Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!

Vierailija
17.09.2017 |

Pitäisi irtisanoa.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toiset onnistuvat saamaan työterveydestä esim. flunssasta 1,5 viikon sairasloman kun itse saan sen max. 3 päivää vaikka mikä olisi?

Olen nyt useamman vuoden seurannut tällaista tapasaikuttajaa, joka on aina sen 60 päivää vuodesta pois milloin milläkin syyllä. Diagnooseissa on vain mielikuvitus rajana, tyyppi kiertää lääkäriltä toiselle ennen kuin on tyytyväinen sairausloman pituuteen.

Vierailija
62/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.

Sehän se onkin, että on näitä "korvaamattomia" työntekijöitä jotka tulee kipeänä töihin ja tartuttaa muutkin, kipeänä töihin tuleminen pitäisi kieltää.

Mut sit on tämä toinen ryhmä joka on jatkuvasti poissa joko omalla ilmoituksella tai milloin milläkin verukkeella, useamman kerran kuukaudessa ollaan päivä-kaksi poissa.

Tuohon pitäisi pystyä puuttumaan, ärsyttää jatkuvasti tehdä toistenkin työt ja saikuttelija saa saman palkan kun muutkin. Miten olis jos vuodessa vaik 5 saikkupäivää maksettais normaalisti, mut sen yli menevät saikut sais vaan puolet palkasta, yli 20 saikkupäivää niin saikut palkattomia. Käsittääkseni suurin osa ihmisistä on vodessa alle 5pvää saikulla. Ja lisäksi jos todella on sairaana niin en mä ainakaan edes jaksaisi mennä töihin enkä edes mieti saanko palkkaa niiltä päiviltä.

Voi jumalauta mikä idea. Tajuatko, että ihmisillä on oikeita, jopa työperäisiä, pitkäaikaisia sairauksia, eikä pelkästään parin päivän pikkuflunssia?

Jos on pitkäaikaissairas, niin ei ole työkykyinen ja pitäisi anoa pääsyä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.

Sehän se onkin, että on näitä "korvaamattomia" työntekijöitä jotka tulee kipeänä töihin ja tartuttaa muutkin, kipeänä töihin tuleminen pitäisi kieltää.

Mut sit on tämä toinen ryhmä joka on jatkuvasti poissa joko omalla ilmoituksella tai milloin milläkin verukkeella, useamman kerran kuukaudessa ollaan päivä-kaksi poissa.

Tuohon pitäisi pystyä puuttumaan, ärsyttää jatkuvasti tehdä toistenkin työt ja saikuttelija saa saman palkan kun muutkin. Miten olis jos vuodessa vaik 5 saikkupäivää maksettais normaalisti, mut sen yli menevät saikut sais vaan puolet palkasta, yli 20 saikkupäivää niin saikut palkattomia. Käsittääkseni suurin osa ihmisistä on vodessa alle 5pvää saikulla. Ja lisäksi jos todella on sairaana niin en mä ainakaan edes jaksaisi mennä töihin enkä edes mieti saanko palkkaa niiltä päiviltä.

Voi jumalauta mikä idea. Tajuatko, että ihmisillä on oikeita, jopa työperäisiä, pitkäaikaisia sairauksia, eikä pelkästään parin päivän pikkuflunssia?

Jos on pitkäaikaissairas, niin ei ole työkykyinen ja pitäisi anoa pääsyä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sinä et taida tajuta, miten vaikea työkyvyttömyyseläkkeelle on päästä?

Minulla on sukulaismies, ikää 55 vuotta, hän sairastaa astmaa, diabetesta, selkärangassa on työperäinen vamma (näkyy röntgenkuvassa) ja hänellä on uusiutunut eturauhassyöpä. Arvaa, onko eläkkeellä?

Monisairaita naisia on myös, jotka joutuvat jatkamaan töissä. Kohta joku olisi tullut muuten ulisemaan, miten naiset pääsevät eläkkeelle ja miehet eivät.

Vierailija
64/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kyllä ensin pitää olla mahdollisuus toipua ja yrittää töihin paluuta joko omiin tai muihin työtehtäviin.

Vierailija
65/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kolmekymppinen mt-potilas ja ollutnyt puoli vuotta pois töistä, ja voi olla että menee vielä toinen puoli vuotta ennen kuin pystyn palaamaan töihin. Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että minun pitäisi hankkitua eläkkeelle? Tai pidätkö oikeudenmukaisena tuon yhden neropatin ajatusta, että 5 palkallista saikkupäivää olisi ollut hyvä ratkaisu?

Joskus ihmisten tyhmyys jaksaa vieläkin hämmentää.

Vierailija
66/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toiset onnistuvat saamaan työterveydestä esim. flunssasta 1,5 viikon sairasloman kun itse saan sen max. 3 päivää vaikka mikä olisi?

Olen nyt useamman vuoden seurannut tällaista tapasaikuttajaa, joka on aina sen 60 päivää vuodesta pois milloin milläkin syyllä. Diagnooseissa on vain mielikuvitus rajana, tyyppi kiertää lääkäriltä toiselle ennen kuin on tyytyväinen sairausloman pituuteen.

Voisivatkin määrätä pidempään kuin 3 pv. Mä vihaan olla sairaana. Saikuttelin ma-to viime viikolla, pe yritin töihin ja edelleen tosi kipeänä..

T. 1 vk FLUNSSASSA ja huomenna taas lääkäriin :(

Vierailija
67/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.

Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.

Mitä helvettiä ne keskustelut auttaa, kun ei kuitenkaan voi irtisanoa? Ja kyllä, on oikeasti pitkäaikaissairaita yms mutta kyllä myös hitosti porukkaa jotka on poissa saadakseen vähän omaa vapaata. Varsinkin hyvillä ilmoilla ja viikonloppujen yhteydessä.

Vierailija
68/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin just tätä. Kuka ihan oikeasti voi tietää varmuudella toisen diagnooseista tai voinnista yhtään mitään, jos kyseinen ihminen ei ole itse ottanut asiaa puheeksi ja kertonut avoimesti asiasta? Kaikki sairaudet, myös ne todella vuoteenomaksi tekevät, ei välttämättä näy kenestäkään päälle päin eikä sairastumistakaan tai sen ajankohtaa yleensä voi itse päättää. Lääkärin toteama työkyvyttömyys ja sitä kautta sairasloma on laillinen poissaolo, siihen ei ole kellään mitään sanomista. Jos jonkun saikuttelu lisää omaa työmäärää, niin silloin oikea syyllistyksen kohde on esimies, jonka tehtävä on pitää huoli työntekijöiden kuormittumisesta ja tarpeellisista henkilöstöresursseista. Turha syyllistää sairaana olevaa työntekijää ja spekuloida toisten todellista terveydentilaa. Näyttää olevan kyllä ihan liikaa aikaa ihmisillä työpaikoilla, jos tuommoiseen spekulointiin on aikaa.

Vierailija
69/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin just tätä. Kuka ihan oikeasti voi tietää varmuudella toisen diagnooseista tai voinnista yhtään mitään, jos kyseinen ihminen ei ole itse ottanut asiaa puheeksi ja kertonut avoimesti asiasta? Kaikki sairaudet, myös ne todella vuoteenomaksi tekevät, ei välttämättä näy kenestäkään päälle päin eikä sairastumistakaan tai sen ajankohtaa yleensä voi itse päättää. Lääkärin toteama työkyvyttömyys ja sitä kautta sairasloma on laillinen poissaolo, siihen ei ole kellään mitään sanomista. Jos jonkun saikuttelu lisää omaa työmäärää, niin silloin oikea syyllistyksen kohde on esimies, jonka tehtävä on pitää huoli työntekijöiden kuormittumisesta ja tarpeellisista henkilöstöresursseista. Turha syyllistää sairaana olevaa työntekijää ja spekuloida toisten todellista terveydentilaa. Näyttää olevan kyllä ihan liikaa aikaa ihmisillä työpaikoilla, jos tuommoiseen spekulointiin on aikaa.

Kuule kyllä saikuttelija on helppo erottaa oikeasti sairastavasta. Saikuttelija paranee kuin ihmeen kaupalla aina viikonlopuksi ja lomiksi ja viettää oikein vilkasta seuraelämää ja matkustelee. _Koskaan_ ne sairaudet joita säännöllisesti on viikolla, ei vaivaa muulloin. Jossain vaiheessa jäi meille työkavereille somessa kiinni että olikin saikkupäivänä tekemässä ihan muuta kuin sairastamassa (kaverinsa tägäsi vahingossa postaukseensa ja se näkyi meille muille). Ei ole luottamusta ko. tyyppiin.

Vierailija
70/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä anoa. Työkaverin miehellä 59v oli aivoverenvuoto. Toiselle puolelle jäi halvausoireita. Käsi ja jalka eivät toimineet kunnolla. Eläkehakemus bumerangina takaisin. Toinenkin ehdittiin panna, kunnes aivoverenvuoto uusi. Ja äläpäs vielä, ei vieläkään eläkkeelle, vaan pitkät tutkimukset, uudet hakemukset ja perustelut, miksi ei kykene töihin, kun toinen jalka voimaton, eikä pysty kunnolla kävelemään.

Kuukausia kesti tämän toisenkin jälkeen paperirumba ja rahaa ei tullut mistään, koska puoliso oli vielä töissä. Lopulta pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle hiukan ennen, kuin oikea eläkeikä tuli täyteen. Aikaa meni, kun mietittiin uudelleenkoulutusta kuuskymppiselle miehelle, kenellä jalka halvaantunut.

Vierailija
71/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen kun menee ja sanoo että kärsii migreenistä, saa saikkua.

Luuletko että ne lähettää erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin työterveydestä muutaman/kymmenen pääpipisaikkupäivän vuoksi vuodessa?

Juu ei.

Kyllä ne vaan lähettää. Migreeni vaatii lääkityksen. Sitä en tiedä pystyykö työnantaja erikseen kieltämään, ettei lähetteitä jaeta, ellei työntekijä ole kuoleman kielissä.

Vierailija
72/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin niissä tapauksissa että ollaan joka viikko päivä poissa, milloin milläkin verukkeella tai omalla ilmoituksella. Ei esim kerralla määrättyä 6viikon sairaslomaa, tai todettua työstä johtuvaa sairautta, kipsiä jalassa tms. Ei kellään ole työperäisiä sairauksia kerran viikossa. Luulin että tämäkin asia tajutaan ilman rautalangasta vääntämistä.

Vierailija
73/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin tapauskohtaisia asioita.. mä pystyn olemaan flunssasena töissä, ottaa vaan päähän kun lusmuilijat hokee, että siellä sitten tartuttelen muita. Kyllä ne taudit ihan ilman mun panosta liikkuu ja jatkuvastihan joku on saikulla "flunssan" takia, ja lusmut saavat jokaisen vatsataudin kun vaan joku mainitseekin sellaista olevan liikkeellä. Mä koen pääseväni helpommalla kun teen puolikuntoisena vähän hitaammalla temmolla työni, kuin jäisin kotiin pyörittää peukaloita ja palattuani sitten teen tuplahommia vähän aikaa. Lusmut meillä ei tätä tajua, kun ei tee muutenkaa koskaan töitään kunnolla ja firma pyörii niiden varassa, joilla motivaatioita ja intoa työhön. Kärsin myös migreenistä, mutta siihen on niin hyvä lääkitys olemassa ettei työntekoon vaikuta nimeksikään. Nämä saikuttajat myös valittaa koko ajan, kuin ovat työuupuneita. Todellisuudessa ovat vaan ylimitoittaneet oman osaamisensa ja kiinnostuksen työtehtäviinsä. Onneksi meillä esimiehet ovat havainneet tämän ja muutoksia tulossa.

Vierailija
74/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhdessä aikaisemmassa työpaikassa liki mahdoton olla sairaslomalla tai pitää lomapäiviä, koska työkaveri kosti aina poissaoloni jäämällä sairaslomalle. Olin pariin otteeseen ihan syystä sairaslomalla päivän tai kaksi ja kun palasin töihin puolikuntoisena, niin työkaveri oli sairaslomalla. Sama juttu, kun pidin lomapäiviä, niin hän piti sairaslomaa. Jouduttiin siis toisen poissaollessa tekemään toisen töistä "pakolliset työt".

Vierailija
75/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella firmat on nykyään niin härskejä, että sairausvapaat on vain oikeudenmukaista stressaavassa työssä. Julkisen puolen kaikki työpaikat taas pitäisi avata hakuun ja laittaa puolueettoman tahon arvioitaviksi, niin saataisiin löysät pois. Etenkin sieltä puoluekirjalla pätevöitetyltä pomoportaalta.

Vierailija
76/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omituinen suhtautuminen saikkuihin. Toisille esimerkiksi on ihan okei olla pois flunssan vuoksi, toisten kohdalla sitä taas ei ymmärretä lainkaan, vaikka lääkärintodistuksen toisi.

Joidenkin on myös ihan okei sairastella lasten kanssa kotona vaikka pariin erilliseen kertaan viikossa, jonkun toisen lasten sairasteluja katsotaan karsaasti.

Vähän on kaksinaismoralistista, kun toisaalta sairastaa ei saisi mutta ei toisaalta tulla sairaana töihinkään.

Ja työskennellään sellaisten kanssa, joilla vastustuskyky monestakin syystä johtuen huonontunut.

Ihme vinkunaa suuntaan jos toiseenkin.

Vierailija
77/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait työntekijä voi päättää sairaslomasta, ei ainakaan yli 3pv, vaan siitä päättää lääkäri.

Jos lääkäri määrää tarpeettomia sairaslomia, niin silloin hän on epäpätevä ja työnantajan olisi syytä vaihtaa työterveydenhoitoa eri firmaan.

Tuskin silloin työterv.huollossa muutkaan palvelut pelaa.

Itse en läksisi syyttämään työkaveria, vaan kyllä todellinen syy on lääkärin ammattitaidossa.

Vierailija
78/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vttaa työkaveri, joka ruokatunnin aikana käy kaupungilla eikä leimaa kellokorttiaan. Hän saattaa olla pois parikin tuntia ja sitten hän istahtaa paikalleen leimaten ruokatunnin puoleksi tunniksi.

Sano pomolle?

Meidän työpaikalla samanlainen ku*ettaja. Tulee aamulla klo 9 ja lähtee töistä jo ennen klo 15. Siinä välissä 1,5h lounastauko ja kuulemma plussatunteja vaan kertyy! Yksi työntekijä kävi ilmoittamassa pomolle tästä jatkuvasta huijaamisesta. Tilanne on vieläkin ennallaan. En ymmärrä miksei siihen puututa?

Vierailija
79/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin niissä tapauksissa että ollaan joka viikko päivä poissa, milloin milläkin verukkeella tai omalla ilmoituksella. Ei esim kerralla määrättyä 6viikon sairaslomaa, tai todettua työstä johtuvaa sairautta, kipsiä jalassa tms. Ei kellään ole työperäisiä sairauksia kerran viikossa. Luulin että tämäkin asia tajutaan ilman rautalangasta vääntämistä.

Ne ns. oikeatkin sairaudet saattavat oireilla pitkään juuri noin, että ei pärjää koko viikkoa töissä ja ollaan päivä tai pari pois omalla ilmoituksella ja yritetään taas seuraavalla viikolla sinnitellä. Ja sitten se syy on milloin mitäkin, kun ihminen ei aina ole niin yksinkertainen kapistus että sattuu vain sinne missä vaiva on.

Vierailija
80/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomenna kannata vielä jäädä pois töistä. Tiistaina vasta. Herättää vähemmän epäilyksiä. Huomenna voi huokailla ja valittaa kurkkukipua/päänsärkyä ohimennen..

Tiistaina työterveyteen aamulla ja loppuviikko sairaslomaa.

👍🏻