Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri vertasi Jumalaan uskomista samaksi, kun lapset uskoo joulupukkiin.

Vierailija
20.09.2017 |

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukki hyvä olento. on varsin ikävää että sitä verrataan satuolentoihin.

Vierailija
2/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi on idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö työkaveri että uskot? Ajat ovat nyt sellaiset että kristittyjä jopa halveksutaan. Yksi lopunajan merkeistä. Rukoile työkaverisi puolesta että löytäisi Herran ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
4/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on täsmälleen sama asia? Kummastakin on yhtä paljon todisteita, ei yhtään.

Vierailija
5/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä työkaverisi kanssa, tosin en sanoisi sitä varmaankaan tuolla tavalla ääneen. Jos joku taas dissaisi minun uskonnottomuuttani, en loukkaantuisi pätkääkään.

Vierailija
6/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki on olemassa. Jumalan olemassaolosta ei ole minkäänlaisia todisteita. 

Vierailija
7/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö työkaveri että uskot? Ajat ovat nyt sellaiset että kristittyjä jopa halveksutaan. Yksi lopunajan merkeistä. Rukoile työkaverisi puolesta että löytäisi Herran ennen kuin on liian myöhäistä.

Ei tiedä, koska en sitä missään tuo julki. Miksi kristittyjä halveksitaan? Eikö maailman historiassa ole tarpeeksi esimerkkejä uskonnon vuoksi halveksunnasta ja vainoamisesta, ettei esim. juutalais vainoista ole mitään opittu?

Vierailija
8/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa otsikossa ei ole mitään järkeä. Jos aikoo edustaa uskovaisia, kannattaa yrittää kirjoittaa edes otsikko oikein.

Vierailija
9/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi mielipiteensä. Ikävää, jos tuli paha mieli toisen mielipiteestä, mutta jos ei ollut henkilökohtainen hyökkäys niin se on vähän voi voi.

Jumalusko nyt kuitenkin on ihan samanlainen uskomus kuin joulupukin olemassaolo. Se ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan uskomukseen. Siitä ei ole mitään faktapohjaista näyttöä olemassa. Millä tavalla se siis sinusta eroaa joulupukkiin uskomisesta? En kysy tätä vittuillakseni, vaan ihan oikeasti. Mitä eroa?

Vierailija
10/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi on sama kuin uskoisi pyörremyrskyn synnyttäneen lentokoneen.

Vierailija
11/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotkut uskovat joulupukkiin, vaikkei sitä ole olemassa, mutta uskovat, koska ovat sellaisen nähneet, ja jotkut sitten uskovat jumalaan, vaikka eivät ole edes nähneet sitä. Joten ei voi verrata, että olisi sama asia...

Vierailija
12/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella yleinen vertaus.

Vierailija
13/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asiahan se on, joten suotta loukkaannuit.

Vierailija
14/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kunnioittaa aikuista ihmistä joka uskoo tonttuihin, yksisarvisiin tai muihin satuolentoihin?

Vierailija
15/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni työkaveri olisi voinut kunnioittaa toisten uskontoa, vaikka ei itse uskokaan. Itse en tuo sitä missään julkisesti ilmi, että uskon. Enkä edes näytä miltään "uskovaiselta", vaan olen tavallinen korkeasti koulutettu nuori nainen. Ihmettelen miten joku voi olla noin tökerö, kuten se työkaveri.

No mutta sehän on sama asia. Sinäkään et varmaan usko joulupukkiin, mutta silti se on todellakin ok, että pienet lapset uskoo, etkä varmaan koe mitään ylemmyyden tuntoa pieniin lapsiin nähden, etkä paheksu sitä että he uskovat vaikka itse et usko. Sen sijaan se alkaa olla melko kyseenalaista että yrittää käännyttää pienen lapsen ja horjuttaa hänen uskoaa, kypsymättömät joulupukkiin uskomattomat lapset voivat tätäkin harjoittaa.

Vierailija
16/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kunnioittaa aikuista ihmistä joka uskoo tonttuihin, yksisarvisiin tai muihin satuolentoihin?

Ei minun tarvi pilkata ketään siitä että uskoo keijuihin, mutta en minä koe että minun pitäisi jotenkin kunnioittaa tätä ihmistä hänen uskonsa vuoksi. Minä kunnioita tätä ihmistä hänen uskostaan huolimatta.

Vierailija
17/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin maallistunut. Kun kerjäläinen kiitti minua sanomalla: kiitos rouva, Jumalan siunausta ja teki ristinmerkin, säikähdin.

Vierailija
18/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut asiasta, mutta minun käsitys tästä ihmisestä musertui etten enää pidä hänen mielipiteitään fiksuina. Mutta en myöskään pidä Päivi Räsäsen mielipiteitä fiksuina.

Vierailija
19/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen nro 18 oli siis ap.

Vierailija
20/173 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on sama kuin uskoisi pyörremyrskyn synnyttäneen lentokoneen.

???

No olipa kieroontunut vertaus. Ateismihan on uskon puuttumista, eli se että ei usko pyrremyrskyn synnyttäneen lentokonetta.