Jätettiin ehkäisy pois idealla, että lapsi olisi ihana jos se tulisi, mutta ei varsinaisesti yritetä saada vauvaa
Eli olisi oikein toivottu lapsi kyllä, mutta asialla ei ole hätähoppukiire eikä olla varta vasten lasta tekemässä. Jätettiin vain kaikki ehkäisi pois vähän siten, että katsotaan miten käy :) . Mistään oviksista ei todellakaan keskustella enkä tikuta mitään eikä tähdä juuri oviksiin seksiä. Seksiä kyllä harrastetaan vähintään joka toinen päivä. No, näin on menty yli puoli vuotta, eikä kertaakaan ole ollut edes päivää menkat myöhässä. Kumpikaan ei stressaa siitä että kumpa saataisiin nyt se lapsi.
Olen yllättänyt, että näinkö se sitten menikin. En ole tullutkaan raskaaksi. Olen koko aiemman elämäni pelännyt, että vahinkoraskaus tulee suunnilleen sperman näkemisestä.
Sikiättekö te muut suunnilleen pyhästä hengestä vai onko se kaikilla tällaista?
Kommentit (117)
Jos vuoden sisällä et ole raskautunut, niin olisi kyllä syytä tutkia molemmat, jos oikein tosissanne toivotte lasta. Siinä ei kannata hukata aikaa.
Meillä meni ekaan raskauteen 2 kk. Siitä tuli keskenmeno. Toinen tärppäsi vuoden päästä ja onnistui. Kolmanteen meni 8 kk ja onnistui. Senkään jälkeen ei ole ollut ehkäisyä mutta ei myöskään raskautta 10 vuoteen, sitten oli kolme raskautta päättyen keskenmenoon. Munasarjani vain ovat laiskat ja kohta lopettavat. Olen nyt 45 v. Ehkä olisi pitänyt käydä kuopuksen jälkeen lääkärillä, mutta olimme asuntolainan takia taloudellisesti tiukilla ja kahden lapsen jälkeen ymmärrettävästi meitä ei olisi huolittu kuin yksityiselle, se olisi maksanut ihan liikaa. Rahallisesti olisimme siihen kolmanteen luomulapseen vielä pystyneet, mutta ei tonnien yksityisiin hoitoihin.
Jos haluat jotain, älä vitkuttele liikaa. Ovistikut ym. ei ole tyhmiä. Kunnallisella puolella on jonot, joten kannattaa hakeutua ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aiemman elämäni pelännyt, että vahinkoraskaus tulee suunnilleen sperman näkemisestä.
Sikiättekö te muut suunnilleen pyhästä hengestä vai onko se kaikilla tällaista?
Meillä meni yli vuosi ennen raskautta. Oltiin jo laitettu aika tilaukseen hedelmällisyystutkimuksiin, mutta eipä sitten tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2 lasta, molemmat tulleet ekasta kierrosta kun pillerit lopetin. Ei kyllä YHTÄÄN uskalla olla ilman ehkäsyä!
Ja piti tulla kertomaan tämän lapsettomuusketjuun koska?
Mihin lapsettomuusketjuun? Jos ap on puoli vuotta ollut ehkäisyttä tjot- meiningillä, ni ei varmaan voi vielä lapsettomuudesta puhua :D Plus: hän vastasi kommentillaan ap:n esittämään suoraan kysymykseen. Yleensä rutkutetaan siitä, että joku hyppii keskustelussa sivuraiteille. Täällä vissin toisin päin :D
Me ei olla käytetty ehkäisyä yli 2 vuoteen ja mitään ei ole tapahtunut. Seuraan kiertoani ja seksiä on ollut ovulaation tienoilla aina. Säännöllinen kierto ja muutenkin tavalliset kuukautiset, en sitten tiedä mikä on. Oon 25 ja mies 30. Toisaalta maailmani ei siihen kaadu, että lasta ei tule mutta jotenkin ottaa naiseuteni egolle tää välillä. Ei sillä että vain raskaus tekee oikean naisen, mutta hedelmättömät varmaan tajuaa mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Harva teistä tulee ikinä saamaan lapsenlapsia.
Oletpa sydämetön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja koeputkihelmöityksessä, jossa munasolut hedelmöitetään maljassa siittiöillä ja seurataan, miten ne alkavat jakautua ja siirretään paras alkio niistä kohtuun ja tuetaan sen pysymistä siellä keltarauhashormonilla - tässä onnistumistodennäköisyys on keskimäärin n 15% eli 85% epäonnistuu.
Mites sitten luomuna, kun pitää tulla ovulaatio jossa kypsyy munasolu, siitiöiden pitää tpimia ja sen siittiön pitää hedelmöittää munadolu ja sen pitää kiinnittyä kohdunseinämään ja kasvaa oikeaoppisesti jakautuen. Mikään ei saa mennä mönkään tai sen kehitys päättyy ja tulee keskenmeno missä vaiheessa raskautta tahansa, ihan alkumetreilläkin. Minusta on ihme, että lapsia ylipäänsä onnistuu syntymään maailmaan.
Koeputkihedelmöitysten onnistumisprosentti on noin 30, eikä 15.
Yksilöllistä. Mulle annetiin koeputkihedelmöityksen onnistumistodennäköisyydeksi 10%. Ei sitten koskaan onnistunut, vaikka olin useammasa. Riippunee lapsettomuuden syystä, minä olin jo 32 v ja munasolut olivat ehtineet heikentyä ja fsh oli jo 10.
Tässä aiemmassa kommentissa puhuttu lienee keskiarvosta.
Ap, minkä ikäinen olet? Sillä on suuri merkitys, kannattako vielä odotella vai hakeutua jo tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä ikäinen olet? Sillä on suuri merkitys, kannattako vielä odotella vai hakeutua jo tutkimuksiin.
Olen 35. Ap.
Meillä meni yli vuosi. Olen 35v.
Minäkin lopetin buranan käytön ja aloitin jodioidun suolan käytön. Siitä muutama kuukausi ja olin raskaana. Tätä ennen yritystä puolisen vuotta.
mun ei tarvinnu ku kerran olla vuotavalla kortsulla ni heti pamahin paksuksi, jälkiehkäisykään ei toiminut. Oli taukoa pillereistä hetki
Ap, koska olet jo reilusti yli 30-vuotias, suosittelen hakeutumaan tutkimuksiin. Kuten joku täällä jo mainitsikin, jonot julkisella puolella ovat pitkiä. Vaikka menisit yksityisellekin, mahdolliset hoidot voivat viedä vuosia. Voitte jatkaa yrittämistä ja olla samaan aikaan jo jonossa. Ainakin kannattaa jo miettiä ja keskustella kumppanin kanssa, oletteko valmiita myös hoitoihin.
35-veenä suositellaan hakeutumaan tutkimuksiin jo puolen vuoden jälkeen. Joillain alkaa jo varhaiset vaihdevuodet.
34v, ehkäisynä ollut keskeytetty yhdyntä. Sitten kun alettiin ajatella lasta ja laskea siittiöt sisään, niin kolmannella kierrolla tärppäsi. Odotettiin, että siinä saattaa kestää parikin vuotta. Oli vähän järkyttynyt olo kun niin nopeasti raskauduin, mutta on tää lapsellinen elämä ollut huippua! Onnea matkaan!
Onhan varmasti käytössä oikea reikä?
No se riippuu niin, itse kai sikiän juurikin siitä pyhästä hengestä. Kaksi lastani ovat saaneet alkunsa juurikin siitä yhdestä kerrasta. Ekan lapsen kohdalla alettiin miehen kans hommiin, kun oltiin ottamassa kortsuu, tajuttiin ettei löydetä niitä mistään, vaikka pengottiin tyyliin koko kaappi läpi missä niitten ois pitänyt olla. Sitten tokaisin, että: "Ei kait siitä nyt yhestä kerrasta paksuksi pamahda". Toisin kävi. Kaikista hauskinta tässä on se, että seuraavana aamuna aukaisin sen kaapin oven ottaakseni sieltä paidan kun ne kortsut vaan tipahti siihen mun nenän eteen enkä edes kerennyt nähdä mistä ne tippui :D Silloin muistan ajatelleeni selvästi, että: "Jos siitä eilisestä paksuksi tulit niin sitten et kyllä tee aborttia. Se oli niin tarkoitettu". Toisen lapsen kohdalla vähän sama juttu, oltiin miehen kans jo erottukin kunnes ajauduttiin samaan sänkyyn eikä meil ollut kortsuja. Olin vielä silloinkin tokaissut, että :"No ei kait siitä yhdestä kerrasta kukaan raskaaksi tuu". Sittemmin palattiin miehen kans yhteen ja kaikki on mennyt hyvin, mutta ollaan kyllä naurettu monet kerrat tälle. Varmaan lausuin jotkut taikasanat :D
Meillä mentiin kahden nuorimmaisen kanssa tällä mentaliteetilla, raskautumiseen meni 2 ja 4 vuotta, tosin seksiä 1-2 viikon välein. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva teistä tulee ikinä saamaan lapsenlapsia.
Oletpa sydämetön ihminen.
En ole. Olen vain perehtynyt asioihin. Siinä missä te nyt luettelette, kuinka helpolla olette saaneet lapsia, teidän lapsillanne hyvin todennäköisesti tulee olemaan yhtä tuskainen polku kuin minulla. Kemikaaleja on kaikkialla ja vahinko on jo tapahtunut.
Me ei olla yli 10 vuoteen käytetty mitään ehkäsyä, eikä ole kuulunut mitään eikä ketään.
Luitko aloituksen? Tätähän tässä kysyttiin.