Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja moniavioisuus

Vierailija
20.09.2017 |

Haluaisin rakastetukseni yhden kristityn naisen - ainakin unelmissani - ja mulle sopisi jopa sellainen, että voisin olla hänen miehensä jalkavaimo, kunhan saisin olla hänen vaimonsa kanssa. Olisin valmis elämään siten vaikka koko loppuelämäni. Kuulostaa varmaan oudolta, mutta olen ihan umpirakastunut siihen naiseen. Onnistuisiko fantasiani toteuttaminen edes teoriassa vai ovatko kristityt lahkot tiukasti moniavioisuutta vastaan? Mormonithan sellaisen sallivat (he tosin eivät tietääkseni ole kristittyjä), mutta miten on muiden laita?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun auta kuin kysyä siltä pariskunnalta, haluavatko he sinut osaksi perhettään. Vain he voivat asian päättää. Itse olisin kieltämättä järkyttynyt, jos joku tuttava ehdottaisi moista järjestelyä minulle tai miehelleni (olemme monoja), mutta meitä on moneen junaan. Olen kyllä huolissani siitä, miten pitkälle olisit valmis venymään tuon naisen vuoksi. Mahdatkohan kuvitellan liikoja hänen ihanuudestaan? Ei kukaan toinen ihminen voi tehdä sinua autuaaksi.

Vierailija
22/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kyseessä on oikeasti uskovainen, kristitty perhe, ei tule onnistumaan. Aiemmin mainitsemani kristittyjen synteinä pitämät niin homoseksuaalisuus kuin avioliiton ulkopuolinen seksi pitäisi siinä tapauksessa olla heille kauhistus, johon he eivät voi suostua.

En käsitä sitä, miksi sitten Raamatussa miehellä saattoi olla useampi vaimo. Ja Vanhassa Testamentissa ei ollut kielletty naisten välistä seksiäkään (tai oileastaan siihen ei otettu lainkaan kantaa). Uudessakin Testamentissa mainitaan vain "luonnottomasta yhteydestä", mutta mielestäni se on tulkintakysymys, mitä pidetään "luonnottomana". Onko toisen hyväileminen ja muu läheisyys luonnotonta? Kaikkien mielestä ei sinänsä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sun auta kuin kysyä siltä pariskunnalta, haluavatko he sinut osaksi perhettään. Vain he voivat asian päättää. Itse olisin kieltämättä järkyttynyt, jos joku tuttava ehdottaisi moista järjestelyä minulle tai miehelleni (olemme monoja), mutta meitä on moneen junaan. Olen kyllä huolissani siitä, miten pitkälle olisit valmis venymään tuon naisen vuoksi. Mahdatkohan kuvitellan liikoja hänen ihanuudestaan? Ei kukaan toinen ihminen voi tehdä sinua autuaaksi.

Voi olla, että kuvittelen liikoja, mutta hän vain vaikuttaa niin erityisen ihanalta, että en edes tiennyt hänen kaltaisiaan olevan olemassakaan. Aivan kuin kaikki suru ja tuska pyyhkiytyisivät pois, kun hän on läsnä. Hän on kaunein tietämäni ihminen ja todella suloinen luonteeltaan. Oon ihan myyty hänen edessään. Haluaisin, että niin ihana olento olisi osa elämääni ja haluaisin tehdä kaikkeni hänen vuokseen.

Vierailija
24/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on lukuisia esimerkkejä polyamorisista liitoista, eli pitäisi olla ok.

Tuota itsekin mietiskelin. Sen vuoksi ihmetyttääkin sen moniavioisuuden poissaolo nykyisin. Ennen vastustin sitä ajatuksenakin, mutta se voisi monessa tapauksessa olla todella hyväkin ratkaisu, ihan käytännön syistäkin.

Raamatun Jumala ei tehnyt ihmistä moniavioiseksi. Raamatussa sanotaan moneen kertaan että miehellä olkoon oma vaimonsa, nimen omaan yksikkö muodossa! 5 Mooseksenkirja, jossa mooseksen laki kerrotaan, on kohta ohjeita kuninkaille. Tällä sanotaan että kuninkaalla olkoon vain yksi vaimo! Monet raamatun henkilöt tätä rikkoivat, eniten Salomo, jolla oli 700 vaimoa, mutta Jumala ei tarkoittanut hänelle kuin yhden. Miehellä periaatteessa kuitenkin voi olla useampi vaimo, raamattu sanoo tälläisessä tapauksesssa että jokaisesta on pidettävä huoli, eikä mies saa hylätä yhtään vaimoistaan. Naisella taas raamatun mukaan ei millonkaan voi olla kuin  yksi mies!

Sinä olet siis halukas aloittamaan homoseksu*alisen suhteen miehen vaimon kanssa?!? Jos mies on kristitty, hän ei voi ikipäivänä hyväksyä homoseksu*alista suhdetta, ei sinun ja vaimonsa kanssa, kuten ei kenenkään muunkaan kanssa! Sinun taas pitäisi minun mielestäni käydä hakemaan apua, ja hoitaa tuo pääkoppasi kuntoon! Olet mielestäni perve-ssi, todella per*erssi!

Vierailija
26/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on lukuisia esimerkkejä polyamorisista liitoista, eli pitäisi olla ok.

Tuota itsekin mietiskelin. Sen vuoksi ihmetyttääkin sen moniavioisuuden poissaolo nykyisin. Ennen vastustin sitä ajatuksenakin, mutta se voisi monessa tapauksessa olla todella hyväkin ratkaisu, ihan käytännön syistäkin.

Raamatun Jumala ei tehnyt ihmistä moniavioiseksi. Raamatussa sanotaan moneen kertaan että miehellä olkoon oma vaimonsa, nimen omaan yksikkö muodossa! 5 Mooseksenkirja, jossa mooseksen laki kerrotaan, on kohta ohjeita kuninkaille. Tällä sanotaan että kuninkaalla olkoon vain yksi vaimo! Monet raamatun henkilöt tätä rikkoivat, eniten Salomo, jolla oli 700 vaimoa, mutta Jumala ei tarkoittanut hänelle kuin yhden. Miehellä periaatteessa kuitenkin voi olla useampi vaimo, raamattu sanoo tälläisessä tapauksesssa että jokaisesta on pidettävä huoli, eikä mies saa hylätä yhtään vaimoistaan. Naisella taas raamatun mukaan ei millonkaan voi olla kuin  yksi mies!

Sinä olet siis halukas aloittamaan homoseksu*alisen suhteen miehen vaimon kanssa?!? Jos mies on kristitty, hän ei voi ikipäivänä hyväksyä homoseksu*alista suhdetta, ei sinun ja vaimonsa kanssa, kuten ei kenenkään muunkaan kanssa! Sinun taas pitäisi minun mielestäni käydä hakemaan apua, ja hoitaa tuo pääkoppasi kuntoon! Olet mielestäni perve-ssi, todella per*erssi!

Tämä!

Vierailija
27/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava tapaus.

Kuinka niin kuvottava? Voisitko perustella? Jos olet niin etuoikeutettu, että sinulla on täydellinen puoliso ja olet itse hänelle täydellinen, niin good for you. Mutta kaikilla ei ole asiat niin onnekkaasti kuin sinulla.

Tietenkin itse haluaisin, että mulla olisi hyvä, raitis, väkivallaton, henkisesti tasapainoinen ja samojen arvoja arvoja kannattava puoliso, mutta sellaisen löytäminen on erittäin vaikeaa - lähes mahdotonta. Enkä ole yksin ongelmani kanssa.

Haluaisin saada ja antaa rakkautta ja haluaisin ilahduttaa ja auttaa muita. Olisi hienoa tuntea itsensä tarpeelliseksi ja tehdä läheisensä onnellisiksi sekä saada itsekin edes murunen sitä hyvää. Voisin olla suunnilleen "kotiorja", jos saisin siitä palkkana läheisyyttä rakastamaltani naiselta. Tekeekö se minusta kuvottavan?

Vastaus kysymykseesi, kyllä! Kyllä se tekee sinusta kuvottavan!

Vierailija
28/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava tapaus.

Kuinka niin kuvottava? Voisitko perustella? Jos olet niin etuoikeutettu, että sinulla on täydellinen puoliso ja olet itse hänelle täydellinen, niin good for you. Mutta kaikilla ei ole asiat niin onnekkaasti kuin sinulla.

Tietenkin itse haluaisin, että mulla olisi hyvä, raitis, väkivallaton, henkisesti tasapainoinen ja samojen arvoja arvoja kannattava puoliso, mutta sellaisen löytäminen on erittäin vaikeaa - lähes mahdotonta. Enkä ole yksin ongelmani kanssa.

Haluaisin saada ja antaa rakkautta ja haluaisin ilahduttaa ja auttaa muita. Olisi hienoa tuntea itsensä tarpeelliseksi ja tehdä läheisensä onnellisiksi sekä saada itsekin edes murunen sitä hyvää. Voisin olla suunnilleen "kotiorja", jos saisin siitä palkkana läheisyyttä rakastamaltani naiselta. Tekeekö se minusta kuvottavan?

Eli siis kuvottavuuden syyn voi palauttaa ainoastaan unelmaani lesbosuhteesta rakastamani naisen kanssa? Mielestäni jotkut paljon graavimmat syyt tekevät ihmisestä kuvottavan - ei rakkaus toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
29/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten välisiä homos*ksuaalisia suhteita ei ole kuitenkaan kielletty VT:ssa eikä UT:ssakaan muuten paitsi viittaamalla UT:ssa "luonnottomiin" suhteisiin ja se voi tarkoittaa melkein mitä tahansa tulkitsijasta riippuen. Jotkut rohkeammat jutut ihan naisen ja miehenkin välillä voivat olla "luonnottomia", jos mietitään oikein tiukasti.

Vierailija
30/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava tapaus.

Eli siis kuvottavuuden syyn voi palauttaa ainoastaan unelmaani lesbosuhteesta rakastamani naisen kanssa? Mielestäni jotkut paljon graavimmat syyt tekevät ihmisestä kuvottavan - ei rakkaus toista ihmistä kohtaan.

Kyseessä on täysin yksipuolinen tunteensiirto eli limerenssi sun puoleltas.  Sun kohteesi  varmaan tuntis suunnatonta ahdistusta jos tietäisi mitä sinä kirjoittelet hänestä täällä. Tuo on sairasta, varsinkin kun sä  olet tuosta naisesta jauhanut jo varmaan vuoden.Mene hoitoon.

Vierailija
31/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ketjun aloittaja on se naiseen rakastunut nainen jolla on pakkomielle siitä että sen pitää muuttaa itseään kuin kameleontti jotta joku rakastas sitä eikä  tajua ettei noin epäaidossa ihmisessä  kuin hän itse ole mitään mihin kiintyä.

Vierailija
32/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ketjun aloittaja on se naiseen rakastunut nainen jolla on pakkomielle siitä että sen pitää muuttaa itseään kuin kameleontti jotta joku rakastas sitä eikä  tajua ettei noin epäaidossa ihmisessä  kuin hän itse ole mitään mihin kiintyä.

Hei, en mä ole SE nainen.

Vierailija
33/33 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava tapaus.

Kyseessä on täysin yksipuolinen tunteensiirto eli limerenssi sun puoleltas.  Sun kohteesi  varmaan tuntis suunnatonta ahdistusta jos tietäisi mitä sinä kirjoittelet hänestä täällä. Tuo on sairasta, varsinkin kun sä  olet tuosta naisesta jauhanut jo varmaan vuoden.Mene hoitoon.

En mä ole tästä kirjoittanut aiemmin. Miksi ajatuksen tasolla mä olisin mielestäsi niin kuvottava, etten ansaitsisi rakkautta? Ai senkö takia, kun olen rakastunut? Pitäisikö olla viileän etäinen ja välinpitämätön, jotta olisi hyväksyttävä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi