Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mikä on LEMPIVIRTESI?

Vierailija
03.02.2024 |

Tahi muu hengellinen laulu?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soi kunniaksi Luojan

Vierailija
2/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnian kruunua veltto ei voita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vieraalla maalla ma orpona kuljen"

Vierailija
4/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä virsi 396! Hengellisistä lauluista kyllä joululaulut lemppareita. 

Vierailija
5/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golgatan veressä voima on

Vierailija
6/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä juuri mitään hengellisiä lauluja, enkä pidä yhdestäkään. Jeesushommat ei oo mun juttu.

Vierailija
7/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soi kunniaksi Luojan

Edu Kettunen tulkitsee tämän ihanasti 

Vierailija
8/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Herra luokseni jää jo ilta on.

Se on koskettava monella tapaa. Mm siksi, että sen kirjoittaja teki sen kuolemansairaana. Tytär toi sen esiin ja siitä tuli suosittu. Tuo kuollut pappi oli toivonut, että jokin hänen teoksensa jäisi elämään. 

Toinen suosikkini on maa on niin kaunis. 

Kolmas on ken aasilla ratsastaa (pääsiäisvirsi)

Vierailija
9/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsi 600 Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan olemme kaikki hiljaa kätketyt. Sen sanat on kirjoittanut Bonhoeffer toisen maailman sodan aikana keskitysleirillä ollessaan. Kannattaa lukea tuon virren sanat, ne ovat edelleen ajankohtaiset.

Vierailija
10/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaan virsi. "Sun kätes Herra voimakkaan" jne. Numeroa en muista, kun en muuten virsistä piittaa.

Vierailija
11/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa: 

"Minä tahtoisin isä jo kotiin

Isä minua väsyttää

Soi kirkossa kiitosvirsi

Oli ulkona vehreää."

Vierailija
12/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha virsi: Jo vääryys vallan saapi,se huutaa taivaaseen. Ja siitä varsinkin 2. säkeistö:

Nyt viekas vilppi täällä on noussut kunniaan, on valhe vallan päällä ja vääryys voimassaan. Ei kuulla kurjan ääntä, ja köyhää sorretaan, ja lainkin rikkaat vääntää vääryyttä puoltamaan.

Vierailija
13/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvivirsi, varmaankin, koska siihen liittyy hyviä muistoja siitä valtavasta helpotuksen tunteesta, kun kouluvuosi oli ohi ja sieltä pääsi pois koko kesän ajaksi.

Vierailija
14/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tunnen suurta Jumalaa vain vähän. / Hän on juuri minut löytänyt. / Hän hiljaa astui elämääni tähän. / Kaiken uusin silmin näen nyt, näen nyt. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon, / päivä sarastaa. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon. / Päivä sarastaa, sarastaa. 2. Uskoa ei synny omin voimin, / ilmaiseksi anova sen saa. / Sitä ansaita ei töin ja toimin, / Jumala sen meille lahjoittaa. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon, / päivä sarastaa. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon. / Päivä sarastaa, sarastaa. 3. Olin täynnä suurta ahdistusta, / Vapahtajaa hiljaa rukoilin. / Hän sanoi: Älä pelkää rangaistusta, / ristillä jo sinut armahdin. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon, / päivä sarastaa. / Sydän kun auki on, / sinne Jeesus tekee asunnon. / Tänään häneen uskon, / näen aamuruskon. / Päivä sarastaa, sarastaa.

Vierailija
15/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululauluista hyvinkin moni.

Niiden ulkopuolelta ehkä Vieraalla maalla kaukana, Suvivirsi, Soi kunniaksi luojan sekä se, missä lauletaan leivosta (en nyt millään muista nimeä).

Vierailija
16/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä juuri mitään hengellisiä lauluja, enkä pidä yhdestäkään. Jeesushommat ei oo mun juttu.

Sitten tämä ketju ei ollut sulle. Tiesitkö, että kaikkiin ketjuihin ei tarvitse kommentoida?

Vierailija
17/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua siipeis suojaan kätke, oi Jeesus Herrani

Vierailija
18/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa: 

"Minä tahtoisin isä jo kotiin

Isä minua väsyttää

Soi kirkossa kiitosvirsi

Oli ulkona vehreää."

Oi! Kirkossa on minunkin suosikkini. Ikävä vaan ettei siitä löydy kunnon versiota. Muuta kuin jonkun samuli edelmannin. >P

Muutenkin ärsyttää kun tällaset "eturivin tähdet" levyttävät hengellisiä lauluja rahan vuoksi. Niihin sitten joku country-, reggae-, tai muu roskasovitus. 

Vierailija
19/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että riippuu äänestä kuka laulaa, millä nopeudella ja mikä soitin. Varmasti saisi parempia versioita, jotka eivät veny vanu ja ei ole liian melankolinen. Mä silmät luon ylös taivaaseen kappaleesta saisi esimerkiksi parempia versioita kuin tulee googlehakujen videoilla tai sitten ei tullut vastaan vielä.

Vierailija
20/115 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsi 611 Käyn aina kohti kuolemaa.

Metalliversiona.

On kiitettävän napakka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän