Seksiä kerran kuussa - onko meitä tällaisia pariskuntia paljon?
Eli tällaiseksi on seksielämä mennyt viimeisten viiden vuoden aikana; seksiä on viime vuodet ollut aika tarkalleen kerran kuukaudessa. Syitä varmasti on jokaisella erilaisia, mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, kuinka yleistä tämä on? Olemme muuten ihan tavallinen, onnellinen perhe, mutta seksi ei vaimoa vain tämän enempää enää kiinnosta.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Meillä suunnilleen sama. Mä haluaisin useammin, mutta mies ei innostu. Viimeksi viime sunnuntaina koitin koko päivän vihjailla, kiusoitella, sanoa suoraan, mies naureskeli ja sanoi että oon seksikäs, mutta ei sitten jaksanut koneelta nousta, ja illalla haukotellen käveli ohitseni ja sanoi että kylläpä väsyttää--> suoraan nukkumaan. Voin sanoa että v*tutti huolella.
Kai kuitenkin osasit peittää harmituksesi ja käyttäytyä asiallisesti?
On miehelläkin oikeus olla haluamatta ja sanoa ei. Aikuiset hyväksyvät tuon eivätkä tee siitä sen suurempaan numeroa.
Täällä on tasan toi tilanne. Itse haluais kerran päivässä. Avovaimo kerran kuussa. Vituttaa....
Ei oikein tiedä, että mitä pitäis tehdä. 2 kpl muksua jo 10 & 13. Vaikeatahan sekin harrastaminen on. Mutta kyllä tässä kokee kuihtuvan pois. 20 vuotta ollaan oltu yhdessä ja nyt alkaa tuntua lähinnä työn suorittamiselta olo täällä.
T. Lammas
Vuosikausia jo ilman vaimoa, syynä juurikin eroon vaimon haluttomuus. Jotenkin en enää voi luottaa siihen, etteikö seksi lopu alku hekuman jälkeen. Nyt seksiä harvakseltaan, mutta kiihkeää.
Meillä kyllä seksiä, mutta vaimo ei tee koskaan aloitteita. Ei halua erityisemmin. Joskus menty niin että hoidan itseni ja vaimo on kainalossa. Ei kovin toimivaa, mutta jollakin tasolla jaetaan sitä seksuaalisuutta jota minulla vielä on.
Sitten kävi niin että työreissu ulkomaille. Kohtasin brittinaisen jonka kanssa kaikki oli hauskaa, juteltiin kuin vanhat tuttavat. Viiden päivän työreissu ja vikayönä mentiin sänkyyn. Olin unohtanut miltä tuntuu olla halun kohde. Yritin katsoa naista silmiin, mutta se ei onnistunut koska silmät olivat kääntyneet "nurin päin." Oli aivan mahtavaa ja tämä nainen sai ainakin useita orgasmeja. Se tunne kun toinen huokaa korvaasi, "slow, slow". Itse en "päässyt maaliin" vaikka vaimon kanssa oli ollut puhetta että kai minulle pitää joku toinen hankkia.
Tuosta reissusta on puoli vuotta, en ole kertonut vaimolle, mutta mystisesti jotain on muuttunut ja vaimokin on taas minua halunnut. Olen tajunnut että tuo yksi yö vei kovimman terän "panetuksesta" ja halusta. Olen pettänyt, mutta siitä huolimatta olen löytänyt jonkin oudon sisäisen rauhan.
Meillä mies ei halua edes kertaa kuussa. Ollaan nelikymppisiä ja minä haluaisin usein. Minun aloittesta seksi ei toteudu juuri koskaan. Mies ei halua käyttää aikaa esileikkeihin vaan heti, kun hänellä seisoo niin tunkeutuu sisään. Koska rakastan seksiä, pääsen yleensä jossain vaiheessa nautintoon mukaan. Välillä lueskelen näitä palstoja ja mietin, että oikeastiko on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka antavat naiselle orkun jo ennen yhdyntää. Minä en ole sellaista kokenut. Toisaalta minulle kelpaa kyllä miehenikin tyyli, kun vain saisin useammin. Hitsit, kun naitattaisi nytkin...
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei halua edes kertaa kuussa. Ollaan nelikymppisiä ja minä haluaisin usein. Minun aloittesta seksi ei toteudu juuri koskaan. Mies ei halua käyttää aikaa esileikkeihin vaan heti, kun hänellä seisoo niin tunkeutuu sisään. Koska rakastan seksiä, pääsen yleensä jossain vaiheessa nautintoon mukaan. Välillä lueskelen näitä palstoja ja mietin, että oikeastiko on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka antavat naiselle orkun jo ennen yhdyntää. Minä en ole sellaista kokenut. Toisaalta minulle kelpaa kyllä miehenikin tyyli, kun vain saisin useammin. Hitsit, kun naitattaisi nytkin...
Tunnen tuskasi, meillä on sama tilanne toisin päin. Vaikka kuinka koittaa pitää vaimoa hyvänä ja kaikilla keinoilla yrittää saada lämpenemään, niin lopulta tiuskaisee ärtyneenä että runkkaa. Ovulaatio on ainut mikä saa hänet sekstailutuulelle ja siitä on otettava sitten kaikki irti. En miekään päivättäistä seksiä olis vaatimassa, mutta vaikka edes kerran viikkoon.
Pariskunta 13 vuoden ajan, kaksi lasta. Vauva-aika oli vähän hiljaisempaa mutta oli seksiä jonkin verran silloinkin. Pari vuotta sitten ryhdyin vetämään kalenteriin väkäsen aina kun harrastimme seksiä, oli se sitten käsipeliä, suuseksiä tai yhdyntää, koska halusin faktoja seksielämämme aktiivisuudesta.
Huomattiin että sitä oli enemmän kuin panetuskiukussa jälkikäteen muistikaan. Esimerkiksi koko viime vuoden aikana ollaan hommailtu 141 kertaa, siis keskimäärin 3 kertaa viikossa.
Huomaa myös että juuri ennen menkkojen alkamista seksiä on vähemmän, ja sitten ovulaation aikaan eli noin 13-15 päivän kuluttua menkkojen alkamisesta, tulee kuksittua eniten ja usein monta kertaa päivässä. Nämä sitten tasoittavat vähän hiljaisempia aikoja.
Esimerkiksi eilen mies nuoletti kalunsa nukkumaan mennessä, mutta se ei päätynyt orgasmiin. Keskiyöllä sitten herättiin harrastamaan unista seksiä niin että molemmat saivat yhdynnässä orgasmin.
Vierailija kirjoitti:
Yök, Yök ja vielä kerran Yök. Mä en eläisi sekuntiakaan tollasen paska-äijän kanssa. Hyi v... u
Meillä mene jokapäivä niin, että aamulla ensin ja sitten aamupäivällä vielä ja aika usein iltapäivälläkin. Joskus mies haluaa äkkiä, ja sehän käy. tosin sitten pahoittelee että no tykkäsitkö nyt huonoa. No en tykänny, sillä han AINA hoitelee mut sitten muute ihan heti! Aina! ja monastikin. On upea sormettaja ja ne orgasmit ovat taivaasta. Nuolee myös todellakin hyvin. Saan siis monasti päivässä. Siis jokapäivä. 37 yhteistä vuotta noin.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tällainen paskaukko. En vaan voi tajuta..
Saisimpa edes tuon kerran kuussa aitoa kalua. Miestä ei vaan kiinnosta.
Tämä ajatustenvaihto on pysynyt pääosin erittäin asiallisena. Hienoa!
Itse kuitenkin haluaisin kommentoida ajoittain tälläkin palstalla esitettävää väitettä, että "kyllä se vaimokin seksiä enemmän haluaa, jos aviomies kohtelee häntä kunnioittavasti, osallistuu kotitöihin ja huolehtii aina vaimonkin nautinnosta". Valitettavasti näin ei sina ole - tiedän sen kokemuksesta.
Avioliitossani vallitsi kunnioitus ja harmonia (uskallan näin sanoa) ja vaimoni nautti aina seksistä kun sitä oli - tokaisipa joskus reippaan sekstailun päälle "haluavansa tätä herkkua lisää". Monet kerrat (viimeistään tällöin) ajattelin seksielämämme nyt vihdoin vilkastuvan, mutta valitettavasti olin väärässä. Eivät auttaneet rauhalliset keskustelut tai terapiakäynnit. Vaimolleni riitti seksi kerran kuussa eikä hän nähnyt tarvetta "ruveta muuta teeskentelemään - enhän kai minäkään sitä haluaisi". Tuli ero.
Ihmisten luonnolliset seksuaaliset tarpeet (so. halu sekstailla rakkaansa kanssa) voivat erota huomattavasti toisistaan, mikä ei suinkaan aina ilmene suhteen alkuhuumassa. Vuosien saatossa totuus sitten paljastuu - eikä kumpikaan kai ole tähän tilanteeseen "syyllinen". Jos molempia tyydyttävää kompromissia seksitaajuudelle ei löydy, ratkaisukeinoja lienee kolme: avoin suhde, pettäminen tai ero.
Voi taivas että olen onnellinen, että meillä yhä seksiä päivittäin 37 vuotta yhteistä matkaa takana. En voisi onnellisempi olla.
Mahdoton erota lasten, lainojen jne. kanssa tällä hetkellä. Tavallaan muuten menee ihan jees, mutta vaimo ilmoittanut jo pari vuotta sitten, ettei seksi kiinnosta ja antanut rivien välistä ymmärtää, että mahdolliset tarpeet pitää hoitaa muualla. Asiasta ei kuitenkaan voi puhua.
Itselläni on korkea libido. Tarve olisi vähintään muutaman kerran viikkoon, mutta seksiä vaimon kanssa nolla kertaa vuodessa. Nolla. Siispä olen hommannut itselleni pari vakkaria, joiden kanssa saan järkättyä läheisyyttä edes muutaman kerran kuussa.
En pidä tilanteesta, mutta ilman seksiä masennun lähes työkyvyttömäksi. Tilannetta ei helpota se, että tunnun omaavan suht hyvän ”markkina-arvon”, kun joka kerta käydessäni viihteellä
joku haluaisi lähteä mukaan. En kuitenkaan pidä yhden illan jutuista, vaan haluan jotain vähän syvempää ja pidempiaikaista.
Aviossa yli 15 vuotta.
Surullinen M38
Olemme 46v pariskunta. Olemme olleet yhdessä reilut 20v. Seksiä noin kerran viikossa ja välillä kaksikin. Teinit kotona, joten yötyöksi menee 😊. On sovitut päivä keskiviikko tai torstai, jos kuukautiset, niin muokataan sen mukaisesti. Hyvin on toiminut ja aina tiedetään, että milloin aloitetaan pussailemaan.
Sisältövaroitus! Seuraa poliittisesti epäkorrekti väite:
Pääsääntöisesti naisen kiinnostus seksiin laskee merkittävästi kun jälkeläiset on hankittu. Miehen kohdalla näin ei yleensä ole. Biologiaa - kyseessä siis evoluution satojen tuhansien vuosien aikana muokkaamat sukupuoliominaisuudet, jotka ovat maksimoineet hedelmälliseen ikään selviävien lasten määrän. Nyt sitten kuitenkin yritetään "kynsin hampain" pitää - mm. kristilliseen moraalihuttuun kuorrutettuna - monogamiasta kiinni. Avoin suhde olisi varmasti paras ratkaisu ruuhkavuosien jälkeen.
Meillä 16v suhdetta ja nykyisin seksiä parhaimmillaan muutaman viikon välein. Tällöin sitten useampana päivänä tai useasti päivässä mahdollisuuksien mukaan. Leluja myös usein mukana ja pitkällä kaavalla mennään.
Meillä ongelmana miehen juominen. Itseäni panettaisi niin, että joka päivä voisi olla vaikka joko suuseksiä, pikapano tai sitten ihan koko setti. Mutta humalainen, kaljalta haiseva ja hieman huojuva ukko saa kaikki himot katoamaan siinä vaiheessa kun pääsisi hommiin (eli kun lapset nukkumassa). Ei auta puhe (alkoholismi, johon hän ei halua apua).
Nyt vielä selvisi vuosien pettämiskuviot, niin alkaa olla jo vaikeaa saada seksielämään uutta nostetta....
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mielenkiintoista olisikin kuulla niiltä, jotka tällaisessa seksittömässä suhteessa - minusta kerran kuussa on käytännössä seksitön - elävät, miten jaksatte tsempata ja olla uskollisia?
Tällä hetkellä sinnittelen, puran paineita itse aina kun voin, oletan että tilanne ei jatku näin huonona pitkään. Pidemmän aikavälin suunnitelmaa ei vielä ole.
Sama toimii myös toisin päin. Ei miehet hyvästä seksistä kieltäydy. Päin vastoin ovat jopa itse aloitteellisia jotta saisivat sitä lisää. Sopii naistenkin vain katsoa peiliin jos puute vaivaa.