Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri vertasi Jumalaan uskomista samaksi, kun lapset uskoo joulupukkiin.

Vierailija
20.09.2017 |

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n uskovaisuus on muka jotenkin parempaa kuin työkaverin uskomattomuus? Kerro se minulle, ap, ja perustele oikein juurta jaksain. Miksi sinun mielipiteesi on parempi ja enemmän oikein kuin työkaverisi, eli miksi sinä olet mielestäsi häntä parempi?

Vierailija
22/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kunnioittaa aikuista ihmistä joka uskoo tonttuihin, yksisarvisiin tai muihin satuolentoihin?

Ei minun tarvi pilkata ketään siitä että uskoo keijuihin, mutta en minä koe että minun pitäisi jotenkin kunnioittaa tätä ihmistä hänen uskonsa vuoksi. Minä kunnioita tätä ihmistä hänen uskostaan huolimatta.

Minä taas voin kunnioittaa ihmistä. Voin kunnioittaa hänen oikeuttaan uskoa. Mutta en sitä itse uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi oli toki väärässä, eivät nuo uskomukset ole lainkaan samanlaisia. Lapset yleensä uskovat joulupukkiin koska ovat semmoisen ihan omin silmin nähneet, ja saaneet tältä lahjojakin. Ja sitten kun tulevat vähän fiksummiksi niin lakkaavat uskomasta.

Vierailija
24/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö työkaveri että uskot? Ajat ovat nyt sellaiset että kristittyjä jopa halveksutaan. Yksi lopunajan merkeistä. Rukoile työkaverisi puolesta että löytäisi Herran ennen kuin on liian myöhäistä.

Ei tiedä, koska en sitä missään tuo julki. Miksi kristittyjä halveksitaan? Eikö maailman historiassa ole tarpeeksi esimerkkejä uskonnon vuoksi halveksunnasta ja vainoamisesta, ettei esim. juutalais vainoista ole mitään opittu?

Tökeröä käytöstä mutta se annettakoon hänelle anteeksi. Ei hän sinua kai henkilökohtaisesti tarkoittanut loukata jos ei tiennyt uskostasi. Maallisuuden nautinnot ovat tulleet uskon tilalle, Saatana maan päällä johdattaa ihmisiä harhaan. Rukoile heidän puolestaan. Kristittyjä tullaan vainoamaan entistä enemmän kun lopunajan koittavat.

Vierailija
25/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalahan on sairas sadisti, joka vaatii ehdotonta palvontaa tai pistää ikisesti kitumaan "helvettiin". Varmasti kasvaa sairaita ihmisiä kun tuollaisia kerrotaan lapsena.

Vierailija
26/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika jännä että jos aikuinen uskoo joulupukkiin sitä pidetään hölmönä. Mutta jos uskoo johonkin jumalaan sitä pitäisi kunnioittaa. Miksi kun kumpikin on uskoa johonkin kuvitteeliseen juttuun? Ehkä jumala asuu sinappituubissani, eihän sitä voida todistaa ettei asu juuri siellä.

Vierailija
27/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on sama kuin uskoisi pyörremyrskyn synnyttäneen lentokoneen.

Aivan elämä ja maailmakaikkeus ovat niin monimutkaisia etteivät synny sattumalta. Ja koska nämä luonut olento on niin monimutkainen, ei sekään ole syntynyt sattumalta, joten luojalla täytyy olla luoja. Ja luojan luoja on niin monimutkainen olento ettei se sattumalta ole voinut tulla olevaksi, silläkin täytyy olla luoja. Jne.

Ja koska elämä ei siis synny sattumalta, atsteekkien Coatlique jumalan täytyy olla totta.

Vierailija
28/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

No mutta sehän on sama asia. Sinäkään et varmaan usko joulupukkiin, mutta silti se on todellakin ok, että pienet lapset uskoo, etkä varmaan koe mitään ylemmyyden tuntoa pieniin lapsiin nähden, etkä paheksu sitä että he uskovat vaikka itse et usko. Sen sijaan se alkaa olla melko kyseenalaista että yrittää käännyttää pienen lapsen ja horjuttaa hänen uskoaa, kypsymättömät joulupukkiin uskomattomat lapset voivat tätäkin harjoittaa.

Minusta oli lapsena närkästyttävää havahtua siihen, että minut on huijattu uskomaan pukkiin.

Vierailija
29/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n uskovaisuus on muka jotenkin parempaa kuin työkaverin uskomattomuus? Kerro se minulle, ap, ja perustele oikein juurta jaksain. Miksi sinun mielipiteesi on parempi ja enemmän oikein kuin työkaverisi, eli miksi sinä olet mielestäsi häntä parempi?

En minä ole sanonut olevani sen parempi, kuin joku toinen. En minä myöskään tee pilkkaa siitä, että joku ei usko. Mutta hän teki pilkkaa siitä, että joku uskoo. Se kun on jokaisen oma valinta ja kokemus mihin uskoo ☺

Vierailija
30/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan olemassaolosta ei ole minkäänlaisia todisteita.

Onpas todisteita. Tässä muutama: Puut, kukat, lehdet, ihmiset, eläimet, pilvet jne.

Vierailija
31/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkiin uskovat ei tiettävästi sodi missään, ei tapa, terrorisoi, vangitse, kiduta. Sen sijaan... Mieti.

Vierailija
32/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas todisteita. Tässä muutama: Puut, kukat, lehdet, ihmiset, eläimet, pilvet jne.

Sinä kyllä todistat minun uskoni uskovaisista todeksi: ne ovat kaikki pikkiriikkisen niinku yksinkertaisia. :D

Vierailija
33/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tajuatko miten hullulta uskonnot tuntuvat ihmisestä joka ei usko satuolentoihin? Uskonnot ovat vähän niinkuin skitsofreenikon järjettömät puheet tarkkailijoista, näkymättömistä uhista ja säännöistä joissa ei ole järjen hiventäkään. Annat näihin juttuihin uskomalla vähintäänkin yksinkertaisen kuvan itsestäsi. Joulupukkiin uskominen on lapsille mukavaa, onhan se hauskaa uskoa että maailmassa on taikuutta, mutta tervepäinen ihminen kasvaa aikuiseksi ja lakkaa uskomasta satuihin.

Vierailija
34/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin maallistunut. Kun kerjäläinen kiitti minua sanomalla: kiitos rouva, Jumalan siunausta ja teki ristinmerkin, säikähdin.

Itse olen ateisti, eikä kotonakaan ole opetettu mitään kristillisiä tapoja, olen silti kuulutut aikuiseksi asti kirkkoon. Muistan jo ekaluokalta miten hämmennyin, kuin muut lapset osasivat keskenään samanlaisia ruokarukouksia ja iltarukouksia, enkä itse ollut koskaan edes kuullut niistä. Aikuisenakin vielä olen joskus "mokannut" kun olen vieraassa paikassa ollut tarttumassa ruokailuvälineisiin ennen ruokarukousta. Kyllähän ne tavat todella hassuilta tuntuu, kun niihin ei ole tottunut.

Vierailija
35/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. ne  tornit silloin kaatuivat  New Yorkissa ei kyllä televisiokameran lähellä kenenkään kuultu huutavan " Oh my Santa Claus !"...

Vierailija
36/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei niitä mikään Jumala ole luonut, vaan ne ovat tulleet sotkan munasta.

Vierailija
37/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kunnia Atumille ja hänen ilmestymismuodolleen Amon-Ra.lle.

Vierailija
38/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut ap. Minä olen ap. Joku muu kirjoittelee täällä niin kuin olisi ap.

Vierailija
39/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sanonut olevani sen parempi, kuin joku toinen. En minä myöskään tee pilkkaa siitä, että joku ei usko. Mutta hän teki pilkkaa siitä, että joku uskoo. Se kun on jokaisen oma valinta ja kokemus mihin uskoo ☺

Minusta hömppään uskovia pitääkin pilkata, jotta saadaan vähän kitkettyä näitä typeryyksiä yhteiskunnasta. Homeopatia, horoskoopit, kummitukset, mitä näitä nyt on... Kaikki samaa kastia, toiset uskomukset vaarallisempia kuin toiset, kaikki samaa höpönlöpöä. Ja aina löytyy joku, joka käyttää ihmisten hölmöyttä hyväkseen omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen. -ohis

Vierailija
40/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös esim. Teemu Selänne yksinkertainen, kun on kertonut uskovansa Jumalaan? Ap