Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapseni nimettiin toisen isoäidin mukaan.

Vierailija
18.09.2017 |

Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän mielestä tämä ei osoita eriarvoisuutta? Vieläpä juuri lapsen kutsumanimi oli sen toisen isoäidin kutsumanimi. Meidän suvusta ei mitään nimeä, saati mitään minun nimeäni. Tuntuu tarkoitukselliselta mielenosoitukselta?

Katkaise välit ja kaikki yhteydenpito tuohon perheeseen. Soita myös lapsen vanhempien työnantajille ja kerro avoimesti tapahtuneesta. Sinun ei tarvitse sietää noita jatkuvia loukkauksia ja selkään puukottamista!

Vierailija
62/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiraukkaa jos olisi vain mummien nimiä. Meillä olis irmeli anneli

Eiei, ihan väärin menee. Lapsen pitää olla Anneli Irmeli, kun Anneli on omasta mielestään parempi ja tärkeämpi mummi.

Itse asiassa Anne Irmeli tai Irma Anneli olisivat ihan kelpo nimiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun seuraavalle lapsenlapselle sopisi nimeksi Tasa-Arvo. Sitten olis mummu mielissään.

Vierailija
64/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata loukkaantua. Onko se toinen mummo siis hengissä? Ja jos oma nimesi on tyyliin Pirjo, Irmeli tai Ritva ja toisen vaikka Hanna tai Maria, niin en yhtään ihmettele, miksei sinun nimeäsi valittu.

Olen itse Hanna ja Maria (ja vielä jotain muutakin) mutta niin kyllä antaisin nimeksi mielummin vaikka Ritvan, joka mielestäni on iloinen ja raikas nimi.

Vierailija
65/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tokkiisa. Me emme ottaneet kummankaan suvusta nimiä. Toisen suvun yksi isovanhemmista loukkaantui tästä. Mieheni onneksi sanoi, että se on vanhempien tehtävä päättää se nimi. Piste.

Tuo olisi ollut eri asia, ettei kummastakaan nimiä ollenkaan. Sitten asia olisi tasa-arvoinen. Ja muutenkin, menee vähän "hukkaan" tuo vain toisen isoäidin mukaan nimeäminen, kun on jo kuollut. Ei hän edes pääse tuosta "nauttimaan" mitenkään. Eikä nimi ole mikään kaunis, ihan tavallinen vähän kömpelö.

Ap

Miten sä kehtaat. Vanhemmat siis halus näin kunnioittaa kuollutta isoäitiä ja sä valitat. Kuole sääkin niin ehkä seuraava lapsi saa sun nimen. Sitten saat nauttia sinäkin.

No sehän just siinä on, etteivät kuolleet tuollaisesta nauti, eivät he siitä mitään saa irti. Ja kyllä voisi kaikissa tilanteissa olla tasapuolinen, se on kohteliasta.

Ap

Sinun täytyy olla provo.

Jos et ole, olet painajaismainen isovanhempi.

Se lapsesi perheen elämä ei kierrä sinun napasi ympärillä. Sinä et ole keskipiste.

Minulle olisi ollut ok, että molemmilta puolilta olisi tullut nimi. Ei ole tarvetta ollut keskipiste.

Ap

Öh. Et sinä ole tässä nyt edes mikään osapuoli, joka voi kertoa mikä "sinulle olisi ollut ok".

SINÄ OLET SIVULLINEN. Et osapuoli, et perheenjäsen, et sisäpiiriä, et mikään.

Sinä voit mutkuttaa toki poterossasi, mutta silti tämä on asia, jossa sinä et päätä/et valitse/et reklamoi/et ole millään tavalla mukana. ET OLE KESKIPISTE.

Vierailija
66/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elävien nimiä anneta, juurikin sekaannusvaaran takia, eikä ole muutenkaan tapana. Muista nyt kuitenkin kertoa lapselles puolisoineen, että miten väärin tämä sinusta on. Varmistat näin kätevästi, ettei tarvitse olla moisen vääränmummonnimisen ällötyslapsenlapsen kanssa tekemisissä jatkossa.

Tai kuole, kuten joku jo ehdotti. Olis tasa-arvoista ettei ole vaan toisen puolen isoäiti hengissä, kun nythän se lapsi voi viettää sun kanssa enemmän aikaa kuin kuolleen mummonsa. Tai ehkä tapaatte lapsenlapsen kanssa vaan hautuumaalla.

Niinhän se menee. Kaiken pitää olla tasa-arvoista, PAITSI jos sinä saat enemmän…

Vierailija
67/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt yksinkertaisin ratkaisu olisi se, että hyppäisit järveen. Saat sitten sen nimesi seuraavalle lapsenlapselle. Ja kaikki on varmasti mennyt tasan.

Vierailija
68/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä sitten?

Vierailija
69/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen ihminen oikeasti olla näin itsekeskeinen?

AP: sinun aikuinen lapsesi on puolisonsa kanssa valinneet nimet vauvalleen. Ainoastaan vauvan vanhemmilla on päätösvalta tässä kysymyksessä.

Neuvoni AP:lle: ole nyt ihan hiljaa tästä nimiasiasiasta. Älä mieti sitä enää. Jos et pääse asian yli: mene juttelemaan terapeutin tai papin kanssa. Älä missään nimessä puhu lapsesi kanssa tästä.

Vierailija
70/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas täällä maanantaivihaisia väärinymmärtäjiä, huhhuh! Oottakaapa kun osuu omalle kohdalle. Ehkä syntini oli se, että rehellisesti myönnän asian loukkaavan.

Ap

Vierailija
71/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipas täällä maanantaivihaisia väärinymmärtäjiä, huhhuh! Oottakaapa kun osuu omalle kohdalle. Ehkä syntini oli se, että rehellisesti myönnän asian loukkaavan.

Ap

Sinä olet sairas.

72/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minua, ja tuskin monia muitakaan haittaa, jos tuollainen nimivalinta osuu omalle kohdalle. Itse olet vetänyt ihan ihmeelliset pultit asiasta.

Vanhempien oma päätös, minkä nimen lapselleen antavat.

Vierailija
73/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jestas :o Olen kahden äiti ja kahden mummi enkä nimennyt omiani minkään suvun nimen mukaan Enkä totisesti edellytä sitä myöskään lapsiltani!! Kyllä lapsi ansaitsee saada ihan oman nimen.Käykää hautausmaalla näitä esi-isiä ja -äitiä muistelemassa tai muuten miten haluatte.Eipä ole ap:llä oikeita ongelmia jos tuosta(kin) pitää herne nenään vetää! (ellei ole provo)

Vierailija
74/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elävien nimiä anneta, juurikin sekaannusvaaran takia, eikä ole muutenkaan tapana. Muista nyt kuitenkin kertoa lapselles puolisoineen, että miten väärin tämä sinusta on. Varmistat näin kätevästi, ettei tarvitse olla moisen vääränmummonnimisen ällötyslapsenlapsen kanssa tekemisissä jatkossa.

Tai kuole, kuten joku jo ehdotti. Olis tasa-arvoista ettei ole vaan toisen puolen isoäiti hengissä, kun nythän se lapsi voi viettää sun kanssa enemmän aikaa kuin kuolleen mummonsa. Tai ehkä tapaatte lapsenlapsen kanssa vaan hautuumaalla.

Niinhän se menee. Kaiken pitää olla tasa-arvoista, PAITSI jos sinä saat enemmän…

Tietenkin annetaan myös elävien nimiä, tyhmäkö olet? Meillä lapsella sama etunimi kuin isovanhemmalla eikä kukaan heitä sekoita.

Vierailija
75/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni nimi tuli miehen suvusta.  Ismael tai Tahvo ei oikein napannut.

Tahvo olisi ollut hyvä nimi pojalle.  Perinteinen ja kunnioitusta herättävä nimi.                                                             Tahvo Ismael tai Ismael tahvo.  Taidan pistää muistiin että josko omalle ehkä tulevalle pojalle antaisi.

Tämä saattoi olla provo, mutta tulipa tuosta mieleen, kun ala-asteen opettajani jäi varhaiseläkkeelle, kun hän kilahti siitä, että hänen nimensä väännettiin aina muotoon Tahvo. Ja tämä ei ole vitsi...

Vierailija
76/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 En jaksanut ap:n kaikki mielettömiä kommentteja lukea enkä näin tiennyt että toinen isoäiti kuollut.Koko nimijuttu on pähkähullu ,siis ap:n herne nenässä.Hanki oikeat murheet kun niitäkin yleensä elämä ihan omasta takaakin antaa.

Vierailija
77/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet sairas.

Itse olet sairas! Normaalit ihmiset loukkaantuvat noista asioista vaikka valtamedia väittääkin toisin. Hirvittävää mikä valtava määrä vihaa noilla lapsen vanhemmilla on sinua kohtaan kun kastejuhla pitää valjastaa sinun loukkaamiseen. Kastejuhlan kuuluisi olla iloinen perhejuhla mutta nyt he keskittyvät vain sinun loukkaamiseen! He tässä sairaita ovat!

Vierailija
78/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?

Ei missään ole määrätty että isoäitien mukaan pitää jälkikasvu nimetä.En ymmärrä että edes oletit moista. Aika itsekästä sinulta.

No toisen isoäidin mukaan piti jälkikasvu nimetä. Onhan se sallittua, mutta "hieman" eriarvoistavaa, vaikka sitä ei myönnetä. Ei se toinen isoäiti ollut sen kummempi tai nimi sen kummempi kuin mitä minä olen. Kuin hän olisi ollut joku suurnainen ja meidän suvusta viis.

Ap

Provohan tämä on

1.5/5

ei kukaan voi olla noin hullu

Vierailija
79/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jestas :o Olen kahden äiti ja kahden mummi enkä nimennyt omiani minkään suvun nimen mukaan Enkä totisesti edellytä sitä myöskään lapsiltani!! Kyllä lapsi ansaitsee saada ihan oman nimen.Käykää hautausmaalla näitä esi-isiä ja -äitiä muistelemassa tai muuten miten haluatte.Eipä ole ap:llä oikeita ongelmia jos tuosta(kin) pitää herne nenään vetää! (ellei ole provo)

Eli et voi asettua ap:n asemaan, kun et tiedä miltä tuntuu, että toinen valitaan ja sinua ei.

Vierailija
80/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä käännytään aina ap:ta vastaan ihan normaaleissakin asioissa? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan