Lapsenlapseni nimettiin toisen isoäidin mukaan.
Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?
Kommentit (138)
Oletko Ap vanhin sisarus? Heillä on yleensä tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen isoäiti on varmasti hyvin loukkaantunut tilanteesta. Itselläni ei tulisi ikinä mieleenkään antaa lapselle nimeksi omien vanhempieni tai heidän vanhempiensa tai oikeastaan vielä vanhempien isovanhempienkaan nimiä kunnioituksesta näitä henkilöitä kohtaan
Vainaa.
Myhäilee pilven reunalla
Tasapuolista on nyt siis vain kuolla pois, mahdollisimman nopeasti. Ei tarvitse enää vaahdota ja olla jatkuvien loukkaustenkaan kohteena, kaikille varmasti parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tokkiisa. Me emme ottaneet kummankaan suvusta nimiä. Toisen suvun yksi isovanhemmista loukkaantui tästä. Mieheni onneksi sanoi, että se on vanhempien tehtävä päättää se nimi. Piste.
Tuo olisi ollut eri asia, ettei kummastakaan nimiä ollenkaan. Sitten asia olisi tasa-arvoinen. Ja muutenkin, menee vähän "hukkaan" tuo vain toisen isoäidin mukaan nimeäminen, kun on jo kuollut. Ei hän edes pääse tuosta "nauttimaan" mitenkään. Eikä nimi ole mikään kaunis, ihan tavallinen vähän kömpelö.
ApMiten sä kehtaat. Vanhemmat siis halus näin kunnioittaa kuollutta isoäitiä ja sä valitat. Kuole sääkin niin ehkä seuraava lapsi saa sun nimen. Sitten saat nauttia sinäkin.
No sehän just siinä on, etteivät kuolleet tuollaisesta nauti, eivät he siitä mitään saa irti. Ja kyllä voisi kaikissa tilanteissa olla tasapuolinen, se on kohteliasta.
Ap
Jospa olisit kohtelias ja antaisit lapsen vanhempien päättää nimestä. Ei heidän tarvitse sinua miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipas täällä maanantaivihaisia väärinymmärtäjiä, huhhuh! Oottakaapa kun osuu omalle kohdalle. Ehkä syntini oli se, että rehellisesti myönnän asian loukkaavan.
ApSinä olet sairas.
Itse olet sairas! Normaalit ihmiset loukkaantuvat noista asioista vaikka valtamedia väittääkin toisin. Hirvittävää mikä valtava määrä vihaa noilla lapsen vanhemmilla on sinua kohtaan kun kastejuhla pitää valjastaa sinun loukkaamiseen. Kastejuhlan kuuluisi olla iloinen perhejuhla mutta nyt he keskittyvät vain sinun loukkaamiseen! He tässä sairaita ovat!
Mene psykiatrille. Olet sen tarpeessa.
Oma anoppini suuttui, kun toisen lapsemme toinen nimi on minun vanhempani nimi. Molempien lasten kolmannet nimet on suvussa kiertäviä nimiä, jotka siis löytyy meidän molempien puolilta.
Nyt ei olla kuultu anopista mitään 4 kuukauteen, sen verran kovaa iski tunteisiin hänellä. :D
Mekin annoimme lapselle toisen nimen toisen mummonsa mukaan. Se on kuulkaa monessa kulttuurissa pyhä traditio antaa vainajan nimi lapselle. Pitäisin sivistymättömänä mummoa, joka ei tätä ymmärrä.
Nyt puhdista mielesi kateudesta ja ota vastaan vapautus siitä murheesta jonka asia on sinulle aiheuttanut. Lapsi on viaton kaikkeen. Sinä luot tuohon lapseen mistään vanhasta puhtaan suhteen. Hän on lapsenlapsesi, muista se. Lapsi kantaa tuota nimeä ja sinä hyväksyt sen ja rakastat lapsenlastasi sen nimen kanssa. Jos sinulla ei ole ollut aikaisemmin tuohon tyttäresi/poikasi perheeseen huonoja välejä niin älä nyt niitä rupea tämän takia luomaan. Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni. Lopeta murjotus ja ala elää, siitä on sinulle iloa.
Kyllä normaalit ja ajattelevat lapset olisivat etukäteen kertoneet toisellekin mummolle, että nyt syntyneelle lapselle annetaan toisen mummon nimi.
Niin minä ainakin olisin tehnyt.
Jokainen tajuaa, että jos tuollainen asia tulee yllätyksenä ristiäisissä, niin tottakai siinä toinen mummo mielensä pahoittaa. Samalla kun toinen mummo loistaa ylpeydestä.
Terv. Äiti, jonka tyttärellä on toisen isomummon nimi ja pojalla kummankin isovaarin nimi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalit ja ajattelevat lapset olisivat etukäteen kertoneet toisellekin mummolle, että nyt syntyneelle lapselle annetaan toisen mummon nimi.
Niin minä ainakin olisin tehnyt.
Jokainen tajuaa, että jos tuollainen asia tulee yllätyksenä ristiäisissä, niin tottakai siinä toinen mummo mielensä pahoittaa. Samalla kun toinen mummo loistaa ylpeydestä.
Terv. Äiti, jonka tyttärellä on toisen isomummon nimi ja pojalla kummankin isovaarin nimi
Se toinen mummohan on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?
Todella törkeää käytöstä, ettei sinulle edes viitsitty mainita asiasta etukäteen.
Sääli, kun ihmisiltä puuttuu nykyisin täydellisesti käytöstavat ja alkeellinenkin empatia.
En olisi itse voinut kuvitellakaan käyttäytyväni noin. Omilla lapsillani on omien ja puolisoni isovanhempien nimiä. Itse isovanhemmat eivät ole enää elossa, mutta kyllä selitimme heidän lapsilleen - eli omille vanhemmillemme - mistä mikäkin nimi tulee. Osa nimistä vaihtoi kirjoitusasua, koska olemme kaksikielinen perhe, mutta nimiä on kummastakin suvusta ja niiden periytyvyys on kerrottu niin lapsille itselleen kuin vanhemmillemmekin.
Ja kaikki ovat tyytyväisiä ja onnellisia.
Minkä ihmeen takia pitäisi kertoa etukäteen? Eikö tuo nyt ole ihan lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä alkaa nillittää ja mököttää tuollaisesta? Jatka samaan malliin niin et edes näe lapsenlastasi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi kertoa etukäteen? Eikö tuo nyt ole ihan lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä alkaa nillittää ja mököttää tuollaisesta? Jatka samaan malliin niin et edes näe lapsenlastasi.
Onneksi kohta tulee laki, joka takaa lapselle oikeuden tavata isovanhempiansa.
Törkeät vanhemmat eivät sitten voi käyttää lapsiaan enää kiristyskeinona milloin missäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, näetkö nyt! Nuo lapsen lapsesi vanhemmat tulevat tänne uhkailemaan sinua sillä etteivät anna sinun tavata lapsen lastasi. Sukulaiset ovat yllyttäneet heitä siihen ja taidat itseasiassa tietää kuka todellisuudessa on tämän kaiken takana. Eipä silti, eivät nuo kaksi pahuutta ympärilleen levittävää saatananpalvojaakaan ole viattomia tähän vihakampanjaan. Oikein itkettää ja oksennus tulee suuhun kun ajattelen lapsen lapsesi kohtaloa noiden sairaiden ihmisten manipuloinnin ja sinusta levitettävien valheiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja 28 oli ap taas. Tuntuu että ihmiset täällä eivät kehtaa myöntää tuon loukkaavuutta.
TÄMÄ pilasi provosi. Ei kannata jatkaa juttua liikaa/puhaltaa hiillokseen. :))
Jos mummi suuttuu siitä, että lapsenlapsi saa nimen toisen puolen mummilta, on se pikkumaista. Pitäisikö sinulta kysyä lupa muihinkin päätöksiin? Pitäisikö vanhempien hyväksyttää muutkin asiat ensin sinulla? Ehkä olet hankala ihminen muutenkin ja tästä he saavat vain lisävahvistusta sille, että eivät halua olla kanssasi tekemisissä.
Toivon todella, että laki isovanhempien taoaamisoikeudesta ei tule voimaan ikinä. En halua omia lapsiani toisten isovanhempien lähelle ollenkaan. Juuri sen takia, että mummo luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja usuttaa vielä sukulaisetkin meidän kimppuumme, ellei saa haluamaansa (esimerkiksi vauvaa yökylään itselleen, kun vauvalla oli ikää 3 viikkoa).
Vanha ketju, mutta jäin miettimään, onko pikkusiskoni nyt vihainen ja katkera, kun annettiin lapsen toiseksi nimeksi isosiskoni toinen nimi... :O mummojen nimiä ei edes harkittu.
Mulla kaksi poikaa, ja molempien nimestä on anoppi loukkaantunut. Esikoisen nimestä siksi, kun lapsen toinen nimi on minun isoisäni nimi, eikä mitään hänen suvustaan kelpuutettu. Ei edes lapsen isän kovasti inhoamaa toista nimeä. Kuopuksen toinen nimi on isänsä isän toinen nimi. Edelleen ei kelvannut, kun hänen suvustaan ei kelpuutettu mitään. Eikä edes kysytty häneltä neuvoa nimen valintaan!