Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsenlapseni nimettiin toisen isoäidin mukaan.

Vierailija
18.09.2017 |

Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jestas :o Olen kahden äiti ja kahden mummi enkä nimennyt omiani minkään suvun nimen mukaan Enkä totisesti edellytä sitä myöskään lapsiltani!! Kyllä lapsi ansaitsee saada ihan oman nimen.Käykää hautausmaalla näitä esi-isiä ja -äitiä muistelemassa tai muuten miten haluatte.Eipä ole ap:llä oikeita ongelmia jos tuosta(kin) pitää herne nenään vetää! (ellei ole provo)

Eli et voi asettua ap:n asemaan, kun et tiedä miltä tuntuu, että toinen valitaan ja sinua ei.

Vielä haudan takaakin tuo nainen hyökkää kimppuusi pilkallisesti nauraen. Koko kastejuhla on järjestetty sinun nöyryyttämiseksi. Kaikki naureskelevat pilkallisesti ja kuiskivat selkäsi takana: katsokaa tuotakin mitättömyyttä, ei ole nimensä arvoinen, kuka tuollaista voisi arvostaa, onneksi lapselle annettiin nimi rakastetun ja arvostetun henkilön mukaan...

Tuli oikein oksennus suuhun kun ajattelin sitä järkyttävää vihan määrää Ap:ta kohtaan, joka tuossa kastejuhlassa oli läsnä ja jota lapsen vanhemmat raivokkaasti levittävät ympärilleen sosiaalisessa mediassa ja puhelimitse. Kuinka kukaan voi olla noin täynnä pahuutta ja tuhota isoäidin ja lapsenlapsen välisen suhteen?

Vierailija
102/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat antavat sen nimen jonka haluavat. Ja kellään ei ole siihen mitään sanomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskikö mummoon nimikateus?

Aina niihin joku kateus iskee. Huoh.

Kyllä vaan. Meidän äidit ensitöikseen tappelivat, kumpi saa käyttää titteliä mummo. Toisesta tuli sitten mummi. En tiedä miten ratkaisivat asian, mutta äitini oli mummo ja anoppi mummi.

Seuraavaksi ne rupes kilpavarustelemaan lapsia, mitä ihmeellisimmällä lahjoilla. Yritettiin moneen kertaan puhaltaa peliä poikki, mutta ei ne tajunneet. Oli reissua, yökyläilyä, leffaa...

Anoppi kulta joutui työttömyyskierteeseen ja sen jälkeen äitini on ollut aivan pölmistynyt. Ei olekaan enää kisa/kateuskaveria.

Nyt muksut ovat teini-ikäisiä ja ollaan todellakin huijentuneita, ettei tuo kateuskilpailu enää jatku. Noi osais vetää kaikista naruista ja saisi kaiken, mitä ikinä keksivätkään pyytää.

Vierailija
104/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, annoitko omille lapsillesi nimet isovanhemmilta j tasapuolisesti?

Vierailija
105/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhempia ei kiinnosta muiden tunteet.

Vierailija
106/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiraukkaa jos olisi vain mummien nimiä. Meillä olis irmeli anneli

Meillä ois Anna Annikki.

Vierailija
107/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä Ira Liisa :D Argh

Vierailija
108/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi pikku Helmi-Liisa. Kaksoisnimi, ett toiseksi nimeksi jäänyt parkuisi av:lla, nää.

Vierailija
109/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos tähän perheeseen syntyy vielä toinen tyttö. Ja isosiskolle olisi jo annettu molempien isovanhempien arvostettu nimi onko tämä sitten vähemmän arvostettu lapsi? Tasa-arvoistako?

Vierailija
110/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos tähän perheeseen syntyy vielä toinen tyttö. Ja isosiskolle olisi jo annettu molempien isovanhempien arvostettu nimi onko tämä sitten vähemmän arvostettu lapsi? Tasa-arvoistako?

Meillä vanhin tyttö sai lapsuudenystäväni etunimen. Toiseksi nimeksi tuli suvuissa kulkeva klassikkonini.

Toinen tyttö sai lapsuuden suurimman idolin nimen. Toiseksi nimeksi suvuissa kulkeva klassikkonimi.

Vierailija
111/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän mielestä tämä ei osoita eriarvoisuutta? Vieläpä juuri lapsen kutsumanimi oli sen toisen isoäidin kutsumanimi. Meidän suvusta ei mitään nimeä, saati mitään minun nimeäni. Tuntuu tarkoitukselliselta mielenosoitukselta?

Kai vanhemmat saa valita ihan minkä tahansa nimen. Se on heidän valintansa. Jos he pitävät siitä nimestä enemmän kuin sinun nimestäsi. En itsekään olisi antanut äitini nimeä tyttärelleni. On ihan kamala mielestäni. En kyllä tykännyt anoppini nimestä, joten nimeksi tuli jotain mitä ei ole suvussa.

Vierailija
112/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se toisen isoäidin nimi sen ihmeempi ole kuin minunkaan nimeni. En ole mikään "irmeli". Kuuleman mukaan se toinen isoäitikään ei mitenkään liikaa edes pitänyt nimestään. En tiedä miksi piti just se kaikista nimistä pitää jakaa eteenpäin. Ilmeisesti minua näpäyttääkseen.

Tämän täytyy olla provo.

Ihan niin kuin joku ristisi lapsensa vain näpäyttääkseen sukulaista. Jösses.

No en yhtään ihmettelis. Ihmiset on niin outoja.

Vierailija
113/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?

Ei missään ole määrätty että isoäitien mukaan pitää jälkikasvu nimetä.En ymmärrä että edes oletit moista. Aika itsekästä sinulta.

No toisen isoäidin mukaan piti jälkikasvu nimetä. Onhan se sallittua, mutta "hieman" eriarvoistavaa, vaikka sitä ei myönnetä. Ei se toinen isoäiti ollut sen kummempi tai nimi sen kummempi kuin mitä minä olen. Kuin hän olisi ollut joku suurnainen ja meidän suvusta viis.

Ap

Nimi on enne. Ehkä eivät halua, että heidän lapsestaan kasvaa tuollainen prinsessa, minä minä minä

Vierailija
114/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se tuoki. Älä ota ittees. Nimihän se on keskeinen eikä se, keneltä se on peritty.

Vierailija
115/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jestas :o Olen kahden äiti ja kahden mummi enkä nimennyt omiani minkään suvun nimen mukaan Enkä totisesti edellytä sitä myöskään lapsiltani!! Kyllä lapsi ansaitsee saada ihan oman nimen.Käykää hautausmaalla näitä esi-isiä ja -äitiä muistelemassa tai muuten miten haluatte.Eipä ole ap:llä oikeita ongelmia jos tuosta(kin) pitää herne nenään vetää! (ellei ole provo)

Eli et voi asettua ap:n asemaan, kun et tiedä miltä tuntuu, että toinen valitaan ja sinua ei.

Vielä haudan takaakin tuo nainen hyökkää kimppuusi pilkallisesti nauraen. Koko kastejuhla on järjestetty sinun nöyryyttämiseksi. Kaikki naureskelevat pilkallisesti ja kuiskivat selkäsi takana: katsokaa tuotakin mitättömyyttä, ei ole nimensä arvoinen, kuka tuollaista voisi arvostaa, onneksi lapselle annettiin nimi rakastetun ja arvostetun henkilön mukaan...

Tuli oikein oksennus suuhun kun ajattelin sitä järkyttävää vihan määrää Ap:ta kohtaan, joka tuossa kastejuhlassa oli läsnä ja jota lapsen vanhemmat raivokkaasti levittävät ympärilleen sosiaalisessa mediassa ja puhelimitse. Kuinka kukaan voi olla noin täynnä pahuutta ja tuhota isoäidin ja lapsenlapsen välisen suhteen?

Sarkasmia ? Toivon totisesti ,että on !!!!! Jospa mietittäisiin taas uudestaan ,saako lapsi nimi kasteessa ja missä kohtaa ristiäisiä ap:n nöyryyttäminen alkoikaan ,muuten niin ihanassa kastejuhlassa ym ym!

Vierailija
116/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ne vanhemmat vaan tykkää siit nimestä? Ei muuta ihmeellistä.

Vierailija
117/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät pidä nimestäsi? Miksi väkisin pitäisi antaa? Mulla ei ole isoäitieni nimiä, mutta luulen, että aika moni ymmärtäisi, miksi olisin Alina, enkä Kyllikki.

Vierailija
118/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole riski, että mummu ja lastenlapsi sekoittuvat joskus keskusteluissa?

Vierailija
119/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä asiaa eräänä päivänä. Siltä kannalta siis, että jos haluan antaa lapselleni jonkin suvusta löytyvän nimen, loukkaanko jotakuta toista, jonka mielestä tilalle olisi kuulunut jokin toinen nimi? Oma nimeni on täysin "tuulesta temmattu" eli ei viittaa yhtään kehenkään, mutta tietyt sukulaiset olivat jo nimen saatuani koettaneet pitkään kutsua minua isoäitini nimellä ja kirjoittaneet lahjoihinkin päälle tuon nimen.

Kaikkien nimet eivät mahdu kerralla tai soinnu yhteen ja voisi kuvitella, että sinunkin nimellesi on tulevaisuudessa paikka.

Vierailija
120/138 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän mielestä tämä ei osoita eriarvoisuutta? Vieläpä juuri lapsen kutsumanimi oli sen toisen isoäidin kutsumanimi. Meidän suvusta ei mitään nimeä, saati mitään minun nimeäni. Tuntuu tarkoitukselliselta mielenosoitukselta?

Katkaise välit ja kaikki yhteydenpito tuohon perheeseen. Soita myös lapsen vanhempien työnantajille ja kerro avoimesti tapahtuneesta. Sinun ei tarvitse sietää noita jatkuvia loukkauksia ja selkään puukottamista!

Varoisin kirjoittamasta tällaista, niitä ihmisiä on, jotka oikeasti uskovat tuollaiseen ja tekevätkin tuollaista. Ap:n käytös on kyllä kaltevalla pinnalla, jos rupeaa tuollaisesta loukkaantumaan.