Jätettiin ehkäisy pois idealla, että lapsi olisi ihana jos se tulisi, mutta ei varsinaisesti yritetä saada vauvaa
Eli olisi oikein toivottu lapsi kyllä, mutta asialla ei ole hätähoppukiire eikä olla varta vasten lasta tekemässä. Jätettiin vain kaikki ehkäisi pois vähän siten, että katsotaan miten käy :) . Mistään oviksista ei todellakaan keskustella enkä tikuta mitään eikä tähdä juuri oviksiin seksiä. Seksiä kyllä harrastetaan vähintään joka toinen päivä. No, näin on menty yli puoli vuotta, eikä kertaakaan ole ollut edes päivää menkat myöhässä. Kumpikaan ei stressaa siitä että kumpa saataisiin nyt se lapsi.
Olen yllättänyt, että näinkö se sitten menikin. En ole tullutkaan raskaaksi. Olen koko aiemman elämäni pelännyt, että vahinkoraskaus tulee suunnilleen sperman näkemisestä.
Sikiättekö te muut suunnilleen pyhästä hengestä vai onko se kaikilla tällaista?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä ikäinen olet? Sillä on suuri merkitys, kannattako vielä odotella vai hakeutua jo tutkimuksiin.
Olen 35. Ap.
No sit kannattaisi ehkä jo vauvakuumeilla enemmän ja käydä tutkimuksissa, nimittäin vaikka 35 ei vielä ole huono ikä, tutkimuksissa voi mennä useampi vuosi.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu niin, itse kai sikiän juurikin siitä pyhästä hengestä. Kaksi lastani ovat saaneet alkunsa juurikin siitä yhdestä kerrasta. Ekan lapsen kohdalla alettiin miehen kans hommiin, kun oltiin ottamassa kortsuu, tajuttiin ettei löydetä niitä mistään, vaikka pengottiin tyyliin koko kaappi läpi missä niitten ois pitänyt olla. Sitten tokaisin, että: "Ei kait siitä nyt yhestä kerrasta paksuksi pamahda". Toisin kävi. Kaikista hauskinta tässä on se, että seuraavana aamuna aukaisin sen kaapin oven ottaakseni sieltä paidan kun ne kortsut vaan tipahti siihen mun nenän eteen enkä edes kerennyt nähdä mistä ne tippui :D Silloin muistan ajatelleeni selvästi, että: "Jos siitä eilisestä paksuksi tulit niin sitten et kyllä tee aborttia. Se oli niin tarkoitettu". Toisen lapsen kohdalla vähän sama juttu, oltiin miehen kans jo erottukin kunnes ajauduttiin samaan sänkyyn eikä meil ollut kortsuja. Olin vielä silloinkin tokaissut, että :"No ei kait siitä yhdestä kerrasta kukaan raskaaksi tuu". Sittemmin palattiin miehen kans yhteen ja kaikki on mennyt hyvin, mutta ollaan kyllä naurettu monet kerrat tälle. Varmaan lausuin jotkut taikasanat :D
Niin, yksi raskaus vaatii väh. 10 kertaa. Eiku...
On kyllä kiire jo ja kannattaa mennä heti tutkimuksiin, kun on 35 v. Yksityisellä aloitetaan lapsettomuuskokeet puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
10kk yritettiin ekaa, tokaa 9kk kunnes yrittäminen keskeytettiin ja nyt 1,5v jälkeen aloitettiin uusiksi. Eka kierto menossa, olispa niin kuin kahdella kaverilla kävi - ekaa sai odotella, tokalle raskaaksi ekasta kerrasta :|
Me alettiin käyttää ns. varmoja päiviä ehkäisynä. meni kaksi kuukautta ja olin raskaana...
Me jätettiin ehkäisy pois ensimmäisen hääpäivän jälkeen. Tuossa vaiheessa harrastettiin seksiä kuitenkin 3-5 kertaa viikossa.
Tein positiivisen testin 7kk myöhemmin.
Esikoinen oli 6-7kk vanha kun päätettiin että kyllä toinen saa tulla tähän perään jos on tullakseen.
Esikoinen oli 2v 5kk kun kuopus syntyi.
Mulla ollut ehkäsy 20 vuotta. Ensimmäinen annettiin tulla niin siitä seuraava kierto ja olin raskaana.
Toisen kohdalla oli eka kuukaus ja plussa, mutta kuukauden päästä tuli ulos.
No sen jälkeen pidettiin kortsulla seuraava kuukaus ja sittenpä kun annettiin tulla. Tuo pikku jäbä ilmoitti heti tulostaan
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kerran tulin raskaaksi kumin puhjettua. Vaihdoin välissä miestä, ja tulin uudenkin miehen kanssa raskaaksi samantien kun lopetettiin ehkäisy. Siksi olikin suuri yllätys, että kolmatta jouduttiin jo tekemään lähes vuosi. Keskimmäisen ja kuopuksen välillä on ikäeroa kolme vuotta, joten ei oikein ikääntyminenkään voi syynä olla.
Riippuu minkä ikäinen olit, yli kolmekymppisellä hedelmällisyys romahtaa reilusti. Eli kyllä kolmella vuodella voi olla todella suuri merkitys hedelmöittymisen onnistumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva teistä tulee ikinä saamaan lapsenlapsia.
Oletpa sydämetön ihminen.
En ole. Olen vain perehtynyt asioihin. Siinä missä te nyt luettelette, kuinka helpolla olette saaneet lapsia, teidän lapsillanne hyvin todennäköisesti tulee olemaan yhtä tuskainen polku kuin minulla. Kemikaaleja on kaikkialla ja vahinko on jo tapahtunut.
Ehkä olet perehtynyt, mutta myös sosiaalisesti taitamaton, katkera ja kateellinen.
Kannattaa mennä yksityiselle klinikalle perustutkimuksiin. Esim otattamaan fsh-verikoe. Jos fsh on noussut, niin ei tule tietämättään hukanneeksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kerran tulin raskaaksi kumin puhjettua. Vaihdoin välissä miestä, ja tulin uudenkin miehen kanssa raskaaksi samantien kun lopetettiin ehkäisy. Siksi olikin suuri yllätys, että kolmatta jouduttiin jo tekemään lähes vuosi. Keskimmäisen ja kuopuksen välillä on ikäeroa kolme vuotta, joten ei oikein ikääntyminenkään voi syynä olla.
Riippuu minkä ikäinen olit, yli kolmekymppisellä hedelmällisyys romahtaa reilusti. Eli kyllä kolmella vuodella voi olla todella suuri merkitys hedelmöittymisen onnistumisessa.
Näin mäkin olen kuvitellut, että näin pian nelikymppisenä ei olisi pelkoa että tulee tuosta vaan raskaaksi. Olin 37 kun kumi hajosi yhden ainoan kerran miesystävän kanssa - samantien raskaana. Olimme tuolloin lomareissussa ulkomailla (arabimaassa) ja joo, toki olisi pitänyt hakea varmuuspillerit mut ajattelin että olen jo 37, ei voi yhdestä kerrasta just tärppää niin kuin piialle Suomi-Filmeissä. Toisin kävi, lasta en tosin pitänyt.
Hyvin yksilöllistä. Osviittaa voi saada siitä, miten edeltävissä sukupolvissa on ollut hedelmällisyyden laita omassa suvussa. Meillä on ollut lapsettomuutta niillä, jotka alkoivat yrittää vasta lähempänä kolmeakymppiä, parikymppisinä yrittäneet ovat saaneet lapsia. Menin siksi tutkimuksiin 32 v ja kävi ilmi, että en enää voinut saada lapsia, munasolujen laatu oli heikentynyt liikaa. Sukulaismiehellä taas ei enää ollut toimivia siittiöitä. Kaverini taas tuli raskaaksi tuosta vain 43 v ja hänen äitinsäkin oli saanut hänet vanhempana.
Ei Buranaa kuukautiskipuihin ja heti tärppäsi. Hoidin särkyjä akupainannalla 😉
Ei Buranaa ja akupainanta minun kirjoitus ja olen 38v
Vanhempani yrittivät saada lasta 10 vuotta ja olivat jo luopuneet toivosta...ja sitten tulin minä!
Tämä taustalla halusin aloittaa yrittämisen ajoissa, vauva tulee sitten kun tulee. Tulin laakista raskaaksi. En ollut ajatellut ehkä ihan niin nopeaa aikataulua :).
Aloitettiin aikoinaan tammikuussa. Seksiä joka päivä ja aina tuli negaa. Sitten luin jostain että siittiöillä menee kehittymiseen enemmän kuin tuo päivä joten mies "piti tavaraa sisällä pari päivää" ja sitten sekstailtiin. Niin tai näin mutta sitten tuli heti positiivinen kun tehtiin näin. kesäkuussa oltiin raskaana. Vauva syntyi helmikuussa.
En ole edes lapseton ja tiedän mitä tarkoitat. Teinistä saakka on toitotettu, että jos suunnilleen myöhästyy tunnilla sen pillerin ottaminen, pamahdat heti paksuksi. Sitten jättää ehkäisyn pois, niin vuoteen ei tapahdu mitään. Sitä tuntee itsensä aika tyhmäksi siinä kohtaa, ja eka ajatus on että olenkin jotenkin erilainen kuin kaikki muut, olen jotenkin viallinen.
Mulla kävi just noin, ja vuoden päästä aloin mittailla ja laskeskella ovulaatioita, olin 34. Kyllä se sitten tärppäsi muutaman kuukauden kuluttua. Meillä ei ollut seksiä noin paljon kuin ap:llä, piti kohdentaa.