Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy taiteilijalta mitä vain

Vierailija
19.09.2017 |

Kysy mitä vain taiteilijalta.

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet Suomen panoksesta tämän vuoden Venetsian Biennaalissa? Itse tarkoitus käydä vielä marraskuun aikana katsastamassa näyttelykokonaisuus. Juttujen perusteella vaikuttaa kiinnostavalta, vaikkei ihan vedä 2013 vuodelle vertoja, joka oli UPEA!

En ole harmi kyllä ehtinyt tutustua tämän vuoden antiin. Pitääkin paneutua vaikka tänä iltana, hyvä kun muistutit. Oletko käynyt siis aiemmin jo? Itse en ole käynyt kertaakaan paikan päällä.

AP

Taiteilija, joka ei ole ikinä käynyt Venetsian Biennaalissa? Eikä edes tiedä mitä siellä on tänä vuonna Suomen paviljongissa? Että sellainen "ammattilainen" täällä. 

Miksi ihmiset tekeytyvät aivan toisiksi henkilöiksi, ja avaavat palstalla kysy x:ltä -ketjuja? Onko se jotain toteutumattomien haaveiden paikkailua vai mitä? No, ehkä joku terapeutti osaisi vastata tähän paremmin.

Itse taas pelaan ammatikseni koripalloa. Aijaa Suomi on jossain kisoissa nyt vai? Vai loppuiko jo kisat? Miten meni?

#uskottavuus.

Vierailija
82/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuneena utelen millainen on tyylisi? Oletko perus maisemakuvia taiteileva vai teetkö abstraktia kamaa?

Keitä ovat taiteelliset idolisi? Millaiseen jälkeen itse "pyrit"?

T. Toinen taiteilija, graafiseksi suunnittelijaksi opiskeleva.

Ja miten kuvailisit teoksiasi ns. ei-formalistisesti? :)

Ah. Leikkisä, lapsekas, kuitenkin pikkutarkka. Kuvittele vaikka akvarelleilla ja guasseilla yömaisema, jossa juoksentelee pupujusseja. 

AP 

Huom. EI-FORMALISTISESTI :) Siis tarkoitan että miksi siellä juoksentelee pupujusseja, sisältö kiinnostaa minua erityisesti :)

No jos asiakkaan kirjoittamassa tekstissä hyppelee pupujusseja niin siksi :D Nyt puhun siis kuvitustöistä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto miten tympeää ja väsyneen feikkiä ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Ikävintä on rivien välistä tihkuva ap:n todellinen persoona. Iurgh :p

Vierailija
84/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuneena utelen millainen on tyylisi? Oletko perus maisemakuvia taiteileva vai teetkö abstraktia kamaa?

Teen enemmän kuvitustöitä, esimerkiksi oppikirjoihin ja kuvakirjoihin joten en osaa määritellä varsinaista taidesuuntaustani taidemaalarien termistöllä. Jos noiden väliltä pitäisi valita, niin perus maisemakuvien taiteilija :D Abstraktius ei ole minun alaani. Akvarellit ovat pääasiallinen työskentelyvälineeni.

Kuulostaa varmasti hassulta, mutta minulla ei ole varsinaisia idoleita taiteen saralla. Pidän erilaisista tyyleistä ja jäljistä, tykkään seurata taiteilijoita sosiaalisessa mediassa. Pidän tällä hetkellä Montrealin "alamaailman taiteen" suunnasta. Skotlannissa on myös todella mielenkiintoisia uusia nousukkaita ja tulokkaita. 

AP

Rikollisetko jo Kanadassa tekevät taidetta? :D Jo on aikoihin eletty!

Vierailija
85/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet Suomen panoksesta tämän vuoden Venetsian Biennaalissa? Itse tarkoitus käydä vielä marraskuun aikana katsastamassa näyttelykokonaisuus. Juttujen perusteella vaikuttaa kiinnostavalta, vaikkei ihan vedä 2013 vuodelle vertoja, joka oli UPEA!

En ole harmi kyllä ehtinyt tutustua tämän vuoden antiin. Pitääkin paneutua vaikka tänä iltana, hyvä kun muistutit. Oletko käynyt siis aiemmin jo? Itse en ole käynyt kertaakaan paikan päällä.

AP

Taiteilija, joka ei ole ikinä käynyt Venetsian Biennaalissa? Eikä edes tiedä mitä siellä on tänä vuonna Suomen paviljongissa? Että sellainen "ammattilainen" täällä. 

Miksi ihmiset tekeytyvät aivan toisiksi henkilöiksi, ja avaavat palstalla kysy x:ltä -ketjuja? Onko se jotain toteutumattomien haaveiden paikkailua vai mitä? No, ehkä joku terapeutti osaisi vastata tähän paremmin.

Onko sinulla joku omassa elämässäsi hätänä.

AP

Vierailija
86/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten kuvailisit teoksiasi ns. ei-formalistisesti? :)

Ah. Leikkisä, lapsekas, kuitenkin pikkutarkka. Kuvittele vaikka akvarelleilla ja guasseilla yömaisema, jossa juoksentelee pupujusseja. 

AP 

Huom. EI-FORMALISTISESTI :) Siis tarkoitan että miksi siellä juoksentelee pupujusseja, sisältö kiinnostaa minua erityisesti :)

No jos asiakkaan kirjoittamassa tekstissä hyppelee pupujusseja niin siksi :D Nyt puhun siis kuvitustöistä.

AP

Maalaat siis sitä mitä joku käskee sinun maalata ja kutsut sitä taiteeksi? 

Tuota tuota... Ikävä tuottaa pettymys nyt mutta... Ei se ihan noin mene...

Vierailija
87/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen enemmän kuvitustöitä, esimerkiksi oppikirjoihin ja kuvakirjoihin joten en osaa määritellä varsinaista taidesuuntaustani taidemaalarien termistöllä. Jos noiden väliltä pitäisi valita, niin perus maisemakuvien taiteilija :D Abstraktius ei ole minun alaani. Akvarellit ovat pääasiallinen työskentelyvälineeni.

Kuulostaa varmasti hassulta, mutta minulla ei ole varsinaisia idoleita taiteen saralla. Pidän erilaisista tyyleistä ja jäljistä, tykkään seurata taiteilijoita sosiaalisessa mediassa. Pidän tällä hetkellä Montrealin "alamaailman taiteen" suunnasta. Skotlannissa on myös todella mielenkiintoisia uusia nousukkaita ja tulokkaita. 

AP

Ei vaan tämä "taiteilija" ei tunne käsitettä "underground art", jonka bongasi googlatessaan matskua feikkailuunsa...

Vierailija
88/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teidän kiukkuisten mammojen pitäisi olla nyt tekemässä päivällistä lapsillenne vai miksi täällä notkutte?

Vierailija
89/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei vaan tämä "taiteilija" ei tunne käsitettä "underground art", jonka bongasi googlatessaan matskua feikkailuunsa...

Jep. Olisko joku ihan tavallinen mamma, joka kävi kesällä akvarellikurssin kansalaisopistolla ja nyt haaveilee että olisipa kiva olla taiteilija, ja tässä sitä ollaan: "Kysy taiteilijalta :)"

Fantasiointi on suloista.

Vierailija
90/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pari kommentoijaa olette kyllä kujalla :D

AP

Vierailija
91/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ovat vuosiansiosi? Mistä ne koostuvat?

Taiteen myynnistä, tilaustöistä. Sanoisin vuosituloiksi brutto n. 20-30000 riippuen aina töiden määrästä. Jonain kuukausina tienaan 3000e, joinain 0 ja sen takia tuosta yhden 3000 e myynnistä laitan sivuun vuokranmaksua ym. varten.

AP

Faktat tiskiin: https://yle.fi/uutiset/3-8425863 Jos kerran tienaat taiteellasi 20-30000, niin miksi sinua ei mainata? Brotheruskin tienaa paljon sinua vähemmän vaikka on suomen kuuluisin valokuvataiteilija.

Feikki mikä feikki.

Vierailija
92/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jep. Olisko joku ihan tavallinen mamma, joka kävi kesällä akvarellikurssin kansalaisopistolla ja nyt haaveilee että olisipa kiva olla taiteilija, ja tässä sitä ollaan: "Kysy taiteilijalta :)"

Fantasiointi on suloista.

Ja nyt se googlaa pää höyryten josko jostain päin nettiä löytyisi joku oljenkorsi, jolla pelastaa uppoava ketju.

Vierailija
93/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

No valista meitä Picasso.

Vierailija
94/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiteen myynnistä, tilaustöistä. Sanoisin vuosituloiksi brutto n. 20-30000 riippuen aina töiden määrästä. Jonain kuukausina tienaan 3000e, joinain 0 ja sen takia tuosta yhden 3000 e myynnistä laitan sivuun vuokranmaksua ym. varten.

AP

Faktat tiskiin: https://yle.fi/uutiset/3-8425863 Jos kerran tienaat taiteellasi 20-30000, niin miksi sinua ei mainata? Brotheruskin tienaa paljon sinua vähemmän vaikka on suomen kuuluisin valokuvataiteilija.

Feikki mikä feikki.

Onko ap kertonut kuka on tai ettei häntä tunneta?

Vierailija
95/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

On katsos ikävää, että kun on itse nähnyt vaivaa, opiskellut lähes 10 vuotta alaa, ollut esillä gallerioissa ja toimii aktiivisesti kentällä, niin joku huuhaatyyppi pistää pystyyn "Kysy taiteilijalta" -topikin. 

Jos kirvesmies aloittaisi "kysy lääkäriltä" -topikin, niin vastauksia lukiessa varmasti oikeaa lääkäriä harmittaisi, kun eivät ole lähelläkään totuutta. 

Vierailija
96/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

On katsos ikävää, että kun on itse nähnyt vaivaa, opiskellut lähes 10 vuotta alaa, ollut esillä gallerioissa ja toimii aktiivisesti kentällä, niin joku huuhaatyyppi pistää pystyyn "Kysy taiteilijalta" -topikin. 

Jos kirvesmies aloittaisi "kysy lääkäriltä" -topikin, niin vastauksia lukiessa varmasti oikeaa lääkäriä harmittaisi, kun eivät ole lähelläkään totuutta. 

Täsmälleen juurikin näin. Ja toi lätinä on niin ärsyttävää p:tä että voisin gessopohjustaa ap:n tervalla ja höyhenillä...

Vierailija
97/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Feikki mikä feikki.

Hmm, sinä et selkeästi tunne alaa etkä taiteiljoiden määritelmän linjaa. Vaikka olen ammatiltani "taiteilija", en ole samanlainen taiteilija kuin vaikka Miina Äkkijyrkkä. Teokseni eivät ole taidemuseoiden seinillä eikä kaikki tittelin omaavat ole kuuluisia niin, että olisin jossain listalla Brotheruksen kanssa. En oikeastaan edes tiedä miksi selittäisin sinulle tätä, kun et ymmärrä mitä tarkoittaa olla taiteilija tai kuvittaja.

Laitetaan nyt vielä vähän ansiotulojani tähän, kun niitä niin janoat.

Esimerkkikuukausi huhtikuu, joka oli tänä vuonna parhain kuu mitä minulla on tänä vuonna ollut tähän mennessä:

- kuvituspalkkio 3730e

- kopiostokorvaukset 276e

- palkkio kirjan uusintapainosta 1690e

Toukokuussa en tienannut mitään, kesäkuussa vain 650e.

Meinaatko, että tuo ylen artikkeli olisi ensinnäkin kaikenkattava? Miksei siellä ole mainittu Emilia Laitista? Voi sinua :) Ymmärrän, että yrität nyt päteä siinä ja keksiä minut feikiksi, viihdettähän se on kai sekin.

AP

Vierailija
98/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Feikki mikä feikki.

Hmm, sinä et selkeästi tunne alaa etkä taiteiljoiden määritelmän linjaa. Vaikka olen ammatiltani "taiteilija", en ole samanlainen taiteilija kuin vaikka Miina Äkkijyrkkä. Teokseni eivät ole taidemuseoiden seinillä eikä kaikki tittelin omaavat ole kuuluisia niin, että olisin jossain listalla Brotheruksen kanssa. En oikeastaan edes tiedä miksi selittäisin sinulle tätä, kun et ymmärrä mitä tarkoittaa olla taiteilija tai kuvittaja.

Laitetaan nyt vielä vähän ansiotulojani tähän, kun niitä niin janoat.

Esimerkkikuukausi huhtikuu, joka oli tänä vuonna parhain kuu mitä minulla on tänä vuonna ollut tähän mennessä:

- kuvituspalkkio 3730e

- kopiostokorvaukset 276e

- palkkio kirjan uusintapainosta 1690e

Toukokuussa en tienannut mitään, kesäkuussa vain 650e.

Meinaatko, että tuo ylen artikkeli olisi ensinnäkin kaikenkattava? Miksei siellä ole mainittu Emilia Laitista? Voi sinua :) Ymmärrän, että yrität nyt päteä siinä ja keksiä minut feikiksi, viihdettähän se on kai sekin.

AP

Sori Anna Emilia Laitinen.

AP

Vierailija
99/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taiteilija kuten K-kaupan salaattipaprika on tulinen. Juuri siksi feikki tuoksahtaa niin kauas ja selkeästi.

Ja sä oot parka kade=D

Terveisin ei AO, mutta myös taiteella itsensä elättävä=)

Vierailija
100/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ihmiset tekeytyvät aivan toisiksi henkilöiksi, ja avaavat palstalla kysy x:ltä -ketjuja? Onko se jotain toteutumattomien haaveiden paikkailua vai mitä? No, ehkä joku terapeutti osaisi vastata tähän paremmin.[/quote]

Voi hitto kun ihminen voi olla kateellinen

=D

Täällä taas se toinen ammattitaiteilija (MFA) joka myöskään ei ole ķoskaan käynyt Venetsian biennaalissa.

Koita nyt päästö sen yli että joku muukin on ammatiltaan taiteilija. Kyl sä silti ihan varmasti oot tosi erikoinen ja lahjakas itsekin.

Muistatko muuten herrasmiesliigasta sketsin kylän "ainoasta" homosta? Muistuttaa ihan sinua=)