Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämän tekosairaan seuraavan saikimun pystyy _aina_ ennustamaan muutaman päivän tarkkuudella, niin läpinäkyvää se toiminta on. Tyyppi on pelkkä vitsi.
Myös esimiehenne on vitsi, koska hän ei ilmeisesti tilanteeseen puutu. Huono johtaminen on valitettavaa arkipäivää Suomessa. Parempi, että tekosaikuttelija v*ttuuntuu kohtelusta kuin koko yksikkö paikatessaan saikuttelijan poissaoloja.
Tämä on totta, huonon johtamisen takia tilanne pääsi eskaloitumaan. Nyt asia on otettu esiin ja valvontaa on tullut lisää, toivotaan että vaikutukset alkaa näkyä)!
Itseäni migreenikkona ottaa päähän (pun intended) se että migreeniä käytetään synonyyminä päänsärylle. Se että joku saikuttaa päänsäryn takia on ihan eri asia kuin että ollaan saikulla migreenin takia. Kaksi eri asiaa, migreeni kun on neurologinen sairaus eikä vain sitä että pää on vähän pipi. Ja minusta jos joku alkaa yhtäkkiä saikuttaa migreenistä niin pitäisi saada lääkärintodistus kyseisestä taudista, että saadaan kitkettyä nämä feikkaajat. Pilaavat maineen meiltäkin joilla kyseinen sairaus oikeasti on.
Oon saikuttanu yli puolet tästä vuodesta. Kunpa saisinkin potkut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.
Sehän se onkin, että on näitä "korvaamattomia" työntekijöitä jotka tulee kipeänä töihin ja tartuttaa muutkin, kipeänä töihin tuleminen pitäisi kieltää.
Mut sit on tämä toinen ryhmä joka on jatkuvasti poissa joko omalla ilmoituksella tai milloin milläkin verukkeella, useamman kerran kuukaudessa ollaan päivä-kaksi poissa.
Tuohon pitäisi pystyä puuttumaan, ärsyttää jatkuvasti tehdä toistenkin työt ja saikuttelija saa saman palkan kun muutkin. Miten olis jos vuodessa vaik 5 saikkupäivää maksettais normaalisti, mut sen yli menevät saikut sais vaan puolet palkasta, yli 20 saikkupäivää niin saikut palkattomia. Käsittääkseni suurin osa ihmisistä on vodessa alle 5pvää saikulla. Ja lisäksi jos todella on sairaana niin en mä ainakaan edes jaksaisi mennä töihin enkä edes mieti saanko palkkaa niiltä päiviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.
Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.
Mitäs sitten?
Siinä todetaan vaan että jopas, on ollut flunssaa liikkeellä/migreenijakso/selkävaivoja. No voi voi.
Been there.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa julkisen sektorin suojatyöpaikkoja koskeva ongelma. Säännöllisiä YT:eitä käyvissä yksityisen sektorin firmoissa ei liikoja saikutella, ei edes todellisen sairauden vuoksi.
Julkisella on myös säännölliset yt:t. Nykyaikaa, nääs.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni migreenikkona ottaa päähän (pun intended) se että migreeniä käytetään synonyyminä päänsärylle. Se että joku saikuttaa päänsäryn takia on ihan eri asia kuin että ollaan saikulla migreenin takia. Kaksi eri asiaa, migreeni kun on neurologinen sairaus eikä vain sitä että pää on vähän pipi. Ja minusta jos joku alkaa yhtäkkiä saikuttaa migreenistä niin pitäisi saada lääkärintodistus kyseisestä taudista, että saadaan kitkettyä nämä feikkaajat. Pilaavat maineen meiltäkin joilla kyseinen sairaus oikeasti on.
Työterveyteen kun menee ja sanoo että kärsii migreenistä, saa saikkua.
Luuletko että ne lähettää erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin työterveydestä muutaman/kymmenen pääpipisaikkupäivän vuoksi vuodessa?
Juu ei.
Mä olin yks talvi ihan puhki kun kävin flunssan ja takia lääkärissä ja sain aina vaan antibioottikuurin, kun oli vaan vähän lämpöä, ei varsinaisra kuumetta. Siinä sit kävin töissä kun en ollu tarpeeksi sairas saikulle, mut en ihan työkykyinenkään. Kyseessä fyysisesti kuormittava työ. Sit lopulta kun olin jo syönyt 3 eri antibioottikuuria, niin yks fiksu lääkäri antoi mulle viikon sairaslomaa, ei antibiootteja ja käski LEVÄTÄ sen viikon. Siihen loppui se flunssa lopultakin.
Monet työterveyslääkärit ei halua määrätä saikkua, ei edes silloin kun sitä tarvittais ja sit ihmiset on entistä väsyneempiä.
Siks mua ärsyttääkin kun toiset saikuttaa jatkuvasti vaik millä tekosyyllä mutta sit kun olet oikeasti kipeä niin eipä sitä saikkua irtoa kun se yksi päivä maksimissaan.
Minä olen pois töistä kun tunnen oloni kipeäksi.
En saa kirkkaampaa kruunua vaikka raahautuisin puolikuntoisena töihin. Eikä työ ole elämäni tärkein asia. Jos nukun huonosti, jään pois töistä että jaksan olla läsnä lapsilleni illalla ja hoitaa kotityöt. Ihan sama minulle jos ssenne vituttaa jotakin työkaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne lähettää erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin työterveydestä muutaman/kymmenen pääpipisaikkupäivän vuoksi vuodessa?
Juu ei.
Pitäisi sen verran kuitenkin työterveyslääkärinkin tehdä että kysyy miksi potilas arvelee kyseessä olevan nimenomaan migreenin eikä tavallisen päänsäryn. Oireita voi netistä löytää mutta kylmiltään niitä osaa yleensä kuvailla vain sellainen joka oikeasti tietää miltä ne tuntuvat. Ja pahassa migreenikohtauksessa usein kyllä näkyy myös ulospäin että ei ole ihan pelkästä päänsärystä kyse, kun ollaan lakananvalkoisia, hikoillaan, oksennellaan, saadaan halvausoireita...
Huoh, tässä taas nähdään, kuinka paljon ylimääräistä aikaa joillakuilla siellä työpaikalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei.Pitäisi sen verran kuitenkin työterveyslääkärinkin tehdä että kysyy miksi potilas arvelee kyseessä olevan nimenomaan migreenin eikä tavallisen päänsäryn. Oireita voi netistä löytää mutta kylmiltään niitä osaa yleensä kuvailla vain sellainen joka oikeasti tietää miltä ne tuntuvat. Ja pahassa migreenikohtauksessa usein kyllä näkyy myös ulospäin että ei ole ihan pelkästä päänsärystä kyse, kun ollaan lakananvalkoisia, hikoillaan, oksennellaan, saadaan halvausoireita...
Ai. Minä olen ilmoittanut lääkärille, että se on tutkittu ja todettu terveydenhuollossa vuosia sitten ja lääkitys on se ja se.
Kukaan ei epäile, ikinä.
Saahan sitä sairastaa ja silloin pitää olla kotona.Mutta kuka on oikeasti kipeä joka toinen viikko?Ja nämä yleensä myös valittasma kaikesta muustakin ja tekee ihan minimin töissä joten aika helpolla näkee kuka on "oikeas9tu"sairas.
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.
Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....
Toisaalta alkoholismi on sairaus, joten...
Ei hätää, minut on jo irtisanottu, kun olin syöpähoitojen vuoksi sairauslomalla.
Toivotaan, että sinulla ja muilla valittajilla tärppää seuraavaksi. :)
Kyllä niitä oikeita, diagnosoitujakin sairauksia voi käyttää väärin. Minulla oli eräässä entisessä työpaikassa kollega, jolla oli migreenidiagnoosi. Oli mielenkiintoista seurata, kuinka tämä migreeni iski aina silloin, kun hän ei ollut saanut epämieluisaa vuoroa vaihdettua.
Sitten nämä joiden lapset sairastavat jatkuvasti, tulee vaan mieleen jos on leikki-ikäisiä lapsia, talonrakennus meneillään ja työssäkin pitäisi käydä niin raskaaksi käy, kunnallisella voi onneksi saikuttaa huoletta niin saa levättyäkin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se onkin, että on näitä "korvaamattomia" työntekijöitä jotka tulee kipeänä töihin ja tartuttaa muutkin, kipeänä töihin tuleminen pitäisi kieltää.
Mut sit on tämä toinen ryhmä joka on jatkuvasti poissa joko omalla ilmoituksella tai milloin milläkin verukkeella, useamman kerran kuukaudessa ollaan päivä-kaksi poissa.
Tuohon pitäisi pystyä puuttumaan, ärsyttää jatkuvasti tehdä toistenkin työt ja saikuttelija saa saman palkan kun muutkin. Miten olis jos vuodessa vaik 5 saikkupäivää maksettais normaalisti, mut sen yli menevät saikut sais vaan puolet palkasta, yli 20 saikkupäivää niin saikut palkattomia. Käsittääkseni suurin osa ihmisistä on vodessa alle 5pvää saikulla. Ja lisäksi jos todella on sairaana niin en mä ainakaan edes jaksaisi mennä töihin enkä edes mieti saanko palkkaa niiltä päiviltä.
Voi jumalauta mikä idea. Tajuatko, että ihmisillä on oikeita, jopa työperäisiä, pitkäaikaisia sairauksia, eikä pelkästään parin päivän pikkuflunssia?
Ei millään pahalla mutta luuletko että työpaikka on ainoa paikka jossa altistut viruksille? Et liiku julkisilla kulkuneuvoilla, et käy kaupoissa, teillä ei käy ketään, lapsenne ei tapaa ketään? Kyllä niitä pöpöjä on ihan joka paikassa, ei voi tietää mistä se pöpö tarttuu vaikka työpaikalla olisi flunssassa olevia ihmisiä, flunssa tarttuu jo ennen kuin sairaalla on edes tuntuvia oireita! Ihan turha syyllistää työtovereita, töissä on pakko käydä jos ei esim. kuumetta ole. Räkätautihan saattaa kestää vaikka 3 viikkoa.