Mitä ajattelet miehestä, joka ei maksa elatusmaksuja?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa meilläkään mutta kummasti riittää rahaa kalliseen autoon ym. Uhkaa jatkuvasti lasten hylkäämisellä jos alan vaatia rahaa. Kun lapset vähän kasvaa niin saa hylätäkin. Siihen asti maksan itse kulut.
Et sinä lasten hyvinvointia ole koskaan ajatellut, etkä ajattele nytkään. Saa hylätä, kunhan sinä vain saisi kupattua mahdollisimman paljon rahaa?
Niinkö?
No, minulla tilanne on päin vastoin. Lapsi on minulla käräjäoikeuden päätöksellä mutta äiti ei katso olevansa velvollinen osallistumaan lapsen elatukseen koska kerran minä olen huoltajuuden halunnut (lastensuojelu suositti yksinhuoltajuuden hakemista äidin alkoholismin ja yhteistyökyvyttömyyden vuoksi). Näkee lastaan pari kertaa vuodessa.
Kelasta ei elatustukea saa koska asia on riitautettu eikä oikeuden päätöstä elatuksesta ole. Käsittelyä voi pitkittää vuosikausia. Omat nettotuloni 1400 € luokkaa.
Että kyllä se onnistuu näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkee taas alapeukutuksista ja muista vastauksista, että naisilta puuttuu kyky tarkastella tätä asiaa järkevästi. Tosiasia on se, että nainen voi tehdä lapsen ilman miehen suostumusta, jolloin kaiken järjen mukaan miehen ei myöskään pitäisi olla velvollinen elättämään jälkikasvua. Ja ei, sukuelinkontakti ei ole sopimus lisääntymisestä.
Mutta jos lapsi kuitenkin syntyy, niin siinähän elätät ! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksut tulisi lopettaa. Joko eletään yhdessä kuten sopimus on tehty lapsia tehdessä tai sitten kusettaja maksaa yksinään.
Sinkkumies
Joo joo, ja missä vapaus?
e
Vapaus on valinta. No honey, no money.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex ei maksa koska mä en halua siltä rahaa.
Juuri näin sen kuuluu ollakin.
Sinkkumies
Enpä minäkään exältä mitään rahoja haluaisi, mutta lasten takia pakko nöyrtyä. Omat palkkatulot kun ei riitä ruokkimaan nälkäisiä suita, joiden siittäjä päätti yhtäkkiä 15 vuoden yhteiselon jälkeen, ettei perhe-elämä olekaan kivaa. Mieluummin poistaisin koko ihmisen elämästäni elareineen päivineen, mutta pakko vaan sietää vielä muutama vuosi kunnes kaikki lapset on täysi-ikäisiä ja pärjäävät omillaan.
Ja tuollaiset sinkkumiehet vain vahvistavat käsitystäni siitä, että miehet ovat hyvin usein tunne-elämältään jotenkin vinksahtaneita.
Exä sai puoli miljoonaa erossa, eikä halua mennä töihin. Sen lisäksikö pitäisi vielä maksaa hänelle elareita? En maksa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkee taas alapeukutuksista ja muista vastauksista, että naisilta puuttuu kyky tarkastella tätä asiaa järkevästi. Tosiasia on se, että nainen voi tehdä lapsen ilman miehen suostumusta, jolloin kaiken järjen mukaan miehen ei myöskään pitäisi olla velvollinen elättämään jälkikasvua. Ja ei, sukuelinkontakti ei ole sopimus lisääntymisestä.
Mies antaa suostumuksensa siinä vaiheessa, kun päättää ruiskia siittiöitänsä kohti munasoluja. Ei voi olla niin vaikea asia, pitää vain hyväksyä, ettei voi sekä syödä kakkua että säästää sitä.
Vierailija kirjoitti:
No, minulla tilanne on päin vastoin. Lapsi on minulla käräjäoikeuden päätöksellä mutta äiti ei katso olevansa velvollinen osallistumaan lapsen elatukseen koska kerran minä olen huoltajuuden halunnut (lastensuojelu suositti yksinhuoltajuuden hakemista äidin alkoholismin ja yhteistyökyvyttömyyden vuoksi). Näkee lastaan pari kertaa vuodessa.
Kelasta ei elatustukea saa koska asia on riitautettu eikä oikeuden päätöstä elatuksesta ole. Käsittelyä voi pitkittää vuosikausia. Omat nettotuloni 1400 € luokkaa.
Että kyllä se onnistuu näinkin päin.
Miten asian voi noin riitauttaa? Pelkään jotain tuon tapaista jos alan vaatia elareita. Nyt ex maksaa edes jotain pientä joskus ja tapaa lasta harvakseltaan.
Yleisesti, vastuuta pakeneva luuseri, mutta jos se on huijattu isäksi niin se on eri juttu.
Niitäkin tapauksia on, tosi ei kai kovin monia, toivottavasti.
Miks oot aikanaan sellaisen kanssa lapsia tehnyt? Oliko jännä ja mielenkiintoinen persaukinen boheemi jo silloin?
Alinta ihmissaastaa, antaa oman lapsen kärsiä, kun on itse mennyt ensin sekaantumaan sellaiseen naiseen, jota ei arvosta ja johon ei kannatakaan luottaa.
Ex- mieheni ei maksa elatusmaksuja. Se on kosto siitä että että minä ja lapsi jäätiin henkiin, vaikka yritti tappaa. Kela maksaa ja, perii ne sitten joskus. Selvennykseksi täytyy sanoa, että hän oli nuorenpana ihan ihan mukava ja kiva ihminen. Onneksi en tapaa missään häntä enää!
Jos on paneskellut holtittomasti siellä sun täällä ilman kortsua, surkea tyyppi. Jos taas ei ole, mies on äärimmäisen fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Ex- mieheni ei maksa elatusmaksuja. Se on kosto siitä että että minä ja lapsi jäätiin henkiin, vaikka yritti tappaa. Kela maksaa ja, perii ne sitten joskus. Selvennykseksi täytyy sanoa, että hän oli nuorenpana ihan ihan mukava ja kiva ihminen. Onneksi en tapaa missään häntä enää!
Oli mukava ja kiva, mutta sitten tapasi sinut.
Kummallista?
Vierailija kirjoitti:
Alinta ihmissaastaa, antaa oman lapsen kärsiä, kun on itse mennyt ensin sekaantumaan sellaiseen naiseen, jota ei arvosta ja johon ei kannatakaan luottaa.
Naiset nyt on pelkkää hupia. Eihän ne älyllisessä väittelyssä pärjää täälläkään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Miks oot aikanaan sellaisen kanssa lapsia tehnyt? Oliko jännä ja mielenkiintoinen persaukinen boheemi jo silloin?
Ihmiset muuttuu ajan myötä, ja varsinkin eron jälkeen siitä tutusta ja mukavasta tyypistäkin voi kuoriutua ties millainen hirvitys, kun tunteet ottaa oikein vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muuttuu ajan myötä, ja varsinkin eron jälkeen siitä tutusta ja mukavasta tyypistäkin voi kuoriutua ties millainen hirvitys, kun tunteet ottaa oikein vallan.
Toinen vaihtoehto on se, että aivan itse se kusipää ja toinen kertoo totuuden.
Joo joo, ja missä vapaus?