Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Ygcvv kirjoitti:
Meillä saikuttelija saattaa olla niin sairasta sairasta ja työhönsä uupunuttakin viikolla (keksii sairauksia sairauksien perään - sellaisia joita on vaikea todentaa) mutta jos on ylityöviikonloppu niin silloin jaksaa kyllä tehdä kun siitä saa tonnin. (Eli 30% kuukausipalkkaan lisää)...
Ainakin ylitöiden teko pitäisi lusmuilta kieltää, jos ei normityöaikana jaksa töitä tehdä niin miksi jaksaisi ylitöissäkään.
Meillä ei saa ylityövuoroja jos on edellisen kuukauden aikana ollut sairaslomalla. Esimies sanoo sitä työsuojelulliseksi päätökseksi, että sairauden jälkeen ei rehkitä ylimääräistä. Saikuttajat napisi aluksi, mutta oikeasti toimii hyvin ja on merkittävästi vähentänyt sairaslomia.
Aikaisemmin meillä oli osalla porukkaa se ongelma että revittiin ihan älyttömät ylityötunnit ja seuraava viikko huilittiin aina sairaslomalla.
Meillä valitettavasti saa ja lusmu käyttää sitä hyväkseen, viikolla saikuttelee täydellä palkalla ja viikonloppuna tulee tekemään tiliä. Edellisessä työpaikassa oli järkevästi jos ennen ylityötä viikolla ei ollut normitunnit täynnä niin ei saanut myöskään tehdä ylitöitä (vuosilomapäiviä sai olla).
Yleensä omalla ilmoituksella saikku on alku-tai loppuviikolla mutta harvemmin alkaa tiistaina ja loppuu torstaina :D
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.
Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....
Noiden kanssa olisi hyvä systeemi sellainen, että työnantaja määrää työterveyteen, jossa ihan ensimmäiseksi puhallutus, verikokeet myös huumeseuloineen (tai pissanäyte mitenvaan). Siis jos jatkuvasti on alkuviikosta pois.
Terveydenhoito on vaitiolovelvollinen löydöksistä. Ei niistä työnantajalle rapirtoida kuin että onko työkykyinen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.
Onkin. Ei suoraan, mutta jos on epänormaali määrä poissaoloja viikonloppua vasten, asiaan saa ja pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoito on vaitiolovelvollinen löydöksistä. Ei niistä työnantajalle rapirtoida kuin että onko työkykyinen vai ei.
Kolme poissaoloa viikonloppua vasten omalla ilmoituksella 6 kk:n ajanjaksolla ja meillä esimiehen tulisi järjestää ensin palaveri työntekijän kanssa ja tarpeen mukaan ohjata työkykytutkimuksiin.
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi ihmisten mielestä on hyvä raahautua pärskimään bakteerinsa työpaikalle ja pitkittää sairauttaan kun ei lepää.
Etkösää ymmärrä että ne feikkaa krapulan "sairaudeks"? Nyt on kuumetta tai migreeni on se yleisin, näitä on vaikeeta havaita ulkootapäin.....
Kuules, migreeni on kaukana "saikuttamisesta"!!! Migreeni on vaikea neurologinen sairaus, joka voi muuttua krooniseksi. Kysypä erikoislääkäriltä. Tarkoitan tässä neurologia.
No minua v*tuttaa kärsiä migreenistä, koska sen takia en todellakaan ole aina työkykyinen. En voi migreeneille mitään. Mieluummin olisin terve. Yleensä saan migreenin jo heti aamulla herätessäni. Työkavereiden suhtautuminen on vähän niin ja näin. Kerran sitten migreeni iski työpaikalla. Olin vitivalkoinen, aloin oksentaa. Kävelin päin seiniä, koska jalat puutuivat ja tunto lähti käsistä ja pyörrytti. Puhe puuroutui ja sanat sekosivat. Minulle meinattiin soittaa ambulanssi, koska työkavereiden mielestä se vaikutti aivoinfarktilta. Kerroin sitten, että tämä on vain migreeni. Sen jälkeen minulle ei ole v*tuiltu migreenistä ja pidetty valesairaana tai krapulaisena.
Minua ottaa päähän ihmiset, jotka jaksavat puuttua työkavereidensa sairaslomiin. Yleensä he ovat niitä omasta mielestään täydellisiä ja korvaamattomia ihmisiä. Sitten he tulevat oksennustaudissa töihin tai vievät päiväkotiin lapsen, joka on oksentanut koko yön ja aamun. Kukaan ihminen tässä maailmassa ei ole niin täydellinen ja korvaamaton. Sairaan ihmisen paikka on kotona lepäämässä.
Sairaan ihmisen paikka on tosiaan kotona lepäämässä, mutta tekosairaan lusmuilijan paikka on vaikka työttömyyskortistossa kun työt ei maistu eikä ole tuottava työtekijä. Vie työpaikan joltain motivoituneita työntekijältä jolla olisi työyhteisölle jotain annettavaakin.
Hämmästyttävintä on se että miten se lusmuilija meinaa tuomiolla tyylillä jatkaa työelämässä kun työvuosia on jäljellä jotain 30+ vuotta !? Jatkaa samaa tämän tappiin vai?
Meillä tämän tekosairaan seuraavan saikimun pystyy _aina_ ennustamaan muutaman päivän tarkkuudella, niin läpinäkyvää se toiminta on. Tyyppi on pelkkä vitsi.
Meillä lähiesimies on ollut kuukauden kipeänä, ja töissä. Yskii, pärskii, aivastelee, ihan koko ajan. Voisi tehdä etätyötä tai vaan sairastaa kotona.
Itse sairastan ms-tautia ja pelkään sairastuvani flunssaan. En tiedä miten huonoon kuntoon menen flunssassa.
Samoissa tiloissa olemme koko päivän ja syömme samaa ruokaa.
Esimies tietää sairaudestani ja tavallisten sairauksien pelostani. Yhden työkaverin jo tartutti viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.
Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.
Ja sitten kun keskustelut on käyty, sama jatkuu! Eli on mahdollista.
Ei, vaan alkaa tyky-arvioinnit, lääkärintarkastukset ja sun muut. Jos olet vuorossa, joudut päivävuoroon ja taas kokeillaan jaksatko.
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, migreeni on kaukana "saikuttamisesta"!!! Migreeni on vaikea neurologinen sairaus, joka voi muuttua krooniseksi. Kysypä erikoislääkäriltä. Tarkoitan tässä neurologia.
Tässä on kyse niistä jotka sanoo että niillä on migreeni vaikka ei oikeasti ole. Turhaa vaahtoat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämän tekosairaan seuraavan saikimun pystyy _aina_ ennustamaan muutaman päivän tarkkuudella, niin läpinäkyvää se toiminta on. Tyyppi on pelkkä vitsi.
Myös esimiehenne on vitsi, koska hän ei ilmeisesti tilanteeseen puutu. Huono johtaminen on valitettavaa arkipäivää Suomessa. Parempi, että tekosaikuttelija v*ttuuntuu kohtelusta kuin koko yksikkö paikatessaan saikuttelijan poissaoloja.
Ygcv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ygcvv kirjoitti:
Meillä saikuttelija saattaa olla niin sairasta sairasta ja työhönsä uupunuttakin viikolla (keksii sairauksia sairauksien perään - sellaisia joita on vaikea todentaa) mutta jos on ylityöviikonloppu niin silloin jaksaa kyllä tehdä kun siitä saa tonnin. (Eli 30% kuukausipalkkaan lisää)...
Ainakin ylitöiden teko pitäisi lusmuilta kieltää, jos ei normityöaikana jaksa töitä tehdä niin miksi jaksaisi ylitöissäkään.
Meillä ei saa ylityövuoroja jos on edellisen kuukauden aikana ollut sairaslomalla. Esimies sanoo sitä työsuojelulliseksi päätökseksi, että sairauden jälkeen ei rehkitä ylimääräistä. Saikuttajat napisi aluksi, mutta oikeasti toimii hyvin ja on merkittävästi vähentänyt sairaslomia.
Aikaisemmin meillä oli osalla porukkaa se ongelma että revittiin ihan älyttömät ylityötunnit ja seuraava viikko huilittiin aina sairaslomalla.Meillä valitettavasti saa ja lusmu käyttää sitä hyväkseen, viikolla saikuttelee täydellä palkalla ja viikonloppuna tulee tekemään tiliä. Edellisessä työpaikassa oli järkevästi jos ennen ylityötä viikolla ei ollut normitunnit täynnä niin ei saanut myöskään tehdä ylitöitä (vuosilomapäiviä sai olla).
Meillä saa olla 4h pois viikolla. Sitä pitempi poissaolo karsii prosenttitunnit sunnuntain ylitöistä. Viikkolepokorvaus lähtee ainakin.
Lopettakaa niiden hajusteiden käyttö työpaikoilla niin sairauslomat vähenevät. Minua v*tuttaa, kun haisevan ääliön takia joudun lähtemään päivystykseen ja muutaman päivä saikulle. Työteho menee muutenkin alas, kun henki ei kulje, lisäksi tulee kuluja sekä kipua ja särkyä. Kumma, kun jotkut ei tajua suoraa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa niiden hajusteiden käyttö työpaikoilla niin sairauslomat vähenevät. Minua v*tuttaa, kun haisevan ääliön takia joudun lähtemään päivystykseen ja muutaman päivä saikulle. Työteho menee muutenkin alas, kun henki ei kulje, lisäksi tulee kuluja sekä kipua ja särkyä. Kumma, kun jotkut ei tajua suoraa puhetta.
Noin sairaan kuin sinun ei tulisi olla työelämässä. Et ole työkykyinen selvästikkään työhösi, jos pikkuhajut vievät monen päivän sairaslomille.
Tyhmä töitä tekee. Viisas pääsee vähemmällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin sairaan kuin sinun ei tulisi olla työelämässä. Et ole työkykyinen selvästikkään työhösi, jos pikkuhajut vievät monen päivän sairaslomille.
Kyse ei ole pikkuhajuista. Jotkut ei vaan osaa laittaa hajuvettä niin kuin pitäisi vaan niitä raskaimpia tuoksuja kaadetaan päälle. Pidän työstäni ja olen hyvä siinä, joten kyllä minä työelämässä vielä olen ja toivottavasti pitkään.
joo eräs ylityötunti on näiden molojen takia tehty, ennen olin kotihoidossa, kun katsoi joskus seuraavan päivän listaa tiesi jo pari tyyppiä ketkä ei töihin tule kun oli "vmäisiä paikkoja" listalla, eikä ylitöitä saanu ees rahan vaan vapaina
Mua ärsyttää pitkäaikais sairaat, jotka ei pääse edes eläkkeelle, vaikka yrittäis.