Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avomiehen täysi-ikäinen poika

Rasittunut
18.09.2017 |

Avomieheni on eronnut kun hänen poikansa on ollut 9v. Poika asuu noin 15 km päässä äitinsä kanssa. Lukion loppuun saakka kävi meillä aivan säännöllisesti joka toinen viikonloppu perjantaista sunnuntaihin ja ns. Väliviikolla yhden yön. Jossain vaiheessa sanoin miehelle, että eikö tiiviistä yökyläilystä voisi vähitellen luopua, tavata poikaa tiheään, mutta puhua pojalle että kaverit on tärkeitä. Lukioaikana yhtään yötä tai viikonlopua isän kanssa poika ei jättänyt väliin. Ei kuulemma ollut mitään täkeää menoa. Koko viikonlopun poika vietti talossamme huoneessaan, ellei isän lähtenyt hänen kanssaan ulos. Poika kirjoitti keväällä ja on nyt 19- vuotias. Olen uudelleen puhunut että säännöllisestä yökyläilystä olisi hyvä luopua, kun poika noin lähelläkin asuu. Pojalle onneksi järjestyi tuttavan firmasta töitä. Nykyisin poika on aikaisten työaamujen vuoksi luopunut viikkoyökyläilystä, mutta nyt isä hakee pojan autolla joka toinen perjantai suoraan tämän töistä, koukkaa pojan kodin kautta, josta poika ottaa repun ja viettää koko viikonlopun meillä. Meillä viikonloput poika viettää sisällä ellei isä lähde pojan kanssa ulos tms. Alan olla hermostunut tähän. Mielestäni pojan pitisi jo ottaa vähän irtiottoa isästään ja olla muutakin menoa. Jos otan asian isän kanss puheeksi, meille tulee riitaa: Miehen mielestä minä rajoitan hänen ja pojan tapaamisia. Olen sanonut että en rajoita tapaamsia mutta en pidä pojan ikätasoon nähden mielekkäänä töistä hakemista joka toinen perjantai ja jotakin omaa puuhaa näinä "tapaamisviikonloppuina" pitäisi pojalla olla. Loppua tälle viikonlopputapaamisrumballe ei ole näköpiirissä. En oikeen jaksa kattoa aikuista poikaa joka ei mulle puhu ja kulkee isän kanssa tällä tavalla. Minäkö tässä se ongelma olen??

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kamas ja lähde vetään jos tilanne ei miellytä.

Vierailija
2/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinä tässä ongelma olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinä olet se ongelma.

Vierailija
4/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, kuinka kiinni poika on äidissään, kun viettää äidin luona 6/7 ajastaan? Jos poika olisi liikaa kiinni isässään, hän olisi aina teillä.

Vierailija
5/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue rauhassa itse oma aloituksesi. Ihan ajatuksella. Josko tajuaisit ihan itsekin.

Tsemppiä miehellesi!!!!

Vierailija
6/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mutta voit olla iloinen siitä, että sinulla on hyvä tuleva ex,  hän hoitaa suhteet yhteisiin lapsiinnekin sitten hyvin.

Vierailija
7/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko motiivisi oikeasti se, että pelkäät pojan kehityksen puolesta, vai sittenkin tuo viimeinen lauseesi, ettei enää jaksa poikaa kotonanne?

Kyllähän menoja voi olla vaikka edelleen teillä olisi yötä, ei se varsinaisesti pojan etua palvele jos juuri yökyläilyistä luovuttaisiin.

Vierailija
8/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla ap:tä voi rasittaa aikuinen ihminen, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa omassa huoneessaan omassa kodissaan (ap:n luona), eikä edes poistu sieltä kuin isänsä houkuttelemana?

Vierailija
9/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona kolme teinipoikaa. Kyllä tuon ikäinen pitäisi saada vastuutettua omasta elämästään. Nuo nykynuoret vain odottaa, että joku tekee asiat heidän puolestaan, ettei itse tarvitse.

Meillä on pitänyt alkaa pesemään itse omat pyykkinsä, kun täyttää 17 v. Meillä on siis kaksi pesutornia,

Yksi täytti elokuussa ja eilen hän oli shortsit jalassa. Ihmettelin miksi. No, kun kaikki vaatteet on likaisina. Miksi et pese? En jaksa.

Vierailija
10/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinä olet odottanut kuin kuuta nousevaa lapsen täysi-ikäisyyttä ja kuvitellut että tapaamisoikeus päättyy siihen. Väärin.

Minusta on hienoa että lapsella ja isällään on hyvä suhde ja tapaavat säännöllisesti. Itse olen yksinhuoltajana ollut siinä tilanteessa ettei isää kiinnosta omat lapsensa ja se on todella surullista ja lapsia vaurioittavaa. Lupauksia tapaamisiin oli mutta totetuma oli heikkoa.

Vanhemman ja lapsen suhde säilyy läpi elämän jos se on hoidettu hyvin jo lapsuusajasta alkaen. Kumppanit voi matkan varrella vaihtua mutta lapset on ja pysyy.

Mielestäni sinun on syytä tarkistaa asennettasi. Ihmettelen että miksi sinä et ole luonut poikaan minkäänlaista suhdetta näiden vuosien aikana, ette edes keskustele. Aikuisella pitäisi olla keinoja tutustua puolison lapsiin ja luoda heihin jonkinlainen suhde. 

Vierailija
11/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa oikein hyvätä ja läheiseltä isä-poika suhteelta.

Vierailija
12/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten erilaisia vastauksia olisi ap saanut, jos kyseessä olisi ollut oma poika....

Vierailija
13/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut "yökyläilystä" vaikka lapsi on käynyt toisessa kodissaan joka sattumoisin on myös sinun kotisi.

Kun erotaan niin lapsella on sen jälkeen kaksi kotia, ykköskoti jossa on valtaosan ajastaan ja sitten toinen koti jossa käy lyhempiä aikoja. Monilla nykyään kaksi kotia jossa aika vietetään puoliksi.

Koeta ymmärtää että kyse ei ole yökyläilystä vain lapsi kokee sen kodikseen.

Olet todella kylmä ihminen, satujen paha äitipuoli.

Vierailija
14/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut "yökyläilystä" vaikka lapsi on käynyt toisessa kodissaan joka sattumoisin on myös sinun kotisi.

Kun erotaan niin lapsella on sen jälkeen kaksi kotia, ykköskoti jossa on valtaosan ajastaan ja sitten toinen koti jossa käy lyhempiä aikoja. Monilla nykyään kaksi kotia jossa aika vietetään puoliksi.

Koeta ymmärtää että kyse ei ole yökyläilystä vain lapsi kokee sen kodikseen.

Olet todella kylmä ihminen, satujen paha äitipuoli.

Kyllä minun mieheni lapset sanovat menevänsä "isille yökylään". Väitän, että lasten koti on aina lähivanhemman luona. Vuoroviikkolapsilla on kaksi kotia.

Vierailija
15/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamissopimus raukeaa kun lapsi täyttää 18. 

Olisi täysin mahdollista että nuori viettäisi teillä aikaa aiempaa enemmänkin, ehkä jopa muuttaisi virallisesti teille.

Vierailija
16/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä myös huolissani pojasta. Eikö hänellä ole yhtään ystäviä?

Vierailija
17/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä huolettaa minuakin, muttei tilannetta ainakaan paranna, että pojan isäsuhdetta heikennetään. Olisiko isän nyt aika ottaa poika kokonaan luokseen asumaan ja antaa voimakkaammin miehen mallia sekä viedä sopiviin harrastepiireihin, josta niitä ystäviä voisi löytyäkin? Samaa sukupuolta olevalta vanhemmalta mallia otetaan eniten, joten pojan äidin voi olla hyvin vaikeaa asiaan vaikuttaa, vaikka kaikkensa tekisikin.

Vierailija
18/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä huolettaa minuakin, muttei tilannetta ainakaan paranna, että pojan isäsuhdetta heikennetään. Olisiko isän nyt aika ottaa poika kokonaan luokseen asumaan ja antaa voimakkaammin miehen mallia sekä viedä sopiviin harrastepiireihin, josta niitä ystäviä voisi löytyäkin? Samaa sukupuolta olevalta vanhemmalta mallia otetaan eniten, joten pojan äidin voi olla hyvin vaikeaa asiaan vaikuttaa, vaikka kaikkensa tekisikin.

Jos isä paapoo poikaansa, siltä kuulostaa, niin poika passivoituu entisestään isän luona.

Vierailija
19/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä paapoo poikaansa, siltä kuulostaa, niin poika passivoituu entisestään isän luona.

Kirjoitinkin, että mies voisi ottaa samalla aktiivisen otteen pojan syrjäytymisen ehkäisyssä, eikä niin, että poika makaa päivät pitkät huoneessaan ja täyshoito pelaa.

Vierailija
20/134 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen täsi-ikäisyys merkitse sitä ettei hän saisi nähdä molempia vanhempiaan. + jos poika hengailee kaikessa rauhassa omassa huoneessaan niin mikä ongelma se sinulle on? Älä tee nuoren elämästä vaikeampaa