Naisten ulkonäkökeskeisyys, vaikutus menestymiseen, rahan-/ajankäyttöön?
Suurella osalla naisista, varsinkin alle 40vuotiailla, on oma ulkonäkö tapetilla elämässä lähes kaikessa olemisessa ja tekemisessä. Siis oma ulkonäkö, toki kiinnostaa myös miesten komeus ja julkkisten haukkuminen, mutta oma ulkonäkö on lähes kaiken keskipiste.
On meikkaaminen ja säännööllinen kallis kampaajalla käyminen. Fitnessiä ja kuntosalia harrastetaan pääasiassa siksi, että se vaikuttaa ulkonäköön, ei siksi että se on kivaa ja terveellistä. Pääasia on "kuinka kiinteytyä ja laihtua". Vaateostoksilla kierrellään enemmän tai vähemmän säännöllisesti, uusia vaatteita pitää saada toistuvasti koska se vaikuttaa siihen miltä näytät. Tai siis muuttaa sitä, näyttämiseen voisi vaikuttaa myös ostamalla harvemmin hintavaa, klassista ja kestävää tämän kertakäyttömuodin sijaan.
Näiden päälle on tekoripset, kynsimanikyyrit/geelikynnet, kestopigmentit kulmakarvoissa tai vähintään kulmakarvojen nyppiminen ja uudelleenvärjääminen. Lisäksi on meikin alusvoide, keskivoide ja päällysvoide sekä huulikiilto ja glitteri. Alapää sheivataan tai parhaassa tapauksessa vahautetaan "ammattilaisella" kerran kuussa á 70€ karvattomaksi koska syyt X,Y ja Z.
Rintaliivit on hyvä olla kohottavat ja alushousut slimmaavat. Alushousujen olemassaolo ei myöskään saisi näkyä vaan suositaan perseen vaossa olevaa narua. Nämä ovat ilmeisesti ihan oikeasti "mukavimmat alushousut".
Karvattoman alapään lisäksi alapään tulisi olla vaalea, sievä, häpyhuuleton ja jopa anus tulisi olla vaalea. Anusvalkaisu ja uusimpana villityksenä pimpin tuunaaminen kimalteilla, tekee ihan oikeasti tuloaan. Ja vain koska naiset ja tytöt niitä palveluita/tuotteita ostavat.
Siis, mitä mieltä tästä kaikesti ja sen vaikutuksista naisten asemaan yhteiskunnassa ja työelämässä? Edistääkö naisten kiinnostus ulkonäköönsä heidän mahdollisuuksia menestymiseen? Entä rahan-/ajankäyttö? Toki on jokaisen oma asia, kuitenkin vääjäämättä tulee mieleen, että onko (voimakas) mielenkiinto omaan ulkonäköön kovin fiksuutta osoittavaa?
Kommentit (42)
Nainen 36 v. kirjoitti:
Mä elän varmaan jossain ihan muussa maailmassa. Mulla menee pari minuuttia aamulla meikkaamiseen ja hiusten laittoon ehkä puoli minuuttia. Töissä olen organisaation yläpäässä ja tunnen olevani arvostettu ja hyvä työssäni. Miehiä pyörii perässä turhankin paljon. Niin ja liikuntaa harrastan vain vähän; painokin taitaa olla kilon verran normaalipainon yläpuolella.
Sama täällä. Ja jos en näkisi yhtään mitään vaivaa ulkonäköni eteen, en olisi todennäköisesti tähän asemaan koskaan päätynyt, kun olen päivittäin töissä asiakkaiden, alihankkijoiden yms. sidosryhmien kanssa.
Mulla ei ole mitään pidennyksiä tai täytteitä. En ole myöskään aikeissa valkaista anustani tms.
Mä elän varmaan jossain ihan muussa maailmassa. Mulla menee pari minuuttia aamulla meikkaamiseen ja hiusten laittoon ehkä puoli minuuttia. Töissä olen organisaation yläpäässä ja tunnen olevani arvostettu ja hyvä työssäni. Miehiä pyörii perässä turhankin paljon. Niin ja liikuntaa harrastan vain vähän; painokin taitaa olla kilon verran normaalipainon yläpuolella.