Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!

Vierailija
17.09.2017 |

Pitäisi irtisanoa.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki ei halua menettää terveyttään ja toimintakykyään töiden vuoksi,sori siitä.

Mua ärsyttää ne jotka tulevat puoli kuntoisena tartuttamaan ja keulimaan ,kun ovat muka niin lojaaleja ja haukkuvat pomolle selän takana "mirkku-Liisaa" joka on TAAS saikulla (jo toista kertaa tänä vuonna)!

En minäkään kipeänä töihin mene, varsinkin kun nykyään saa omalla ilmoituksella olla pois, ei tarvitse vängätä työterveyslääkärin kanssa siitä että olenko riittävän kipeä saikulle vai en.

Mut vituttaa ne tyypit jotka on pois ne epämiellyttävät työvuorot yms ja jotka arvaa jo etukäteen työvuorolistaa katsomalla milloin ne "sairastuu".

Vierailija
102/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oma työkaveri postaili viime yönä Facebookin ryhmissä vaikka mitä (selvästi ottaneena), vaikka on kuulemma aivan järjettömässä flunssassa kaikkine mahdollisine oireineen. Ei ainakaan itelle maistu alkoholi kipeänä. 

Joku flunssa taimahatauti nyt onkin ihan oma juttunsa, mutta entä vaikka murtunut käsi? Ei kipsi häiritse ollenkaan ihmisten ilmoilla liikkumista, ja jos ei ole mitään särkylääkkeitä, niin ei muutamasta lasillisesta haittaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuules, migreeni on kaukana "saikuttamisesta"!!! Migreeni on vaikea neurologinen sairaus, joka voi muuttua krooniseksi. Kysypä erikoislääkäriltä. Tarkoitan tässä neurologia.[/quote]

No mutta, olipa kiva kun löysit sen oleellisen tästäkin. Muut puhuu aidasta ja sinä seipäästä.

Vai onko sittenkin niin, että se koira älähti mihin kalikka kalahti?

Vierailija
104/195 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa toiset oli viikottain saikulla, itse jos olit päivän vuodessa pois, epäiltiin heti syytä.

Nyt kun saa olla omalla ilmoituksella pois niin todellakin olen pois jos olen kipeä, flunssat sun muut paranee niin paljon nopeammin. Enkä ala terveyttäni riskeeraamaan työn vuoksi, olen siis saikulla jos oikeasti siltä tuntuu.

Mut vaikka omalla ilmoituksella saakin olla pois niin en pidä mitään feikki saikkuja.

Vierailija
105/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitanen ylempään keskusteluun tuosta saako sairaana juhlia, on oikeasti olemassa niitä jotka sopivasti sairastuu vatsatautiin kun alkaa festarit/joku keikka tms eikä saa vapaata ja sitten fb löytyy yllättäen remuamiskuvia ajalta kun piti olla potemassa tautia. Luulen että lähinnä näihin viitattiin, ei niihin joilla on kipsi jalassa.

Vierailija
106/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.

Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.

Ensinnäkin tuo laki astui voimaan vasta hiljan. Toiseksi, ei se keskustelu vielä saikuttamista lopeta.

Vierailija
107/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.

Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....

Kuules, migreeni on kaukana "saikuttamisesta"!!! Migreeni on vaikea neurologinen sairaus, joka voi muuttua krooniseksi. Kysypä erikoislääkäriltä. Tarkoitan tässä neurologia.

Juu se on vakavaa, varsinkin maanantaisin.Siihen auttaa krapularyyppy.

Vierailija
108/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yrittäjän näkökulmasta työnantajan kustannuksella ei maara himassa yhtään päivää. Kela maksakoon sairaspäivät. Epärehelliset ja laiskat, juopot työntekijät ärsyttää. Rehelliset ja ahkerat työtoverit saa kärsiä. Ja työnantaja.

Vierailija
109/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana muistin pitämättömät saikkupäiväni ja jäin kotiin!

Kiitos. Taidanpa keittää kahveet.

Vierailija
110/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi, kun et itse sairastu? Olisit onnellinen siitä.

Vierailija
111/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt monella on tainnut mennä se pointti ohi. Sen verran ulistaan, että "sitten ne sankarit on sairaina töissä ja tartuttaa kaikkia". No ei ehkä oikeasti sairaita tarkoitettu, että he vituttavat vaan juuri nämä lorvikatarrisairastelijat. Ja kyllähän ne vituttaa. Ja olen ehkä vähän kateellinenkin, minkäs teet. 😂 Itse olen ollut saikulla silloin kun viimeksi olin kipeä, eli muistaakseni helmikuussa 2011, yhden kerran mietin ihan vakavasti haenko ihan jotain keksittyä saikkua, kun suurinpiirtein koko naapuroston kaverit lähti vetämään yhdessä kivoja iltapäiväkännejä ja itsellä työilta edessä, mutta ei kyllä luonto antanut periksi.

Enkä kyllä toisaalta tykkää siitäkään, että oikeasti sairaanakaan tullaan töihin. Koska kyllähän se jokavuotinen flunssaepidemia meilläkin kaataa porukan sänkyyn kaikki. Niin, paitsi minut, kun ei mitään alkavaa flunssanpoikastakaan ole ollut varmaan kolmeen vuoteen. Toki sitä aina hyvää tiliä tekee, kun välttämättä varsinkaan moneen yhtäaikaiseen poissaoloon ei saa tuurajaa joka kerta.

Vierailija
112/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heille suojatyöpaikat. Kaupungilla.

Vaivaistalot.

Vierailija
113/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää kaikkia saikulle. Firma palkkaa sijaiset.

Me siedettiin näitä sairaslomia ja tehtiin monen ihmisen työt. Sijaisia ei palkattu.

Sovimme, että kaikki vakkarit lähtevät yhtäaikaa saikulle ja lomalle jos jollakin oli. Sijaiset löyty aamussa.

Vierailija
114/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ollut itse keksityllä saikulla. Opiskelijana olin töissä pikaruokapaikassa ja olin varmaan 3kk ennen pyytänyt vapaaksi viikonlopun, jossa oli siskoni häät. No listat tulivat 3vko etukäteen ja kappas mulla oli merkitty vuoro lauantaiksi (se varsinainen hääpäivä).  Kysyin esimieheltä, että mitäs tää on ja en saanut mitään kunnon selitystä, muuta kun että yritä itse vaihtaa.  Pidin koko juttua kyllä niin ilkeilynä, että en edes jaksanut yrittäää taistella työkavereiden kanssa vuorojen vaihdosta. Kun se hääviikonloppu sitten tuli marssin työterveyteen ja satuilin hirveän voimattomasta olosta ja flunssasta. Kuumettakin mukamas oli mutta olin itse hoitanut pronaxenilla ja buranalla. Lääkäri nyökytteli ymmärtäväisenä ja sanoi, että kuulostaa siltä että tarvitsen kunnolla aikaa lepäämiseen ja kirjoitti viikon saikkua. Sairaslomatodistus kädessä marssin töihin, annoin esimiehelle ja totesin, että lähdenkin tästä parantelemaan oloa kotiin. 

Itse en jaksa katua tuota. Olisin katunut 10000 kertaa enemmän jos en olisi noin typerästä syystä päässyt osallistumaan täysillä ainoan siskoni häihin. Nyt kun opiskelut ovat valmiit ja olen oman alani töissä ja tuollaista tilannetta ei pääsisi ikinä enää syntymään, koska työntekijöitä arvostetaan aivan toisella tavalla. Kaikki sympatiani heille, jotka joutuvat tuollaisessa ilmapiirissä tekemään töitä.

Vierailija
115/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran ollut itse keksityllä saikulla. Opiskelijana olin töissä pikaruokapaikassa ja olin varmaan 3kk ennen pyytänyt vapaaksi viikonlopun, jossa oli siskoni häät. No listat tulivat 3vko etukäteen ja kappas mulla oli merkitty vuoro lauantaiksi (se varsinainen hääpäivä).  Kysyin esimieheltä, että mitäs tää on ja en saanut mitään kunnon selitystä, muuta kun että yritä itse vaihtaa.  Pidin koko juttua kyllä niin ilkeilynä, että en edes jaksanut yrittäää taistella työkavereiden kanssa vuorojen vaihdosta. Kun se hääviikonloppu sitten tuli marssin työterveyteen ja satuilin hirveän voimattomasta olosta ja flunssasta. Kuumettakin mukamas oli mutta olin itse hoitanut pronaxenilla ja buranalla. Lääkäri nyökytteli ymmärtäväisenä ja sanoi, että kuulostaa siltä että tarvitsen kunnolla aikaa lepäämiseen ja kirjoitti viikon saikkua. Sairaslomatodistus kädessä marssin töihin, annoin esimiehelle ja totesin, että lähdenkin tästä parantelemaan oloa kotiin. 

Itse en jaksa katua tuota. Olisin katunut 10000 kertaa enemmän jos en olisi noin typerästä syystä päässyt osallistumaan täysillä ainoan siskoni häihin. Nyt kun opiskelut ovat valmiit ja olen oman alani töissä ja tuollaista tilannetta ei pääsisi ikinä enää syntymään, koska työntekijöitä arvostetaan aivan toisella tavalla. Kaikki sympatiani heille, jotka joutuvat tuollaisessa ilmapiirissä tekemään töitä.

Aina näitä syitä löytyy, toinen toistaan parempia. Mistäs tiedät jos vaikka muillakin oli enon hautajaiset ja isomummon ysikymppiset?

T. Listojentekijä

Vierailija
116/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa julkisen sektorin suojatyöpaikkoja koskeva ongelma. Säännöllisiä YT:eitä käyvissä yksityisen sektorin firmoissa ei liikoja saikutella, ei edes todellisen sairauden vuoksi.

Kannattaisiko sitten vaihtaa työpaikkaa ja siirtyä vähän paremmin johdettuun firmaan. Toisaalta jos on jumittunut johonkin pellefirmaan eikä osaamisella pääse muualle niin hankalaahan se on.

Vierailija
117/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä syitä löytyy, toinen toistaan parempia. Mistäs tiedät jos vaikka muillakin oli enon hautajaiset ja isomummon ysikymppiset?

T. Listojentekijä

Jos noin käy niin Listojentekijä tekee sitten itse sen vuoron. Varsinkin kun ollut tiedossa jo kuukausia etukäteen toivotut vuorot. Aina näitä syitä löytyy listojentekijöiltä.

Vierailija
118/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vttaa työkaveri, joka ruokatunnin aikana käy kaupungilla eikä leimaa kellokorttiaan. Hän saattaa olla pois parikin tuntia ja sitten hän istahtaa paikalleen leimaten ruokatunnin puoleksi tunniksi.

Sano pomolle?

Meidän työpaikalla samanlainen ku*ettaja. Tulee aamulla klo 9 ja lähtee töistä jo ennen klo 15. Siinä välissä 1,5h lounastauko ja kuulemma plussatunteja vaan kertyy! Yksi työntekijä kävi ilmoittamassa pomolle tästä jatkuvasta huijaamisesta. Tilanne on vieläkin ennallaan. En ymmärrä miksei siihen puututa?

Helppo ratkaisu. Esmikko. Näkyy minuutilleen tulemisen ja menemiset.

Vierailija
119/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taisi tulla ainakin joksikin aikaa saikuttelija. Sain sellaiset lääkkeet, että kunto romahti kahdessa päivässä. 1,5 km juoksu tuntui, kun olisi vetänyt 7,5 km täysillä. 

Vierailija
120/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules, migreeni on kaukana "saikuttamisesta"!!! Migreeni on vaikea neurologinen sairaus, joka voi muuttua krooniseksi. Kysypä erikoislääkäriltä. Tarkoitan tässä neurologia.

No mutta, olipa kiva kun löysit sen oleellisen tästäkin. Muut puhuu aidasta ja sinä seipäästä.

Vai onko sittenkin niin, että se koira älähti mihin kalikka kalahti?

Mulla on itsellä vaikeahoitoinen migge. Tuolla vaan fb:n miggeryhmässä puhuttiin että usein migreeni sotketaan saikutukseen. Tietäisitpä mitä miggelääkkeet maksaa vuodessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi