Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rannekanava leikkaus

Vierailija
20.09.2017 |

Minulla todettiin rannekanavaoireyhtymä johon hoitona leikkaus. Sairasloma kuulemma sen nelisen viikkoa mutta miten ihmeessä pärjään minulla on 9kk vanha lapsi. Mies toki auttaa mutta käy vuorotyössä, lapsen mummu lupautunut auttamaan mutta hän myös päivisin töissä. Onko kokemuksia,vinkkejä? Pohdin pitöisikö leikkaus vain jättää väliin tai siirtää.. mutta kuitenkin on haave toisestakin lapsesta ja ilmeisesti käsiä tarvitaan lastenhoidossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin myös leikkaustarve, kun vauva oli pieni ( 4 kk). Totesin sen mahdottomaksi (molemmat kädet olisi  pitänyt leikata), ja peruin leikkauksen. Siinä ne parani pikkuhiljaa, vaikka välillä oli kipeämpiä kausi. Pidin rannetukia öisin ja joskus päivälläkin. Vuosia myöhemmin minulle tuli välilevynpullistuam niskaan, joka lopulta leikattiin. Sinne leikkauspäydälle jäi myös rannekanavakivut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leikattu kummatkin rannekanavat vuorollaan ja vielä toinen kyynärpää.

Olin kummastakin 2vk sairaslomalla.

Pyydä miestä ottamaan pari päivää vapaata juuri kun sinut on leikattu, että toivut itse siitä leikkaustapahtumasta nukutuksineen yms...

Sen jälkeen pärjäät yhdellä kädellä kun on pakko pärjätä. Minäkin nostelin pieniä lapsiani yhdellä kädellä. Ja jos vaipanvaihtoa tarvitsee tehdä, niin teet sen lattialla (lapsi ei pääse tippumaan) ja käytät housuvaippa-tyyppisia vaippoja. Muutenkin rytmitätte elämää siten että mies tekee enemmän asioita "valmiiksi" kun ei ole töissä ja sinä teet vain pakollisen. Mummulta sen verran apua kuin on tarve ja mahdollista. Selviätte kyllä kun ajattelet että tämä kestää vain hetken. Missään nimessä et jätä leikkausta, se parantaa niin paljon elämän laatua että se pari viikkoa kannattaa kärvistellä, sitten sillä kädellä voi jo jotain tehdäkin.

Vierailija
4/5 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän monesti pärjää kun on pakko vaan pärjätä.. lapsi viihty sylissä ensimmäiset kuukaudet aika paljon niin tuli silloinki kyllä tehtyä monenmoista yhdelä kädellä..kotitöitä siis.. ehkä rohkenen leikkaukseen.

Vierailija
5/5 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, hetken se vaan kestää ja sitten käsi on entistä ehompi. :)

Tuolla sopivalla organisoinnilla pärjäätte kyllä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan