ei ole synnyttänyt lentokonetta".

Eikä ole. "En usko että OJ on syyllinen" ei ole sama kuin "Uskon että OJ on syytön".

Vierailija
58/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lukuisia todisteita siitä kuinka joku on suunnitellut tietokoneen, ja nolla havaintoa itsestään syntyneestä tietokoneesta. Meillä on myös nolla havaintoa suunnitellusta ihmisestä, ja miljardeja havaintoja itsestään suvullisisesti lisääntyvistä ihmisistä.

On siis järkevää olettaa tietokone suunnitelluksi, ja typerää olettaa ihminen suunnitelluksi.

Vierailija
59/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä maailma on jonkin jumalan aikaansaannos, niin melko kieroutunut huumorintaju tällä on.

Ajatus on lähinnä loukkaus joulupukkia kohtaan, tulla nyt verratuksi julmaan sadistiin.

Vierailija
60/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku ateisti perustella, minkä vuoksi ihmiskehon olemassaolo ei todista Jumalan olemassaoloa? Jos olette älykkäitä, niin kai kykenette argumentointiin?

Samasta syystä kuin esim. teekuppi ei todista yksisarvisen olemassaoloa.