Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätettiin ehkäisy pois idealla, että lapsi olisi ihana jos se tulisi, mutta ei varsinaisesti yritetä saada vauvaa

Vierailija
20.09.2017 |

Eli olisi oikein toivottu lapsi kyllä, mutta asialla ei ole hätähoppukiire eikä olla varta vasten lasta tekemässä. Jätettiin vain kaikki ehkäisi pois vähän siten, että katsotaan miten käy :) . Mistään oviksista ei todellakaan keskustella enkä tikuta mitään eikä tähdä juuri oviksiin seksiä. Seksiä kyllä harrastetaan vähintään joka toinen päivä. No, näin on menty yli puoli vuotta, eikä kertaakaan ole ollut edes päivää menkat myöhässä. Kumpikaan ei stressaa siitä että kumpa saataisiin nyt se lapsi.

Olen yllättänyt, että näinkö se sitten menikin. En ole tullutkaan raskaaksi. Olen koko aiemman elämäni pelännyt, että vahinkoraskaus tulee suunnilleen sperman näkemisestä.
Sikiättekö te muut suunnilleen pyhästä hengestä vai onko se kaikilla tällaista?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsin 5 koeputkihedelmöitystä ja luovutetun siittiön saadakseni lapsen. Jos sulla on jo ikää lähemmäs 30 eikä onnistu esim vuoden sisällä, niin menkää tutkimuksiin. Mies tutkitaan ekana koska se on helpompaa ja lapsettomuus johtuu yhtä usein miehestä kuin naisestakin.

Vierailija
2/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa oltiin tuolla mentaliteetilla 4 vuotta, mitään ei tapahtunut. Lasteni isän (nykyinen mies) kanssa päätettiin sama, ja pam, ekasta yrityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, noin se meni meilläkin. Vähän yli puolen vuoden jälkeen tärppäsi yhtäkkiä. Ihan normaalia. Mutta jos se lapsi todella on toiveissa, niin ei se typerää ole perehtyä noihin ovis-asioihinkin. Minäkin pidin ennen ihan hulluutena, mutta oishan se hyvä tietää millon ovis suurin piirtein on. Ei me ainakaan jaksettu eikä keritty joka toinen päivä sekstailla, enää pidemmän päälle.

Vierailija
4/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja koeputkihelmöityksessä, jossa munasolut hedelmöitetään maljassa siittiöillä ja seurataan, miten ne alkavat jakautua ja siirretään paras alkio niistä kohtuun ja tuetaan sen pysymistä siellä keltarauhashormonilla - tässä onnistumistodennäköisyys on keskimäärin n 15% eli 85% epäonnistuu.

Mites sitten luomuna, kun pitää tulla ovulaatio jossa kypsyy munasolu, siitiöiden pitää tpimia ja sen siittiön pitää hedelmöittää munadolu ja sen pitää kiinnittyä kohdunseinämään ja kasvaa oikeaoppisesti jakautuen. Mikään ei saa mennä mönkään tai sen kehitys päättyy ja tulee keskenmeno missä vaiheessa raskautta tahansa, ihan alkumetreilläkin. Minusta on ihme, että lapsia ylipäänsä onnistuu syntymään maailmaan.

Vierailija
5/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että munasoluja ja siittiöitä syntyy, ei vielä tarkoita, että ne toimisivat kuten pitää.

Vierailija
6/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi välttämättä ole ihana, vaikka se tulisikin.

Vierailija
7/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hiukan samoja ajatuksia kun lopetin pillerit. Koetettiin kumminkin vältellä seksiä ovulaation aikoihin. Noh, olin paksuna kuukauden jälkeen... Joskus saattaa siis tärpätä yllättävänkin nopeasti.

Vierailija
8/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex miehen kanssa ilman ehkäisyä mentiin melkein 5 vuotta. En tullut raskaaksi vaikka seksiä oli säännöllisesti. Sitten uuden miehen kanssa pamahdin samantien paksuksi. Olin jo vähän siinä luulossa etten voi saada lapsia, toki jälkeenpäin mietittynä hyvä ettei exän kanssa lapsia tullut, kun suhde ei kestänyt. Nyt meillä on kaksi lasta tämän uuden miehen kanssa.

Vierailija
9/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toisinpäin, luulin et menee vuosikin jos ylipäänsä natsaa, tulikin laakista lapsi...

...voi se olla aikamoinen yllätys näinkin päin.

Vierailija
10/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, noin se meni meilläkin. Vähän yli puolen vuoden jälkeen tärppäsi yhtäkkiä. Ihan normaalia. Mutta jos se lapsi todella on toiveissa, niin ei se typerää ole perehtyä noihin ovis-asioihinkin. Minäkin pidin ennen ihan hulluutena, mutta oishan se hyvä tietää millon ovis suurin piirtein on. Ei me ainakaan jaksettu eikä keritty joka toinen päivä sekstailla, enää pidemmän päälle.

Joo siis tunnen sen milloin minulla on ovis ja tunnistan sen valkovuodon ym koostumuksesta, tunnistan myös että ehkä yksi kierto vuodessa jää ilman selviä ovisoireita. Ja olen perehtynyt siihen lisääntymisen biologiaan. Mutta tarkoitin, että ei miehen kanssa hössötetä noista eikä oikeastaan edes puhuta niistä ikinä. Seksiä siis on aina oviksen aikoihin, koska sitä on joka päivä tai joka toinen päivä jokatapauksessa:) . En usko, että miehen kanssa ovisjutuista hössöttäminen auttaisi mitään. 

Mietin tuota kun sanoit, että ette jaksaneet enää pidemmän päälle sekstailla joka toinen päivä. Minä olen ainakin koko aikuisikäni halunnut seksiä käytännössä joka päivä, eli en usko että jotenkin en jaksaisi sekstailla, ja koska ei harrasteta seksiä lasten teon vuoksi vaan sen itse seksin vuoksi, niin tuo "enää" ei ehkä toteudu meillä. Ap.

Vierailija
11/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni vuosi. Ei silti missään kohtaa ressattu asiasta. Muutama kuukausi ennen plussaa jätin varoiks kaikki hedelmöittymistä mahdollisesti haittaavat särkylääkkeet pois ja lopetin tupakanpolton, ja sit tosiaan jo tärppäskin.

Vierailija
12/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni vuosi. Ei silti missään kohtaa ressattu asiasta. Muutama kuukausi ennen plussaa jätin varoiks kaikki hedelmöittymistä mahdollisesti haittaavat särkylääkkeet pois ja lopetin tupakanpolton, ja sit tosiaan jo tärppäskin.

Minä jätin varmuudeksi kaiken alkoholin kun jätettiin ehkäisy pois, tupakoinut en ole ikinä, ja vitamiineja syön. Eli elintavoissani ei ole erityistä "vikaa", buranaakaan en popsi. Ap.

Vierailija
13/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap ennakoivasti jo nyt yrittäessä

-jättää pois panadol tai burana (en ikinä muista kumpi?) Ja pois myös ihab kokonaan alkoholi, josta tiedetään haittoja jo ennen hedelmöittymistäkin ja hyvin pienillä annok6

-alkaa syödä foolihappoa jo yrittäessä, tukee alkion kehitystä

Vierailija
14/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes unohtanu kertoa käyneensä vasektomiassa?

Vierailija
15/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa oltiin tuolla mentaliteetilla 4 vuotta, mitään ei tapahtunut. Lasteni isän (nykyinen mies) kanssa päätettiin sama, ja pam, ekasta yrityksestä.

Juuri noin meni mullakin :) nyt jo toista odotan, molemmat raskaudet alkaneet kertalaakista.

Vierailija
16/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-jättää pois panadol tai burana (en ikinä muista kumpi?) Ja pois myös ihab kokonaan alkoholi, josta tiedetään haittoja jo ennen hedelmöittymistäkin ja hyvin pienillä annok6

Burana. Ja miranax ainakin ja varmaan muutki sen ryhmän tulehduskipulääkkeet. Ketorin tais olla kans. Että pelkkää parasetamolia vaan jos tarvii särkylääkettä ottaa.

Vierailija
17/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdinkin jo kommentoida noita samalla kun kirjoitit viestiäsi:) . Hyviä pointteja. Olen tosiaan jättänyt alkoholin ja buranan pois samana päivänä kuin ehkäisyn, ja foolihappoa syön "varmuuden vuoksi". Ap.

Vierailija
18/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on käynyt aivan käsittämätön tuuri. Aloittakaa ehkäisy välittömästi. Muuten voit tulla raskaaksi.

Vierailija
19/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi olla vähän typerä kysymys, mutta voiko jonkun miehen sperma olla tavallaan "epäyhteensopivaa" sen naisen munasolujen kanssa? Siis vaikka molemmat olisi erittäin terveitä ja lisääntymiskykyisiä kaikin tavoin? Ap.

Vierailija
20/117 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla vähän typerä kysymys, mutta voiko jonkun miehen sperma olla tavallaan "epäyhteensopivaa" sen naisen munasolujen kanssa? Siis vaikka molemmat olisi erittäin terveitä ja lisääntymiskykyisiä kaikin tavoin? Ap.

On se mahdollista ettette sovi yhteen geenilogisesti